Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EAxx] [EA1x] Problem - wibracje nadwozia
Autor Wiadomość
bombeland 
Nowy Forumowicz

Auto: Legnum 1.8 GDI 97r automat
Kraj/Country: UK
Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 5
Skąd: sunderland
Wysłany: 11-05-2009, 23:51   [EAxx] [EA1x] Problem - wibracje nadwozia

Witam wszystkich.
Również jestem posiadaczem galanta a w sumie to legnum 1.8 GDI tiptronic, import z japoni.
Mieszkam w UK i trafilem go za 350 funtów, ogólnie fajna bryczka.
Mam z nim maly problem. Szukałem na forum ale nic nie znalazlem na ten temat, otóż podczas jazdy (jednostajnej) z predkością obrotowa od 1500 do 2200 pojawiaja sie wibracje nadwozia. Gdy dodam gazu lub go odejme owe wibracje znikaja. Dodam że czyścilem przepustnice, auto odpala za 1 szym razem i pięknie przyspiesza. Ma może ktopś z was jakieś pojęcie co to może być?
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez robertdg 12-12-2009, 12:34, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 12-05-2009, 10:46   

Witam "newbe" na forum, zapraszam też do działu regionalnego "UK & IRL" :wink:
Pozwoliłem sobie wydzielić twój post do osobnego tematu, bo nadaje się do technicznego Galanta.

Do rzeczy:
Na twoim miejscu sprawdziłbym następujące historie, które wpływają na wibracje bądź bicie kiery:
- opony (wyważenie kół, zdarcie bieżnika, ewentualne wady fabryczne opon), możesz na początek zastosować rotację kół tył-przód, itd.
- felgi (w zasadzie przy wyważaniu powinno wyjść, ale dobrze sprawdzić dokładniej)
- tarcze i zaciski (tarcze lekko przekrzywione, lub minimalnie nie dociągnięty zacisk na śrubach)
- łożyska w piastach
- przeguby zewnętrzne (słychać/czuć mocniej szczególnie na zakrętach)
- przeguby wewnętrzne (wyczuwalne wibracje ale ciężko je zdiagnozować, chyba, że badną kompletnie).
- łożyska w tylnych piastach, które czuć włąśnie w postaci wibracji nadwozia przy określonej prędkości, szczególnie na łukach drogi.
Tyle na początek.
Napisz też czy to jest przy specyficznych obrotach, czy też zależy od prędkości pojazdu.

Resztę dołożą inni :D
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
Pomas 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitshubishi galant 1.8 GDI 98r
Kraj/Country: Greece
Dołączył: 05 Maj 2009
Posty: 7
Skąd: Toruń/ Cypr
Wysłany: 12-05-2009, 17:36   

Witam mam ten sam problem tylko że obroty to około 1500, przy jeżdzie jednostajnej, dodasz gaz lub odpuścisz to już tego nie ma.
Opony zmienione, felgi proste, łożysk nie słychać, przyguby też raczej wporządku.
Co do kierownicy to nie bije tylko jest to tak jakby ktoś załączył ci tube basową z jednym szybkim bitem i słyszysz to pod sobą ale czujesz wibracje kabiny i na siedzeniach. Nie wiem czy to nie coś w skrzyni biegów, tak jak u kolegi to 1.8 GDI z tiptronikiem z japoni.
Także dziwi mnie duże spalanie mojego misia, bo powyżej 12/100 bez wciskania i klimy. Komp nie pokazuje błedów. Co prawda jak kupiłem to paliła się kontrolka check engine, błąd wskazywał na pompe paliwa-brak cisnienia. Jak się jednak okazało to nie pompa tylko przewody od świec ale nie wiem czy mechanik coś nie ściemnia bo trzymałgo tydzień i sam nie wiedział co jest grane.
Otworzyłem go z góry, przepustnica czysta, świece zmienione na NGK, filtr powietrza nowy, więc sam już nie wiem co to może być. Pomóżcie chłopaki, zadawajcie pytanie to wam napisze bo może coś przeoczyłem. Pozdrawiam
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 12-05-2009, 23:33   

pompas: sprawdź przeguby wewnętrzne, objaw jaki opisujesz jest typowy dla tej usterki.
Co do spalania... może masz lambdę padniętą, albo dziurawy wydech przed lambą (łącznik elastyczny).
Sprwadź sobie emisję - za dużo CO - za bogata mieszanka - lamba na pierwszy ogień i wydech.
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
SZYNA 
Mitsumaniak
a nawet dwóch


Auto: Galant 2.0 (SS 1.6 - tatowy)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Lut 2007
Posty: 130
Skąd: Wrocław / Zawidów
Wysłany: 13-05-2009, 10:47   

U mnie z kolei wibracje występują przy jeździe z prędkością między 90 - 120 km/h. Wcześniej i później ich nie ma. Jakieś pomysły co to może być? Mi się wydaje, że jakiś plastik drży przy danym oporze powietrza ale pewny nie jestem, są wyczuwalne z przodu auta i nie występują cały czas, powiedzmy w odstępach sekundowych, tzn sekunda drgań, sekunda ciszy i tak ciągle. Dziwne :?
 
 
 
j13mk 
Mitsumaniak


Auto: był Galant 2.4 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Lut 2009
Posty: 284
Skąd: Car-nice (West Coast)
Wysłany: 13-05-2009, 16:50   

SZYNA napisał/a:
wibracje występują przy jeździe z prędkością między 90 - 120 km/h. Wcześniej i później ich nie ma.
Kółeczka wyważone odpowiednio? Taki efekt właśnie występuje przy złym wyważeniu... może w miarę zużycia "laczka" zmieniły się miejsca, których powinien znajdować się "ołów". Tylko te odstępy trochę dziwne...
_________________
01706/KMM - J13MK
 
 
 
bombeland 
Nowy Forumowicz

Auto: Legnum 1.8 GDI 97r automat
Kraj/Country: UK
Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 5
Skąd: sunderland
Wysłany: 13-05-2009, 19:31   

Witam troszke posprawdzałem w autku i świece mam ngk ale nie te co wszyscy polecaja tylko jakies v line i w dodatku mocno juz wysłużone. na 3 z 4 świecach był czarny nalot jedna była ok czyli popielaty kolor.
kolejna sprawa to po przegazowaniu na luzie leci z rury wydechowej lekki obłoczek koloru hmmm jasno szarego który smierdzi niespaloną bęzyną. I tak sie zastanawiam czy przyczyna drgań mogą być te świece? (słaba iskra i wypadaja zapłony) bo ponoć ten silnik ma tryb ECO który włącza się gdy jedziemy stałą predkoscią. Tryb ECO = zubożona mieszanka złe świece = wypadanie zapłonów.
Ewentualnie może wina wtryskiwaczy?
co o tym sądzicie?
 
 
Pomas 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitshubishi galant 1.8 GDI 98r
Kraj/Country: Greece
Dołączył: 05 Maj 2009
Posty: 7
Skąd: Toruń/ Cypr
Wysłany: 13-05-2009, 21:44   

Dzieki za pomoc. Gdzie są te pzreguby wewnętrzne i jak je sprawdzić czy to napewno one są przyczyną tego problemu?
Co do spalania to samochód chodzi cicho i nie podejżewam dziury w wydechu ale co do tej lambdy to już troche czytałem na forum i zastanawiam się od czego zacząć. Chyyba będzie trzeba sparawdzić sład spalin a później zobaczyć jaką mamy lambdę i czy jest tylko jedna bo innej nie znalazłem.
Co do tego trybu EKO to jest coś takiego bo żadnej kontrolki nie mam i nie zauważyłem takiego zjawiska o ktyórym pisze bombeland.
Z góry dzięki za pomoc i czekam na dalsze podpowiedzi zwłaszcza co do sądy jak ja sprawdzić i na jaką wymienić aby wszystko grało tak jak trzeba.
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 13-05-2009, 23:36   

bombeland napisał/a:
Witam troszke posprawdzałem w autku i świece mam ngk ale nie te co wszyscy polecaja tylko jakies v line i w dodatku mocno juz wysłużone. na 3 z 4 świecach był czarny nalot jedna była ok czyli popielaty kolor.
kolejna sprawa to po przegazowaniu na luzie leci z rury wydechowej lekki obłoczek koloru hmmm jasno szarego który smierdzi niespaloną bęzyną. I tak sie zastanawiam czy przyczyna drgań mogą być te świece? (słaba iskra i wypadaja zapłony) bo ponoć ten silnik ma tryb ECO który włącza się gdy jedziemy stałą predkoscią. Tryb ECO = zubożona mieszanka złe świece = wypadanie zapłonów.
Ewentualnie może wina wtryskiwaczy?
co o tym sądzicie?


Świece definitywnie do wymiany na prawidłowe. Żadne inne nie podejdą niż te co masz w instrukcji.
Nalot na świecach wskazuje i branie oleju (do pewnego stopnia w GDI to zjawisko "normalne") i za bogatą mieszankę. Wymieniłbym filtr paliwa i powietrza oraz sprawdziłbym emisję.
"Kopcenie" GDI też do pewnego stopnia spotykane zjawisko, szczególnie na zimnym.

Co do drgania budy - to raczej zjawisko mające niewiele wspólnego z silnikiem, chyba, że przez drganie rozumiesz minimalne poszarpywanie silnikiem w trakcie jazdy z ledwo uchyloną przepustnicą (stała jazda przy ok. 2k rpm).

[ Dodano: 13-05-2009, 22:44 ]
Pomas napisał/a:
Dzieki za pomoc. Gdzie są te pzreguby wewnętrzne i jak je sprawdzić czy to napewno one są przyczyną tego problemu?

Przeguby znajdują się "na półosiach" przy skrzyni biegów. Znajdź doświadczonego mechanika, by sprawdził ewentualne wyrobienie łożysk.
Niestety - nie napiszę ci, że to "na pewno" przyczyna. Tak dobrze na forum nie ma by stawiać diagnozę virtualnie :p

Pomas napisał/a:
Chyyba będzie trzeba sparawdzić sład spalin a później zobaczyć jaką mamy lambdę i czy jest tylko jedna bo innej nie znalazłem.

Na analizatorze spali ci wyjdzie, czy sonda mieści się w zakresie napięciowym. Poza tym masz 2 sondy (przed i za katalizatorem).

Pomas napisał/a:
Co do tego trybu EKO to jest coś takiego bo żadnej kontrolki nie mam i nie zauważyłem takiego zjawiska o ktyórym pisze bombeland.

Każde Mitsu GDI ma zieloną kontrolkę trybu ECO-GDI na "zegarowni" - jeśli nie działa u ciebie, to albo masz walniętą żaróweczkę, albo tryb "Eco-GDI" się nie włącza z jakiegoś powodu i jeździsz na za bogatej mieszance - stąd moze twoje podwyższone zużycie paliwa.
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
bombeland 
Nowy Forumowicz

Auto: Legnum 1.8 GDI 97r automat
Kraj/Country: UK
Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 5
Skąd: sunderland
Wysłany: 14-05-2009, 18:13   

Zauwarzylem ciekawą rzecz- na zimnym silniku i chwile po jego nagrzaniu nie ma żadnych wibracji a po nagrzaniu pojawiaja sie, wiec moze to cos z olejem w skrzyni?
Acha sprawdzalem poziom na zimnym silniku i jest sporo ponad HOT.
 
 
Pomas 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitshubishi galant 1.8 GDI 98r
Kraj/Country: Greece
Dołączył: 05 Maj 2009
Posty: 7
Skąd: Toruń/ Cypr
Wysłany: 14-05-2009, 18:45   

Dzięki za podpowiedzi. Co do przegubów to dzisisj byłem i sprawdziłem, mechanik mówi że wszystko ok. więc to raczej coś innego.
Co do lambdy to jest chyba tylko jedna bo innej dziś na podniesionym samochodem nie znalazłem, może w 1,8 tak jestd a co do tego trybu EKO to nic się nie zapala, może to żarówka a moze ktoś coś kombinował, pewnie musze rozebrać deske żeby zobaczyć co jest grane z żarówkami i w którym miejscu na zegarze jest ta kontrolka. Pozdrawiam
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 14-05-2009, 22:51   

bombeland napisał/a:
Zauwarzylem ciekawą rzecz- na zimnym silniku i chwile po jego nagrzaniu nie ma żadnych wibracji a po nagrzaniu pojawiaja sie, wiec moze to cos z olejem w skrzyni?
Acha sprawdzalem poziom na zimnym silniku i jest sporo ponad HOT.


To raczej jesteśmy w domu... :wink:
Musisz wymienić olej, bo na moją czutkę, powoli przechodzi w stan wodny (traci właściwości smarne). Znajdź na forum info o wymianie oleju w skrzyni INVECS i jaki olej ma być.
Powinno pomóc.
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
bombeland 
Nowy Forumowicz

Auto: Legnum 1.8 GDI 97r automat
Kraj/Country: UK
Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 5
Skąd: sunderland
Wysłany: 14-05-2009, 23:17   

no właśnie ten olej w dotyku jakoś mało oleisty był :)
jutro pojade do sklepu i zakupie olej a wymienie w niedziele
Dzięki za podpowiedzi, jak wymienie olej to poinformuje jakie rezultaty.

[ Dodano: 17-05-2009, 18:07 ]
Witam.
Wlaśnie jestem po wymianie oleju w skrzyni, jesli to co z niej sie wylało można nazwać olejem :P jednak nie pomogło :(
Podniosłem przód samochodu i sprawdzilem przeguby wewnętrzne, maja duze luzy promieniowe (chyba) tzn góra dół. Dla porównania sprawdzilem w peugeocie brata i u niego nie ma wogóle zadnego luzu.
Moje pytana:
- czy te drgania moga być od przgubów?
- jak sprawdzić jaki mam typ skrzyni biegów?
- od jakiego innego auta moga pasowac te przeguby(np. carsma?)?
pozdrawiam
 
 
Pomas 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitshubishi galant 1.8 GDI 98r
Kraj/Country: Greece
Dołączył: 05 Maj 2009
Posty: 7
Skąd: Toruń/ Cypr
Wysłany: 17-05-2009, 18:27   

Witam Bombeland. Ja też mam taki sam samochód i ma też kilka pytań do ciebie:
Mianowicie czy masz na zegarach kontrolke ECO-GDI bo ja nie mam i czy masz dwie sondy lambda bo ja sprawdzałem i mam tylko jedną przed katalizatorem. Też nie moge namierzyć zaworu EGR może ty go zlokalizowałeś. Co najważniejsze ile ci pali ten samochód bo jak dla mnie to za dużo około 12/100
Co do twoich problemów to oleju jeszcze nie zmienialem bo nie miałem czasu, ale też czasami mam ten problem z dziwnymi dźwękami sam nie wiem co to jest.
Przeguby sprawdzałem dwa dni temu i nie było dużych luzów tak jak piszesz ale lekki był.
Oznaczenia skrzyni masz na tabliczce znamionowej pod maską pod modelem silnika. U mnie jest to F4A42. Co do silnika to jaki masz model bo u mnie to 4G93
Pozdrawiam i czekam na wieści.

Ps. Jeżeli masz skypa lub jakieś namiary żeby pogadać to napisz.
 
 
bombeland 
Nowy Forumowicz

Auto: Legnum 1.8 GDI 97r automat
Kraj/Country: UK
Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 5
Skąd: sunderland
Wysłany: 19-05-2009, 03:42   

Pomas napisał/a:
czy masz na zegarach kontrolke ECO-GDI
- nie mam
Pomas napisał/a:
czy masz dwie sondy lambda
- mam jedną przed katalizatorem
Pomas napisał/a:
Co najważniejsze ile ci pali ten samochód
- na pełnym baku przejechalem ok 400mil = ok 640km wiekszość autostrada prędkość 80mil/godzine(130 km/h)
Pomas napisał/a:
Oznaczenia skrzyni masz na tabliczce znamionowej pod maską


[ Dodano: 21-05-2009, 10:37 ]
Witam
Wlaśnie kurier przywiózł świeczki NGK. Zaraz idę je zamontować, pożniej pojade sprawdzić czy pomogło coś.

[ Dodano: 29-05-2009, 00:13 ]
Witam.
świece wymienione i lipa nic nie pomogło :(
Może ktoś bedzie wiedział czy może to być win cewki(lub cewek) zapłonowej?
wymieniając świece zauważylem że pokrywa zaworów koło cewki jest okopcona.
Wyczytałem że w GDI często padają cewki.
Z tymi wibracjami to u mnie jest tak że na zimnym silniku ich nie ma, auto bardzo ładnie przyśpiesza. Po przejechaniu paru km silnik wyraźnie słabnie, nie chetnie przyśpiesza i nie reaguje na gaz, dopiero po zredukowaniu biegu zaczyna przyśpieszać. Wibracje występuja jak napisałem wcześniej przy jednostajnej jeździe z predkością obrotową silnika ok 1500. Zauważylem też że na początku wibracje pojawiają się cyklicznie tzn pojawiają się i znikają(taka sinusoida) w bardzo krótkim odstepie czasu (3sekundy są 3sekundy spokoju) i w momencie gdy się pojawiają wzrastają lekko obroty o około 150-200 poczym spadaja do wcześniejszych.
Po dłuższej jeździe wibracje juz są stałe(nie narastają i i znikaja) oczywiscie w ok 1500 obrotów.
Mili państwo co to za draństwo dopadło mojego misia?? pomocy
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.