[CJxA] Problemy z podświetleniem deski rozdzielczej i wskaźn |
Autor |
Wiadomość |
Laki023 [Usunięty]
|
Wysłany: 06-07-2009, 11:05
|
|
|
Może wypięło sie złącze z licznika. Jeżeli z połączeniami wszystko jest OK to następnie
sprawdziłbym luty przy stabilizatorze napięcia, ewentualnie stabilizator na płytce cznika.
Pozdrawiam
Łukasz |
|
|
|
 |
dotka
Nowy Forumowicz dotka

Auto: COLT '97 1,6 CJO
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 21 Lip 2008 Posty: 16 Skąd: Mińsk Mazowiecki/Warszawa
|
Wysłany: 06-07-2009, 11:56
|
|
|
Pexu napisał/a: | A podświetlenie zegarów Ci działa? |
nie działa;/
dziś rano mój chłopak jechał i znów działały, jednak padły ponownie jak dojeżdżał do pracy;/ mi też wczoraj przestały dziąłać w drodze;/ kurcze wkurza mnie to już, ciąle coś mi sie psuje...;/ spradzimy jeszcze to złącze. dzięki bardzo. jakby ktoś miał jeszcze jakiś pomysł to ja chetnie przeczytam:) pozdr. |
|
|
|
 |
Pexu
Mitsumaniak
Auto: Colt 1.3 | 1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 25 Sty 2009 Posty: 1267 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 06-07-2009, 11:57
|
|
|
Rozkręć liczniki, przedmuchaj styki i może pomoże
Złącze nie styka, możliwe że za słabo dokręcone.
Powodzonka |
_________________ 7,60/100
 |
|
|
|
 |
dotka
Nowy Forumowicz dotka

Auto: COLT '97 1,6 CJO
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 21 Lip 2008 Posty: 16 Skąd: Mińsk Mazowiecki/Warszawa
|
Wysłany: 06-07-2009, 12:06
|
|
|
dzięki, spróbujemy, dam znać. |
|
|
|
 |
gregorbu [Usunięty]
|
Wysłany: 06-07-2009, 13:00
|
|
|
Takie rzeczy będą się działy w przypadku niedokręconych wkrętów w zegarach. Uwaga - dotyczy zarówno przodu, jak i - to przede wszystkim - tyłu zegarów. Z tyłu jest kilka czarnych wkrętów, które muszą być bezwzględnie mocno dokręcone. |
|
|
|
 |
dotka
Nowy Forumowicz dotka

Auto: COLT '97 1,6 CJO
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 21 Lip 2008 Posty: 16 Skąd: Mińsk Mazowiecki/Warszawa
|
Wysłany: 06-07-2009, 13:36
|
|
|
co to znaczy z tyłu? jak dokręcić z tylu zegary? mozesz mi to jakoś opowiedziec przybliżyć?? z góry dzięki.
ps. a to mozliwe, ze tak nagle sie cos poluzowało, bo wskaźniki zaczęły wariowac chyba we środę, wcześniej nigdy nie miałam takich problemów. |
|
|
|
 |
Pexu
Mitsumaniak
Auto: Colt 1.3 | 1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 25 Sty 2009 Posty: 1267 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 06-07-2009, 13:37
|
|
|
dotka napisał/a: | ps. a to mozliwe, ze tak nagle sie cos poluzowało, bo wskaźniki zaczęły wariowac chyba we środę, wcześniej nigdy nie miałam takich problemów. |
Czasami wystarczy wjechać parę razy w konkretną dziurę by się coś obluzowało... |
_________________ 7,60/100
 |
|
|
|
 |
dotka
Nowy Forumowicz dotka

Auto: COLT '97 1,6 CJO
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 21 Lip 2008 Posty: 16 Skąd: Mińsk Mazowiecki/Warszawa
|
Wysłany: 06-07-2009, 13:52
|
|
|
no tak a wiadomo na Modlińskiej ich pod dostatkiem;/ |
|
|
|
 |
gregorbu [Usunięty]
|
Wysłany: 06-07-2009, 20:50
|
|
|
Musisz wyjąć zegary, a na ich tylnej ściance (czyli tam, gdzie wymienia się żarówki podświetlenia) dokładnie dokręcić wszystkie wkręty. Następnie włożyć zegary na ich miejsce i również dokładnie dokręcić wszystkie wkręty.
Oczywiście przyczyny niedziałania mogą być również inne, ale podaję jedną z najprostszych do usunięcia. A dzieje się dokładnie tak, jak opisywał powyżej Pexu: dziury i wyboje. |
|
|
|
 |
Twaróg
Mitsumaniak Śmigamy ulicami ;)

Auto: Colt 1.6 16V (CJO)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Cze 2007 Posty: 162 Skąd: Gorzów Wlkp.
|
Wysłany: 14-07-2009, 16:32
|
|
|
dotka, udało Ci sie może znaleźć przyczynę wariujących wskaźników? U mnie zaczęło sie dziać to samo ;/ |
_________________ Mitsubishi Colt CJ0 - 96/97 (1.6 16V 90KM) - jest i będzie
Mazda 323F - 95' (1.5 16V 88KM) - sprzedany
Opel Vectra - 93' (1.6 8V 75KM) - sprzedany
Ford Sierra - 84' (1.6 8V +LPG 75KM) - sprzedany
Fiat 126p - 93' (650cm3 24KM) - sprzedany
Fiat 126p - 83' (600cm3 23KM) - zezłomowany
 |
|
|
|
 |
Koyocik
Mitsumaniak Kuba

Auto: B12, CJ4A, EA3/5, EA2W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 23 Sty 2009 Posty: 631 Skąd: BB
|
Wysłany: 15-07-2009, 13:15
|
|
|
U mnie jak tak się działo, to zdiagnozowałem uszkodzoną ścieżkę od masy. (Omomierzemi sprawdzałem opór ścieżki masowej z jednego i drugiego krańca licznika. Znalazłem przerwę, zlutowałem ją kabelkiem i wszystko działa jak złoto (a nie działało: podświetlenie, licznik dzienny/odo i obrotomierz).
Tylko u mnie ten problem pojawiał się przy temperaturze powyżej 20 stopni |
_________________ Tamagocchi ("Bordello Edition" - Bartek) i EA3,5W, EA2W, B12
Były: EA2W, CP9A-4G63t i E57A-4D68t
"All is hardcore when made with love" |
|
|
|
 |
sdorotaz
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Colt GLX 1.3 97'
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 17 Lip 2009 Posty: 15 Skąd: Skoczów
|
Wysłany: 17-07-2009, 22:21
|
|
|
Mam pytanie, czy doszliście do tego skąd te "wyłączenia" wskaźników?? i czy po naprawie pojawia się ponownie ten problem?? |
_________________ ...Stop! piratom drogowym... |
|
|
|
 |
dotka
Nowy Forumowicz dotka

Auto: COLT '97 1,6 CJO
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 21 Lip 2008 Posty: 16 Skąd: Mińsk Mazowiecki/Warszawa
|
Wysłany: 21-07-2009, 11:02
|
|
|
siemka, no więc problem mamy nadal;/ tak jak radzili koledzy mój Marcin dostał się na tył zegarów (niezbyt fachowo to brzmi;>) i podociskał wszystkie kabelki, poruszał nimi, wszystkie siedzą dobrze i nawet w pewnym momencie działały ale któregoś razu w czasie jazdy przestały działać;/ no i tak to wygląda, raz działają, raz nie;/ nie mamy już pomysłu a chciałabym narazie uniknąć wizyty u elektryka bo nie bardzo mam kasę w tej chwili (dopiero co wymieniałam sworzeń i łącznik elastyczny w tłumiku- nie jest już wrc;). Jednak wolałabym, żeby w trasie działały mi zegary;/ macie jeszcze jakies pomysły??? pozdrawiam. |
|
|
|
 |
sdorotaz
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Colt GLX 1.3 97'
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 17 Lip 2009 Posty: 15 Skąd: Skoczów
|
Wysłany: 21-07-2009, 15:48
|
|
|
ehh nie brzmi to pocieszająco:/ ja dzisiaj odstawiłam do elektryka i wieczorem go odbieram, zobaczymy co będzie
Dam znać ile ta naprawa kosztowała i popytam elektryka gdzie znalazł tą usterkę
Na razie za tą naprawę płaci właściciel komisu w którym kupiłam moje autko (wada odkryta 5min po kupnie - chciał mnie oszukać :/) no ale jak będzie się to powtarzać to nie będzie miło szczególnie że dużo jeżdżę trasą na której są fotoradary :/
pozdrawiam
Załamka
autko odebrane, elektryk skasował 60zł a po 2h na parkingu liczniki znów nie działają
autko mam raptem tydzień i zaczynam się dołować bo wygląda że kupiłam bubla |
_________________ ...Stop! piratom drogowym... |
|
|
|
 |
dotka
Nowy Forumowicz dotka

Auto: COLT '97 1,6 CJO
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 21 Lip 2008 Posty: 16 Skąd: Mińsk Mazowiecki/Warszawa
|
Wysłany: 21-07-2009, 19:43
|
|
|
nie załamuj się, wróć do tego elektryka i powiedz, ze nie działa nadal, niech poprawia. a no i myślę, że ta opcja z omomierzem będzie najlepsza tylko skąd wziąć omomierz?? |
|
|
|
 |
|