Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
dziwne wskazania zegarów
Autor Wiadomość
sebastian85 
Nowy Forumowicz

Auto: lancer 4g92
Dołączył: 10 Cze 2009
Posty: 27
Skąd: Biłgoraj
  Wysłany: 15-07-2009, 17:31   dziwne wskazania zegarów

mam nietypowy "problem" który mnie denerwuje, a mianowicie:

czasami na 5-tym biegu przy 3 tyś obr/min licznik wskazuje 107km/h , a czasami jak jest gorąco lub jadę gdzieś daleko przy tych samych obrotach licznik wskazuje 100 , czasami mniej.
dziś po odcinku 10 km przy 3200 rpm na 5-tym biegu licznik nie wskazywał nawet 100km/h

Mam wiec pytanie czy ktoś ma lub miał coś podobnego bo to jest denerwujące.
czy może to być wina przewodów zapłonowych...
od czego zacząć
_________________

 
 
gregorbu
[Usunięty]

Wysłany: 15-07-2009, 20:50   

A nie pomyślałeś o oporach powietrza, nachyleniu drogi, rodzaju nawierzchni, obciążeniu itd. itp. ? To wszystko ma kolosalny wpływ na prędkość.
 
 
jack78 
Forumowicz

Auto: Lancer '13 Sportback 1.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lip 2009
Posty: 67
Skąd: Śląsk
Wysłany: 15-07-2009, 22:32   

A co mają opory powietrza i nachylenie drogi do prędkości i obrotów silnika? Przecież jak przy 3tyś obr jest 100km/h to żeby się to zmieniło to chyba by się musiały tryby w skrzyni biegów skurczyć.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24339
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 15-07-2009, 22:45   

gregorbu, ma racje - jak jade pod gore, to by utrzymac stala predkosc mam ciut wieksze obroty niz np. na plaskim - stwierdzone empirycznie
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 15-07-2009, 23:15   

gregorbu napisał/a:
A nie pomyślałeś o oporach powietrza, nachyleniu drogi, rodzaju nawierzchni, obciążeniu itd. itp. ? To wszystko ma kolosalny wpływ na prędkość.


Tyle tylko, że silnik (wsazania RPM) jest na stałe sprzęgnięty ze skrzynią (wskazania prędkości) więc to raczej jakieś przekłamania zegarów, albo uślizg taczy sprzęgła
 
 
tomekk 
Forumowicz

Auto: lancer cbo1.6 93->98r;)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 450
Skąd: Suwałki
Wysłany: 16-07-2009, 11:08   

Witam, mam dokładanie tak samo i również zastanawiam się czemu. Przy 3k obr prędkość w granicach 100-110km/h i wg mnie winna jest temperatura opon (albo niewłaściwe ciśnienie)! gdy zimne zawsze mam te ~110 ale jak już się nagrzewają to spada do ~100 ale nigdy nie miałem poniżej stówki - zawsze dzieje się tak po dłuższym pojeżdżeniu, o dziwo gdy jest ciepło/gorąco to szybciej tak się dzieje, niż gdy jest zimna pogoda. Może napompowaniem azotem rozwiązało by problem, ale w powietrzu i tak jest go chyba z 78% :P
Pozdrawiam Tomek
_________________
mój miś: http://forum.mitsumaniaki...p=621844#621844
 
 
 
sebastian85 
Nowy Forumowicz

Auto: lancer 4g92
Dołączył: 10 Cze 2009
Posty: 27
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 16-07-2009, 21:36   

mam tak na prostej drodze. obroty i wskazania prędkości nie są zależne od wiatru i drogi itd .są przełożenia itd i pod górkę czy z górki się nie przestawiają.na starym silniku mialem to samo (410 tyś) teraz mam 180tyś i jak się wahało tak pozostało...ja ma po krótkiej jezdzie 107 może ze względu na koła 15/45.
może intalka się gdzieś przegrzewa i przekłamuje praca silnika jakby faktycznie 3 tyś ale prędkość mniejsza a licznik jest na linkę wiec sam nie wiem...a moze linka sie zaciera bo mi drga wskazówka...
ma ktoś jakieś pomysły?

sprzegło nowe po wymianie silnika (veleo)

[ Dodano: 16-07-2009, 21:39 ]
tomekk napisał/a:
Witam, mam dokładanie tak samo i również zastanawiam się czemu. Przy 3k obr prędkość w granicach 100-110km/h i wg mnie winna jest temperatura opon (albo niewłaściwe ciśnienie)! gdy zimne zawsze mam te ~110 ale jak już się nagrzewają to spada do ~100 ale nigdy nie miałem poniżej stówki - zawsze dzieje się tak po dłuższym pojeżdżeniu, o dziwo gdy jest ciepło/gorąco to szybciej tak się dzieje, niż gdy jest zimna pogoda. Może napompowaniem azotem rozwiązało by problem, ale w powietrzu i tak jest go chyba z 78% :P
Pozdrawiam Tomek


na zimowkach 175/70/13 i na letnich 195/45/15 mam tak samo wiec to bym wykluczył
_________________

 
 
tomekk 
Forumowicz

Auto: lancer cbo1.6 93->98r;)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 450
Skąd: Suwałki
Wysłany: 17-07-2009, 10:49   

no to nie wiem:/ mi wskazówka nie drga, ale w drugim cbo lekko drga - nim jeździ moja dziewczyna i nie zauważyła tego zjawiska co u nas.
_________________
mój miś: http://forum.mitsumaniaki...p=621844#621844
 
 
 
pawela 
Mitsumaniak


Auto: 330i & ix20
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 45 razy
Dołączył: 01 Lut 2007
Posty: 3478
Skąd: Lublin
Wysłany: 17-07-2009, 13:07   

Cytat:
letnich 195/45/15

to jedna z przyczyn, koło jest zdecydowanie za małe.
ori to 175/70/13

zamienniki które mają minimalną różnicę to:

185/60/14
195/55/14
195/50/15
195/45/16
_________________
 
 
 
sebastian85 
Nowy Forumowicz

Auto: lancer 4g92
Dołączył: 10 Cze 2009
Posty: 27
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 17-07-2009, 18:54   

pawela napisał/a:
Cytat:
letnich 195/45/15

to jedna z przyczyn, koło jest zdecydowanie za małe.
ori to 175/70/13


niewłaściwego wskazania licznika ale nie wahania się przy tych samych obrotach
_________________

 
 
j-rules 
Mitsumaniak
devil inside


Auto: Lancer 93 sedan GLXi 1.6 4g92
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 1422
Skąd: Tarnów
Wysłany: 17-07-2009, 19:21   

Ja mysle ze wina lezy we.. wskazowce obrotomierza. U mnie mialem juz kilka razy takie cuś, ze wskazowka torche pokazywala jak chciala. Tzn, zazwyczaj ladowala wyzej niz powinna i tak wlasnie predkosc byla mniejsza niz normlanie na tkaich obrotach jakie wskazywala - ale w rzeczywistosci silnik byl na nieco nizszych obrotach. Spotkalem sie z tym u siebie juz kilka razy, sama wskazowka obrotomierza czasami mi drga, polecam obserwowac czy nie ma to jakiegos zwiazku.
_________________
Najpierw ty popracujesz a ja odpoczne, pozniej na odwrót, ja odpoczne a ty popracujesz
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.