 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Znikanie PB podzas jazdy na LPG |
Autor |
Wiadomość |
matt81
Mitsumaniak RED DIAMOND

Auto: LANCER 1.6 16v 1995r 4g92
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 03 Maj 2006 Posty: 94 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 30-05-2009, 15:09 Znikanie PB podzas jazdy na LPG
|
|
|
Witam,od dłuższego czasu nie mogę uporać się z bardzo dziwnym zjawiskiem może ktoś spróbuje nakierować mnie gdzie szukać przyczyny.Na wstępie opisze instalację LPG jaką posiadam, jest to instalacja II generacji z emulatorem STAG-EU4 i kontrolerem sondy lambda STAG2-L , centralka ma opcje 1.Palenie z benzyny/3000obr. zmiana na gaz, 2. Palenie z samego gazu, 3.Benzyna. Teraz opiszę na czym polega problem , otóż podczas jazdy na gazie wyraźnie ubywa benzyny,nawet nie odpalając auta na benzynie . Na gazie autko dobrze pracuje bez żadnych zastrzeżeń. Chciałbym nadmienić że układ paliwowy jest na 100% szczelny więc to można wykluczyć. Byłem u "specy" od gazu i stwierdzili że prawdopodobnie któryś wtrysk zaciął się w pozycji otwartej i PB nieznacznie się wydostaje podczas jazdy na LPG zalecił mi montaż automatycznego wyłącznika pompy paliwa. Ponieważ troszkę się bawię w mechanikę i na elektrycę też się co nieco znam zamontowałem sobie ten przekaźnik i pompa odcina się automatycznie przy jeździe na LPG,lecz problem dalej pozostał ten sam W związku z zaistniałą sytuacją zrobiłem mały teścik mianowicie odkręciłem belkę wtrysków zatkałem otwory w kolektorze ssącym paluszkami a kumpel odpalił samochód bezpośrednio z LPG .Ku mojemu zdziwieniu nawet z odłączoną pompą paliwa benzyna rozpylała się na wszystkich wtryskach (oczywiście z mniejszym ciśnieniem niż po włączeniu pompki ale jednak...Kilka dni temu kupiłem nową (używaną z UK) belkę wtrysków i sytuacja jest analogiczna.Nie mam pojęcia jak to rozkminić gdzie leży przyczyna tego że wtryski cały czas pracują , na jakie zasadzie w ogóle polega odcięcie paliwa w takiej instalacji LPG? Emulator chyba tylko podaje sygnały do ECU (symuluje pracę wtrysków) ale nie odcina ich Żadnego elektrozaworu też nie znalazłem który odcinał by paliwo (zresztą nawet wg. mnie nie powinno być). |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14378 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 30-05-2009, 16:04
|
|
|
Kolego nie wiem jak jest możliwe to co opisujesz. Gdyby paliwo rzeczywiście się dostawało z gazem do cylindrów to auto by się zalewało!!
Centralka powinna odcinać wtryski. Ciśnienie na listwie wtryskowej bedzie przez jakiś czas bo zawór zwrotny trzyma paliwo, inaczej rano byś nie mógł odpalić auta.
W mojej starej instalacji w lancerze mam przekaźnik podpięty do zasilania wtrysków. Gdy centralka poda napięcie to przekaźnik odcina wtryski. |
|
|
|
 |
matt81
Mitsumaniak RED DIAMOND

Auto: LANCER 1.6 16v 1995r 4g92
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 03 Maj 2006 Posty: 94 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 30-05-2009, 18:16
|
|
|
Zgadzam się z tobą w 100% ale dlaczego wtryski pracują na LPG? Jak wyjąłem listwę i odpaliłem na LPG miałem naoczny przykład że wtryski pracują .To fakt że nawet bez pompy paliwa zawór zwrotny trzyma (jakoś wypadło mi to z głowy pisząc ten post). Zagadką jest jednak co odpowiada za wyłączenie wtrysków? Czy to centralka odcina napięcie na wtryski? |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14378 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 30-05-2009, 18:27
|
|
|
Jeśli jest tak jak mówisz to jedź do warsztatu gdzie zakładali Ci LPG i niech zrobią jak należy, tzn aby na gazie wtryski nie pracowały.
Nie pamietam dokładnie jak było u mnie, ale wiem że podłączyłem przez przekaźnik jeden przewód który zasila wtryski i nie było problemu.
Gdyby rzeczywiście wtryski działały podczas pracy na lpg to silnik by nie odpalił. Jak padł mi przekaźnik to był koniec jazdy. Musiałem spinać na krótko LPG bo na gazie podawał paliwo. |
|
|
|
 |
|
|