Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.8] GDI Chceck engine
Autor Wiadomość
redek 
Nowy Forumowicz
redek

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI 98r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Maj 2009
Posty: 5
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 30-05-2009, 19:14   

Mam kłopot z Cari 1.8 GDI. Szarpał silnik po przejechaniu najpierw ok. 200 km,później dystans skrócił się do 40 km, a później do ok 12 km. Świecił się CE i kontrolka oleju.
Byłem u mechaników. Ciśnienie oleju i stan ok, ciśnienie paliwa ok. Wyczyścili przepustnicę i kolektor ssący. Olej i filtry wymieniałem 5ooo km wcześniej. Swego czasu pojawił się nie zidentyfikowany błąd nr błędu Cod. 0100FF id.A1208.
Teraz kontrolka CE włącza się po ok. 10 minutach jazdy ( przy "ostrej" trochę wcześniej ), ale po włączeniu klimatyzacji prawie natychmiast.
Jak znacie kogoś z Przemyśla lub okolic żeby tym się zajął dajcie znać.
Może Saphire masz jakiś pomysł.
Ostatnio zmieniony przez redek 31-05-2009, 05:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
rasiak1980 
Forumowicz


Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Wrz 2008
Posty: 997
Skąd: Sopot
Wysłany: 31-05-2009, 05:36   

sprawdź poziom płynu i termostat zrobiło się cieplej silnik szybciej się zagrzewa stad dystans który pokonujesz zmniejsza się. kontrolka oleju zaczyna się świecić bo olej traci swoje parametry w wysokich temperaturach i pompa nie jest w stanie uzyskać odpowiedniego ciśnienia. w pierwszej kolejności sprawdził bym termostat później sterowanie wentylatorem (termo-włączniki, przekaźniki czujniki temperatury)
 
 
redek 
Nowy Forumowicz
redek

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI 98r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Maj 2009
Posty: 5
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 31-05-2009, 06:20   

Nie wiem czy dobrze kombinuję, ale silnik nie przegrzewa się. Wczoraj chwilę po tym jak napisałem CE zaświecił się po kilkuset metrach jazdy. Na postoju dosyć długo nie świeci, ale po włączeniu klimatyzacji, jak napisałem wcześniej, prawie natychmiast zapala się, a więc przy obciążęniu. Ciśnienie oleju było sprawdzane na zimnym i rozgrzanym silniku i jest ok. Jeszcze, gdy auto było u mechanika elektryk sprawdzał wszystko i niby też ok. Ponoć to usterka mechaniczna. Przejechane dystanse jakie opisałem wcześniej to jazda po górkach, więc też przy obciążeniu. Teraz jeżdżę tylko po mieście, żeby w razie czego nie płacić za dużo za lawetę. Ale póki co dzięki. Sprawdzę te czujniki i pozostałe u innego elektryka.
Może ktoś wie jak przeprowadzić reset komputera. Może CE został po czyszczeniu kolektora w co bardzo wątpię. To z odłączeniem minusowej klemy na kilka minut próbowałem.
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 31-05-2009, 15:13   

Skoro jesteś z Przemyśla to umów się ze mną to podepnę ci EvoScan'a z laptopem i pooglądamy co tam się dzieje. W poniedziałek rano będę wiedział kiedy będe miał czas to się umówimy.
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
redek 
Nowy Forumowicz
redek

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI 98r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Maj 2009
Posty: 5
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 31-05-2009, 17:35   

Śliczne dzięki! Nr telefonu na pw
Ostatnio zmieniony przez redek 01-06-2009, 13:54, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
wazu 
Mitsumaniak

Auto: carisma GDI 1.8 LS 98`
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 18 Cze 2007
Posty: 309
Skąd: z Polski
Wysłany: 31-05-2009, 18:38   

Cytat:
Byłem u mechaników... ciśnienie paliwa ok.
Czy sprawdzali Ci ciśnienie pod obciążeniem w czasie jazdy, czy na warsztacie. Obawiam się, że masz walniętą pompę wysokiego ciśnienia, ale to wychodzi podczas sprawdzenia ciśnienia pod obciążeniem tzn podczas jazdy.
_________________
CIEKAWOSTKA
 
 
redek 
Nowy Forumowicz
redek

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI 98r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Maj 2009
Posty: 5
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 31-05-2009, 19:49   

O ile wiem jeździli z podpiętym komputerem, ale w mieście. Dzisiaj jeździłem trochę
i wszystko ok oprócz CE. Świeci zaraz po odpaleniu. Kilka kilometrów na górkach i wszystko w porządku. Prawie. CE świeci cały czas, ale ani razu nie szarpnął. Saphire zaoferował pomoc, więc jak sprawdzi napiszę co jest, a jeśli pompa to trzeba będzie trochę wydać.
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 04-06-2009, 08:07   

Wczoraj podpięliśmy miśka do EvoScan i oto co wyszło:

- lambda dość długo się rozgrzewa na starcie (pewnie jakiś zamienni) ale później działa OK

- moim zdaniem trochę za bardzo otwarta przepustnica na biegu jałowym (15%)

- silnik się bardzo gwałtownie nagrzewa przy obciążeniu - dosłownie wjazd pod jedną górkę i temperatura skoczyła do 102°C - wiatraki się włączyły tylko dzięki włączeniu klimy jednak schłodzenie nastąpiło tylko dzięki zjazdowi z góry - obstawiam problem z termostatem (na zegarach wskazówka prawie na baczność ale na odczytach za wysoka)

- po tak mocnym nagrzaniu silnika zapala się kontrolka CE jednak nie ma żadnych zarejestrowanych błędów - moim zdaniem to efekt przegrzewania silnika

- po zatrzymaniu przy mocno rozgrzanym silniku zaczyna się mocne falowanie obrotów - w zakresie 650 - 1500 więc obstawiam że przepustnica jest albo źle wyregulowana albo uszkodzone sterowanie bypassem powietrza (może to wychodzi dopiero po intensywnym rozgrzaniu) - dodatkowy ciekawy objaw że tylko czasem przy odpalaniu auta gorącego robi charakterystyczny test przepustnicy znanym trrrr trrr trrr a w innych znanych mi GDI robi to zawsze

- po zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu obroty ok lecz po chwili znowu zaczynają szaleć

PS. Daj na PW maila to ci wyślę logi z EvoScan i arkusz.
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
redek 
Nowy Forumowicz
redek

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI 98r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Maj 2009
Posty: 5
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 04-06-2009, 23:19   

Spotkałem się wczoraj z Saphire. Odczyty z EvoScan opisał, ale najważniejsze, że pomógł mi bardziej i powiedział o Cari jak wszyscy mechanicy razem wzięci. Nie wiem tylko dlaczego przy tak wysokiej temp. wskazówka na zegarze nie podeszła pod czerwoną krechę. Dlatego pisałem wcześniej, że silnik się nie przegrzewa, ale Rasiak 1980 miał rację, więc dzięki.

[ Dodano: 04-06-2009, 23:34 ]
Co do wskazań temp. na zegarze to chyba nie podaje temp. z bloku silnika, więc utrzymywała się na przyzwoitym poziomie.

[ Dodano: 06-06-2009, 05:43 ]
Wczoraj znowu byłem u mechanika, ale nie bardzo chciał cokolwiek robić. Powiedział, że temp. 102, albo nawet 110 stopni to nic dziwnego. Wentylatory ok. Włączały się kilka razy jak auto stało w garażu. Skierował mnie na MUTa dowcipniś. Najbliżej Boguchwała k. Rzeszowa, jakieś 90 km. Nie mogłem spokojnie przejechać 15 km.
Póki co zamówiłem na Allegro przepustnicę i termostat. Chyba wymienię jeszcze sondę dla spokojności. Jak będzie ok., a CE będzie świecić nadal to wtedy pojadę na MUTa.
Dzięki za logi Saphire.

[ Dodano: 24-06-2009, 20:09 ]
Wczoraj byłem w serwisie w Boguchwale. Podpięli MUT II i okazało się, że poległ wtryskiwacz. Do wymiany. Mechanik powiedział, że pomogło trochę wyczyszczenie kolektora ssącego. To dlatego jakoś dojechałem. Nie są w stanie stwierdzić, który wtrysk poległ, ale kolega obiecał, że w sobotę jak będzie miał czas to się tym zajmiemy. Jest solidny, bo juz się przekonałem, ale niestety nie ma komputera.

[ Dodano: 03-07-2009, 18:11 ]
Po wymianie wtryskiwaczy to samo. CE świeci po odpaleniu i trochę "telepie autem na wolnych obrotach". Może ktoś wie jak zresetować komputer w "domowych" warunkach. Widziałem instrukcję na forum, ale nie mogę odszukać. Słyszałem opinię,że może to EGR lub przepływomierz powietrza, ale MUT II pokazywał tylko usterkę wtryskiwacza.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.