Chwilowy brak mocy i kontrolka silnika |
Autor |
Wiadomość |
Rudy
Mitsumaniak
Auto: Lancer 1.6 '04
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 09 Gru 2007 Posty: 85 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 07-10-2008, 22:28 Chwilowy brak mocy i kontrolka silnika
|
|
|
Witam.
Mialem dzis maly problem z moim Lancerkiem A mianowicie, rano po przejechaniu kilkudziesieciu metrow, samochod stracil moc i probowal zgasnac, po czym wszytko wrocilo do normy, ale pojawila sie bursztynowa kontrolka od silnika. Co z tym dalej zrobic, nie mam gwarnacji wiec ASO mi sie nie usmiecha, czy sa jakies warsztaty Wawie, gdzie mozna zczytac kod usterki ( o ile jest to wogole mozliwe w Lancerze), moze ktos mial podobny problem? Dodam ze mam w samochodzie LPG, ale utrata mocy nastapila w czasie jazdy na benzynie. Kontrolka swieci sie caly czas
A i czy pomysl z odlaczeniem akumulatora na jakies 15s, jest dobry? |
|
|
|
 |
AdamColt [Usunięty]
|
Wysłany: 07-10-2008, 22:49
|
|
|
Tak. Pomysł z resetem (odłączenie akumulatora) jest super. Nawet w polskiej instrukcji (bo taką mam) jest napisane że po wymianie akumulatora komputer musi się zaprogramować podczas pracy na wolnych obrotach, czyli po odłączeniu zasilania się kasuje. Ja też jeżdżę na gazie i na razie takich problemów nie miałem. Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
Rudy
Mitsumaniak
Auto: Lancer 1.6 '04
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 09 Gru 2007 Posty: 85 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 07-10-2008, 23:33
|
|
|
W zasadzie to ze komp sie z resetuje i od nowa zaprogramuje to nie jest zadna tragedia Z tym ze wolal bym sie dowiedziec co to za ustrojstwo nawalilo. Poprzednio mialem Opla i tam za pomoca kabelka mozna bylo zrobic sobie diagnostyke, a czy w Lancerze to jest? Albo czy jest warsztat ktory to zrobi, poza ASO |
|
|
|
 |
akbi
I Love SPEEDway

Auto: Subaru Forester 2.0XT .. 18r
Zaproszone osoby: 65
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 74 razy Dołączył: 03 Mar 2006 Posty: 12275 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 08-10-2008, 10:27
|
|
|
Podjedź do warsztatu i odczytaj kod błędu ... to, że go skasujesz(po dołączeniu akumulatora) to nic Ci nie da, jeśli za chwilę błąd wyskoczy Ci ponownie ... chyba lepiej wiedzieć jaka jest przyczyna tego, że Twoje auto straciło moc, bo przypuszczam, że podobna sytuacja jeszcze się powtórzy. |
_________________
   
Subaru Legacy 10MY 2.5 GT 2014 IV - 2018 III
Galant EA5W SE '99 2007 IV - 2015 III
Lancer CB4W GLXi '94 2005 XII - 2007 V |
|
|
|
 |
Rudy
Mitsumaniak
Auto: Lancer 1.6 '04
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 09 Gru 2007 Posty: 85 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 08-10-2008, 23:03
|
|
|
Po nocy lampka przestala sie swiecic. A co do warsztatow, to czy ktos wie czy odczytac kody bledow mozna tylko w ASO czy sa jakies prywatne warsztaty ktore maja do tego sprzet? |
|
|
|
 |
akbi
I Love SPEEDway

Auto: Subaru Forester 2.0XT .. 18r
Zaproszone osoby: 65
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 74 razy Dołączył: 03 Mar 2006 Posty: 12275 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 08-10-2008, 23:11
|
|
|
Rudy napisał/a: | A co do warsztatow, to czy ktos wie czy odczytac kody bledow mozna tylko w ASO czy sa jakies prywatne warsztaty ktore maja do tego sprzet? |
Są warsztaty /nie ASO/, które mają komputer z możliwością podpięcia auta. Jestem z Gdańska, więc niestety nie podpowiem w kwestii Twojego regionu. |
_________________
   
Subaru Legacy 10MY 2.5 GT 2014 IV - 2018 III
Galant EA5W SE '99 2007 IV - 2015 III
Lancer CB4W GLXi '94 2005 XII - 2007 V |
|
|
|
 |
Rudy
Mitsumaniak
Auto: Lancer 1.6 '04
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 09 Gru 2007 Posty: 85 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 02-06-2009, 21:33
|
|
|
Odnowie temat, bo znowu mnie zaczął Check męczyć, odczytałem kody i wyskakuje mi " Nieprawidłowa korekcja dawki paliwa blok cylindra 1 ". Wyskakuje podczas jazdy na LPG, macie może pomysły z czym to jest związane? Dodam że samochód sprawuje się dobrze, nie szarpie nie traci mocy, jeździ normalnie |
|
|
|
 |
Pawel`85
Forumowicz Lancerniety

Auto: Lancer 1,6 2005 Kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 18 Lut 2007 Posty: 295 Skąd: 3 Miasto
|
Wysłany: 03-06-2009, 02:15
|
|
|
Czy za korekcje dawki paliwa nie odpowiada przypadkiem sonda lambda? |
_________________
 |
|
|
|
 |
Rudy
Mitsumaniak
Auto: Lancer 1.6 '04
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 09 Gru 2007 Posty: 85 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 03-06-2009, 09:16
|
|
|
Powinna, z tym ze tu informacja dotyczy tylko pierwszego cylindra, wiec chyba to nie sonda. |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 03-06-2009, 11:13
|
|
|
Może wtrysk gazu podaje za dużą lub za mała dawkę w porównaniu z innymi. Ale w jakiś sposób wtryskiwacz benzynowy nie jest odcinany na 1 cylindrze (idzie gaz i benzyna)? Moim zdaniem dość poważny błąd. |
|
|
|
 |
Iwonka
Forumowicz
Auto: był Lancer kombi 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 1 raz Dołączyła: 10 Maj 2008 Posty: 183 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 03-06-2009, 14:15
|
|
|
jestescie pewni ze ECU w lancerze jest takie madre zeby majac 1 sonde lambda dla wszystkich 4 cylindrow samo zdiagnozowalo ze usterka jest na danym cylindrze?
Raczej znaczy ze to jest problem na pierwszym i akurat jedynym (w odroznieniu np. od silnikow V) bloku cylindrow czyli taki ogolny blad zwiazany ze skladem mieszanki ktory dopiero trzeba dokladniej zdiagnozowac. |
_________________ pozdrawiam
Iwona |
|
|
|
 |
Pawel`85
Forumowicz Lancerniety

Auto: Lancer 1,6 2005 Kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 18 Lut 2007 Posty: 295 Skąd: 3 Miasto
|
Wysłany: 03-06-2009, 16:21
|
|
|
Nasze miski maja 2 sondy lambda jedna w kolektorze wydechowym a droga za katalizatorem. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Iwonka
Forumowicz
Auto: był Lancer kombi 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 1 raz Dołączyła: 10 Maj 2008 Posty: 183 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 03-06-2009, 16:39
|
|
|
Pawel`85 napisał/a: | Nasze miski maja 2 sondy lambda jedna w kolektorze wydechowym a droga za katalizatorem. |
co nie zmienia faktu ze sa one umieszczone "szeregowo" jedna za druga czyli kazda zbiera dane o wszystkich cylindrach razem. Druga sonda sluzy do diagnozy stanu katalizatora. |
_________________ pozdrawiam
Iwona |
|
|
|
 |
krak
Forumowicz
Auto: Lancer 2.0 kombi sport 2004
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Mar 2009 Posty: 55 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 03-06-2009, 17:53
|
|
|
Witam,
Znam ten temat bardzo dobrze, sam posiadam gaz prins i sam go diagnozuje. Nie raz juz mialem zapalenie sie kontrolki check engine i za kazdym razem pomagalo ustawienie gazu.
Z czasem wtryski sie zapychaja przez zanieczyszczenia zmniejszajac swoja przepustowosc, wiec korekcja raz na 60tys jest jak najbardziej na miejscu.Jezeli gaz jest dobrze ustawiony kontrolka sama zgasnie po kilku kilometrach Aktualnie jestem na etapie zakupu modulu do diagnostyki komputera samochodu szyna EBD2, co pozwoli mi zaglebic sie w ten temat. |
_________________ Jest ryzyko jest zabawa
 |
|
|
|
 |
Rudy
Mitsumaniak
Auto: Lancer 1.6 '04
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 09 Gru 2007 Posty: 85 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 04-06-2009, 09:59
|
|
|
A sprawdzałeś co za błąd Ci wyskakiwał? |
|
|
|
 |
|