Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Lekko skręcona kierownica
Autor Wiadomość
djdomin 
Nowy Forumowicz


Auto: mitsubishi carisma 1.8 glx
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Cze 2008
Posty: 12
Skąd: Bochnia
Wysłany: 21-04-2009, 19:02   

Ginger1021 napisał/a:
Ja miałem coś takiego jak był sworzeń wywalony. Po wymianie jest prosto.
A skręcenie było minimalne, takie jakby o jeden ząbek w kierownicy, a reszta była oki.



też mnie to spotkało pewnego razu ruszyłem gwałtownie na skręconych kołach i później już mi tak zostało jak sie okazało to właśnie swożeń był przyczyną takiego ustawienia kierownicy
_________________
djdomin vs cari
 
 
 
Kris1980_147 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1.6 16v + sekwencja
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 12 Kwi 2008
Posty: 334
Skąd: Rogoźnik
Wysłany: 21-04-2009, 22:49   

A ja wam powiem ciekawostkę.
U mnie po zmianie opon z zimowych na letnie, zaczęło lekko ściągać w lewo i kierownica jakby minimalnie była (przy jeździe na wprost) skręcona w prawo. Przełożyłem koła z przodu na tył i odwrotnie i wszystko wróciło do normy. Samochód jedzie prosto, a kierownica idealnie.
Przyczyna - prawdopodobnie wada fabryczna opony, albo coś podobnego. Na tyle opona która ma feler nie wpływa na kierunek jazdy (bynajmniej nie w takim stopniu) jak opona z przodu.
 
 
pawel-krol 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Lut 2008
Posty: 209
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 22-04-2009, 11:26   

ja odkąd kupiłem carisme tez mam lekko skreconą kierownice w prawo,letnie i zimówki mam nowe,po wymianie lewego wachacza tez nic sie nie zmieniło.
 
 
drd1812 
Mitsumaniak


Auto: Renault Latitude
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 11 Cze 2008
Posty: 1231
Skąd: Lubin
Wysłany: 23-04-2009, 07:53   

Jak już wcześniej pisali matejko i saphire geometria do ustawienia - w przypadku krzywo ułożonej kierownicy (nawet przy dobrze zachowującym się aucie) jest to najczęściej efekt ustawiania zbieżności (po wymianach np. wahaczy, końcówek drążka) bez ustawiania kierownicy prosto. Jak rozwiązać ten "problem" podjechać na ustawianie zbieżności i poprosić aby ją ustawili we właściwej pozycji kierownicy.
 
 
 
kubas 
Mitsumaniak
kubas

Auto: Lancer 2.0 DI-D '09r. INTENSE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Lis 2007
Posty: 226
Skąd: Kraków
Wysłany: 26-04-2009, 22:28   

U mnie jest podobny problem z tym, ze kierownice przy jezdzie na wprost mam skreconą delikatnie w lewo. Samochodu nie ściąga, nie ma nierównomiernego ścierania opon. Wydaje mi się, że problem ten pojawil sie kiedy zaparkowalem raz obok wysokiego kraweznika i z zapomnieniem skrecilem kierownica z dosyc mocną siłą, a koła zablokowały się o ten krawężnik. Co do geometrii kolega mial podobny problem w renault clio, pojechal do mechanika chcąc zniwelować to ustawieniem geometrii, jednak to nic nie pomoglo pomimo dwu prób.
_________________

 
 
 
Cichanos
[Usunięty]

Wysłany: 03-05-2009, 21:20   

Problem z ustawieniem zbieżności lub geometrii może leżeć w wyeksploatowanym zawieszeniu. Najczęściej wiąże się to z wymianą wahaczy, łączników stabilizatora, końcówek drążków etc :doubt:
 
 
Konop44 
Mitsumaniak


Auto: Galant EA2A Avance 2003
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Kwi 2008
Posty: 102
Skąd: Lublin/Naas
Wysłany: 04-05-2009, 20:12   

U mnie problem pojawił się po wymianie wahaczy i łączników stab.Przed wymianą wszystko było ok.Teraz delikatnie zciąga na lewo,kierata przestawiona była najpierw w lewo, po "poprawie" zbieżności w prawo(robione 3 razy przez 2 rożnych mechaników). Stwierdzili że to wina opon,które qpiłem razem z felgami jakis czas wczesniej-konkretnie wina bieżnika :? (sosenka).Dziwne ze na tym samym ogumieniu przed wymianą ww. części było ok. Dałem sobie z nimi spokój...
_________________

 
 
wichura1 
moderator mitsumaniak
download manager ;)


Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 3021
Skąd: Poznań
Wysłany: 05-05-2009, 00:28   

Ty nie masz jechać do mechaników, żeby poprawiali, tylko do firmy, która komputerowo ustawia zbieżność, koszt około 90-150PLN. Skręconą kierownicę ustawiają skracając jeden drążek kierowniczy, a drugi wydłużając, cały czas mierząc zbieżność i nachylenie kół.
_________________
Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). :mrgreen:
 
 
 
Konop44 
Mitsumaniak


Auto: Galant EA2A Avance 2003
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Kwi 2008
Posty: 102
Skąd: Lublin/Naas
Wysłany: 05-05-2009, 16:54   

Z tego co wiem to w tym warsztacie piekarze nie pracują lecz właśnie ci "mechanicy" ,którzy mają kompleksowo wyposażoną "firmę" i nie robią tego na sznurki. Zbieżność ustawiana była "komputerowo" a potem 2 razy też "komputerowo" sprawdzana-przestawiana(za 3 razem wyszło idealnie,choć przedtem też było w granicach błędu) stąd mój post.
_________________

 
 
wichura1 
moderator mitsumaniak
download manager ;)


Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 3021
Skąd: Poznań
Wysłany: 06-05-2009, 08:47   

Z twojej wypowiedzi wynika, że jednak piekarze. To, że ktoś ma sprzęt nie znaczy że jest fachowcem, albo gwałcicielem jak to było w kawale o bacy. :D
_________________
Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). :mrgreen:
 
 
 
Konop44 
Mitsumaniak


Auto: Galant EA2A Avance 2003
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Kwi 2008
Posty: 102
Skąd: Lublin/Naas
Wysłany: 06-05-2009, 19:19   

wichura1 napisał/a:
To, że ktoś ma sprzęt nie znaczy że jest fachowcem,
Z tym się akurat zgodzę :) Więc gdzie leży problem? Mówisz że to jednak zbieżność? Gdy ją ustawiali cały czas kontrolowałem monitor i wyszło wręcz idealnie. Nawiasem mówiąc nie słyszałem tego kawału :wink:
_________________

 
 
wichura1 
moderator mitsumaniak
download manager ;)


Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 3021
Skąd: Poznań
Wysłany: 06-05-2009, 21:59   

Policja znalazła u bacy w szopie sprzęt do pędzenia bimbru i mówią:
- Baco za ten sprzęt, który znaleźliśmy macie jak nic 1 rok więzienia. a on odpowiada
- To jeszcze zamknijta mnie za gwałt!!!
- A co? Zgwałciliście kogoś?
- Nie ale sprzęt tyz mom. :D

Czy po wjechaniu na stanowisko pomiarowe goście pokręcili kierownicą i pobujali samochodem? A druga rzecz czy wybrali ustawienia dla odpowiedniej Carismy? Sprawdzili ciśnienie w oponach? Jak ustawiali mi zbieżność i kierownicę w Lancerze, kazali mi przejechać się po regulacji i tak 3 razy dopóki nie ustawili idealnie. Jezeli się nie przejedziesz nie wiesz jak jest ustawiona kierownica.
_________________
Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). :mrgreen:
 
 
 
Rob600 
Forumowicz

Auto: Carisma 1,6 1997r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Kwi 2009
Posty: 132
Skąd: Kraków
Wysłany: 07-05-2009, 09:23   

A u mnie wczoraj pojawił się fajniejszy objaw :(
kierownic jest prosto ale auto zmienia tor jazdy na przy dodaniu gazu lub hamowaniu biegami :( (delikatnie skręca) myślę że to albo popuszczona poduszka(silnika skrzyni), albo większy wydatek co o tym myślicie ?? Nie wydaje mi się żeby to było zawieszenie ale kto wie ??
 
 
wichura1 
moderator mitsumaniak
download manager ;)


Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 3021
Skąd: Poznań
Wysłany: 07-05-2009, 09:31   

Silnik z kołami jest połączony przegubami, które eliminują ewentualne naprężenia. Poszukaj w zawieszeniu, sprawdź opony i ciśnienie w nich.
_________________
Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). :mrgreen:
 
 
 
Rob600 
Forumowicz

Auto: Carisma 1,6 1997r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Kwi 2009
Posty: 132
Skąd: Kraków
Wysłany: 07-05-2009, 09:55   

Jasne ciśnienie sprawdzę za raz a z zawieszeniem podjadę dziś na stację diagnostyczną zobaczę co powiedzą :)

Dzięki

@Edit
właśnie wracam z stacji diagnostycznej
facet mówi że to drążek kierowniczy po prawej stronie.
Nie wiecie jaki to koszt ??
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.