Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CA1A 1.3] Problem dużego spalania w colcie. Jak rozwiązać?
Autor Wiadomość
bad811 
Forumowicz

Auto: Colt '93 1.6
Dołączył: 15 Lis 2008
Posty: 48
Skąd: Bełchatów/Warszawa
Wysłany: 10-04-2009, 11:35   

Witam ponownie,
K4G3- tak jak pisałem juz gdzieś wyzej- przejechałem 100km po mieście jezdzac tylko i wyłacznie w zakresie obrotów 2-3 tys. Efekt- 9,5 litra/100km.
Przyszła mi do głowy jeszcze jedna rzecz. Pisałem op tym również w innym temacie, ale myslę, ze warto to zaznaczyć także tutaj.
Otóz od jakiegoś czasu obserwuję, ze załącza mi się wentylator. Wskazówka na kokpicie jest w normie, czyli nieco poniżej połowy zakresu. wentylator włącza się po kilku przejechanych kilometrach, a czasem nawet po nocy, kiedy włączam zapłon a silnik jest zimny. Wniosek- uszkodzony czujnik temperatury wentylatora. Problem w tym, ze nie widzę w chłodnicy żadnego czujnika, żadne kabelki tam nie idą (prócz kabli zasilających do wentylatora). Chyba, że czujnik i kable są gdzies od spodu i widoczny tylko po wjeździe na kanał? Jeśli nie, to wyczytałem, że czasami w niektórych wersjach jest tak, że faktycznie nie ma tego czujnika, a za właczanie/wylaczanie wentylatora jest odpowiedzialny czujnik temperatury silnika (ten samo, który daje sygnał do ECU). Jeśli tak jest i u mnie to kolejny wniosek jest taki, że czujnik temperatury silnika jest uszkodzony. Prócz błednego załączania wentylatora, czujnik ten podaje złe wskazania do ECU, co skutkuje:
1. zawyżonym spalaniem
2. spadkiem mocy
3. zbyt długo trwającym "ssaniem" (obroty 2- 2,5 tys) na zimnym silniku

Co o tym myslicie?
Jak sprawdzić, ze w moim przypadku to faktycznie czujnik temp. silnika odpowiada za wentylator? Czy moge mieć pewnośc, ze tak jest, jesli nie ma w chłodnicy innego czujnika?
Czy tak było fabrycznie w niektórych wersjach, czy też może chłodnica była wymieniana?
 
 
SlaVkoEg
[Usunięty]

Wysłany: 10-04-2009, 12:08   

Z tego co pamietam to czujnik w chlodnicy nie jest widoczny z gory. Niedlugo bede sprzatal w samochodzie to zobacze czy faktycznie od gory go nie widac. Jezeli nie wiesz czy ten czujnik u Ciebie jest to wjedz na kanal i zobacz, a jezeli nie masz dostepu do kanalu to podnies troche przod samochodu do gory i sie pod niego poloz :P
 
 
bad811 
Forumowicz

Auto: Colt '93 1.6
Dołączył: 15 Lis 2008
Posty: 48
Skąd: Bełchatów/Warszawa
Wysłany: 10-04-2009, 12:28   

Szczerze mówiąc to mam nadzieje, ze go tam nie będzie- wtedy moja teoria mogłaby się okazać prawdziwa i niewielkim kosztem rozwiazałbym wszystkie problemy mojego Colcika :)
Jesli dzis bedziesz grzebał w autku, to napisz mi czy faktycznie ten czujnik jest widoczny od spodu- ja zaraz po pracy jadę w długą podróż i dopiero po swiętach bede mogł zerknąć pod auto- a chciałbym zobaczyć światełko w tunelu juz teraz ;)
 
 
SlaVkoEg
[Usunięty]

Wysłany: 10-04-2009, 13:04   

skad masz pewnosc ze to nie licznik w Colcie przeklamywal?
 
 
bad811 
Forumowicz

Auto: Colt '93 1.6
Dołączył: 15 Lis 2008
Posty: 48
Skąd: Bełchatów/Warszawa
Wysłany: 10-04-2009, 13:12   

z Nawigacji :) Pokazuje ona aktualną predkość i jest to dkładny pomiar.
Różnica wyniosła dokładnie 7km/h, więc mysle ze to norma przy predkości rzedu 150km/h
Zresztą mniejsza o to- podstawowy problem to za wysokie spalanie i ten czujnik spalania stukowego. Jeśli po uporaniu sie z tymi bolączkami okaze się, że autko jest jeszcze żwawsze to tym lepiej :)
Poza tym za dwa tygodnie jadę na hamownię, więc będę mądrzejszy :)
Ale wracając do tematu- czy ktoś może potwierdzić lub zaprzeczyć mojej teorii odnosnie czujnika i moich problemow z autem?

[ Dodano: 26-04-2009, 14:36 ]
Odświeżam:
Kondensatory zostały wymienione przez Bartka. Poprzednie byly ok, tak wiec czysta profilaktyka. Poza tym wszystko wygladalo ok, nic podejrzanego z ECU. Zostały też sprawdzone kable od czujnika spalania stukowego do komputera- także wszystko ok. Zaczynam powoli tracić wiarę, że znajdę powód wywalanie błedu tego czujnika. Może ktoś ma jeszcze jakieś sugestie? Kazda będzie dla mnie bardzo cenna :)
 
 
white90 
Mitsumaniak


Auto: Eclipse 2G 96 i 99
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Kwi 2008
Posty: 608
Skąd: Koronowo
Wysłany: 04-08-2009, 00:50   

Odswierzam bo mam podobny problem
a wiec mam colta ca0 1.3 z 94r.
spalanie rzedy 10l/100km obojetnie przy jakiej jezdzie i czy miasto czy trasa
wymienilem:
-sonda lambda
-swiece
-kable WN
-wyczyscilem kopulke
-uszczelnilem nieszczelny wydech
-zresetowalem komputer i teraz najlepsze
nie uczylem go po tym resecie i wymianie tych czesci i przez pierwsze ~150km palil bardzo dobrze tzn spalanie przy jezdzie emeryckiej w okolicy 5-6l/100km :D pryspieszenie jakby lepsze i rowniej chodzi ale po przejechaniu tych 150km(ciagle miasto) pojechalem w trase gdzie ku mojemu zdziwieniu spalil ok 9l/100km
od tego czasu pali tak i w miescie i w trasie czyli tak jak przed wymiana czesci i jak przed resetem
bledow jeszcze nie sprawdzilem bo tak prawde mowiac nie wiem jak :)
ale nidlugo powinienem miec colta podpietego pod kompa to beda bledy
_________________
Eclipse 2g MIVEC AWD
Skyline R33 sedan
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 04-08-2009, 14:09   

white90 filtr powietrza wymieniony?
 
 
white90 
Mitsumaniak


Auto: Eclipse 2G 96 i 99
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Kwi 2008
Posty: 608
Skąd: Koronowo
Wysłany: 04-08-2009, 21:27   

nie :oops:
o tym nie pomyslalem
ale czy to moze byc to?
samochod nie muli
zastanawiam sie nad wymiana filtra paliwa ale zobaczymy co wyjdzie z bledow
_________________
Eclipse 2g MIVEC AWD
Skyline R33 sedan
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 04-08-2009, 23:13   

white90 napisał/a:
ale czy to moze byc to?
Warto sprawdzić.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.