Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Hubeeert
05-04-2006, 16:32
[CA4A 1.6] swap colta
Autor Wiadomość
jax1982
[Usunięty]

Wysłany: 24-08-2006, 17:34   

jutro podjade do znajomego mechanika i bede rozmawial na ten temat...

acha jak mialem spalony zawor to została zrobiona juz głowica i wymienione wszystkie uszczelki ( przez to dostal dobrego cisnienia i rozwalil pierscienie ), ale to i tak bedzie trzeba zainwestowac w nie jeszcze raz...
 
 
yiabol
[Usunięty]

Wysłany: 24-08-2006, 20:43   

najprostszym sposobem na zwiększenie mocy w tym colcie to wywalenie katalizatora i zastąpienie go zwyklą rurą...
a tak na marginesie to z tego co się dowiedziałem to często jest przyczyną "drżenia" autka na biegu jałowym ...
 
 
Rafal_Szczecin 
Mitsumaniak


Auto: Volvo Amazon, Skoda Superb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 89 razy
Dołączył: 15 Kwi 2005
Posty: 9211
Skąd: s kątowni
Wysłany: 24-08-2006, 20:47   

dobra a ja mam pytanie, co Ty zrobiles z tym silnikiem ze sie z niego taka kupa zrobila ?
 
 
wichura1 
moderator mitsumaniak
download manager ;)


Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 3021
Skąd: Poznań
Wysłany: 24-08-2006, 21:19   

Ja ci powiem co, podczas naprawy splanowali mu głowicę za mocno i nie dali grubszej uszczelki. Stąd problem.
_________________
Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). :mrgreen:
 
 
 
J@rek
[Usunięty]

Wysłany: 24-08-2006, 21:59   

deenbe napisał/a:

silnik z allegro to 4G93 SOHC 115KM skrzynia pasuje a wzrost mocy 2KM teoretyczne;]


no wiesz, 2 konie, nie w kij dmuchał. Tu 2 konie, tam dwa konie. I uzbiera się.
 
 
jax1982
[Usunięty]

Wysłany: 25-08-2006, 00:27   

wichura1 napisał/a:
Ja ci powiem co, podczas naprawy splanowali mu głowicę za mocno i nie dali grubszej uszczelki. Stąd problem.


dokładnie wlasnie tak sie stało.....
 
 
wichura1 
moderator mitsumaniak
download manager ;)


Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 3021
Skąd: Poznań
Wysłany: 25-08-2006, 08:42   

zadzwoń 512 214 114 Powiedz że jesteś z Forum Mitsumaniaków. Gościu mieszka w Skórzewie. Sprzedaje w zasadzie tylko części Mitsubishi i Hyunday-a, kilka 4G13 ma na pewno, może ma jakiegoś rozebranego na części. Pamiętaj ty masz (patrząc z na kolektor wydechowy) rozrząd po lewej stronie, a są też 4G13 z rozrządem po prawej stronie ( wszystkie sprzed 95 roku) żebyś nie pomylił bo części mogą nie pasować.
_________________
Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). :mrgreen:
 
 
 
jax1982
[Usunięty]

Wysłany: 25-08-2006, 12:58   

wichura1 napisał/a:
zadzwoń 512 214 114 Powiedz że jesteś z Forum Mitsumaniaków. Gościu mieszka w Skórzewie. Sprzedaje w zasadzie tylko części Mitsubishi i Hyunday-a, kilka 4G13 ma na pewno, może ma jakiegoś rozebranego na części. Pamiętaj ty masz (patrząc z na kolektor wydechowy) rozrząd po lewej stronie, a są też 4G13 z rozrządem po prawej stronie ( wszystkie sprzed 95 roku) żebyś nie pomylił bo części mogą nie pasować.


dzieki :)

dzwoniłem, 1,5tys za silnik....

znalazlem cos takiego jeszcze i sie zastanawiam:

http://www.allegro.pl/ite...et_okazja_.html
 
 
wichura1 
moderator mitsumaniak
download manager ;)


Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 3021
Skąd: Poznań
Wysłany: 25-08-2006, 13:34   

Ten ma rozrząd z drugiej strony niż twój, poza tym SWAP silnika wiąże się dodatkowo z wymianą: komputera, skrzyni biegów, chłodnicy, półosi, wiązek, hamulców.
_________________
Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). :mrgreen:
 
 
 
spiwoor
[Usunięty]

Wysłany: 13-07-2009, 14:54   

Witam

Piszę, bo mój problem zahacza o ten temat.Otóż od prawie roku jestem posiadaczem Colcika 1,6 z 1994r.Niestety nie mogę użyć sformułowania "szczęśliwy właściciel", bo auto od początku sprawia mi jeden podstawowy problem - ma w fatalnym stanie blachę.Początkowo interesowałem sie takimi sprawami jak kupno reperaturek i łatanie samochodu przez spawacza ale dzisiaj rozumiem, że to bezcelowo, bo auto tak skorodowane będzie sypało się dalej.Nie chcę sprzedawać auta w takim stanie komukolwiek, bo to byłoby nieuczciwe ale jeszcze bardziej nie chcę pozbywać się mojego ukochanego Jajeczka :) Colcik dostarczył mi wiele radości i jeździ mi się nim po prostu świetnie.Dodam że technicznie auto jest bez zarzutu, tym bardziej, że zainwestowałem w nie trochę pieniędzy.

I teraz sedno sprawy.Szukając możliwego rozwiązania pomyślałem o kupnie drugiego egzemplarza ze zdrową budą i przełożeniu obecnego silnika.Bardzo szybko natrafiłem na pewną okazję.Tyle tylko że jest to wersja z silnikiem 1,3.Przepraszam z góry za moją niewiedzę(lub ignorancje jeżeli ten temat się pojawił) ale muszę zadać te pytania:

Ogólnie chciałbym się dowiedzieć czym różnią się wersje 1,6 i 1,3, bo ja czytając przez ostatni rok forum zapamiętałem tylko tyle, że praktycznie niczym poza silnikiem i chyba sprzęgłem.No właśnie tyle tylko że mogłem zapamiętać błędnie i być może jest szereg niuansów które komplikują całą sprawę

I druga sprawa: ile kosztuje przełożenie silnika i czy jest to w przypadku Colta sprawa trudna? Mój ojciec chwali się że kiedyś przekładał silnik w Mercedesie "Smutku" i dał radę z tak dużym silnikiem ale pamiętam że w Colcie sprawa się trochę komplikuje bo jest strasznie mało miejsca i nie wiem czy podołalibyśmy takiej operacji

P.S. Wiem, że różnice między wersjami CAO 1,3 i 1,6 były już wałkowane setki razy ale ja naprawdę nie mogę znaleźć tego tematu w którym byłoby to podane w syntetycznej formie, a pamiętam, że gdzieś taki wątek się przewijał.Mam nadzieje, że nie robie bałaganu a jeżeli tak to serdecznie przepraszam.Prosze jednak o odpowiedź
 
 
londolut 
jradmin Colt


Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 8958
Skąd: skątowni
Wysłany: 13-07-2009, 20:03   

http://forum.mitsumaniaki...&highlight=swap
_________________
Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie :finga:

 
 
spiwoor
[Usunięty]

Wysłany: 13-07-2009, 20:27   

Ok, dzięki wielkie londolut.Napisz jeszcze czy w końcu zabrałeś się do tej przekładki i jak Ci ewentualnie poszło.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.