Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Oszczedna jazda
Autor Wiadomość
rasiak1980 
Forumowicz


Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Wrz 2008
Posty: 997
Skąd: Sopot
Wysłany: 21-04-2009, 02:35   

trzeba wyczuć troszkę pedał gazu obserwować kontrolkę gdi eco i wiedzieć ile odpuścić przy zmianie na wyższy bieg wtedy realnie idzie zejść do 6,9-7,1l/ 100 jazda w mieście (jazda a nie stanie w korkach) ruszanie z górki: 2 bieg sprzęgło i jak samochód się rozpędzi puszczamy sprzęgło, obserwować co się dzieje na drodze nie tylko bezpośrednio przed pojazdem ale też tak daleko jak to tylko możliwe, jak długo świecą się światła jeżeli wiemy że nie zdążymy przed czerwonym puścić delikatnie nogę z gazu i tak "wycyrklować" żeby nie trzeba było zmieniać biegu, jazda w korku - to trzeba wyczuć z jaką średnią prędkością pojazdy się poruszają i z taką prędkością się poruszać, przed samymi światłami bądź skrzyżowaniem będzie najciężej, im dalej od skrzyżowania, które korkuje tym łatwiej jest tą średnią "złapać" pierwszy bieg nie dodajemy gazu, i tylko delikatnie operujemy sprzęgłem (gorzej jak odstęp będzie na tyle duży że ktoś to wykorzysta i zajedzie nam drogę) przy dużych prędkościach, otworzone okna powodują znaczne spalanie, to samo z bagażnikiem na dachu, jeżeli nie używamy zdjąć, opony z niskim oporem toczenia redukują spalanie, klimatyzacja, dmuchawy, ogrzewanie lusterek i tylnej szyby, podgrzewanie foteli wszystko to zabiera energie, nawet odpowiednio dobrany olej silnikowy ma wpływ na spalanie, w trasie jeżeli jest możliwość używać tempomatu.
 
 
Tomashi 
Forumowicz


Auto: Cari DI-D 102 KM '01 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 12 Sty 2008
Posty: 391
Skąd: R.Śl.
Wysłany: 21-04-2009, 08:31   

Robson86 napisał/a:

na biegu odcina paliwo i nie pali nic :)

znaczy się silniczek gaśnie? :wink:
_________________
*** porzuciłem Niemca dla euro-Japończyka :D ***
...i wróciłem znów do Niemca ;)
 
 
Robson86 
Forumowicz
Life is a Race


Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 4858
Skąd: Kielce
Wysłany: 21-04-2009, 08:47   

Tomashi napisał/a:
znaczy się silniczek gaśnie?

ale dowciapny jestes :lol:
Specjalnie dla ciebie:
Odcina doplyw paliwa i samochod jedzie dalej wyobraz sobie :wink:
Pozdroo
_________________
Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 21-04-2009, 10:00   

Robson86 napisał/a:
Tomashi napisał/a:
znaczy się silniczek gaśnie?

Specjalnie dla ciebie:
Odcina doplyw paliwa i samochod jedzie dalej wyobraz sobie :wink:


Proszę nie dyskutować na ten temat tylko przyjąć to jako dogmat - tak jest koniec i kropka a dla niewiernych wykresy z evoscan w mojej galerii - hint: wtryskiwacze zamknięte, auto jedzie z góry hamując silnikiem, zero zużycia paliwa.
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
leser
[Usunięty]

Wysłany: 21-04-2009, 10:40   

saphire napisał/a:
wtryskiwacze zamknięte, auto jedzie z góry hamując silnikiem, zero zużycia paliwa.

i brak smarowania gładzi cylindra nad tłokiem,
mieszanka spalana w cylindrze jest swego rodzaju smarowaniem,
a to tak na marginesie skoro patrzymy z różnych perspektyw ;)
 
 
Tomashi 
Forumowicz


Auto: Cari DI-D 102 KM '01 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 12 Sty 2008
Posty: 391
Skąd: R.Śl.
Wysłany: 21-04-2009, 10:54   

Zdania są BARDZO podzielone i na chłopski rozum silnik bez paliwa powinien zgasnąć, ale:
Cytat:
W samochodzie napęd jest przekazywany z silnika na koła, nie ma żadnych przeciwwskazań aby nie mogło być odwrotnie. Puszczając gaz komputer rozpoznaje ujęcie nogi z gazu i powiedzmy 4 tyś obrotów na minutę. Zamyka wtryskiwacze i silnik jest napędzany siłą bezwładności samochodu która poprzez koła pozwala wałowi korbowemu kręcić się dalej. Wtryskiwacze są zamknięte do czasu aż obroty nie spadną poniżej wartości krytycznej, wtedy silnik otrzymuję dawkę paliwa z biegu jałowego aby nie zgasł i nie zaczął szarpać silnikiem.

choć...:
Cytat:
Panowie raczej lubią cuda, czyli takie trochę perpetum mobile. A niby z jakiego powodu silnik się obraca skoro nie otrzymuje paliwa? Ktoś powie, że siła bezwładności. Ale proszę podczas tego hamowania silnikiem wycisnąć sprzęgło. Czyżby silnik nie obracał się? A więc oczywiście silnik zużywa paliwo w ilości koniecznej dla utrzymania obrotów biegu jałowego. Tak naprawdę jest gorzej. Silnik gaźnikowy wskutek silnego wzrostu podciśnienia w gardzieli wymusi trochę większe zużycie niż dla biegu jałowego. Silnik z wtryskiem często wskutek kalkulacyjnego działania sterownika usiłuje zapewnić ilość paliwa zbliżoną dla ilości odpowiedniej do występujących obrotów co koryguje układ kontroli obciążenia. Objawia się to niewielkim efektem opóźnienia. Wyjątkiem jest oczywiście sytuacje kiedy silnik wyłączymy, czyli z założenia odetniemy dopływ paliwa. Tyle, że jazda w takim stanie do bezpiecznych nie należy.

:biggrin:
z ciekawości rozpędzę się dzisiaj na średnicówce, zresetuję kompa i puszczę gaz. Zobaczymy wskazania (chociaż podobno błędne).
narka
_________________
*** porzuciłem Niemca dla euro-Japończyka :D ***
...i wróciłem znów do Niemca ;)
 
 
kelo2
[Usunięty]

Wysłany: 21-04-2009, 11:08   

leser napisał/a:
i brak smarowania gładzi cylindra nad tłokiem,
mieszanka spalana w cylindrze jest swego rodzaju smarowaniem,
a to tak na marginesie skoro patrzymy z różnych perspektyw ;)


od smarowania jest olej
 
 
leser
[Usunięty]

Wysłany: 21-04-2009, 12:17   

kelo2 napisał/a:
od smarowania jest olej

zasadniczo tak,
ale przeczytaj jeszcze raz to co napisałem,
ze zrozumieniem,

to, że cos wykracza poza wiedzę z zakresu szkoły podstawowej,
nie znaczy, że nie ma miejsca ;)

[ Dodano: 21-04-2009, 12:25 ]
Tomashi napisał/a:
Zdania są BARDZO podzielone i na chłopski rozum silnik bez paliwa powinien zgasnąć, ale (...)

choć...:

(...)

tu nie ma żadnych podzielonych zdań, to co napisał saphire jest jednoznaczne i niepodważalne w autach z wtryskiem paliwa,
Żeby Ci to zobrazować: jadąc z górki, zdejmujac noge z gazu,
wtryski są odcinane i silnik hamuje, nie ma prawa zgasnnać bo obroty są adekwatne
do przełozeniania z jakim koła napędzają silnik

wciśniesz sprzęgło, obroty spadną do tych ok800rpm,
a w momencie naciskania sprzegła, własnie ECU znów
zacznie otwierac wtryski i lać paliwo by utrzymać obroty
i pracę silnika

bardziej łopatologicznie chyba sie nie dało
 
 
kelo2
[Usunięty]

Wysłany: 21-04-2009, 12:32   

leser napisał/a:

to, że cos wykracza poza wiedzę z zakresu szkoły podstawowej,
nie znaczy, że nie ma miejsca ;)


ale na białoruskich poltechnikach chyba uczą tak?
 
 
leser
[Usunięty]

Wysłany: 21-04-2009, 12:48   

kelo2 napisał/a:
leser napisał/a:

to, że cos wykracza poza wiedzę z zakresu szkoły podstawowej,
nie znaczy, że nie ma miejsca ;)


ale na białoruskich poltechnikach chyba uczą tak?

Hehe zwiedziłem pół Europy, ale na wschodzie nie zdarzyło mi się być ;)

Żeby nie robić OT reszta dyskusji na priv poleciała.
 
 
kamilek 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.4 A/T '87
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 15 Kwi 2006
Posty: 1107
Skąd: Legionowo
Wysłany: 24-04-2009, 15:28   

leser napisał/a:
ale czy na prawdę, czy warto średnio zjechać te 0,3L mniej
jeżeli znacznie zwieksza sie zużycie silnika, to po pierwsze,
po drugie znacznie zwiększa sie zużycie poduszek,
oraz zużycie skrzyni

leser napisał/a:
i brak smarowania gładzi cylindra nad tłokiem,
mieszanka spalana w cylindrze jest swego rodzaju smarowaniem,

Sorka, że robię OT, ale czy mógłbyś mi to jakoś prościej wytłumaczyć? Przyznam, że trochę namąciły mi w głowie Twoje wypowiedzi i sam już nie wiem, co o tym sądzić :? Zwłaszcza to o braku smarowania, myślałem, że silniki oraz inne podzespoły są przystosowane do hamowania silnikiem...

O, i jeszcze to:
leser napisał/a:
Ogólnie bardzo nie wskazane jest jeżdzenie poniżej około 2000rpm na wyższym
biegu (3-4-5); ci co znają podstawy fizyki i mechaniki wiedzą, wiec nie muszę tłumaczyć
zakres dla ekonomistów to ok 2100-3000 rpm

Rozumiem, że przy przyspieszaniu są to optymalne obroty. Ale co wtedy, kiedy chcę utrzymywać daną prędkość? Również niewskazane jest schodzenie poniżej 2000rpm? Dlaczego?
_________________
Długa historia jeszcze nie mojego Galanta - 100% gotowy, teraz jak nowy :)

Galant E33 - koniec przygody

"Galant E15 - teraz już nie robią takich samochodów miał 20lat ale takiego komfortu to już nigdy później nie widziałem" - by Burst
 
 
 
Morphinum
[Usunięty]

Wysłany: 24-04-2009, 23:18   

saphire napisał/a:

Proszę nie dyskutować na ten temat tylko przyjąć to jako dogmat - tak jest koniec i kropka a dla niewiernych wykresy z evoscan w mojej galerii - hint: wtryskiwacze zamknięte, auto jedzie z góry hamując silnikiem, zero zużycia paliwa.


Niedowiarkom proponuję przeprowadzenie dwóch doświadczeń, podczas hamowania silnikiem wyłączyć zapłon (tylko nie za daleko, żeby przypadkiem kierownicy nie zblokować i się nie zabić) nie będzie żadnej różnicy w hamowaniu bo silnik i tak nie dostaje paliwa, tylko obrotomierz się wyłączy.
Drugie doświadczenie to jechać ok 40km/h na dwójce czy trójce ,puścić gaz i w momencie gdy obroty będą w granicach 1200 rpm, ECU zaczyna otwierać wtryski i auto zauważalnie przestaje hamować, efekt jest bardzo wyraźny.

Co do ekonomicznej jazdy, to rozpędzać się dynamicznie, biegi zmieniać przy 2500 - 3000 rpm i hamować silnikiem. Należy zdawać sobie sprawę z tego iż luz przy prędkościach miejskich to ok 3-4 litry/100km, a przy małych prędkościach nawet 8.
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 27-04-2009, 12:09   

leser napisał/a:
saphire napisał/a:
wtryskiwacze zamknięte, auto jedzie z góry hamując silnikiem, zero zużycia paliwa.

i brak smarowania gładzi cylindra nad tłokiem,
mieszanka spalana w cylindrze jest swego rodzaju smarowaniem,
a to tak na marginesie skoro patrzymy z różnych perspektyw ;)


Smarowanie robi olej a nie benzyna na dodatek wtryskiwana uwarstwiono tuz pod sama świecę - to nie dwusuw z castrolem w paliwie :badgrin: :badgrin: :badgrin:
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
wichura1 
moderator mitsumaniak
download manager ;)


Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 3021
Skąd: Poznań
Wysłany: 27-04-2009, 12:21   

Zgadza się czterosuwa nie zatrzesz, dopóki jest ciśnienie oleju w magistrali smarującej.
_________________
Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). :mrgreen:
 
 
 
leser
[Usunięty]

Wysłany: 27-04-2009, 14:10   

wichura1 napisał/a:
Zgadza się czterosuwa nie zatrzesz, dopóki jest ciśnienie oleju w magistrali smarującej.

prosty test, wlej paliwo lotnicze (suche),
ustaw na 4000rpm, zeby nie było, iż od pałowania poległ silnik,
paliwo o wysokiej liczbie oktanowej, żeby nie było, ze wine ponosi spalanie stukowe,
i czekaj, tylko potrzebne bedą ze 2-3 pompki paliwa,
bo po drodze one wcześniej sie zatrą... ;)

dobry przykład sprawdzony w życiu,
polecam, tylko nie wlewać do carismy, a do czegos co juz spisane na straty :D

swoja drogą rozpatrujemy tylko czterosuwy, nie popadajmy w skrajnosci...
czym smarowane są pierścienie podczas skoku cylindra do góry ?
bo z tego co wiem to olej jest od dołu :badgrin:
nie osadza sie on też na ściankach, wtedy spalałby olej...
czyzby ktoś chciał podważyc stwierdzenie, że spalana mieszanka jest 'tłusta' ?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.