Problemy z układem kierownicznym w 2.5 |
Autor |
Wiadomość |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10731 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 27-04-2009, 22:48
|
|
|
Ja na swoje Speedmaxy, nie narzekam, hamują ok, od Lipca 2008,
Objechałem Chorwację około 5tyś km od razu jak były nowe pojechałem w trase i do teraz jest git. Nie moge wejśc na spritmonitor.de aby sprawdzić przebieg ale bedzie z 15-18tyś km.
A jak zakładałem nasmarowałem cała piaste i zaciski smarem medzianym po wyczyszczeniu, do teraz ja moge w palcach zdjąć z piasty. Zresztą ja raz do roku robię przegląd i smarowanie. Klocki tez mi sie nie zjechały, ale to chyba kwestia techniki jazdy..:) |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14378 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 28-04-2009, 10:32
|
|
|
Ile kosztują te speedmaxy? Ja też za ostro nie jeżdżę Galantem, dlatego denerwujące są te tarcze które się gną po 5 tys |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10731 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 28-04-2009, 12:20
|
|
|
W IC ze zniżka dałem 207zł z klockami Akebono i pasta miedziana..:) Koszt niewielki a duza frajda z jazdy. Mowimy o 256mm i jednotłoczkowy mały zacisk.
Pozdrawiam |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14378 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 28-04-2009, 12:31
|
|
|
O takich tarczach mowa. Muszę pomysleć bo na trasie denerwujace strasznie. W lancerze nie miałem pretensji do tarczy bo był naprawdę mocno jeżdżony, tarcze po 10 tys były fioltetowo-czarno-srebrne i popękane A tu nawet nie miały ostrego hamowania.
[ Dodano: 28-04-2009, 12:35 ]
Tylko nie widzę tych tarcz w katalogu online w IC.
Ale zastanawiam się nad Mikoda, nacinane i nawiercane są po 100zł. |
|
|
|
 |
seir
Mitsumaniak
Auto: Sprzedane
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 02 Sie 2008 Posty: 557 Skąd: Wr
|
Wysłany: 28-04-2009, 23:51
|
|
|
OK, to ja mam ten sam problem co Pudzian. Wygląda to tak:
Jadąc w korku (auto jedzie max 30km/h, toczy się, jest grorąco) naciskam na hamulec i słyszę:
- "uderzenie / stuknięcie" jakby klocka o tarczę
- szuranie
- gdy puszczam szybko pedał hamulca to słychać jakby klocek odklejał się od tarczy
Bardzo łatwo to powtórzyć podczas dużych przeciążeń np. gdy wjeżdżam do garażu i auto stoi na dużym spadku i gdy puszczam ledwo hamulec to auto już toczy się w dół, albo gdy koła mam skręcone. |
|
|
|
 |
lukasyno
Nowy Forumowicz lukasyno
Auto: Galant 98r. 2,5 v6 manual
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Kwi 2009 Posty: 6 Skąd: płock
|
Wysłany: 29-04-2009, 12:01
|
|
|
Witam panów mitsumaniaków podobnym problem jak wasze wystepuje u mnie w aucie tyle ze nie przy hamowaniu tylko przy ruszaniu.Tj. jeżeli lekko skręce koła i chcę ruszyć wykonując ruch kierownicą w którąkolwiek ze stron słysze lekkie stuki.Na początku myślałem że to winna łożyska które było do wymiany i jeszcze wymieniłem przegub wraz z drążkiem i końcówką ale dzisiaj odbierając auto zauważyłem że problem pozostał. Wiem że w krótkim czasie czeka mnie wymiana wahaczy ale nie chce mi sie wierzyć ze to ich wina.Jest to po prostu (zakaz wulgaryzmów) jak skrecasz praktycznie w miejscu koła a coś stuka.Jeżeli ktoś coś takiego miał to prosze o pomoc lub może jakiś numer do osoby zaufanego mechanika forum ponieważ dopiero dołączyłem i jeszcze nie za bardzo poruszam się po forum |
Ostatnio zmieniony przez BigTomala 29-04-2009, 20:01, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14378 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 29-04-2009, 13:19
|
|
|
Jak częste są te stuki (ile stuknięć na obró kierownicą)? Skąd dochodzi dźwięk? |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10731 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 29-04-2009, 21:38
|
|
|
Lukasyno, obstawiam wahacz dolny prosty lub banan, proponuje autko do góry i w dwie osoby poszperać, za koło w góre i w dół na podniesionym, breszka za wachacze, coś znajdziesz.
Przy okzaji sprawdz też przekładnie kierowniczą.
Pozdrawiam |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
lukasyno
Nowy Forumowicz lukasyno
Auto: Galant 98r. 2,5 v6 manual
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Kwi 2009 Posty: 6 Skąd: płock
|
Wysłany: 30-04-2009, 14:11
|
|
|
Dzięki Marcino za podpowiedzi właśnie wczoraj byłem na szarpakach i diagnosta też wskazał wahacze wykresik z hamowni zamieszcze w wolnej chwili bo niestety forum odwiedzam bedac w pracy pozdrawiam. |
|
|
|
 |
p_bladek
Mitsumaniak

Auto: Galant 99 2,5V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Mar 2010 Posty: 138 Skąd: Warszawa i okolice
|
Wysłany: 01-04-2010, 21:46
|
|
|
Odgrzebuje temat, czy komus udało sie rozwiazać problem z niewracającą kierownica? Mam ta sama przypadłość. Zbieznosć zrobiona, oba wachacze dolne wymienione z jednej i drugiej strony. Mój mechanik nic nie może zdiagnozować |
_________________ Nie sztuka jest zabić muchę przednią szybą, sztuką jest zrobić to boczną |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 01-04-2010, 22:26
|
|
|
p_bladek, a sworznie górnych wahaczy były sprawdzane |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
p_bladek
Mitsumaniak

Auto: Galant 99 2,5V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Mar 2010 Posty: 138 Skąd: Warszawa i okolice
|
Wysłany: 01-04-2010, 22:28
|
|
|
Jutro będą, ale mechanior stwierdził organoleptycznie że raczej to nie to. Napewno sworzeń górnego prawego wachacza ma luz Nie chciałbym szukajac problemu wymienic pół zawiechy |
_________________ Nie sztuka jest zabić muchę przednią szybą, sztuką jest zrobić to boczną |
|
|
|
 |
|