Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Znikanie PB podzas jazdy na LPG
Autor Wiadomość
matt81 
Mitsumaniak
RED DIAMOND


Auto: LANCER 1.6 16v 1995r 4g92
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Maj 2006
Posty: 94
Skąd: Siedlce
Wysłany: 30-05-2009, 15:09   Znikanie PB podzas jazdy na LPG

Witam,od dłuższego czasu nie mogę uporać się z bardzo dziwnym zjawiskiem może ktoś spróbuje nakierować mnie gdzie szukać przyczyny.Na wstępie opisze instalację LPG jaką posiadam, jest to instalacja II generacji z emulatorem STAG-EU4 i kontrolerem sondy lambda STAG2-L , centralka ma opcje 1.Palenie z benzyny/3000obr. zmiana na gaz, 2. Palenie z samego gazu, 3.Benzyna. Teraz opiszę na czym polega problem , otóż podczas jazdy na gazie wyraźnie ubywa benzyny,nawet nie odpalając auta na benzynie . Na gazie autko dobrze pracuje bez żadnych zastrzeżeń. Chciałbym nadmienić że układ paliwowy jest na 100% szczelny więc to można wykluczyć. Byłem u "specy" od gazu i stwierdzili że prawdopodobnie któryś wtrysk zaciął się w pozycji otwartej i PB nieznacznie się wydostaje podczas jazdy na LPG zalecił mi montaż automatycznego wyłącznika pompy paliwa. Ponieważ troszkę się bawię w mechanikę i na elektrycę też się co nieco znam zamontowałem sobie ten przekaźnik i pompa odcina się automatycznie przy jeździe na LPG,lecz problem dalej pozostał ten sam :? W związku z zaistniałą sytuacją zrobiłem mały teścik :wink: mianowicie odkręciłem belkę wtrysków zatkałem otwory w kolektorze ssącym paluszkami :) a kumpel odpalił samochód bezpośrednio z LPG .Ku mojemu zdziwieniu nawet z odłączoną pompą paliwa benzyna rozpylała się na wszystkich wtryskach (oczywiście z mniejszym ciśnieniem niż po włączeniu pompki ale jednak...Kilka dni temu kupiłem nową (używaną z UK) belkę wtrysków i sytuacja jest analogiczna.Nie mam pojęcia jak to rozkminić gdzie leży przyczyna tego że wtryski cały czas pracują , na jakie zasadzie w ogóle polega odcięcie paliwa w takiej instalacji LPG? Emulator chyba tylko podaje sygnały do ECU (symuluje pracę wtrysków) ale nie odcina ich :? Żadnego elektrozaworu też nie znalazłem który odcinał by paliwo (zresztą nawet wg. mnie nie powinno być).
 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 30-05-2009, 16:04   

Kolego nie wiem jak jest możliwe to co opisujesz. Gdyby paliwo rzeczywiście się dostawało z gazem do cylindrów to auto by się zalewało!!
Centralka powinna odcinać wtryski. Ciśnienie na listwie wtryskowej bedzie przez jakiś czas bo zawór zwrotny trzyma paliwo, inaczej rano byś nie mógł odpalić auta.
W mojej starej instalacji w lancerze mam przekaźnik podpięty do zasilania wtrysków. Gdy centralka poda napięcie to przekaźnik odcina wtryski.
 
 
matt81 
Mitsumaniak
RED DIAMOND


Auto: LANCER 1.6 16v 1995r 4g92
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Maj 2006
Posty: 94
Skąd: Siedlce
Wysłany: 30-05-2009, 18:16   

Zgadzam się z tobą w 100% ale dlaczego wtryski pracują na LPG? Jak wyjąłem listwę i odpaliłem na LPG miałem naoczny przykład że wtryski pracują .To fakt że nawet bez pompy paliwa zawór zwrotny trzyma (jakoś wypadło mi to z głowy pisząc ten post). Zagadką jest jednak co odpowiada za wyłączenie wtrysków? Czy to centralka odcina napięcie na wtryski?
 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 30-05-2009, 18:27   

Jeśli jest tak jak mówisz to jedź do warsztatu gdzie zakładali Ci LPG i niech zrobią jak należy, tzn aby na gazie wtryski nie pracowały.
Nie pamietam dokładnie jak było u mnie, ale wiem że podłączyłem przez przekaźnik jeden przewód który zasila wtryski i nie było problemu.
Gdyby rzeczywiście wtryski działały podczas pracy na lpg to silnik by nie odpalił. Jak padł mi przekaźnik to był koniec jazdy. Musiałem spinać na krótko LPG bo na gazie podawał paliwo.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.