szarpie kierownica na nierównościach. |
Autor |
Wiadomość |
sibkods
Forumowicz
Auto: Outlander II 2.0 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 01 Sie 2009 Posty: 181 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 03-09-2009, 21:34 szarpie kierownica na nierównościach.
|
|
|
Witam. Mam nowego Out 2009 2.0 DiD.
Wszystko OK, świetny samochodzik
Mam tylko pytanie, mianowicie na nierównościach, nawet małych kierownica (po puszczeniu) nie trzyma sie w pionie, tylko "lata" to w lewo to w prawo na nierównościach, podczas jazdy trzeba uważnie ją trzymać Nie miałem czegoś takiego w poprzednim samochodzie, więc czy to normalne przy SUVach? Wina szerszych opon, wyższego zawieszenia, i trzeba sie przyzwyczaić czy coś nie tak ? |
|
|
|
 |
Krzysiek_slask
Mitsumaniak

Auto: Mondeo MKIII, Out 2.0 DiD Int+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 29 Mar 2009 Posty: 237 Skąd: Wodzisław Śl
|
Wysłany: 03-09-2009, 22:54
|
|
|
Widze, ze jednak kupiles Outka.
Pochwalisz sie gdzie, ktory rok, z jakim wypasem i za ile ? |
|
|
|
 |
sylb
Forumowicz

Auto: OUTLANDER 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Maj 2009 Posty: 593 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: 04-09-2009, 00:19
|
|
|
No Outek to nie Mondeo czy C5, po prostu tak ma. |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 04-09-2009, 08:32
|
|
|
sibkods napisał/a: | trzeba sie przyzwyczaić | niestety TTM czyli ten typ tak ma. Jazda na trybie 4WD Auto zmniejsza tę dolegliwość w porównaniu do 2WD, ale niestety do ideału wciąż daleko. |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
sibkods
Forumowicz
Auto: Outlander II 2.0 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 01 Sie 2009 Posty: 181 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 04-09-2009, 17:42
|
|
|
Czyli to normalne? Czym to jest spowodowane? Inne Suvy tez tak mają?
Wy też tak macie? |
Ostatnio zmieniony przez sibkods 04-09-2009, 19:48, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
mitsu00
Mitsumaniak
Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 4355 Skąd: Sztokholm, Szwecja
|
Wysłany: 04-09-2009, 17:55
|
|
|
ja mam trochę inne pytanie:
czy jakk jeździcie w terenie, np podczas pokonywania nierówności to zawieszenie wam pracuje głośno? w moim przypadku tylne zawieszenie trochę hałasuje.Nic nie stuka tylko jakby lekko trzeszczy jak autko buja sie na boki.
Pozdr. |
_________________ Pozdrawiam
Dominik |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 05-09-2009, 19:29
|
|
|
sibkods napisał/a: | Czyli to normalne? | dla tego typu - tak. sibkods napisał/a: | Czym to jest spowodowane? | pewny nie jestem ale chyba kilka rzeczy się na to składa - rozmiar kół (średnica i szerokość), dość duży moment obrotowy na kołach, nastawy wspomagania i napędu na 4 koła. sibkods napisał/a: | Inne Suvy tez tak mają? | RAV4 inaczej się prowadziła na teście - mniej narowiście, ale i bardziej miękko, czego osobiście nie lubię na zakrętach
mitsu00 napisał/a: | jakk jeździcie w terenie, np podczas pokonywania nierówności to zawieszenie wam pracuje głośno? | u mnie nie słychać trzeszczenia zawieszenia. Czasami jakiś plastik się odezwie. |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
sylb
Forumowicz

Auto: OUTLANDER 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Maj 2009 Posty: 593 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: 05-09-2009, 23:51
|
|
|
Hmm, a trzeszczy u was siedzenie kierowcy. |
|
|
|
 |
mitsu00
Mitsumaniak
Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 4355 Skąd: Sztokholm, Szwecja
|
Wysłany: 06-09-2009, 00:27
|
|
|
kiedys mi trzeszczalo. ASO poprawilo obudowę plastikową gdzie jest panel sterowania fotelem i teraz jest git.
Pozdr. |
_________________ Pozdrawiam
Dominik |
|
|
|
 |
karol_alasz
Mitsumaniak 01425/KMM
Auto: OII Instyle'09 Navi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Lut 2008 Posty: 751 Skąd: Zachodnia Ukraina (Szczecin)
|
Wysłany: 08-09-2009, 21:34
|
|
|
A przy skręcie w lewo nie pyka wam coś z tyłu po prawej (jakby w okolicy siedzenia pasażera z tyłu po prawej cos w plasticzek stukało...)-tylko tam i tylko przy skręcie ostro w lewo...? |
|
|
|
 |
Karas
Mitsumaniak

Auto: Outlander II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Gru 2008 Posty: 43 Skąd: Konin
|
Wysłany: 17-09-2009, 21:04
|
|
|
Ja mam to samo jak sibkods a na dodatek rwie mi kierownice przy gwałtownym przyspieszniu jakby miał z 500 km |
_________________ Zarażony MitsuManią |
|
|
|
 |
Grześku
Mitsumaniak groźny oboźny

Auto: Outlander Intense+ 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 04 Maj 2005 Posty: 2722 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 18-09-2009, 08:08
|
|
|
karol_alasz napisał/a: | A przy skręcie w lewo nie pyka wam coś z tyłu po prawej |
jeżeli masz na myśli 'tyrkotanie', to przy skręcie w lewo od tygodnia mam!
Tylko nie wiem czy to powód do radości |
_________________ "nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przeciez trzeba napisac." by Rafal_Szczecin
strony www, druk, grafika reklamowa, fotografia |
|
|
|
 |
karol_alasz
Mitsumaniak 01425/KMM
Auto: OII Instyle'09 Navi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Lut 2008 Posty: 751 Skąd: Zachodnia Ukraina (Szczecin)
|
Wysłany: 18-09-2009, 09:23
|
|
|
Grześku napisał/a: | jeżeli masz na myśli 'tyrkotanie' |
Raczej pojedyncze pyknięcie jakby coś w plasticzek puknęło... Ktoś kiedyś napisał,że miał podobne coś w innym wózku i powiedziano mu w serwisie ,że to sprężyna amortyzatora może tak pykać-ale to byłby bardziej metaliczny stuk a nie "plasticzany" |
|
|
|
 |
Hitori
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander II 2.0DID
Dołączył: 12 Kwi 2009 Posty: 1 Skąd: Halinów
|
Wysłany: 18-10-2009, 16:47
|
|
|
sibkods napisał/a: | Czyli to normalne? Czym to jest spowodowane? Inne Suvy tez tak mają?
Wy też tak macie? |
Wlasnie od jakiegos czasu tez jakos bardziej zaczelo mnie to irytowac i juz nawet zastanawialem sie czy nie pomarudzic w serwisie zeby cos zakombinowali ze wspomaganiem, jakos odczulili albo cos, nie wiem czy takie tricki sa wogle mozliwe. Mniej wiecej przez miesiac nie jezdzilem (urlop hyy) i teraz jakos chyba sie odzwyczailem.
Jedna z przyczyn ktore dolewa oliwy do ognia moze byc prozaiczne zuzycie opon, jak juz wspomnialem wczesniej szarpanie kierownica jakos mniej mnie draznilo. 4x4 troche pomaga ale nie w kazdym przypadku. Najsmieszniejsze jest w moim przypadku to ze to w wiekszosci mniejsze nierownosci wybijaja miska z rownowagi niz jakies wieksze... |
|
|
|
 |
Trik
Mitsumaniak 1056/KMM

Auto: Lancer 1.5 invite '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy Dołączył: 05 Mar 2008 Posty: 3045 Skąd: Augustów
|
Wysłany: 19-10-2009, 11:59
|
|
|
sibkods napisał/a: | Mam tylko pytanie, mianowicie na nierównościach, nawet małych kierownica (po puszczeniu) nie trzyma sie w pionie, tylko "lata" to w lewo to w prawo na nierównościach, podczas jazdy trzeba uważnie ją trzymać |
IMO. Ogólnie to chyba tak powinno być. Koło pracując na nierównościach robi to nie tylko oponą ale i geometrią zawieszenia i układem kierowniczym (kąty i tym podobne przekładają sie na układ kierowniczy)), co prowadzi właśnie do takiego zachowania. Zapytajcie kolegów od terenówek. Oni wiedzą o tym doskonale. Właśnie z tego powodu przy jeździe w ciężkim terenie powinno sie trzymac kierownicę całą dłonią "małpi chwyt'. Powód - przy pokonywaniu większych wertepów kierownica potrafi tak szarpnąć że łamie kciuk. Przynajmniej tak twierdzi mój kolega przeprawowiec.
karol_alasz napisał/a: | A przy skręcie w lewo nie pyka wam coś z tyłu po prawej (jakby w okolicy siedzenia pasażera z tyłu po prawej cos w plasticzek stukało...)-tylko tam i tylko przy skręcie ostro w lewo...? | Tu proponuje przyjżeć sie zapince pasów pasażera z przodu. W pewnych sytuacjach(np zakręcony pas) potrafi włąśnie stukać o plastik na środkowym słupku. W Lancerze też tak miewam i bardzo się zdziwiłem jak zobaczyłem o co biega. |
_________________ Suzuki Ignis 1,2 (2019) |
|
|
|
 |
|