 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Przesunięty przez: Hubeeert 05-04-2006, 16:32 |
[CA4A 1.6] swap colta |
Autor |
Wiadomość |
jax1982 [Usunięty]
|
Wysłany: 24-08-2006, 17:34
|
|
|
jutro podjade do znajomego mechanika i bede rozmawial na ten temat...
acha jak mialem spalony zawor to została zrobiona juz głowica i wymienione wszystkie uszczelki ( przez to dostal dobrego cisnienia i rozwalil pierscienie ), ale to i tak bedzie trzeba zainwestowac w nie jeszcze raz... |
|
|
|
 |
yiabol [Usunięty]
|
Wysłany: 24-08-2006, 20:43
|
|
|
najprostszym sposobem na zwiększenie mocy w tym colcie to wywalenie katalizatora i zastąpienie go zwyklą rurą...
a tak na marginesie to z tego co się dowiedziałem to często jest przyczyną "drżenia" autka na biegu jałowym ... |
|
|
|
 |
Rafal_Szczecin
Mitsumaniak

Auto: Volvo Amazon, Skoda Superb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Kwi 2005 Posty: 9211 Skąd: s kątowni
|
Wysłany: 24-08-2006, 20:47
|
|
|
dobra a ja mam pytanie, co Ty zrobiles z tym silnikiem ze sie z niego taka kupa zrobila ? |
|
|
|
 |
wichura1
moderator mitsumaniak download manager ;)

Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 3021 Skąd: Poznań
|
|
|
|
 |
J@rek [Usunięty]
|
Wysłany: 24-08-2006, 21:59
|
|
|
deenbe napisał/a: |
silnik z allegro to 4G93 SOHC 115KM skrzynia pasuje a wzrost mocy 2KM teoretyczne;] |
no wiesz, 2 konie, nie w kij dmuchał. Tu 2 konie, tam dwa konie. I uzbiera się. |
|
|
|
 |
jax1982 [Usunięty]
|
Wysłany: 25-08-2006, 00:27
|
|
|
wichura1 napisał/a: | Ja ci powiem co, podczas naprawy splanowali mu głowicę za mocno i nie dali grubszej uszczelki. Stąd problem. |
dokładnie wlasnie tak sie stało..... |
|
|
|
 |
wichura1
moderator mitsumaniak download manager ;)

Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 3021 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 25-08-2006, 08:42
|
|
|
zadzwoń 512 214 114 Powiedz że jesteś z Forum Mitsumaniaków. Gościu mieszka w Skórzewie. Sprzedaje w zasadzie tylko części Mitsubishi i Hyunday-a, kilka 4G13 ma na pewno, może ma jakiegoś rozebranego na części. Pamiętaj ty masz (patrząc z na kolektor wydechowy) rozrząd po lewej stronie, a są też 4G13 z rozrządem po prawej stronie ( wszystkie sprzed 95 roku) żebyś nie pomylił bo części mogą nie pasować. |
_________________ Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). |
|
|
|
 |
jax1982 [Usunięty]
|
Wysłany: 25-08-2006, 12:58
|
|
|
wichura1 napisał/a: | zadzwoń 512 214 114 Powiedz że jesteś z Forum Mitsumaniaków. Gościu mieszka w Skórzewie. Sprzedaje w zasadzie tylko części Mitsubishi i Hyunday-a, kilka 4G13 ma na pewno, może ma jakiegoś rozebranego na części. Pamiętaj ty masz (patrząc z na kolektor wydechowy) rozrząd po lewej stronie, a są też 4G13 z rozrządem po prawej stronie ( wszystkie sprzed 95 roku) żebyś nie pomylił bo części mogą nie pasować. |
dzieki
dzwoniłem, 1,5tys za silnik....
znalazlem cos takiego jeszcze i sie zastanawiam:
http://www.allegro.pl/ite...et_okazja_.html |
|
|
|
 |
wichura1
moderator mitsumaniak download manager ;)

Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 3021 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 25-08-2006, 13:34
|
|
|
Ten ma rozrząd z drugiej strony niż twój, poza tym SWAP silnika wiąże się dodatkowo z wymianą: komputera, skrzyni biegów, chłodnicy, półosi, wiązek, hamulców. |
_________________ Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). |
|
|
|
 |
spiwoor [Usunięty]
|
Wysłany: 13-07-2009, 14:54
|
|
|
Witam
Piszę, bo mój problem zahacza o ten temat.Otóż od prawie roku jestem posiadaczem Colcika 1,6 z 1994r.Niestety nie mogę użyć sformułowania "szczęśliwy właściciel", bo auto od początku sprawia mi jeden podstawowy problem - ma w fatalnym stanie blachę.Początkowo interesowałem sie takimi sprawami jak kupno reperaturek i łatanie samochodu przez spawacza ale dzisiaj rozumiem, że to bezcelowo, bo auto tak skorodowane będzie sypało się dalej.Nie chcę sprzedawać auta w takim stanie komukolwiek, bo to byłoby nieuczciwe ale jeszcze bardziej nie chcę pozbywać się mojego ukochanego Jajeczka Colcik dostarczył mi wiele radości i jeździ mi się nim po prostu świetnie.Dodam że technicznie auto jest bez zarzutu, tym bardziej, że zainwestowałem w nie trochę pieniędzy.
I teraz sedno sprawy.Szukając możliwego rozwiązania pomyślałem o kupnie drugiego egzemplarza ze zdrową budą i przełożeniu obecnego silnika.Bardzo szybko natrafiłem na pewną okazję.Tyle tylko że jest to wersja z silnikiem 1,3.Przepraszam z góry za moją niewiedzę(lub ignorancje jeżeli ten temat się pojawił) ale muszę zadać te pytania:
Ogólnie chciałbym się dowiedzieć czym różnią się wersje 1,6 i 1,3, bo ja czytając przez ostatni rok forum zapamiętałem tylko tyle, że praktycznie niczym poza silnikiem i chyba sprzęgłem.No właśnie tyle tylko że mogłem zapamiętać błędnie i być może jest szereg niuansów które komplikują całą sprawę
I druga sprawa: ile kosztuje przełożenie silnika i czy jest to w przypadku Colta sprawa trudna? Mój ojciec chwali się że kiedyś przekładał silnik w Mercedesie "Smutku" i dał radę z tak dużym silnikiem ale pamiętam że w Colcie sprawa się trochę komplikuje bo jest strasznie mało miejsca i nie wiem czy podołalibyśmy takiej operacji
P.S. Wiem, że różnice między wersjami CAO 1,3 i 1,6 były już wałkowane setki razy ale ja naprawdę nie mogę znaleźć tego tematu w którym byłoby to podane w syntetycznej formie, a pamiętam, że gdzieś taki wątek się przewijał.Mam nadzieje, że nie robie bałaganu a jeżeli tak to serdecznie przepraszam.Prosze jednak o odpowiedź |
|
|
|
 |
londolut
jradmin Colt

Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 8958 Skąd: skątowni
|
|
|
|
 |
spiwoor [Usunięty]
|
Wysłany: 13-07-2009, 20:27
|
|
|
Ok, dzięki wielkie londolut.Napisz jeszcze czy w końcu zabrałeś się do tej przekładki i jak Ci ewentualnie poszło. |
|
|
|
 |
|
|