rozladowujacy sie akumulator w tydzien? |
Autor |
Wiadomość |
rasiak1980
Forumowicz

Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy Dołączył: 24 Wrz 2008 Posty: 997 Skąd: Sopot
|
Wysłany: 19-01-2009, 06:47
|
|
|
temat byl wcześniej wałkowany to mój wcześniejszy post mam nadzieje ze będzie przydatny opisałem w nim jak sprawdzić aku , i "łopatologicznie" jak dobrać aku do samochodu.
akumulator konkretnie co do twojego przypadku sprawdził bym jaki prąd pobiera samochód bez kluczyka w stacyjce. a później szukanie igły w stogu siana czyli "złodzieja prądu" |
|
|
|
 |
adipaw [Usunięty]
|
Wysłany: 19-01-2009, 11:31
|
|
|
wcisne jeszcze trzy grosze bo to dobre miejsce!!
byłem ze swoim aku na kontroli ostatnio u fachowca od akumulatorów (naprawia sprzedaje wymienia) powiedział że w naszych autach prawie zawsze jest wzorowe ładowanie czyli książkowe 14,4! ale to zamało żeby aku chodził bezawaryjnie!! czemu ? bo głąby kazali nam jeździć całą dobę na światłach!! i niestety przy naszych autaci (tych w polsce używanych) jeździ się na światłach które mają po 55W na żarówkę co dobije nawet najlepszy aku z dobrym ładowaniem!!! rada jest jedna 2 razy do roku trzeba doładować aku (na jesień i na wiosnę czyli przed zimą i po zimie). tak ekspoloatowany aku powinien spokojnie wytrzymać około 6 lat. a i jeszcze słowo do fanów car audio! im więcej nowych zabawek w zabudowie tym częściej trzeba zaglądać do aku!!!! proponuję kupić sobie w markecie albo jakimś sklepie aerometr czy jakoś tak się to nazywa a służy do badania mieszanki elektrolitu i w razie potrzeby podładowywać aku!! przerabiałem już różne auta i rużne aku i jak się nie pilnuje przy caraudio aku to 2 lata max (i to nie wiem czy da radę) kazdy aku zarżniemy!!! |
|
|
|
 |
kornel
Forumowicz
Auto: carisma 1.8gdi `99
Kraj/Country: UK
Dołączył: 27 Wrz 2008 Posty: 69 Skąd: bristol, AVON
|
Wysłany: 19-01-2009, 20:35
|
|
|
no niestety musze przekrecic raz kluczyk,ale mozna temu zaradzic.wystarczy polaczyc odpowiednie kable i radio chodzi bez kluczyka |
|
|
|
 |
szyszus1
Mitsumaniak
Auto: Cari GDI 98'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 08 Lip 2008 Posty: 78 Skąd: Hrubieszów
|
Wysłany: 19-01-2009, 21:40
|
|
|
Odnośnie tego tematu, pozwólcie, że dodam swoje zapytanie. A mianowicie planuję wymiane akumulatora bo mam 45 albo 55 Ah, nie pamiętam dokładnie i misiu się męczy przy odpalaniu, szczególnie zimą. Muszę przynajmniej raz w miesiącu naładować aku i moje pytanie brzmi, czy poniższa bateryjka by się nadawała:
http://allegro.pl/item528...ca722_72ah.html
Chodzi mi o parametry czy będą pasowały do GDI (wiem, że te są trochę większe) i o wymiary, ale także czy możecie polecić ten akumulator i czy opłaca się zakup na allegro? |
_________________
 |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 19-01-2009, 21:52
|
|
|
Z tego co mi wiadomo to w GDI powinieneś mieć aku 70-80 Ah więc jeśli pasuje biegunowość względem obudowy to czemu nie. Ja bym brał jednak w sklepie by sprawdzić datę produkcji i nie kupił bym starszego niż miesiąc |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
szyszus1
Mitsumaniak
Auto: Cari GDI 98'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 08 Lip 2008 Posty: 78 Skąd: Hrubieszów
|
Wysłany: 19-01-2009, 22:07
|
|
|
Dobrze wiedzieć z tą datą produkcji. Tzn, ja bym podjechał sobie do Lublina bo akurat tam jest ten sklep i byłby to odbiór osobisty, więc datę produkcji bym sprawdził Do 80 Ah aż? Moim zdaniem im więcej tym lepiej. Ta centra mi się akurat podoba bo ma dosyć duży prąd rozruchowy i nowa technologia, itp ale nie orientuje się na razie w cenach aku, jak myślisz jest wart? |
_________________
 |
|
|
|
 |
wichura1
moderator mitsumaniak download manager ;)

Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 3021 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 19-01-2009, 22:37
|
|
|
Zależy od wersji i liczby bajerów. Zalecane aku w Carismach:
- 1.6 62Ah
- 1.8 62Ah
- 1.8 GDI 63Ah
- 1.9 Diesel 72Ah
Jeżeli włożysz zbyt duży akumulator, alternator go nie doładuje do pełnej pojemności. |
_________________ Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 20-01-2009, 14:34
|
|
|
wichura1 napisał/a: | Jeżeli włożysz zbyt duży akumulator, alternator go nie doładuje do pełnej pojemności. |
To jeszcze zależy od teko ile się jeździ i jak długie odcinki pokonuje - bo każdy aku da się naładować - to tylko kwestia czasu ładowania... |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
JCH
Mitsumaniak Forumowa Opozycja

Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy Dołączył: 23 Maj 2005 Posty: 8078 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 14-06-2009, 14:57
|
|
|
Tak się złożyło, że zostawiłem w garażu, w samochodzie kluczyk włożony w stacyjce. Gdy się zorientowałem to, myślę sobie, jeść nie woła - więc niech tam sobie jest, komu się chce do garażu wracać Jakież było moje zdziwienie dzisiaj, gdy wsiadłem aby odpalić silnik i ..... ciemność, ciemność widzę
Kluczyk był w tej środkowej pozycji - "stand by", radio było wyłączone, lampki również, wszystkie drzwi i klapa bagażnika były domknięte więc nie było szans aby jakiś odbiornik działał, zegarek jedynie, który normalnie bez kluczyka i tak sobie pyka. Do gniazdek zapalniczek też nic nie jest włożone. Wszystko to trwało w sumie ok. 4 doby - od środy popołudnia do niedzieli w południe.
Co mogło rozładować akumulator Czary jakieś |
_________________ "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"
MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 |
|
|
|
 |
mpoplaw
Forumowicz
Auto: carisma II 1,6 + LPG Lancer1,5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Maj 2009 Posty: 155 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 14-06-2009, 16:25
|
|
|
najwięcej pobierają przekaźniki np: od centralnego, od szyb elektrycznych i reszty elektroniki albo wzmacniacz sygnału anteny
te rzeczy dlatego właśnie podłącza się pod kluczyk żeby pobór prądu był tylko przy pracującym silniku |
|
|
|
 |
|