Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CA5A 1.8] Tarcze - od wymiarow i wagi do walki vs bebny
Autor Wiadomość
czarnuch23 
Mitsumaniak
Jaszczomp:>


Auto: Outlander 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 25 Cze 2006
Posty: 771
Skąd: WAWA
Wysłany: 21-05-2009, 20:40   

z hydraulicznym recznym nie przejdziesz badan technicznych- zbyt duza ingerencja w uklad "zatrzymujacy" auto... znaczy sie potencjalne niebezpieczenstwo....
chyba ze masz znajomego diagnoste ktory nawet przystanki autobusowe po klepaniu puszcza..
_________________
http://www.3xl.in.lublin....lcik-czarnuch23
 
 
 
ictus 
Forumowicz
fotopstryk


Auto: CA0 GTI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 28 Cze 2008
Posty: 379
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 21-05-2009, 20:44   

czarnuch23 napisał/a:
z hydraulicznym recznym nie przejdziesz badan technicznych
ze niby jak???
 
 
 
kartomaniak gti 
Forumowicz
stary kartingowiec


Auto: CA5A ,Corsa B, Star 28 :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 05 Paź 2008
Posty: 1073
Skąd: wrocław
Wysłany: 21-05-2009, 22:24   

na kjsach nie można mieć ale do jazdy na co dzień nie ma przeciwwskazań :)
_________________

 
 
 
kuba_195 
Forumowicz

Auto: colt 1.6 turbo
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Maj 2009
Posty: 66
Skąd: Iława
Wysłany: 21-05-2009, 23:06   

a powiedz mi z kąd ten człowiek niby będzie wiedział że on jest hydraulicznty?? hmm? ja się bardziej boję badania technicznego które mnie w maju czeka, a założyłem turbo i mam przelotową rure 2,5" z jednym końcowym tłumikiem o średnicy 90mm:) coś czuję że ktoś będzie musiał posmarować ,żeby ktoś mógł pojechać:p zresztą na tych badaniach technicznych to oni badają....no właśnie.
 
 
czarnuch23 
Mitsumaniak
Jaszczomp:>


Auto: Outlander 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 25 Cze 2006
Posty: 771
Skąd: WAWA
Wysłany: 22-05-2009, 19:56   

Turbo na badaniac hnie jest problemem o ile spaliny wyjda ci ok i halas nie bedzie za duzy... reszta go nie interesuje.
A jesli chodzi o hamulce kazda ingerencja w uklad seryjny jest powodem do cofniecia badan.
Chyba ze zrobisz homologacje tego do autka i przjedziesz szereg badan dopuszczajacyh do ruchu taki uklad.
A co do tego czy zobaczy czy nie.... ciezko powiedziec trafisz dobrego to ci pusci auto ktore nie hamuje wogule a trafisz "uja" to ci odwali bo nie masz podswietlenia jednej lapmki na tablicy.
Przy przerobce ukladu hamulcow na hydrauliczny musisz zrobic rozszycie z zaworem zwrotnym ktory nie bedzie zwiekszal cisnienia w ukladzie bo przednie kola zareaguja i na odwrot - jesli bedzie bez zaworu przy kozystaniu z zwyklego hamulca zwiekszysz pojemnosc ukladu i mozesz nie miec takiej sily na tyle jak powinienes....
chyba ze zrobisz to tak jak w niektorych "drogich autach" znaczy sie dolozysz dodatkowy zacisk i do niego oddzielna instalacje ..... widzialem to chyba w Volvo i Audi ale reki uciac sobie nie dam.....
_________________
http://www.3xl.in.lublin....lcik-czarnuch23
 
 
 
remix 
Mitsumaniak

Auto: Civic 2015, Corolla 1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Maj 2007
Posty: 83
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 22-05-2009, 20:23   

tak sobie czytam...

Starszymi konstrukcyjnie hamulcami są hamulce tarczowe. Posiadają wiele zalet, takich jak łatwość odprowadzania ciepła, odporność na warunki zewnętrzne (tarcza samooczyszcza się dosyć łatwo), prostota serwisowania.
Na pewnym etapie wprowadzono jednak w autach hamulce bębnowe, które do dzisiaj są szeroko stosowane na tylnej osi większości aut i w ciężarówkach. Główną zaletą hamulców bębnowych jest ich właściwość do samowzmocnienia siły hamowania. Obracający się bęben niejako "ciągnie" do siebie szczękę i mocniej ją dociska. W samochodach bez układu wspomagania hamulców (np. maluch) rozwiązanie to było chętnie stosowane również na przedniej osi. Z samowzmocnienia wynikają pewne wady - takie jak nierównomierne zużycie szczęk. Zabudowana konstrukcja hamulców utrudnia również odprowadzanie ciepła.

Wniosek z powyższego jest taki, iż hamulce tarczowe zapewniają skuteczniejsze hamowanie, ale wymagają do tego użycia znacznie większej siły nacisku. Przy porównywalnym nacisku skuteczniejszy jest bęben.
Użycie więc bębnów na tylnej osi - zwłaszcza w lekkich autach ma sens. Większą pracę przy hamowaniu wykonuje przednia oś - obciążenia termiczne są z tyłu niewielkie, natomiast łatwiej skonstruować hamulec ręczny, który przy braku wspomagania jest ponadto skuteczniejszy.
 
 
kuba_195 
Forumowicz

Auto: colt 1.6 turbo
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Maj 2009
Posty: 66
Skąd: Iława
Wysłany: 22-05-2009, 21:26   

czarnuch, myśłe że za dużo sie rozpisywać nie ma co, w colsci tył to gówn...o a jak podłączyć to dobrze już wiem i jest to prostackie rozwiązanie, ja mam abs ale to nie problem.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.