[3.2 DID] gorące radio ?? |
Autor |
Wiadomość |
pathrow
Forumowicz
Auto: PAJERO III 3,2 DID LONG AUT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Maj 2009 Posty: 36 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 27-07-2009, 10:35 [3.2 DID] gorące radio ??
|
|
|
Witam
Mam takie pytanko - po ostatnim wypadzie weekendowym stwierdziłem, że moje radio (fabryczne) strasznie się nagrzewa. Nie wiem czy jest to normalne - jeżeli nie to co może byc przyczyną?? Nie ma znaczenia, czy radio jest włączone czy nie tak samo czy włozona jest płyta czy wyjęta. radio po jakimś czasie jest strasznie gorące??
Proszę o jakies podpowiedzi, czy ktoś się już z czyms takim spotkał ??? |
_________________ Pajero 3,2 DID 2002, LONG, automat, czarnulek
i SHARAN 2,0 B+G 1995 Białasek |
|
|
|
 |
emka
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero III DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 26 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 27-07-2009, 11:12
|
|
|
Mam to samo. Scianka czolowa radia jest baaaaardzo ciepła. Nie parzy ale nie wydaje się to naturalne. Chyba ten typ tak ma... |
|
|
|
 |
pathrow
Forumowicz
Auto: PAJERO III 3,2 DID LONG AUT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Maj 2009 Posty: 36 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 27-07-2009, 11:23
|
|
|
Ciekawe czyn jest to spowodowane i czy mozna to jakoś zmienić ?? Czy te radia mają zmieniarkę ?? bo na przyciskach jest cd + cd - |
_________________ Pajero 3,2 DID 2002, LONG, automat, czarnulek
i SHARAN 2,0 B+G 1995 Białasek |
|
|
|
 |
emka
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero III DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 26 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 27-07-2009, 12:32
|
|
|
Nie wiem czym spowodowene. Może jakaś mała wadka konstrukcyjna...
Czy można zmienić? Obecnie wypruwam to radio i montuję kombajn z nawigacją (2DIN).
Wymagało to przeniesienia panela klimatyzacji na dół, w puste miejsce.
Fabryczne radio ma możliwość sterowania zmieniarką z tyłu jest okrągłe wyjście, zmieniarka jest zwykle montowana w puste miejsce poniżej.
Pozdrawiam, |
|
|
|
 |
Sk00tie [Usunięty]
|
Wysłany: 27-07-2009, 14:26
|
|
|
Miałeś włączoną klimatyzację? |
|
|
|
 |
Nico
Nowy Forumowicz
Auto: omega 96 2.5td
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Maj 2009 Posty: 7 Skąd: Czeladź
|
Wysłany: 27-07-2009, 19:08
|
|
|
na ogół radyjka samochodowe nie mają dobrego miejsca do pracy i bywa że po dłuższej pracy są gorące nawet panel sie nagrzewa dość mocno - kluczem jest cyrkulacja powietrza w miejscu montażu a tego prawie zawsze nie ma - pozostaje przeniesienie radyjka w inne miejsce np do schowka + sterowanie pilotem lub wymuszenie obiegu powietrza |
|
|
|
 |
pathrow
Forumowicz
Auto: PAJERO III 3,2 DID LONG AUT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Maj 2009 Posty: 36 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 27-07-2009, 22:50
|
|
|
klima włączona i wyłączona a co do samego radia to również nagrzewa się nawet jak jest wyłączone |
_________________ Pajero 3,2 DID 2002, LONG, automat, czarnulek
i SHARAN 2,0 B+G 1995 Białasek |
|
|
|
 |
Nico
Nowy Forumowicz
Auto: omega 96 2.5td
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Maj 2009 Posty: 7 Skąd: Czeladź
|
Wysłany: 27-07-2009, 23:29
|
|
|
wyciągnij radio i na krótki czas załóż termometr (wystarczy akwarystyczny za 3,5 zł) zobaczysz jaka panuje tam temperatura sama praca radia nie powoduje wielkiego ciepła tylko problemem jest jego odprowadzenie a im intensywniej grasz tym więcej ciepła powstaje - obecnie mam opla omege i równiez radyjko jest b.ciepłe a miejsca za radiem jest trochę tylko nie ma przewiewu. |
|
|
|
 |
pathrow
Forumowicz
Auto: PAJERO III 3,2 DID LONG AUT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Maj 2009 Posty: 36 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 28-07-2009, 11:32
|
|
|
a jakie sa mozliwe opcje po wyciągnięciu radia?? Bo dla samej ciekawości to ja raczej wolę nie rozbierać niczego bo nie jestem zbyt mechanikowaty
ale w sumie kuzyn jest wariatem pod względem radii w samochodach to do niego podjadę |
_________________ Pajero 3,2 DID 2002, LONG, automat, czarnulek
i SHARAN 2,0 B+G 1995 Białasek |
|
|
|
 |
joebar
Mitsumaniak
Auto: Montero 3.8 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Lut 2009 Posty: 64 Skąd: skąd
|
Wysłany: 05-08-2009, 11:15
|
|
|
U mnie jest tak samo, po dłuższej jeździe radio osiąga dość znaczną temperaturę. Szczególnie w lecie. Ale nic się nie dzieje, czyli ten typ tak ma. |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 05-08-2009, 16:32
|
|
|
Widocznie taki urok. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
pathrow
Forumowicz
Auto: PAJERO III 3,2 DID LONG AUT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Maj 2009 Posty: 36 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 06-08-2009, 10:41
|
|
|
Tak chyba jest. Już wiele osób mi potwierdziło że tak się dzieje - duża końcówka mocy i mała wentylacja. |
_________________ Pajero 3,2 DID 2002, LONG, automat, czarnulek
i SHARAN 2,0 B+G 1995 Białasek |
|
|
|
 |
Mighn
Mitsumaniak
Auto: Shogun '92 2.5 TDI Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 12 Mar 2009 Posty: 270 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 06-08-2009, 12:04
|
|
|
Większość porządnych radyjek samochodowych (tych mniej porządnych zresztą też) po przekroczeniu określonej temperatury wyłącza końcówkę mocy, niektóre nawet informują o tym fakcie na wyświetlaczu. Wyłącznik termiczny jest integralną częścią większości końcówek mocy i wzmacniaczy końcowych, i to nawet tych dość tanich, a temperatura krytyczna to w zależności od układu pomiędzy 85 a 120 stopni (wewnątrz scalaka) więc nawet podczas normalnej pracy może dawać sporo ciepła i nie jest to powód do paniki, chociaż z całą pewnością znacznie przedłużymy życie radia (a w pewnych wypadkach też poprawimy jakość dźwięku) jeżeli postaramy się o lepszą wentylację komory radia. Jako że nie wiem jak to w PIII wygląda, nic nie poradzę - na szczęście w PII wiatr hula wkoło radia swobodnie.
Wiadomości na temat zabezpieczeń termicznych z własnego doświadczenia i wiedzy - mam na swoim koncie popełnionych kilka wzmacniaczy na układach identycznych do tych stosowanych w radiach samochodowych i kilka naprawionych radyjek, no i przejścia z radyjkami regularnie przegrzewającymi się w Vectrze, gdzie oryginalnie wentylacja radyjka jest zerowa |
|
|
|
 |
|