Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Jaka sonda lambda do gdi 125KM
Autor Wiadomość
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 15-07-2009, 11:23   

Szaleje krokowiec to i lambda hasa. Czy aby czasem nie miałeś włączonej klimy? :finga:
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
demeone 
Mitsumaniak


Auto: Carisma '98 1.8 GDI
Kraj/Country: UK
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 06 Wrz 2008
Posty: 598
Skąd: Szczecin/Manchester
Wysłany: 15-07-2009, 14:19   

Własnie nie klima była wyłączona nawet wiatrak się nie załączył ani żaden inny odbiornik.
Tak po prostu sam z siebie nagle spada do 0 i wtedy lambda zaczyna działac.
Wyłączenie i ponowne włączenie silnika i jest tak samo czyli lambda spokojna a po paru minutach krokowiec sie zamyka a sonda zaczyna.

saphire jak byś miał jakieś logi z biegu jałowego uwzględniające własnie sonde lambda i krokowiec to podeślij bo jestem ciekaw jak to wygląda u Ciebie. Jakies tam logi Twoje mam ale nie zawierają wszystkiego. Najlepiej takie własnie z dłuższego postoju na luzie
_________________

 
 
jolly69 
Mitsumaniak


Auto: Carisma '99 1,6 GL +LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Paź 2007
Posty: 267
Skąd: Pruszków
Wysłany: 15-07-2009, 15:27   

Hagi napisał/a:
A więc zakładam,że po odpaleniu silnika za obroty odpowiada krokowy dopiero po chwili zaczyna pracowac sonda,która pomaga utrzymac je na właściwym poziomie.


Z tego co mi wiadomo to sprawna sonda ma się nijak do utrzymywania obrotów. Sonda bada poziom tlenu w spalinach i daje informacja zwrotną do komputera, żeby odpowiednio dawkował paliwo.. W momencie gdy silnik jest zimny i "sztucznie" podtrzymuje go krokowiec analiza spalin nie jest brana pod uwagę, liczy się to żeby nie zgasł silnik. Dopiero po nagrzaniu krokowiec odpuszcza i komputer czyta dane z sondy żeby dobrać optymalną dawkę paliwa..to by tłumaczyło ten wykres.. Uszkodzona sonda daje fałszywe dane i owszem może powodować falowanie obrotów na skutek ciągłej zmiany ilości paliwa..ale raczej już po nagrzaniu auta. Tak ja to widzę.. Aha i falowanie na wykresie podobne do EKG :) to objaw prawidłowej pracy sondy..
 
 
 
demeone 
Mitsumaniak


Auto: Carisma '98 1.8 GDI
Kraj/Country: UK
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 06 Wrz 2008
Posty: 598
Skąd: Szczecin/Manchester
Wysłany: 15-07-2009, 20:46   

jolly69 ale tak siedzieje nawet jak jest juz rozgrzany silnik wystarczy po tym jak sie odezwie sonda lambda zgasic silnik i odrazu odpalic i znowu mija okolo 7 minut zanim znowu sie odezwie i tak za kazdym razem.
Nie ma tak że zgasze i zapale silnik który ma już normalną temperature to sonda po kilku sekundach sie odzywa. Musi minąc znowu pare minut. Mam tylko logi Manysh'a ale wtedy miał dziwne rzeczy z krokowcem i przepustnicą tak wiec nie mogę tego porównac za bardzo. :(
_________________

 
 
jolly69 
Mitsumaniak


Auto: Carisma '99 1,6 GL +LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Paź 2007
Posty: 267
Skąd: Pruszków
Wysłany: 15-07-2009, 21:14   

demeone napisał/a:
ale tak siedzieje nawet jak jest juz rozgrzany silnik wystarczy po tym jak sie odezwie sonda lambda zgasic silnik i odrazu odpalic i znowu mija okolo 7 minut zanim znowu sie odezwie i tak za kazdym razem.


W takim razie niestety nie rozumiem tego... przydało by się porównać dwa auta jak się zachowują.. nie pasuje mi ten "domyslny" rozruch 7 minut nawet przy nagrzanym silniku, to bez sensu, nie widzę tu żadnego logicznego wyjaśnienia..wiesz jest jeszcze coś takiego jak przejście komputera w tryb emulacji sondy lambda, dzieje się tak wtedy gdy komputer za długo otrzymuje taki sam pomiar z sondy ( albo napięcie sondy jest poza przedziałem) i wtedy sam sobie włącza emulacje sondy,myśląc że sonda jest zepsuta, autko wtedy więcej pali ale zachowuje się normalnie.. nie sprawdzałem czy jest to w Mitsu ale wiem że w większości aut coś takiego występuje. Może w tym rzecz.. nie wiem..
 
 
 
Manysh
[Usunięty]

Wysłany: 15-07-2009, 21:14   

Nie jestem pewien ale te cuda z lambda sa jakos zwiazane z cyklem wymiany chlodziwa w silniku tzn chlodziwo w silniku osiaga dana temperature robocza jak temperatura jest zbyt wysoka chlodziwo jest stopniowo wymienane na te z chlodnicy i wtedy gdy dochodzi do delikatnej zmiany temperatur i zaczyna sie cala jazda. Przez pewien czas dopuki sytuacja sie nie wyrowna dochodzi do dziwnych zachowan. Caly cykl wymiany chlodziwa to jakies 20-30 min ma zagotowanym silniku i tylko na postoju. Zaobserwowalem to przy wymianie plynu w chlodnicy.
 
 
demeone 
Mitsumaniak


Auto: Carisma '98 1.8 GDI
Kraj/Country: UK
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 06 Wrz 2008
Posty: 598
Skąd: Szczecin/Manchester
Wysłany: 15-07-2009, 22:11   

Ehhh dobra sprawdziłem wszystkie logi to się dzieje za kazdym razem po 260 sekundach
czyli to coś stałego wiec sie nie ma co martwic.






ale i tak bym popatrzył jak zachowuje sie u innych ten krokowiec
_________________

 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 16-07-2009, 07:30   

U mnie na rozgrzanym silniku na "luzie" bez klimy i innych obciążników cały czas lambda=0 a przecież u mnie w galerii na wykresach to widać.
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
demeone 
Mitsumaniak


Auto: Carisma '98 1.8 GDI
Kraj/Country: UK
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 06 Wrz 2008
Posty: 598
Skąd: Szczecin/Manchester
Wysłany: 16-07-2009, 09:58   

saphire Tak ale u Ciebie pomiar ten trwa 66 sekund spróbuj zostawic autko na dajmy 300 sekund i zobaczymy.
_________________

 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 16-07-2009, 10:32   

Pewnie kiedyś przy okazji zrobię ci ten długi pomiar.
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
demeone 
Mitsumaniak


Auto: Carisma '98 1.8 GDI
Kraj/Country: UK
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 06 Wrz 2008
Posty: 598
Skąd: Szczecin/Manchester
Wysłany: 16-07-2009, 10:45   

Dzieki wielkie i przy okazji zaznacz ISC
_________________

 
 
wazu 
Mitsumaniak

Auto: carisma GDI 1.8 LS 98`
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 18 Cze 2007
Posty: 309
Skąd: z Polski
Wysłany: 11-10-2009, 23:42   

Wracając do pytania o rodzaj sondy, co sądzicie o sondach firmy Denso, mam taką (co prawda używka, wykręcona z cari "anglika"), ale w dobrym stanie i nie wiem, czy nie zamienić z tą obecnie podłączoną uniwersalną "no name".
_________________
CIEKAWOSTKA
 
 
qaz 
Nowy Forumowicz
rob

Auto: carisma 1.8GDI 2000r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lut 2009
Posty: 15
Skąd: olsztyn
Wysłany: 31-03-2010, 18:07   

witam mam pytanie odnośnie sondy lambdy bo mam możliwość zakupu sondy firmy Bosch (w katalogu jest dedykowany do 1.8 GDI za 200zł) pytanie jest czy będzie na tej sondzie jeździło moje auto bo na forum wszyscy polecają NGK
Jeszcze jedno czy sonda w carismie przed liftem jest taka sama jak po lifcie
poz.

[ Dodano: 10-05-2010, 23:53 ]
witam mam problem odnośnie sondy chciałem kupić taką jaka jest w katalogu podawanym na forum (NGK OZA448-e), a dostałem NTK OZA624E4 i zapewniano mnie że będzie pasowała na 100% wiec kupiłem i zamontowałem ale obroty dalej falują tylko trochę mniej jak na starej. Obroty uczyłem jak na forum i to samo wiec pojechałem w dłuższą trasę ok.100km i to samo, wiec zostaje tylko albo nie ta sonda(może ona nie pasuje do 1.8 GDI 125km 2000r) albo ??
poz.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.