Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[3.2 DID] gorące radio ??
Autor Wiadomość
pathrow 
Forumowicz

Auto: PAJERO III 3,2 DID LONG AUT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Maj 2009
Posty: 36
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 27-07-2009, 10:35   [3.2 DID] gorące radio ??

Witam

Mam takie pytanko - po ostatnim wypadzie weekendowym stwierdziłem, że moje radio (fabryczne) strasznie się nagrzewa. Nie wiem czy jest to normalne - jeżeli nie to co może byc przyczyną?? Nie ma znaczenia, czy radio jest włączone czy nie tak samo czy włozona jest płyta czy wyjęta. radio po jakimś czasie jest strasznie gorące??

Proszę o jakies podpowiedzi, czy ktoś się już z czyms takim spotkał ???
_________________
Pajero 3,2 DID 2002, LONG, automat, czarnulek
i SHARAN 2,0 B+G 1995 Białasek
 
 
 
emka 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero III DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 26
Skąd: Warszawa
Wysłany: 27-07-2009, 11:12   

Mam to samo. Scianka czolowa radia jest baaaaardzo ciepła. Nie parzy ale nie wydaje się to naturalne. Chyba ten typ tak ma...
 
 
pathrow 
Forumowicz

Auto: PAJERO III 3,2 DID LONG AUT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Maj 2009
Posty: 36
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 27-07-2009, 11:23   

Ciekawe czyn jest to spowodowane i czy mozna to jakoś zmienić ?? Czy te radia mają zmieniarkę ?? bo na przyciskach jest cd + cd -
_________________
Pajero 3,2 DID 2002, LONG, automat, czarnulek
i SHARAN 2,0 B+G 1995 Białasek
 
 
 
emka 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero III DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 26
Skąd: Warszawa
Wysłany: 27-07-2009, 12:32   

Nie wiem czym spowodowene. Może jakaś mała wadka konstrukcyjna... ;-)

Czy można zmienić? Obecnie wypruwam to radio i montuję kombajn z nawigacją (2DIN).
Wymagało to przeniesienia panela klimatyzacji na dół, w puste miejsce.

Fabryczne radio ma możliwość sterowania zmieniarką z tyłu jest okrągłe wyjście, zmieniarka jest zwykle montowana w puste miejsce poniżej.

Pozdrawiam,
 
 
Sk00tie
[Usunięty]

Wysłany: 27-07-2009, 14:26   

Miałeś włączoną klimatyzację?
 
 
Nico 
Nowy Forumowicz

Auto: omega 96 2.5td
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Maj 2009
Posty: 7
Skąd: Czeladź
Wysłany: 27-07-2009, 19:08   

na ogół radyjka samochodowe nie mają dobrego miejsca do pracy i bywa że po dłuższej pracy są gorące nawet panel sie nagrzewa dość mocno - kluczem jest cyrkulacja powietrza w miejscu montażu a tego prawie zawsze nie ma - pozostaje przeniesienie radyjka w inne miejsce np do schowka + sterowanie pilotem lub wymuszenie obiegu powietrza
 
 
pathrow 
Forumowicz

Auto: PAJERO III 3,2 DID LONG AUT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Maj 2009
Posty: 36
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 27-07-2009, 22:50   

klima włączona i wyłączona a co do samego radia to również nagrzewa się nawet jak jest wyłączone :?
_________________
Pajero 3,2 DID 2002, LONG, automat, czarnulek
i SHARAN 2,0 B+G 1995 Białasek
 
 
 
Nico 
Nowy Forumowicz

Auto: omega 96 2.5td
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Maj 2009
Posty: 7
Skąd: Czeladź
Wysłany: 27-07-2009, 23:29   

wyciągnij radio i na krótki czas załóż termometr (wystarczy akwarystyczny za 3,5 zł) zobaczysz jaka panuje tam temperatura sama praca radia nie powoduje wielkiego ciepła tylko problemem jest jego odprowadzenie a im intensywniej grasz tym więcej ciepła powstaje - obecnie mam opla omege i równiez radyjko jest b.ciepłe a miejsca za radiem jest trochę tylko nie ma przewiewu.
 
 
pathrow 
Forumowicz

Auto: PAJERO III 3,2 DID LONG AUT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Maj 2009
Posty: 36
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 28-07-2009, 11:32   

a jakie sa mozliwe opcje po wyciągnięciu radia?? Bo dla samej ciekawości to ja raczej wolę nie rozbierać niczego :oops: bo nie jestem zbyt mechanikowaty :D

ale w sumie kuzyn jest wariatem pod względem radii w samochodach to do niego podjadę :D
_________________
Pajero 3,2 DID 2002, LONG, automat, czarnulek
i SHARAN 2,0 B+G 1995 Białasek
 
 
 
joebar 
Mitsumaniak

Auto: Montero 3.8 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Lut 2009
Posty: 64
Skąd: skąd
Wysłany: 05-08-2009, 11:15   

U mnie jest tak samo, po dłuższej jeździe radio osiąga dość znaczną temperaturę. Szczególnie w lecie. Ale nic się nie dzieje, czyli ten typ tak ma. :)
 
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 05-08-2009, 16:32   

Widocznie taki urok.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
pathrow 
Forumowicz

Auto: PAJERO III 3,2 DID LONG AUT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Maj 2009
Posty: 36
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 06-08-2009, 10:41   

Tak chyba jest. Już wiele osób mi potwierdziło że tak się dzieje - duża końcówka mocy i mała wentylacja.
_________________
Pajero 3,2 DID 2002, LONG, automat, czarnulek
i SHARAN 2,0 B+G 1995 Białasek
 
 
 
Mighn 
Mitsumaniak

Auto: Shogun '92 2.5 TDI Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Mar 2009
Posty: 270
Skąd: Kraków
Wysłany: 06-08-2009, 12:04   

Większość porządnych radyjek samochodowych (tych mniej porządnych zresztą też) po przekroczeniu określonej temperatury wyłącza końcówkę mocy, niektóre nawet informują o tym fakcie na wyświetlaczu. Wyłącznik termiczny jest integralną częścią większości końcówek mocy i wzmacniaczy końcowych, i to nawet tych dość tanich, a temperatura krytyczna to w zależności od układu pomiędzy 85 a 120 stopni (wewnątrz scalaka) więc nawet podczas normalnej pracy może dawać sporo ciepła :) i nie jest to powód do paniki, chociaż z całą pewnością znacznie przedłużymy życie radia (a w pewnych wypadkach też poprawimy jakość dźwięku) jeżeli postaramy się o lepszą wentylację komory radia. Jako że nie wiem jak to w PIII wygląda, nic nie poradzę - na szczęście w PII wiatr hula wkoło radia swobodnie.

Wiadomości na temat zabezpieczeń termicznych z własnego doświadczenia i wiedzy - mam na swoim koncie popełnionych kilka wzmacniaczy na układach identycznych do tych stosowanych w radiach samochodowych i kilka naprawionych radyjek, no i przejścia z radyjkami regularnie przegrzewającymi się w Vectrze, gdzie oryginalnie wentylacja radyjka jest zerowa :(
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.