Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Oszczedna jazda
Autor Wiadomość
adrianziental 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1997 , 1,6 16V
Dołączył: 25 Mar 2009
Posty: 20
Skąd: Kielce
Wysłany: 20-04-2009, 18:28   Oszczedna jazda

Tak jak w temacie pytanie o to jak powinna wyglądać oszczędna jazda tym autkiem. zmiana biegów przy ilu tys obrotów. Przy jakiej prędkości pali najmniej i tak dalej.
 
 
loki7777 
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.3 04
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 23 Lut 2008
Posty: 377
Skąd: Chodzież
Wysłany: 20-04-2009, 18:33   

do 90-100 pali najmniej, ogolnie do 2500 i zmiana biegu, na 5 tez do ok 3000 co da realna predkosc ok 100-110. W zamian latem<5,5(ok 5,4;) zima ok 6.1.To sa moje doswiadczenia z rocznej jazdy (>20000km)
 
 
SHARK1979 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Colt CZT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 08 Wrz 2008
Posty: 3029
Skąd: Łęczyca
Wysłany: 20-04-2009, 18:35   

Tak jak pisze loki7777, 2500 do 110 ,a na 5 biegu 80km/h to nawet 3,8 :twisted:
_________________
Pomogłem?-nie krępuj się wciśnij pomógł ;)

Najładniejsza Cari zlotu 2011 :)
Najładniejsza Cari zlotu 2012 :D
Najładniejsza Cari zlotu 2013 :mrgreen:
Najładniejszy Colt zlotu 2014 :D :D
 
 
adrianziental 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1997 , 1,6 16V
Dołączył: 25 Mar 2009
Posty: 20
Skąd: Kielce
Wysłany: 20-04-2009, 18:38   

Rozumiem dzięki wielkie. I nie zakładając nowego tematu Odstaje mi delikatnie listewka plastikowa przy maskownicy szyberdachu czym to złapać najlepiej do materiału tego co jest na tej maskownicy
 
 
Robson86 
Forumowicz
Life is a Race


Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 4858
Skąd: Kielce
Wysłany: 20-04-2009, 18:40   

I wykorzystywanie topografi terenu :!: Czyli gorka puszczamy gaz, dolek przyspieszamy itd :)
Pozdroo
_________________
Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 
 
 
adrianziental 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1997 , 1,6 16V
Dołączył: 25 Mar 2009
Posty: 20
Skąd: Kielce
Wysłany: 20-04-2009, 18:43   

A to jak już w temacie. Jak z jazda na luzie ? Oszczędniej na biegu czy na luz ? Gdzieś czytałem ze na biegu
 
 
Robson86 
Forumowicz
Life is a Race


Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 4858
Skąd: Kielce
Wysłany: 20-04-2009, 18:57   

adrianziental napisał/a:
Jak z jazda na luzie ? Oszczędniej na biegu czy na luz

na luzie zuzywa paliwo, na biegu odcina paliwo i nie pali nic :) (chodzi o hamowanie silnikiem)
Pozdroo
_________________
Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 
 
 
Kris1980_147 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1.6 16v + sekwencja
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 12 Kwi 2008
Posty: 334
Skąd: Rogoźnik
Wysłany: 20-04-2009, 22:00   

Zgadza się, hamuj jak najczęściej silnikiem. Otwarte szyby to tez opór powietrza i większe spalanie, więc zamknięte szyby. Jazda z jak najmniejszą liczbą odbiorników prądu. Nie wożenie zbędnego bagażu etc.
 
 
matuszkaa 
Forumowicz
matuszkaa


Auto: Carisma 1.6 2000r. LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Gru 2008
Posty: 41
Skąd: Łódź
Wysłany: 20-04-2009, 22:48   

loki7777 napisał/a:
do 90-100 pali najmniej, ogolnie do 2500 i zmiana biegu, na 5 tez do ok 3000 co da realna predkosc ok 100-110. W zamian latem<5,5(ok 5,4;) zima ok 6.1.To sa moje doswiadczenia z rocznej jazdy (>20000km)


Przez jakiś czas próbowałem jeździć tak do 2500 tys/obr ale nie wyrobiłem, staram się nie przekraczać 3000 tys/obr i spalanie na trasie przy czterech osobach i bagażu ok 6,2 (nie przekraczając za często 100 km/h. Nie ma co też popadać w paranoje trzeba mieć trochę przyjemności z jazdy jak jest ciepło to zapodaje klime i mam gdzieś że więcej pali. Co do odbiorników prądu to ciężko wyeliminować, trzeba jeździć na światłach. Może ktoś w Cari powymieniał (tam gdzie się da) oświetlenie na diodowe i zauważył jakąś różnicę ? Co do bagażu to się zgodzę chociaż sam mam jeszcze stare nawyki posiadacza Renault i wożę w bagażniku mały zestaw naprawczy :P
 
 
Robson86 
Forumowicz
Life is a Race


Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 4858
Skąd: Kielce
Wysłany: 20-04-2009, 22:57   

Ale prawda jest taka ze jesli ktos umie jezdzic eko to moze zaoszczedzic nawet pare litrow pb na kazde 100km...
Pozdroo
_________________
Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 
 
 
leser
[Usunięty]

Wysłany: 20-04-2009, 23:04   

Jadąc normalnie po trasie nigdy nie spaliła mi carisma mniej niż 6.6L,
średnio niecałe 8L, w mieście do 10 benzyny.

Klimatyzacja sporo podnosi zużycie.
Auto też odczuwalnie wiecej łyka jak dostanie po obrotach.
Wtedy pali wręcz duzo jak na tą pojemność.

Ogólnie bardzo nie wskazane jest jeżdzenie poniżej około 2000rpm na wyższym
biegu (3-4-5); ci co znają podstawy fizyki i mechaniki wiedzą, wiec nie muszę tłumaczyć
zakres dla ekonomistów to ok 2100-3000 rpm

ostatnia sprawa odnośnie luzu/hamowania skrzynią
owszem mniej pali hamując na biegu,
ale czy na prawdę, czy warto średnio zjechać te 0,3L mniej
jeżeli znacznie zwieksza sie zużycie silnika, to po pierwsze,
po drugie znacznie zwiększa sie zużycie poduszek,
oraz zużycie skrzyni, a takiego badziewia jakim jest JB3 bym nie katował
zbytnio, bo jaka to padaka wszyscy wiedzą...

Robson86 napisał/a:
Ale prawda jest taka ze jesli ktos umie jezdzic eko to moze zaoszczedzic nawet pare litrow pb na kazde 100km...

dokładnie, dobrze powiedziane, ale należy też pamietać, zeby nie popadać w skrajności,
gdy np ktos "walczy" o każde 0,1L, to juz nawet jazdy nie przypomina,
niech sobie lepiej hulajnoge kupi, będzie taniej :roll:
 
 
mlun 
Mitsumaniak
Fanatic of GDI


Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2834
Skąd: Otwock
Wysłany: 20-04-2009, 23:53   

Taka oszczędna jazda to chyba przy dużych silnikach daje ładne rezultaty.
Taka mała ciekawostka, kiedyś czytałem że najekonomiczniej jest jeździć z obrotami w granicach przecięcia krzywej momentu i mocy maks. Czyli to tak średnio wychodzi że gdzieś koło 3,5k rpm. Prawda to?
_________________
Carisma 1,8 GDI Honda Accord VII 2.0
 
 
 
leser
[Usunięty]

Wysłany: 21-04-2009, 00:04   

Rozchodzi sie też nie tylko o prędkosć i obroty ale operowanie gazem.
Dobrze jest trzymać wcisniety cały czas na tym samym poziomie,
najmniej jak sie da ale aby auto utrzymywało stałą obraną prędkość,
unikać przyspieszeń, szczególnie gwałtownych.

mlun napisał/a:
Taka oszczędna jazda to chyba przy dużych silnikach daje ładne rezultaty.
Taka mała ciekawostka, kiedyś czytałem że najekonomiczniej jest jeździć z obrotami w granicach przecięcia krzywej momentu i mocy maks. Czyli to tak średnio wychodzi że gdzieś koło 3,5k rpm. Prawda to?

W praktyce - Nie.
 
 
pawelsonx 
Forumowicz

Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 1606
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 21-04-2009, 00:09   

a ja próbowałem jazdy eko i to wielka lipa normalna jazda w mieście 7,5 ropy a eco 7,2
co do trasy to około 5,7 normalna bez szaleństw tak do 140 km/h a eco 5,1 do 100 km/h

więc darowałem sobie eco
To żadna oszczędność nawet na paczkę fajek się nie uzbiera albo parę piwek ale za to frajdy trochę jest.

Jedynie co lubię to chyba obuwie firmy ecco
 
 
 
matuszkaa 
Forumowicz
matuszkaa


Auto: Carisma 1.6 2000r. LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Gru 2008
Posty: 41
Skąd: Łódź
Wysłany: 21-04-2009, 00:20   

Ja w każdym razie styl "eko" dostosowałem do swoich potrzeb :)ile pali widać na motostat, generalnie większość przebiegu robię na dojazdach do pracy (60% miasto).Spalanie jakie jest mnie satysfakcjonuje ale i tak założę gaz bo przy obecnych cenach i moich przebiegach zwróci mi się w rok. A klima przy 1.6 fakt daje wyraźny spadek mocy :( . Ja dojeżdżając do skrzyżowania staram się hamować silnikiem ale tylko na tym biegu na którym jechałem (max 1700 -2000 obr/min później luz) nie bawię się w żadne redukcje bo skrzynia tak jak pisał leser nie jest najlepsza. No i ważną sprawą jest samo przyśpieszanie w jeździe eko nie chodzi o to aby zamulać drogę, gaz na ok. 3/4 tak aby osiągnięcie określonych obrotów (u mnie to 3000 tys/min) nie trwało wieki. Wiadomo jak trzeba wcisnąć ostrzej to się ciśnie, ale jak mam co dzień ruszać z tego samego skrzyżowania i cisnąć miśka a później stać na tych samych czerwonych światłach to lepiej sobie spokojnie pojechać.
A co do dużych silników to kupować autko z dużym motorem po to żeby jeździć eko, jak dla mnie bez sensu :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.