Świece z colta po 100tys km - co myślicie? |
Autor |
Wiadomość |
nippo [Usunięty]
|
Wysłany: 05-07-2006, 21:14 Świece z colta po 100tys km - co myślicie?
|
|
|
wymienilem dzisiaj swiece w aucie po przejechaniu prawie 100 tys na poprzednich, oto co wykrecilem,
co myslicie? auto ma przejechane prawie 190 tys. |
Ostatnio zmieniony przez Hubeeert 05-07-2006, 22:23, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Matejko
Mitsumaniak Macho Paczo

Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 7054 Skąd: Calish4nia
|
Wysłany: 06-07-2006, 00:17
|
|
|
nalezalo im sie juz - szczescie ze porcelanka nie pekla itp. i ze wykreciles je bez problemow po takim przebiegu - jakie efekty po wkreceniu nowych?? oplaca sie wymieniac 3 razy czesciej czy nie ?? |
_________________ Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia
dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam |
|
|
|
 |
nippo [Usunięty]
|
Wysłany: 06-07-2006, 01:23
|
|
|
moze z tymi 100 tys to przesadzilem, dokladnie maja przejechane jakies 80 tys, czy sie oplaca...wymienialem filtr paliwa (po 60 tys), powietrza (po 20 kilku tys) i swiece zarazem..... i tak jakos wielkiego szalu nie ma a dodam, ze jestem wyczulony na wszelkie zmiany w zachowaniu auta. |
|
|
|
 |
wojmi [Usunięty]
|
Wysłany: 06-07-2006, 16:46
|
|
|
swieca swiadczy o dobrym spalaniu, ladny nagar, silnik w dobrym stanie
|
|
|
|
 |
szczeslaw
moderator Łamacz przepisow KRD

Auto: Carisma 1.6 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 28 razy Dołączył: 29 Cze 2005 Posty: 1980 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 07-07-2006, 00:34
|
|
|
wojmi napisał/a: | swieca swiadczy o dobrym spalaniu, ladny nagar, silnik w dobrym stanie |
Powiedziałbym co innego, gdybym nie znał przebiegu - IMHO troszkę za bardzo "przysmolona" ale skoro ma 80tys km to jest OK.
nippo, do jasnej anielki świece nie są tak drogie, zeby robić na nich przebieg prawie 3x większy niż zalecany!! |
_________________ gg: 3254156
Carisma 1.6 99r.
 |
|
|
|
 |
SEBULBON [Usunięty]
|
Wysłany: 07-07-2006, 18:48
|
|
|
ja wymieniłem świece dwa dni temu po przejechaniu 40tyś km i patrzę a tam świece są cztero iskrowe jaka jest róznica miedzy jednoiskrową a czteroiskrową |
|
|
|
 |
szczeslaw
moderator Łamacz przepisow KRD

Auto: Carisma 1.6 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 28 razy Dołączył: 29 Cze 2005 Posty: 1980 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 08-07-2006, 11:35
|
|
|
Cztero elektrodowe - nie ma świec cztero iskrowych
Świeca ma cztery elektrody, ale iskra przeskakuje tylko jedna. Teoretycznie ma to zapewnić lepszy zapłon - iskra ma więcej potencjalnych dróg, którymi może przeskoczyć między elektrodami. W praktyce raczej nie daje większych korzyści poza samopoczuciem kupującego
Lepiej chyba trzymać się świec zalecanych przez producenta samochodu. |
_________________ gg: 3254156
Carisma 1.6 99r.
 |
|
|
|
 |
Leppe
Mitsumaniak

Auto: Lancer GLXi/Legnum S/Grand Voy
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Sie 2005 Posty: 318 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 09-07-2006, 14:58
|
|
|
Świece cztero elektrodowe są przeznaczone do samolotów a nie samohodów, przy świecach cztero elektrodowych jest mniejsza iskra (ale bardziej pewna) bo dzieli sie na conajmniej dwie elektrody dlatego takie rozwiązanie jest stosowane w samolotach przy autkoch to nic nie daje a niektórzy spece mówią nawat, że szkodzi. Są świece które mają jedną elektrodę ale dookoła własnej osi a iskra w nich chodzi dookoła, przy świecach cztero elektrodowych iskra może dzielić się na dwa albo nawet na trzy oczywiście bywa też i jedna. |
_________________ Rafał
MITSUBISHI Lancer Kombi GLXi (sprzedany)
MITSUBISHI Legnum Type S VR-4
MITSUBISHI Pajero 3500 V6 GDI
MITSUBISHI Pajero 3000 V6
Chrysler Grand Vojager Town & Country (sprzedany)
Ford Transit
Ford Transit
 |
|
|
|
 |
KaWu
Mitsumaniak Karmine Red

Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 05 Sie 2005 Posty: 2661 Skąd: Jawor
|
Wysłany: 10-07-2006, 08:59
|
|
|
Leppe napisał/a: | Świece cztero elektrodowe są przeznaczone do samolotów a nie samohodów, przy świecach cztero elektrodowych jest mniejsza iskra (ale bardziej pewna) bo dzieli sie na conajmniej dwie elektrody dlatego takie rozwiązanie jest stosowane w samolotach przy autkoch to nic nie daje a niektórzy spece mówią nawat, że szkodzi. Są świece które mają jedną elektrodę ale dookoła własnej osi a iskra w nich chodzi dookoła, przy świecach cztero elektrodowych iskra może dzielić się na dwa albo nawet na trzy oczywiście bywa też i jedna. |
Sa auta / silniki gdzie jest zalecana swiece tylko np. 3 elektrodowa. Nie wiem czy tak jest z 4-e., ale z 3-e. sie dosyc czesto spotykalem.
No i faktem jest ze czasami osoby ktore mialy miec 1-e. swiece pakowaly kilku elektrodowa i praca silnika ulegala pogorszeniu. Najczesciej taka sytuacja byla w starszych Audi i Fordach (tyle co wiem z autopsji-sprzedawalem wtedy w sklepie motor.) |
_________________ ---
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
Temat o Colcie...
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
Od Lancera do Galanta...
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)  |
|
|
|
 |
brodzky
Mitsumaniak

Auto: '97 EA5W AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Lis 2005 Posty: 667 Skąd: Bielsko-Biała, czasem Sosnowiec
|
Wysłany: 01-08-2006, 04:21
|
|
|
A co powiecie o V-line z NGK. Chuyt maketoidowy czy dobre rozwiazanie? Mnie sie wydaje ze calkiem madre tylko ze dluzsza iskra to chyba slabsza iskra nie? |
|
|
|
 |
nippo [Usunięty]
|
Wysłany: 01-08-2006, 22:53
|
|
|
swiece serii V-line jak sama nazwa wskazuje maja elektrode w ksztalcie litery V, co ma poprawiac spalanie, itp itd, wg producenta....ale czy maja dluzsza iskre? |
|
|
|
 |
brodzky
Mitsumaniak

Auto: '97 EA5W AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Lis 2005 Posty: 667 Skąd: Bielsko-Biała, czasem Sosnowiec
|
Wysłany: 02-08-2006, 03:29
|
|
|
No ja wiem jak to wyglada i wiem ze iskra jest dluzsza bo sie robi luk z boku a nie protsa iskra pionowo ze srodkowej elektrody I. Przynajmniej tak to w reklamowkach wyglada. A jak jest luk zamiast prostej tzn ze jest dluzsza i to tez chyba zachwalali w reklamowce ze niby dluzsza iskra to szybszy zaplon mieszanki tylko ze sobie dumam: dlusza => slabsza => zero zysku. Czy jednak jest jakis plus?
aha i nie maja wcale elektrody w krsztalcie litery V tylko maja ja nacieta elektrode L zeby wypchnac iskre w bok od I.
Zalozenia: elektroda I to ta w srodku swiecy, elektroda L to ta zagieta na dole |
|
|
|
 |
|