Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Chwilowy brak mocy i kontrolka silnika
Autor Wiadomość
Rudy 
Mitsumaniak

Auto: Lancer 1.6 '04
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 09 Gru 2007
Posty: 85
Skąd: Warszawa
Wysłany: 07-10-2008, 22:28   Chwilowy brak mocy i kontrolka silnika

Witam.

Mialem dzis maly problem z moim Lancerkiem :? A mianowicie, rano po przejechaniu kilkudziesieciu metrow, samochod stracil moc i probowal zgasnac, po czym wszytko wrocilo do normy, ale pojawila sie bursztynowa kontrolka od silnika. Co z tym dalej zrobic, nie mam gwarnacji wiec ASO mi sie nie usmiecha, czy sa jakies warsztaty Wawie, gdzie mozna zczytac kod usterki ( o ile jest to wogole mozliwe w Lancerze), moze ktos mial podobny problem? Dodam ze mam w samochodzie LPG, ale utrata mocy nastapila w czasie jazdy na benzynie. Kontrolka swieci sie caly czas :?

A i czy pomysl z odlaczeniem akumulatora na jakies 15s, jest dobry?
 
 
 
AdamColt
[Usunięty]

Wysłany: 07-10-2008, 22:49   

Tak. Pomysł z resetem (odłączenie akumulatora) jest super. Nawet w polskiej instrukcji (bo taką mam) jest napisane że po wymianie akumulatora komputer musi się zaprogramować podczas pracy na wolnych obrotach, czyli po odłączeniu zasilania się kasuje. Ja też jeżdżę na gazie i na razie takich problemów nie miałem. Pozdrawiam.
 
 
Rudy 
Mitsumaniak

Auto: Lancer 1.6 '04
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 09 Gru 2007
Posty: 85
Skąd: Warszawa
Wysłany: 07-10-2008, 23:33   

W zasadzie to ze komp sie z resetuje i od nowa zaprogramuje to nie jest zadna tragedia :) Z tym ze wolal bym sie dowiedziec co to za ustrojstwo nawalilo. Poprzednio mialem Opla i tam za pomoca kabelka mozna bylo zrobic sobie diagnostyke, a czy w Lancerze to jest? Albo czy jest warsztat ktory to zrobi, poza ASO :?:
 
 
 
akbi 
I Love SPEEDway


Auto: Subaru Forester 2.0XT .. 18r
Zaproszone osoby: 65
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 74 razy
Dołączył: 03 Mar 2006
Posty: 12275
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 08-10-2008, 10:27   

Podjedź do warsztatu i odczytaj kod błędu ... to, że go skasujesz(po dołączeniu akumulatora) to nic Ci nie da, jeśli za chwilę błąd wyskoczy Ci ponownie ... chyba lepiej wiedzieć jaka jest przyczyna tego, że Twoje auto straciło moc, bo przypuszczam, że podobna sytuacja jeszcze się powtórzy.
_________________

Subaru Legacy 10MY 2.5 GT 2014 IV - 2018 III
Galant EA5W SE '99 2007 IV - 2015 III
Lancer CB4W GLXi '94 2005 XII - 2007 V
 
 
 
Rudy 
Mitsumaniak

Auto: Lancer 1.6 '04
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 09 Gru 2007
Posty: 85
Skąd: Warszawa
Wysłany: 08-10-2008, 23:03   

Po nocy lampka przestala sie swiecic. A co do warsztatow, to czy ktos wie czy odczytac kody bledow mozna tylko w ASO czy sa jakies prywatne warsztaty ktore maja do tego sprzet?
 
 
 
akbi 
I Love SPEEDway


Auto: Subaru Forester 2.0XT .. 18r
Zaproszone osoby: 65
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 74 razy
Dołączył: 03 Mar 2006
Posty: 12275
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 08-10-2008, 23:11   

Rudy napisał/a:
A co do warsztatow, to czy ktos wie czy odczytac kody bledow mozna tylko w ASO czy sa jakies prywatne warsztaty ktore maja do tego sprzet?

Są warsztaty /nie ASO/, które mają komputer z możliwością podpięcia auta. Jestem z Gdańska, więc niestety nie podpowiem w kwestii Twojego regionu.
_________________

Subaru Legacy 10MY 2.5 GT 2014 IV - 2018 III
Galant EA5W SE '99 2007 IV - 2015 III
Lancer CB4W GLXi '94 2005 XII - 2007 V
 
 
 
Rudy 
Mitsumaniak

Auto: Lancer 1.6 '04
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 09 Gru 2007
Posty: 85
Skąd: Warszawa
Wysłany: 02-06-2009, 21:33   

Odnowie temat, bo znowu mnie zaczął Check męczyć, odczytałem kody i wyskakuje mi " Nieprawidłowa korekcja dawki paliwa blok cylindra 1 ". Wyskakuje podczas jazdy na LPG, macie może pomysły z czym to jest związane? Dodam że samochód sprawuje się dobrze, nie szarpie nie traci mocy, jeździ normalnie ;-)
 
 
 
Pawel`85 
Forumowicz
Lancerniety


Auto: Lancer 1,6 2005 Kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 18 Lut 2007
Posty: 295
Skąd: 3 Miasto
Wysłany: 03-06-2009, 02:15   

Czy za korekcje dawki paliwa nie odpowiada przypadkiem sonda lambda?
_________________
 
 
 
Rudy 
Mitsumaniak

Auto: Lancer 1.6 '04
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 09 Gru 2007
Posty: 85
Skąd: Warszawa
Wysłany: 03-06-2009, 09:16   

Powinna, z tym ze tu informacja dotyczy tylko pierwszego cylindra, wiec chyba to nie sonda.
 
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 03-06-2009, 11:13   

Może wtrysk gazu podaje za dużą lub za mała dawkę w porównaniu z innymi. Ale w jakiś sposób wtryskiwacz benzynowy nie jest odcinany na 1 cylindrze (idzie gaz i benzyna)? Moim zdaniem dość poważny błąd.
 
 
Iwonka 
Forumowicz

Auto: był Lancer kombi 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 1 raz
Dołączyła: 10 Maj 2008
Posty: 183
Skąd: Łódź
Wysłany: 03-06-2009, 14:15   

jestescie pewni ze ECU w lancerze jest takie madre zeby majac 1 sonde lambda dla wszystkich 4 cylindrow samo zdiagnozowalo ze usterka jest na danym cylindrze?

Raczej znaczy ze to jest problem na pierwszym i akurat jedynym (w odroznieniu np. od silnikow V) bloku cylindrow czyli taki ogolny blad zwiazany ze skladem mieszanki ktory dopiero trzeba dokladniej zdiagnozowac.
_________________
pozdrawiam
Iwona
 
 
Pawel`85 
Forumowicz
Lancerniety


Auto: Lancer 1,6 2005 Kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 18 Lut 2007
Posty: 295
Skąd: 3 Miasto
Wysłany: 03-06-2009, 16:21   

Nasze miski maja 2 sondy lambda jedna w kolektorze wydechowym a droga za katalizatorem.
_________________
 
 
 
Iwonka 
Forumowicz

Auto: był Lancer kombi 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 1 raz
Dołączyła: 10 Maj 2008
Posty: 183
Skąd: Łódź
Wysłany: 03-06-2009, 16:39   

Pawel`85 napisał/a:
Nasze miski maja 2 sondy lambda jedna w kolektorze wydechowym a droga za katalizatorem.

co nie zmienia faktu ze sa one umieszczone "szeregowo" jedna za druga czyli kazda zbiera dane o wszystkich cylindrach razem. Druga sonda sluzy do diagnozy stanu katalizatora.
_________________
pozdrawiam
Iwona
 
 
krak 
Forumowicz

Auto: Lancer 2.0 kombi sport 2004
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Mar 2009
Posty: 55
Skąd: Lublin
Wysłany: 03-06-2009, 17:53   

Witam,
Znam ten temat bardzo dobrze, sam posiadam gaz prins i sam go diagnozuje. Nie raz juz mialem zapalenie sie kontrolki check engine i za kazdym razem pomagalo ustawienie gazu.
Z czasem wtryski sie zapychaja przez zanieczyszczenia zmniejszajac swoja przepustowosc, wiec korekcja raz na 60tys jest jak najbardziej na miejscu.Jezeli gaz jest dobrze ustawiony kontrolka sama zgasnie po kilku kilometrach Aktualnie jestem na etapie zakupu modulu do diagnostyki komputera samochodu szyna EBD2, co pozwoli mi zaglebic sie w ten temat.
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
 
 
 
Rudy 
Mitsumaniak

Auto: Lancer 1.6 '04
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 09 Gru 2007
Posty: 85
Skąd: Warszawa
Wysłany: 04-06-2009, 09:59   

A sprawdzałeś co za błąd Ci wyskakiwał?
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.