Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Gene
27-05-2009, 14:01
[2.5 TD] OLEJ - mineralny na polsyntetyk
Autor Wiadomość
Faraonix 
Forumowicz


Auto: Pajero 2.8 TD / 1996
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 12 Lis 2008
Posty: 770
Skąd: Śląskie
Wysłany: 09-05-2009, 01:16   

Ja kupilem autko z przebiegiem 58 tys. , byl swiezo po wymianie ale nie wiem co wlali, pewnie najtansze badziewie. Po niedlugim czasie wymienilem na polsyntetyk castrol magnatec i chyba juz 3 razy wymieniealem mam ponad 90tys. i zastanawiam sie czy nie wymienic na tego samego castrola ale full syntetyk. Czy mam czym przeplukiwac silnik przed zmiana ? Kupic najtanszy full syntetyk, zalac z jakims preparatem, zrobic ze 100km i zmienic na castrola ?
 
 
Sprintel 
Nowy Forumowicz

Auto: Dodge Dakota 4,7 V8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Kwi 2009
Posty: 5
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 09-05-2009, 09:03   

ja tez zmienialem olej co prawda nie w pojarce ale w citroenie po 200tys gdzie juz lany byl dlugi czas mineral zaczalem lac full S midlanda 5w40 i zero negatywnych sktukow
_________________
Szukam ladnego pajero :)
 
 
Mighn 
Mitsumaniak

Auto: Shogun '92 2.5 TDI Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Mar 2009
Posty: 270
Skąd: Kraków
Wysłany: 09-05-2009, 12:22   

czyszczenie silnika to na prawdę dobry pomysł, a do tego procedura jest prosta: wlewasz do ciepłego silnika preparat, uruchamiasz silnik na 10-30 minut (zależy od preparatu) i wylewasz olej z silnika (nie może w między czasie wystygnąć!!) nie jest potrzebne zalewanie innym olejem, czy inne cuda, natomiast jeżeli masz możliwość sporo można jeszcze uzyskać zdejmując miskę olejową i krótka praca odsysarką w silniku - ale to już zabawa dla mających sprzęt :)
 
 
altmarcin 
Forumowicz

Auto: Pajero III 5d '01 2,5TD 115KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Lis 2008
Posty: 177
Skąd: Szczecinek
Wysłany: 02-06-2009, 20:45   

Nie ma bata! Za 8 tys. km wymieniam na syntetyk.
:twisted:
We wszystkich przekładniach wymieniłem już olej na full syntetyk GL5 75W/140 i jak na razie nic się nie rozleciało, a biegi troszkę lżej wchodzą (sławetna pajerowska dwójka).
 
 
 
estewes28 
Forumowicz

Auto: mitsubishi pajero 2.8 td
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 48
Skąd: london.uk
Wysłany: 03-06-2009, 21:13   

mineralny na półsyntetyk-śmiało,wiem z własnego doświadczenia.wlałem do toyoty hi-lux z przebiegiem 280.000 i silniczek zaczął pracować ciszej,kulturalniej i bez żadnych wycieków.po 3 latach eksploatacji sprzedałem z licznikiem 330.000 silnik wciąż bez wycieków. :mrgreen:
_________________

 
 
altmarcin 
Forumowicz

Auto: Pajero III 5d '01 2,5TD 115KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Lis 2008
Posty: 177
Skąd: Szczecinek
Wysłany: 01-08-2009, 16:56   

Nie wiem czy Mitsubishi ma rację, ale wg mojej instrukcji do Pajero oleje syntetyczne nadają się tylko na niskie temperatury, np. 5W50 do maksymalnie 20 stopni C a na minus do nieskończoności :lol:
 
 
 
Mighn 
Mitsumaniak

Auto: Shogun '92 2.5 TDI Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Mar 2009
Posty: 270
Skąd: Kraków
Wysłany: 01-08-2009, 19:47   

Nie patrz na instrukcje obsługi, tylko na specyfikacje oleju, od czasu kiedy ta instrukcja została napisana do dzisiaj w technologii olejów syntetycznych zmieniło się prawie wszystko. Fakt pierwsza cyfra oznacza nam temperaturę minimalną w której olej nie gęstnieje zbytnio, ale już druga cyfra nie mówi nam o oleju w zasadzie nic, zamiast tego mamy API i ACEA które to specyfikacje mówią nam o oleju dużo więcej, i to one definiują jakość oleju i jego zachowanie się przy wysokich temperaturach.

A tak na chłopski rozum, bez jakiś grzebań po necie i linków:
Silnik podczas pracy wygrzewa się do określonej temperatury, po czym zaczyna działać chłodzenie (w naszym wypadku także chłodzenie oleju) które dba o to, żeby silnik pracował przy w miarę stałej temperaturze, tak więc silnik, a wraz z nim olej będą miały podobną temperaturę (na wygrzanym silniku) zarówno jak na polu będzie -10 jak i +30, więc i olej na ciepłym silniku będzie miał porównywalne właściwości :)

Mogę tylko podejrzewać, że ponieważ syntetyki o niskim SAE są bardzo rzadkie, silnik mógł mieć problemy z zassaniem oleju przez pompę, chociaż nie wydaje mi się, bo w tym wypadku ten sam problem pojawiał by się po wyłączeniu na parę minut gorącego silnika :P


PS.: ja w swoim po wymianie z minerala na full syntetyk zrobiłem właśnie około 10tyś km (autko ma przejechane koło 200tyś) i nie obserwuje żadnych skutków ubocznych (co zresztą od początku było do przewidzenia :P ) natomiast przy następnej wymianie robię eksperyment: leje olej przeznaczony dla ciężarówek :P
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.