Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[II 3.0 V6] Światła do jazdy dziennej - problem
Autor Wiadomość
darek_gdynia
[Usunięty]

Wysłany: 14-02-2009, 17:48   [II 3.0 V6] Światła do jazdy dziennej - problem

Witam wszystkich

Jeżdżę Outkiem z USA w wersji XLS - na wyposażeniu są światła do jazdy dziennej zainstalowane w miejscu fabrycznych halogenów. Na początku myślałem że będzie super - światła same się zapalają, nie trzeba o niczym pamiętać, nie przyciemnia się automatycznie ekran MMCS i komputera jak po włączeniu świateł mijania itp. Niestety teraz widzę, że te światła to żródło nieustannych kłopotów z policją. Ponieważ wyglądają jak halogeny każdy patrol na drodze = kontrola i tłumaczenie. Że to nie halogeny, że nie moge ich wyłączyć itd. W związku z tym mam pytanie: czy światła do jazdy dziennej w aucie sprowadzonym z USA są w zgodzie z polskimi przepisami? Czy można jeużywać czy trzeba wymienić na coś z literami CE? Oznaczenia z klosza: STANLEY P7084 DOT SAE Y2 05 DRL. Czego czepia sie policja: że mocno świecą (mają żarówkę 27W a nie 55 jak halogen więc bzdura), że jest oznaczenie DOT a więc zgodności z normami USA - właśnie to mnie najbardziej martwi. Poza tym jest oznaczenie DRL czyli Daytime Running Lights, więc chyba OK? Dodam że instalacja jest tak przerobiona że jednocześnie zapalają się światła pozycyjne aby było w zgodzie z polskimi przepisami poza tym na stacji diagnosta powiedział, że miejsce montażu jest jak najbardziej odpowiednie.
Co z tym zrobić? Mają prawo się czepiać czy nie? Iść w zaparte czy raczej odciąć kabel dla świętego spokoju?

Pozdrawiam
 
 
Gunner 
Mitsumaniak


Auto: Outlander II DID173 BHP URSUS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Sie 2007
Posty: 315
Skąd: 3city
Wysłany: 14-02-2009, 18:28   

Witaj

darek_gdynia napisal:
Co z tym zrobić? Mają prawo się czepiać czy nie? Iść w zaparte czy raczej odciąć kabel dla świętego spokoju?


Mysle ze maja prawo sie tylko czepiac,po za tym nic wiecej!
Proponuje poprosic w servisie MMC o dokument (jakas notke) z pieczatka servisu,raczej dziala,kolega tak mial w sprowadzonym ze stanow Dodge.... :?

A tak w ogole Outki maja w przednim zderzaku fajne miejsce lekko ponizej halogenow (wersja euro) na krotki zestaw diod do jazdy dziennej a,la Audi.Wkrotce zamierzam to zamontowac i mysle ze to najlepsze wyjscie. No i fajnie to wyglada....

Pozdro
_________________
TURBOKLEKOT 173BHP 350NM -1640KG
MAZDA MX-5 1.8NBFL GT 220 KM /240NM-1100KG 15L na bucie i 6 sec
黒トカゲ Bez dachu nad glowa
 
 
 
darek_gdynia
[Usunięty]

Wysłany: 14-02-2009, 19:29   

Też myślałem o jakimś zaświadczeniu ze stacji kontroli lub serwisu, nie wiem tylko czy będzie działać na policję...
Pytanie o legalność pozostaje aktualne - czy można używać świateł z symbolem DOT czy trzeba je wymienić na CE?
Trochę trzęsę portkami bo światła mijania mam cały czas amerykańskie i do tego bez spryskiwaczy (ksenony) i jak zaczną głębiej grzebać to na upartego będą mieli podstawy do zatrzymania dowodu. Czy ktoś wie czy można takie światła przerobić na asymetryczne czy w grę wchodzi tylko wymiana? Cena używanych ksenonów poraża - 1500 za sztukę...

Pozdrawiam
 
 
KowaliK 
Mitsumaniak
01339/KMM

Auto: JDM's
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 06 Sty 2008
Posty: 990
Skąd: Wrocław
Wysłany: 14-02-2009, 19:30   

Gunner napisał/a:
A tak w ogole Outki maja w przednim zderzaku fajne miejsce lekko ponizej halogenow (wersja euro) na krotki zestaw diod do jazdy dziennej a,la Audi.Wkrotce zamierzam to zamontowac i mysle ze to najlepsze wyjscie. No i fajnie to wyglada....


Z tego co się orientuję, kolega 200EY z forum ma taki patent zamontowany u siebie. :wink:
_________________
 
 
Vader_L 
Nowy Forumowicz


Auto: Outlander In+ 2.0 DID
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Lis 2008
Posty: 17
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 14-02-2009, 23:25   

Z tego co o uszy mi się obiło, trzeba uzyskać stosowną adnotację na świadectwie homologacji. To chyba jakiś policjant w necie prezentował. Tam akurat chodziło o diody zamiast pozycyjnych.
 
 
Mabel 
Forumowicz


Auto: Outlander II 2.4 USA
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 32
Skąd: Sanok
Wysłany: 15-02-2009, 21:41   

Witam!
Rozporządzenie które wprowadza obowiązek jazdy na światłach 24/7/365 mówi o światłach tzw. "krótkich", ale również dopuszcza dedykowane światła do jazdy dziennej. Ponieważ zgodnie z tym co piszesz, Twoje "halogeny" to w rzeczywistości światła dzienne - legalnie problemu nie ma. Pozostaje niewiedza i głupota policjantów, którzy w większości nie mają pojęcia o istnieniu oświetlenia do jazdy dziennej. Jeśli nie przyjmiesz mandatu w sądzie napewno dowiedziesz swojej racji. Pozostaje oczywiście pytanie czy warto się z capami użerać... Ja sam w swoim drugim samochodzie mam podobny problem - afto jest fabrycznie wyposażone w xenony z automatycznym włącznikiem (+spryskiwacze i aut. ust. poziomu), ale reflektory nie mają soczewek i te barany "nie zauważają" w dzień że się świeci. Niestety rady na to nie ma - trzeba się tłumaczyć, co mi osobiście zdarzyło się niejeden raz (za każdym razem dmuchając w alko ;) ) A co do spryskiwaczy i stabilizacji w xenonach to podobno jest taki myk że wg polskiego prawa auta wyposażone w sportowe zawieszenie regulacji i spryskiwaczy nie potrzebują ;) Zawsze mogłeś do Outka twardze sprężyny wrzucić, nie? ;) Polecam sprwdzić sprawę ze sportowym zawieszeniem, no i życzę krótkich i bezstresowych rozmów z niedouczonymi misiaczkami ;)
Pozdro,
Mabel
 
 
darek_gdynia
[Usunięty]

Wysłany: 16-02-2009, 12:48   

dzięki, chyba będę szedł w zaparte i walczył z głupotą...
 
 
arturro
[Usunięty]

Wysłany: 16-02-2009, 13:44   

niestety lampy uzywane w PL musza posiadac homologacje CE
jednak mozesz przy probie tlumaczenia sie powolywac na dyrektywe unijna mowiaca o swiatlach dziennych ktore sa oznaczane DRL, byc moze policjant nie zauwazy braku homologacji.
nie martw sie ja choc mam zupelnie legalne swiatla dzienne od S6 ze wszystkimi potrzebnymi oznaczeniami i homologacjami rowniez musze tlumaczyc tym tlumokom co to jest i ze nie jest to pasek diod z allegro.

co do sportowego zawiesznia i zwiazanego z tym zwolnienia z podstaw posiadania legalnego ksenonu (tj. spryski i samopoziomowanie) to wiekszej bzdury ostanio nie slyszalem :)
 
 
broom 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander II 3.0 v6 XLS
Dołączył: 29 Gru 2008
Posty: 8
Skąd: PL
Wysłany: 04-06-2009, 15:52   

Mam dobrą wiadomość dla wszystkich miłośników świateł do jazdy dziennej w Outkach!!!

Właśnie dzisiaj weszła w życie zmiana rozporzadzenia "Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 4 maja 2009 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia".

http://isap.sejm.gov.pl/D...=WDU20090750639

Chodzi o to, że mozemy wreszcie legalnie jeździć na światłach dziennych (zwanych także skandynawskim trybem)! Dotychczas były wymagane do jazdy dziennej także włączone tylne światła pozycyjne (to wymaganie było wpisane w tabelkę na końcu rozporzadzenia), co eliminowało mozliwośc użycia naszych świateł w Outkach. Sam się o tym przekonałem tracąc 2 tyg. temu dowód rejestracyjny...
 
 
arturro
[Usunięty]

Wysłany: 04-06-2009, 20:33   

broom napisał/a:
Mam dobrą wiadomość dla wszystkich miłośników świateł do jazdy dziennej w Outkach!!!


to jest bardzo dobra wiadomosc 8)
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 04-06-2009, 21:05   

A ktoś się przebił przed ten PDF którego fragmenty są nie czytelne? Mógł by wskazać ten fragment gdzie jest to opisane bo ja nie mam zdrowia do tych zawiłych prawnych kruczków i całego tego ich paragrafowego języka. A taka ciekawostka coś tam pisało o kole zapasowym i że wyłączone są tylko autobusy miejskie.... Nie wiem czy dobrze to zrozumiałem.
 
 
arturro
[Usunięty]

Wysłany: 04-06-2009, 21:09   

krzychu napisał/a:
Mógł by wskazać ten fragment gdzie jest to opisane bo ja nie mam zdrowia do tych zawiłych prawnych kruczków i całego tego ich paragrafowego języka.


przejdz do tabelki gdzie sa opisane warunki instalacji (podlaczenie elektryczne) swiatel DRL, wczesniej byl zapis ze musza sie palic swiatla z tylu, teraz jest nawet zapis ze nie powinny sie wlaczac (nie wlaczaja sie).
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.