| 
		łozysko tył | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 Frost  		  
		 
         Mitsumaniak Moderator E88A
  
  
                  Auto: Galant E88A 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 14 razy Dołączył: 25 Mar 2007 Posty: 1377 Skąd: Gorzów Wlkp. 
                         | 
      
         
            
                                			    Wysłany: 08-08-2009, 14:11   łozysko tył
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Kto robił już u siebie tylne łozyska ??
 
Dziś sobota więc juz po zakupie części, ale za to mam czas na wypytanie sie. Jeszcze zwrotnicy nie rozebrałem do końca i się pytam:
 
 
same łożysko czy z piastą, gdzie warto kupić ?? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 swinks_UK  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: Lancer Evo 8 FQ300 
                  Kraj/Country: UK 
                  Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 08-08-2009, 21:28   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | W ECxx łożysko z piastą (pasują z Eclipse), nie wiem czy w E8xx były te same. | 
             
						
				_________________ swinks
 
 
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
 
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
 
Historia moich Misiów
 
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 ptwardy [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 09-08-2009, 15:20   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               W e5xx można samo i z piastą. Z piastą prościej i szybciej. Samo łożysko zaś trzeba zdjąć z piasty (pamiętając o koronce ABS), nie ma jak i trzeba wewnętrzną bieżnię ciąć, można przy tym zniszczyć półośkę. Poza tym szpilki nie są najwyższego sortu i "wprawny" wulkanizator potrafi jednym pociągnięciem klucza zniszczyć takową podczas zakładania koła. Różnica finansowa nie jest taka duża, a różnica w szybkości montażu ogromna i przy okazji nowe szpilki.
 
"Wybór należy do Ciebie". | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 MadMax [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 09-08-2009, 17:42   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | swinks_UK napisał/a: | 	 		  | W ECxx łożysko z piastą (pasują z Eclipse), nie wiem czy w E8xx były te same. | 	  
 
 
Nie są te same przerabiałem ten temat 2 lata temu tylko oryginał | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Frost  		  
		 
         Mitsumaniak Moderator E88A
  
  
                  Auto: Galant E88A 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 14 razy Dołączył: 25 Mar 2007 Posty: 1377 Skąd: Gorzów Wlkp. 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 10-08-2009, 08:41   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | ptwardy napisał/a: | 	 		  | pamiętając o koronce ABS | 	   w E88A abs jest na półosi. Pojade dziś do kolesia na prase i zobaczymy czy zejdzie samo łożysko, jak nie to będzie trzeba z piastą, tylko z E54A są zupełnie inne bo nie mają napędu na tył....
 
Na allegro posucha, wszystkie do E5xA a te nie pasują do mojego - W IC koszt łózyska z piastą po rabacie 700zł - buhaha, oby dało rade wycisnąć same łozysko 
 
 
załączam wam fotki jak ono wyglada, może sie kiedyś przydać   
 
 
http://www.fotosik.pl/pok...02616bd58e.html
 
 
http://www.fotosik.pl/pok...8c028e3faf.html
 
 
http://www.fotosik.pl/pok...a72f3dcc8c.html 
 
 
 
Łożysko kupione osobno u Japaneze - koszt 273zł + wysyłka, naprawa gratis    Warto sobie to zapamiętać 
 
 
wymiary łożyska tylnego
 
 
 
 
 
  
 
 
[ Dodano: 28-08-2009, 10:55 ]
 
Nówka sztuka nie śmigana NTN
 
 
 
 
 
  | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Justyn@  		  
		 
         Nowy Forumowicz
  
                  Auto: Mitsubishi Galant 97' 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączyła: 23 Paź 2010 Posty: 6 Skąd: Biała Podlaska 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 27-10-2010, 19:50   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Mam galanta 97' u mnie lozyska padaja co jakis rok:) niestety... blizej nie zidentyfikowałam czemu ostatnio za łozysko tylknie prawe placiłam 260zł wymiana nie wiem ile bo robie to z chlopakiem ale to jest niezły zakret z tym:) jestem poczatkujaca na forum moze ktos mi pomoze gdziem mam zwrocic sie z pytaniem o nawiew w moim modelu?    pozdrawiam | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 mitsu_pl  		  
		 
         Forumowicz
  
  
                  Auto: Subaru Forester 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 25 razy Dołączył: 14 Lip 2007 Posty: 1301 Skąd: Grajewo 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 27-10-2010, 20:04   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Ze wszystkimi pytaniami na temat swojego galanta powinnaś się zwracać w tym temacie:
 
 
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewforum.php?f=114 | 
             
						
				_________________ Subaru Forester SF FL - 2000r.
 
Subaru Forester SF - 1999r.
 
Subaru Outback BI - 2005r.
 
Mitsubishi Galant E88A 2.5 TT | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 gres  		  
		 
         Forumowicz
  
                  Auto: galant E88A 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 17 Lut 2009 Posty: 493 Skąd: Kraków 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 28-10-2010, 08:23   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               ja wymieniałem a pisałem w temacie o nazwie łożysko przód    
 
Ale kurka nie pamiętam już na czym stanęło!    chyba tak jak frost czyli wyszło łożysko z piasty. | 
             
						
				_________________    | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 xep  		  
		 
         Nowy Forumowicz
  
  
                  Auto: Galant E88A 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 11 Lip 2011 Posty: 20 Skąd: Jedlina-Zdrój 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 15-09-2011, 20:25   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Wiem, że "odgrzewam kotleta" sprzed roku, ale smutny Gal stojący od ponad miesiąca w garażu nie daje mi spokoju...
 
 
Jak już wspominałem w innym temacie, zakupiłem maszynę z wyjącym łożyskiem.
 
Niestety - okazało się, że wybić łożyska z piasty się nie da. Przyczyna banalna - kulki zewnętrznego, mniejszego łożyska nie śmigają po pierścieniu, ale po bieżni która jest odlana w piaście...
 
Ceny nowej oscylują w okolicach 1k+ zł (Japaneze, motoryzacyjne w okolicy). Serwis www.japonce.pl który oferował piastę za ok 600zł też na wiele się nie zdał (wszystkie telefony off, pomieszane numery części w katalogu itp).
 
Co ciekawe, mocowanie i wymiary piasty są identyczne jak te podane przez Frosta...
 
 
Tak więc:
 
Jeśli dysponujecie namiarem na sklep, w którym można za w miarę rozsądne pieniądze dostać całą piastę/macie na zbyciu sztukę, z której można normalnie wycisnąć łożysko i wprasować nowe/piastę-używkę lub jakiekolwiek inne pomysły - walcie jak w dym...
 
 
Pozdrawiam
 
xep | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 jacek11  		  
		 
         Mitsumaniak Yatsu~eku
  
                  Auto: EA2W  Żółwik, Outlander CW8W 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11277 Skąd: Radomsko 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 15-09-2011, 21:28   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | xep napisał/a: | 	 		  |  Przyczyna banalna - kulki zewnętrznego, mniejszego łożyska nie śmigają po pierścieniu, ale po bieżni która jest odlana w piaście...  | 	  
 
To jest w ogóle możliwe? | 
             
						
				_________________
 
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Frost  		  
		 
         Mitsumaniak Moderator E88A
  
  
                  Auto: Galant E88A 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 14 razy Dołączył: 25 Mar 2007 Posty: 1377 Skąd: Gorzów Wlkp. 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 16-09-2011, 09:33   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               xep, weż zdemontuj tylną piaste i idź na prase, Niech wywalą wszystko i wtedy zobaczysz co sie nada a co nie, ponieważ jak ja patrzałem na swoją to też mi sie wydawało że sie nie da, bo wyglada to na jeden element, a tak nie jest.
 
 
No i porób jakieś fotki zebym wiedział o czym mówimy i ewent. coś sie doradzi | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 swinks_UK  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: Lancer Evo 8 FQ300 
                  Kraj/Country: UK 
                  Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 17-09-2011, 06:37   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Patrząc na zdjęcia Frosta wychodzi, ze w waszych E8xx są tylne piasty 4 szpilowe. Dziwne. Jednak samo łożysko i flansza IMO jest ta sama co w ECxx i Eclipse z napędem AWD. Może na przyszłość tańszym rozwiązaniem byłoby przełożyć wszystkie piasty na te 5 szpilowe z Eclipse lub Legnuma. Łatwiej zamienników szukać, choćby w USA są w przystępnych cenach. | 
             
						
				_________________ swinks
 
 
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
 
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
 
Historia moich Misiów
 
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Frost  		  
		 
         Mitsumaniak Moderator E88A
  
  
                  Auto: Galant E88A 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 14 razy Dołączył: 25 Mar 2007 Posty: 1377 Skąd: Gorzów Wlkp. 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 17-09-2011, 12:18   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               i tu masz racje swinks_UK, wystarczy zmienić samą piaste i ma sie 5x114,3    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Wszyc  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: ------> 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 31 razy Dołączył: 01 Mar 2009 Posty: 4156 Skąd: Gdynia 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 17-09-2011, 13:57   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Ja to będę robić i jakoś z obliczeń mi to tanio nie wychodzi -_-' chyba że stopniowo wymieniać hehe raz jedno koło na 5 szpilek a reszta na 4 a potem znów się gdzieś dołoży na 5 szpilek przy wymianie haha    | 
             
						
				_________________ Mitsubishi Galant E57A '93
 
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
 
Mitsubishi Galant E88A '93
 
Mitsubishi Eclipse D22A '92
 
Honda CB500 PC32 '97
 
 
By mjsystem;
 
 
papamitsu napisał/a:	
 
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala
 
 
 mjsystem: Czyli dookoła rdza.     | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 xep  		  
		 
         Nowy Forumowicz
  
  
                  Auto: Galant E88A 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 11 Lip 2011 Posty: 20 Skąd: Jedlina-Zdrój 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 17-09-2011, 15:43   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               @Frost
 
 
Dopiero dziś udało mi się znaleźć chwilę i dobrać do piasty.
 
Tak właśnie wygląda:
 
 
 	  | Kod: | 	 		  http://www10.speedyshare.com/files/30355085/download/zewnatrz.jpg
 
http://www13.speedyshare.com/files/30355115/download/wewnatrz.jpg | 	 
  | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |