Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Ecodriving/Extreme a zdrowie miśka
Autor Wiadomość
tomekrvf 
Forumowicz


Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 2309
Skąd: Warszawa
Wysłany: 29-05-2009, 00:06   

Bastek77, nie wiem czy kiedykolwiek w życiu mierzyłeś ciśnienie oleju w silniku (a wygląda na to że nie, ale po odpaleniu zimnego silnika z zalanym olejem 5W40, cisnienie na podwyższonym biegu jałowym sięga nawet 3 bary lub więcej a więc jest to wartość zapewniająca prawidłowe działanie silnika.
Bastek77 napisał/a:
Zgadza sie, ze pompa, ale cisnienie zmienia sie wraz ze zmiana predkosci obrotowej silnika, czyz nie?

Zmienia się. Ale co to ma do rzeczy?
Dla Twojej informacji: właściwe ciśnienie oleju dla silników 4A9 i 4B1 (na rozgrzanym silniku) to:
- min. 0.3 bara na biegu jałowym
- 2.96 - 6.86 bara przy 3500 rpm
_________________

 
 
Uwex 
The Hitman :-)


Auto: Lancer Sportback 1.8; Colt 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 3273
Skąd: okolice W-wia Śl.
Wysłany: 29-05-2009, 09:16   

Bastek77 napisał/a:
bez obciazenia silnik ma slabe cisnienie oleju i tu zaczyna się problem


Gdyby tak było , to co w czasie postoju ( np. pod światłami czy czekając na wyjazd z podporzadkowanej ) ?
_________________

 
 
 
Trik 
Mitsumaniak
1056/KMM


Auto: Lancer 1.5 invite '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 3045
Skąd: Augustów
Wysłany: 29-05-2009, 11:59   

Uwex napisał/a:
Bastek77 napisał/a:
bez obciazenia silnik ma slabe cisnienie oleju i tu zaczyna się problem


Gdyby tak było , to co w czasie postoju ( np. pod światłami czy czekając na wyjazd z podporzadkowanej ) ?


W tym wypadku oleum powinno chyba być lub jest juz rozprowadzone w silniku (ciepły silnik po przejechaniu jakiegoś dystansu). Ma inną temperaturę, gęstość i pozostałe parametry przydatne poddczas pracy silnika. Ale to tylko moja teoria.
Osobiście nawet w ekstremalnie niskich temperaturach po wyjeździe i zamknięciu garażu ruszam w droge i niech się silnik rozgrzewa w czasie jazdy. Gdy próbowałem rozgrzewać go na postoju odniosłem wrażenie że zajęło mu to więcej czasu niz w czasie jazdy, lecz nie mierzyłem tego z zegarkiem w ręku.
_________________
Suzuki Ignis 1,2 (2019)
 
 
Uwex 
The Hitman :-)


Auto: Lancer Sportback 1.8; Colt 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 3273
Skąd: okolice W-wia Śl.
Wysłany: 29-05-2009, 12:23   

Trik napisał/a:
Gdy próbowałem rozgrzewać go na postoju odniosłem wrażenie że zajęło mu to więcej czasu niz w czasie jazdy, lecz nie mierzyłem tego z zegarkiem w ręku.


oczywiście , że szybciej się zagrzeje w czasie jazdy .

A odpowiadając Bastkowi myślałem raczej o jego obawie o za niskie ciśnienie oleju .
_________________

 
 
 
Trik 
Mitsumaniak
1056/KMM


Auto: Lancer 1.5 invite '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 3045
Skąd: Augustów
Wysłany: 29-05-2009, 12:50   

Uwex napisał/a:
oczywiście , że szybciej się zagrzeje w czasie jazdy .

Co za tym idzie mniej spali paliwa.

Mam pytanie do tomekrvf. Jak szybko może być rozprowadzony zimny olej w zimnym silniku przy np -20 st C na postoju, a jak szybko stanie sie to w tym samym zimnym silnku w czasie jazdy w tych samych warunkach zewnętrznych na dystansie np 5 km przy prędkości przejazdowej 30-50km/h, biorac również pod uwagę parametry ciśniena oleju wytważenego przez silnik w czasie jego w/w pracy? Podałeś cisnienie oleju w zimnym silniku na podwyższonym biegu jałowym 3 lub więcej bara. A jak to może wyglądać w czasie jazdy "na zimno"? Co może mieć jeszcze wpływ na prędkość rozchodzenia się zimnego oleju w silniku?
Nie mam związku z mechanika pojazdową, ale za to bywam ciekawy i nie mam ochoty na nowy 4 letni fakultet.
_________________
Suzuki Ignis 1,2 (2019)
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 29-05-2009, 13:02   

Ale oleje 5WXX są ciekłe w temperaturze nawet -35 stopni i nawet mniej. Takich temperatur zazwyczaj nie ma -20 tez nie zdarza się za często więc moim zdaniem nie ma się nad czym roztrząsać. Silnik już po chwili jest smarowany nawet zimny. Używanie wysokich obrotów czy wciskanie mocno gazu na zimnym ma też inne aspekty niż też brak smarowania np. różnice w temperaturze głowicy a bloku co może prowadzić do nieciekawych usterek. Moim zdaniem różnica między grzaniem silnik na postoju a ruszeniem od razu w zużyciu nie jest niemierzalna. Ale np. w zużyciu paliwa myślę że zasadnicza (na jałowych obrotach dłużej silnik chodzi na ssaniu i po za tym nigdzie nie jedzie, do tego ekologia zimny silnik dłużej -> więcej zanieczyszczeń). Więc jak mam odśnieżać do odśnieżam na włączonym silniku (szybciej się zagrzeje w środku) ale nigdy nie myślałem żeby go grzać żeby się mniej zużywał.
 
 
Trik 
Mitsumaniak
1056/KMM


Auto: Lancer 1.5 invite '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 3045
Skąd: Augustów
Wysłany: 29-05-2009, 13:16   

W sumie rację masz olej 5WXX jest ciekły przy takich temperaturach, tylko czemu napełnienie nim strzykawki zimą przy -15 st C szło mi trudniej niz jesienią przy +5 st C. :p
_________________
Suzuki Ignis 1,2 (2019)
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 29-05-2009, 13:28   

Bo jest gęstszy ale to nie zmienia faktu że pompa będzie go pompować gęstszego z odpowiednim (albo nawet większym ciśnieniem bo gęstszy ciężej się przeciska więc ciśnienie będzie większe) ciśnieniem.
 
 
Trik 
Mitsumaniak
1056/KMM


Auto: Lancer 1.5 invite '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 3045
Skąd: Augustów
Wysłany: 29-05-2009, 13:39   

Silnik wykona wieksza pracę związaną z oporem tłoczenia gęstego oleju, szybciej się nagrzeje, szybciej przeniesie temperaturę na olej, szybciej olej stanie się płynniejszy, szybciej zacznie smarować "zakamarki" z którymi może miec problemy na zimno itd, itd. Ale za to mniej spali paliwa w czasie jazdy. Wszysko oczywiście teoretycznie.
:mrgreen:
_________________
Suzuki Ignis 1,2 (2019)
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 29-05-2009, 13:45   

Odwracanie kota ogonem. Opory związane z tłoczeniem zimnego oleju to nic w porównaniu z ruszeniem ponad tony z miejsca.
 
 
Trik 
Mitsumaniak
1056/KMM


Auto: Lancer 1.5 invite '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 3045
Skąd: Augustów
Wysłany: 29-05-2009, 13:51   

Masz rację. Ale wszystko składa sie z drobiazgów, na które najczęściej nie zwracamy uwagi lub podświadomie pomijamy, rzutujących na całość.
Pozdrawiam
_________________
Suzuki Ignis 1,2 (2019)
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 29-05-2009, 14:00   

Zgadza się ale grunt to zdrowy rozsądek. Człowiek się czasem za dużo interesuje a szkoda czasu. Samochód jest po to żeby jeździł wiadomo że trzeba stosować się do zaleceń ogólnie przyjętych jako słuszne czyli nie szukanie odcięcia na zimnym czy wciskaniu pod gorę od razy pełnego po zapaleniu. Tutaj użytkownicy turbo mają dużo większe powody do ostrożności z wolno ssakami to jest fajne są w miarę pancerne. No i po pierwsze nie ma za bardzo jednoznaczności a ekolodzy i portfel mówi żeby od razu ruszać więc nie widzę sensu grzania przed ruszeniem.
 
 
Trik 
Mitsumaniak
1056/KMM


Auto: Lancer 1.5 invite '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 3045
Skąd: Augustów
Wysłany: 29-05-2009, 15:59   

Amen
_________________
Suzuki Ignis 1,2 (2019)
 
 
Bastek77
[Usunięty]

Wysłany: 29-05-2009, 21:31   

Trik, masz rację i nie ma co walczyć z takim oporem materii, bo wg. co niektórych olej ma tą samą gęstość w -20 i +20 więc nie ma co gadać na ten temat, to samo dotyczy ciśnienia oleju
w warunkach zimowych i latem po rozruchu zimnego silnika, amen:)
 
 
tomekrvf 
Forumowicz


Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 2309
Skąd: Warszawa
Wysłany: 30-05-2009, 00:10   

Bastek77 napisał/a:
to samo dotyczy ciśnienia oleju
w warunkach zimowych i latem po rozruchu zimnego silnika, amen:)

Bastek77, oświeć nas jak to jest z tym ciśnieniem oleju.
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.