| 
		LPG w Protonach | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 dozi [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                                			    Wysłany: 02-01-2008, 21:58   LPG w Protonach
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Witam! Od niedawna jestem posiadaczem Protonka 1500 GLSi. Wcześniej jeździłem Suzuki Swift 1,3 Gli i miałem zainstalowane LPG, a ponieważ w Suzi nie miałem z tym żadnych problemów, to myślę też o takim rozwiązaniu w Protonie. Problem jednak w tym, że nie mam pojęcia co oznacza skrót Glsi (domyślam się jedynie że może tu chodzić o wielopunktowy wtrysk), a co za tym idzie, jaką instalacje założyć.
 
Byłbym wdzięczny za jakieś naświetlenie sprawy, może ktoś to samo przerabiał i jest w stanie polecić np jaki rodzaj butli gazowej - ile litrowa itp. Za wszelkie informacje z góry dziękuję i pozdrawiam! | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Hubeeert  		  
		 
         Mitsumaniak na urlopie
  
                  Auto: TOYOTA YARIS 4EVER 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 05-01-2008, 15:08   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               dozi, GLSi to wersja wyposażenia. Zapewne masz wtrysk wielopunktowy jeżeli jest więcej niż jeden wtryskiwacz. Jeżeli możesz zrobić zdjęcie komory silnika - kolektora dolotowego - to będzie wiadomo na 100%.
 
 
Tak czy inaczej ja sądzę, że masz wielopunktowy wtrysk. | 
             
						
				_________________ 
 
Thomas Jefferson said:
 
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
 
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
 
Just think...
 
 . | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 dozi [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 07-04-2008, 17:48   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Tak czy inaczej ja sądzę, że masz wielopunktowy wtrysk.
 
 
 
 
 
Tak sobie myślę, że skrót ECI-multi świadczy o wielopunktowym wtrysku. Czy jest ktoś, kto już założył instalacje? ma jakieś doświadczenie? jaką butlę można założyć? jaki jest przewidywalny koszt? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 lukasz12  		  
		 
         Mitsumaniak prof. dr hab  ;-)
  
  
                  Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 12-04-2008, 11:32   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               ECI znaczy ze sterowany elektronicznie - Electronically Controlled Injection ewentualnie MULTI - ze wielopunktowy    
 
Ostatnio jak zakładalem gaz dowiedziałem się że w Sigmach jest wtrysk pół sekwencyjny tzn. ze otwierane są naraz 2 wtryskiwacze a nie każdy po kolei. | 
             
						
				_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
 
 
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne   " (C) Chi-Man 2006
 
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy   
 
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask   
 
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie   
 
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu   
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 arthes [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 14-04-2008, 11:01   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Co do LPG w swoim zamontowałem chyba w październiku  sekwencje zaplacilem okolo 2500 zl wymienialem jeszcze uszczelke pod glowicą ok 500 zl  co do instalacji butla w kole zapasowym 44 l  wchodzi 80 % czyli okolo 36-37   przy spalaniu okolo 8-9 litrów benzyny pali mi od 10 do 11 litrów gazu przy dosyć energicznej jeździe jedyny problem jaki mialem to rozregulowanie wtrysków zjadal wtedy 15 litrów  co do spadku mocy napewno jest odczuwalna ale powiem ze dużo także zalezy od tego gdzie tankujesz raz jest gaz lepszy raz gorszy GL prawdopodobnie w skrocie oznacza samochód napedzany benzyna I to napewno wtryska a S hmm nie wiem ;P  masz tam wielopunktowy wtrysk w silniku pozdrawiam  jak cos to pytać o szczególy | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 hubert101285 [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 07-05-2008, 21:06   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | arthes napisał/a: | 	 		  | zaplacilem okolo 2500 zl | 	   - ja w łaśnie założyłem 2300pln
 
 	  | arthes napisał/a: | 	 		  | przy spalaniu okolo 8-9 litrów benzyny pali mi od 10 do 11 litrów gazu | 	   - mój na trasie pali w granicach 5,6-6,2 a w mieście do 8 benzynki a gazu 7,5 na trasi a miasto 9,5
 
 	  | arthes napisał/a: | 	 		  | co do spadku mocy napewno jest odczuwalna | 	   - u mnie zero spadku mocy - czy gaz czy benzyna nie ma różnicy
 
 	  | arthes napisał/a: | 	 		  | dużo także zalezy od tego gdzie tankujesz raz jest gaz lepszy raz gorszy | 	   - z tym się zgodzę ale tak samo jest z benzyną | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 JAN GLIWA  		  
		 
         Nowy Forumowicz jang
  
  
                  Auto: proton 418 LRS 
                  Dołączył: 11 Lip 2009 Posty: 11 Skąd: Wadowice 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 11-07-2009, 20:34   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               WITAM         właśnie  założyłem  instalację gazową  stag 400 do  protona ,sekwencja  do  silnika 4G93  to  dobra  rzecz,narazie  jeżdżę pierwszy  tysiąc  km  ,by   zaliczyć  pierwszy  przegląd  u  gazownika , bo  jednak  coś  jest  do  poprawienia,naszczęście  detale | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 DJ Iceman  		  
		 
         Nowy Forumowicz
  
                  Auto: PROTON 313 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 29 Wrz 2009 Posty: 13 Skąd: Nowy Dwór Maz. 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 29-09-2009, 11:32   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | nie mam pojęcia jak te auta znoszą instalację gazową. ja trafiłem na chyba miernego  gazownika. co jakiś czas są problemy z gazet, szczególnie gdy spadają obroty, wtedy gaz nawet się wyłącza. był też inne problemy. ja nie mam sekwencji jak inni przedmówcy, mam zwykłą instalację dla aut  z wielopunktowym wstryskiem. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 lukasz12  		  
		 
         Mitsumaniak prof. dr hab  ;-)
  
  
                  Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 29-09-2009, 11:39   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Mieszalnik to chyba najgorsze g... które można było zastosować. Pisze ostrymi słowami bo powiem tak że nie ma chyba gorszej metody zasilania niż mieszalnikiem. Jest ona być może najprostsza ale użyłbym raczej słowa najprymitywniejsza. Da się to czasem wyregulować ale ogólnie nawet sterowanie za pomocą silniczka krokowego wiele nie daje bo sama konstrukcja mieszalnika nie pozwala na odpowiednie zasilanie w pełnym zakresie obrotów - zawsze jest gdzieś kompromis. Problemy można rozwiązać Blosem - pomaga i to sporo - konstrukcja prosta w budowie i montaż też nie jest szczególnie kłopotliwy - a moim zdaniem dużo poprawia - dobre wyjście dla samochodów z zamontowaną już instalacją podciśnieniową ponieważ nie wymaga praktycznie żadnych modyfikacji poza rurą dolotową - parownik zostaje ten sam. A drugi wariant to odpowiednio zamontowana i dostrojona sekwencja - dużo droższy wariant bo trzeba parownik inny i odpowiednie wtryskiwacze + sterownik ale też jedyny godny uwagi przy montażu nowej instalacji. | 
             
						
				_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
 
 
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne   " (C) Chi-Man 2006
 
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy   
 
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask   
 
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie   
 
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu   
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |