Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Check engine
Autor Wiadomość
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 16-04-2009, 09:31   

To używaj drugiego kluczyka skoro w tym masz uwalony immo i zawczasu dorób porządny kluczyk i zakoduj go w centralce.
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
Olivia 
Forumowicz
Pod nickiem

Auto: psujący się
Kraj/Country: Kuba
Pomogła: 3 razy
Dołączyła: 28 Mar 2009
Posty: 1297
Skąd: Cisów
Wysłany: 16-04-2009, 14:05   

A co grozi używanie oryginalnego kluczyka ale już zużytego ?
Rozumiem że w tym kluczyka jest problem z odpalaniem i kontrolką CE ?
 
 
nowycarisma
[Usunięty]

Wysłany: 19-04-2009, 21:09   

Cześć, mam carisme 1,9 td z '97 i ten CHECK ENGINE włącza mi się jak jadę stromo pod górkę - po kilkunastu sekundach stromego podjazdu jak trochę "przycisnę" to ta cholerna pomarańczowa kontrolka się zawsze włączy. Auto nie traci mocy i nic dziwnego się z nim nie dzieje. Czy ktoś może miał podobną przypadłość? Jaki jest tego powód i czy to grozi czymś poważnym?
Za wszelkie informacje będę wdzięczny:-)
 
 
Piwor 
Mitsumaniak


Auto: 730d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 43 razy
Dołączył: 12 Paź 2008
Posty: 3444
Skąd: Warszawa
Wysłany: 19-04-2009, 21:50   

Wymrugaj błędy. Co i jak w dziale FAQ. :)
_________________
01270/KMM

ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
730d 2018 -
 
 
Amadeus
[Usunięty]

Wysłany: 27-04-2009, 08:59   

Witam

Przedstawie mój problem.
Carisma 1,6 z 1998 roku, przebieg 204000 km, lpg - elpigaz.
Świeci się kontrolka Check engine - zapaliła sie przy jeździe po sporych dziurach. Podpięcie do kompa wykazało brak błędów. Auto jeździ jak dawniej, zero większego spalania czy mniejszej dynamiki. I teraz najciekawsze - kontrolka gaśnie przy skręcaniu w lewo (zakręty od ok. 70stopni), po "wyprostowaniu" auta i przejechaniu ok. 150 m zapala sie ponownie.
Ma ktoś jakieś pomysły ?.
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 27-04-2009, 19:36   

Coś gdzieś nie łączy albo co mało prawdopodobne zbyt niski poziom jakiegoś czynnika kiedyś podobnie miałem z olejem w corsie ale jeśli to na pewno świeci ci CE to raczej coś zwiera kable na zakręcie.
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
Raffil 
Mitsumaniak
GoldCariManiak


Auto: Carisma 1.8 GDI (07.2000r.)
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Lip 2008
Posty: 120
Skąd: Białystok
Wysłany: 27-04-2009, 20:34   

Może wydać się to śmieszne.. Być może mylisz kontrolki i świeci Ci kontrolka niskiego poziomu płynu w zbiorniku spryskiwacza.. Jest przecież dość blisko kontrolki CE..

Pozdrawiam
 
 
Amadeus
[Usunięty]

Wysłany: 28-04-2009, 14:53   

Byłem dzisiaj w ASO, podpieli do kompa - zero błędów, wyczyścili przepustnice, wgrali nowy program i zrobili wielkie oczy bo kontrolka dalej świeci a na zkrętach w lewo gaśnie.
Zrobiło się im jakoś tak niezręcznie więc skasowali mnie tylko 90 pln'a. Ale kontrolka jak świeciła tak świeci.
 
 
Cichanos
[Usunięty]

Wysłany: 28-04-2009, 20:34   

Co raz ciekawsze mamy tutaj problemy z CE :shock:
Chyba przestanę tu zaglądać :wink:
A masz jakieś problemy podczas gdy jedziesz z tą kontrolką ?
Widzisz, u mnie jest podobnie. Też nie wykrywa błędu a auto nie odpala. Ale mi nie świeci podczas jazdy tylko przy próbie odpalenia.
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 29-04-2009, 08:54   

Ani chybi gdzieś coś zwiera przy przeciążeniu jakiś kabelek się przemieszcza i styka do czegoś lub coś w tym stylu. Czy podczas jazdy mieli podpięty MUT gdy to CE się zapalało/gasło czy tylko na postoju sie podpinali?
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
Amadeus
[Usunięty]

Wysłany: 29-04-2009, 11:22   

Siedziałem tam prawie 3 godziny, najpierw podpięli do kompa (brak błędów)potem wyczyścili przepustnicę i jazda próbna. Po powrocie podpięcie pod kompa (brak błędów). Następnym krokiem byo wgranie nowego programu (cokolwiek to znaczy) i jazda próbna, podpięcie do kompa (brak błędów). Do kompa podpinali tylko na postoju.
Jedyny pozytywny fakt to że auto nieznacznie lepiej pracuje choć i wcześniej chodziło jak zegarek, zero falowania obrotów, mulenia czy większego spalania (pali mi 9,5 do 10,00 gazu po mieście), żadnych problemów przy jeździe na samej Pb, odpala od "piewszego strzłu".

Rozbierałem całą deskę rozdzielczą "do gołej balchy" - nie znalazłem żadnego miejsca gdzie kagle mogły by robić zwarcie, są prawidłowo na całej długości obizolowane taśmą.
Jedyne co mi przychodzi do głowy to jeszcze kabel z sondy lambda w miejscu gdzie łączy się z wiązką lub wchodzi do kompa. Nie wiem jak to wygląda i gdzie tago szukać.

P.S.
Sorki za pisownie ale miałem dosłownie minutę na napisanie tego posta.

[ Dodano: 29-04-2009, 12:04 ]
Witam ponownie.
Jeszcze jedno czego nie napisałem. W ASO sugerowali by udać się do gazownika który zakładał instalację bo to prawdopodobnie błąd kompa gazowego.
Mam co do tego mieszane uczucia ponieważ jest to moje kolejne auto zagazowane i swego czasu mocno „studiowałem” tą technologię i raczej nie widzę takiej możliwości.

Spróbujmy to rozgryźć na logikę.
Po przekręceniu kluczyka w stacyjce zapala się kontrolka check engine (tzw. auto diagnostyka kompa). Po kilku sekundach (jeśli komputer nie wykrył żadnych błędów) powinna zgasnąć. U mnie nie gaśnie a skoro z dużym prawdopodobieństwem wyeliminowałem błędy to pozostaje elektryka.
Więc komputer się testuje i po teście wysyła sygnał (no właśnie do czego przekaźnik?) do „odłączenia” napięcia na konkretny przewód (dokładnie sprawdziłem jasnozielono-czerwony ze srebrnym paskiem) co powoduje że żarówka gaśnie. Gzie szukać tego „przekaźnika” (nie jestem elektrykiem więc mogę mylić pojęcia i nazewnictwo).

P.S.
Proszę o poprawienie mnie jeśli wypisuje kompletne bzdury.
 
 
czarny_owp 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI LX 98r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Kwi 2009
Posty: 3
Skąd: Grodzisk Wielkopolski
Wysłany: 14-05-2009, 17:52   

Witam
Otóz mam bardzo podobno problem jak moi poprzednicy z ta różnicą że auto zwykle z rana lub po dłuższym postoju(kilka godzin) jest ciężko odpalić. Świeci się lampa CE i tu jest zasadnicza różnica:
-jeśli auto stoi całą noc lub dłużej przy zaświeconej kontrolce ce męcze się z odpaleniem po 10-15 minut
-jeśli auto już odpali i po przejechaniu kilku kilometrów zagaszę silnik wtedy przy zapalonej ce silnik zaskoczy po 2,3 próbie
Problem ten pojawia się okresami, kilka dni jest wszystko w porządku a następne kilka dni sie męcze :evil:
Będąc kilka dni temu na serwisie gośc z obsługi stwierdził iż to jest zakodowany błąd w silniku nie do naprawienie,może go skasować ale bankowo powróćą problemy :roll:
proszę o jakś pomoc
 
 
Cichanos
[Usunięty]

Wysłany: 14-05-2009, 20:48   

Kolego ja z tą kontrolką CE wojuję od około roku :doubt: Byłem w ASO Mitsubishi oraz u różnego rodzajów elektryków i diagnostów. Ponadto wymieniłem już komputer etc. Niestety nic nie pomogło. Problem może rozwiązać zdemontowanie immobilisera. Musisz znaleść pkt. w którym zdemontują Ci komputer od immobilisera w rozsądnej cenie.
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 15-05-2009, 09:15   

To może podajcie jaki jest kod błędu? (immobilizer) i owszem może być przyczyną...
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
wichura1 
moderator mitsumaniak
download manager ;)


Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 3021
Skąd: Poznań
Wysłany: 15-05-2009, 09:36   

czarny_owp, a powiedział ci ten fachowiec wspaniały jaki jest kod błędu? Co znaczy nie do naprawienia? Zmień mechanika, a następny niech odczyta MUT II co jest przyczyną błędu. Cichanos, a zmieniałeś komp od IMMO?
_________________
Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). :mrgreen:
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.