Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Błąd sondy lambda 11 niedługo po wymianie na nową
Autor Wiadomość
idas 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica VII
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 13 Paź 2008
Posty: 1716
Skąd: Wrocław/Rawicz
Wysłany: 19-07-2009, 19:59   Błąd sondy lambda 11 niedługo po wymianie na nową

Witam, niedawno wymieniłem sondę lambda na uniwersalną NGK/NTK i po wymianie wszystko chodziło super. Zrobiłem reset komputera z nauką wolnych obrotów, wymieniłem filtr paliwa i dzisiaj jak jechałem w ulewę samochodem na chwilę (10 sekund może) zaświecił się check engine, później zgasł. Dodam że wcześniej na skrzyżowaniu auto się lekko zdusiło, ale nie zgasło. Po dojechaniu do domu wziąłem miernik i odczytałem błąd. Wywaliło 11 czyli sonda lambda. Czy to możliwe, że dopiero teraz wyświetlił mi błąd przez jazdę bez lambdy 200km wcześniej? Choć po resecie kompa nie powinno już tego błędu chyba być? Proszę o pomoc bo nie wiem czy mam się martwić, że nowa lambda już niedomaga, czy to po prostu widmo dawnego "bezlambdowego" jeżdżenia autem-dodam tylko, że wtedy mi żadnego błędu nie wyświetlił.
 
 
 
rosomak1983 
Mitsumaniak
werbalny terrorysta


Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 7852
Skąd: Łańcut
Wysłany: 19-07-2009, 22:41   

idas, ja bym ponowił reseta...
_________________
Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel..... ;)
Life is 2 short to drive boring cars ;)
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania :mrgreen:
 
 
tomusn 
Mitsumaniak


Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy
Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 3975
Skąd: Żnin
Wysłany: 19-07-2009, 23:11   

pytanie czy ChE się świeci ciągle czy zgasł?
jeśli świeci ciągle - coś nie tak z obwodem sondy (która pewnie jest sprawna)
jeśli nie świeci, a mrugnął czy palił się do następnego zapalenia auta, to jest to błąd w pamięci, który się sam skasuje po iluś tam włącz wyłącz
_________________
Tomek
Colt :( Colt :| Colt :)
 
 
idas 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica VII
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 13 Paź 2008
Posty: 1716
Skąd: Wrocław/Rawicz
Wysłany: 19-07-2009, 23:44   

Check tak jak napisałem wcześniej zapalił się tylko na 10 sekund, po czym zgasł i już się nie pojawił (nie licząc standardowego przekręcenia kluczyka:)). Zatem jest to prawdopodobnie błąd w pamięci wynikły z tego że przejechałem jakieś 10 km bez sondy (bo była ukręcona przez "mechanika":)). Mam nadzieję, że już nie będzie świecił po oczach:)
 
 
 
londolut 
jradmin Colt


Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 8958
Skąd: skątowni
Wysłany: 19-07-2009, 23:53   

Po odpięciu aku na ok 30sek. pamięć ECU resetuje się na czysto. Pamięta tylko błąd SRSu, który trzeba skasować w ASO.
_________________
Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie :finga:

 
 
idas 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica VII
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 13 Paź 2008
Posty: 1716
Skąd: Wrocław/Rawicz
Wysłany: 20-07-2009, 00:16   

No to w takim razie coś nie tak z sondą... Nie lutowałem kabelków (bo mi mechanik odradził) tylko zagniotłem specjalnymi złączkami dostarczonymi razem z sondą. Nie wiem czy to może być powodem (np słaby kontakt), może benzyna która wyleciała z filtra paliwa zaszkodziła sondzie? To trochę dziwne, aby niedawno wymieniona sonda tak szybko padła... co prawda check wyświetlił się tylko na chwilkę i już się nie pojawił, ale błąd w pamięci był bo sprawdzałem miernikiem kod...co robić w takim razie? Zwracać sondę w ramach gwarancji? Czy jeździć nadal i liczyć na to iż check już mi się nie zaświeci?
P.S. Czy jeden kabelek grzałki idący od sondy jest konkretnie przypisany jednemu wtykowi we wtyczce, czy też nie ma znaczenia który od z którym się połączy? Jeszcze jedna sprawa gdzieś wyczytałem, że długość przewodu sonda-wtyczka musi być taka sama jak oryginalna, u mnie jest około 10cm dłuższa czy to może mieć znaczenie (np poprzez indukcję w końcu przewody są nieekranowane).
 
 
 
tomusn 
Mitsumaniak


Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy
Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 3975
Skąd: Żnin
Wysłany: 20-07-2009, 13:47   

ja bym sprawdził sygnał na sondzie podczas pracy,
woltomierz wychyłowy (nie elektroniczny) i dwie igły, igły w sygnałowy i masę, i mierzysz.
jak będzie ok zobaczysz jakiś sygnał, jak nie masz wychyłowego (wskazówka), spróbuj elektronicznym, coś powinno pokazać
_________________
Tomek
Colt :( Colt :| Colt :)
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 20-07-2009, 14:48   

Zmierz potencjał w czasie pracy silnika między masą silnika, a masą nadwozia.

Miałem podobny przypadek ;) Napięcie między masami dochodziło do 0.4 V, co powodowało zaniżanie odczytów z Lambdy o 0.4V......
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
tomusn 
Mitsumaniak


Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy
Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 3975
Skąd: Żnin
Wysłany: 20-07-2009, 15:23   

Bartek napisał/a:
Zmierz potencjał w czasie pracy silnika między masą silnika, a masą nadwozia.

Miałem podobny przypadek ;) Napięcie między masami dochodziło do 0.4 V, co powodowało zaniżanie odczytów z Lambdy o 0.4V......
czyli co? nowy przewód masowy? znaczy tę plecionkę przy kolektorze dać?
_________________
Tomek
Colt :( Colt :| Colt :)
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 20-07-2009, 15:32   

Punkty masy były mocno skorodowane. Po oczyszczeniu, daniu nowych śrubek wróciło do normy (0.03V)
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
idas 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica VII
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 13 Paź 2008
Posty: 1716
Skąd: Wrocław/Rawicz
Wysłany: 20-07-2009, 16:26   

Zadam typowo laickie pytanie:) gdzie najlepiej chwycić masę silnika-które punkty masy zbadać? Dodam jeszcze tylko, że dziś po przejechaniu 20km błędu żadnego nie było, natomiast obroty nie zawsze równiutko na 900 się utrzymują (czasem spadną sobie do 600-700), a jak dotąd było idealnie 900 non stop (tylko po włączeniu ogrzewania tylnej szyby spadały trochę:)) dzięki za wszelką pomoc mitsumaniacy!:)
 
 
 
londolut 
jradmin Colt


Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 8958
Skąd: skątowni
Wysłany: 20-07-2009, 16:42   

idas, ściągnij manual do CAx/CBx. Są tam wyszczególnione wszystkie punkty masy.
_________________
Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie :finga:

 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 20-07-2009, 17:17   

Zmierz napięcie między kolektorem dolotowym a ścianą grodziową
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
idas 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica VII
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 13 Paź 2008
Posty: 1716
Skąd: Wrocław/Rawicz
Wysłany: 20-07-2009, 19:51   

Napięcie między kolektorem a ścianą grodziową wynosi 0V zatem wszystko w porządku... Trzeba szukać innego tropu:/ Zastanawia mnie czy te złączki zaciskowe dobrze kontaktują, czy też tak jak już wspomniałem może winowajcami są kabelki dłuższe niż zwykle o około 10cm. Wiem, że to nie powinno mieć wpływu, ale gdzieś wyczytałem, że długość musi być taka sama jak oryginalna. Czy to prawda?
 
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 20-07-2009, 21:30   

0 V wynosi tylko jeżeli:
- mierzysz na wyłączonym silniku
- masz padnięty alternator
- masz zepsuty miernik.
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.