Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
szalejący obrotomierz
Autor Wiadomość
Centosz 
Forumowicz

Auto: Carisma 1,9 DiD '00r.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Kwi 2009
Posty: 426
Skąd: Szczecin
Wysłany: 09-08-2009, 17:09   

Witam.Nie wiem czy to "problem" czy nie.Przy uruchomienu silnika wszystko jest ok.Po włączeniu klimy obroty nieznacznie spadają (efekt załączenia sie sprężarki).I co jakis czas obroty lekko spadają.Czy te spadki odbrotów co jakiś czas na włączonej klimie to normalne zachowanie?
 
 
 
ZEROSUPER 
Mitsumaniak
MastaOfDiseasta


Auto: Space Star 1.8GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 420
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 09-08-2009, 17:32   

Tak. Sprężarka wyłącza się i włącza na przemian.
_________________
Space Star GDI:
http://forum.mitsumaniaki...1024356#1024356

Carisma GDI:
http://forum.mitsumaniaki...p=512513#512513

http://www.polskajazda.pl...i/Carisma/77098
 
 
 
scaniol 
Forumowicz

Auto: carisma 1.8 GDI
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Lip 2009
Posty: 91
Skąd: kalisz
Wysłany: 08-09-2009, 12:57   

Panowie , czy ktos doszedl co jest przyczyna blednych wskazan obrotomierza ?
Sprawdzalem juz wszystko co mozliwe i nic , nadal mi pokazuje bzdury.
 
 
Saqu 
Mitsumaniak


Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 28 Mar 2009
Posty: 2233
Skąd: Poznań
Wysłany: 08-09-2009, 13:04   

Nom to normalne sprężarka nie pracuje cały czas dlatego są skoki obrotów ;) szczególnie widoczne na "luzie"
Ostatnio zmieniony przez Saqu 08-09-2009, 13:14, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
fus8 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Carisma 1.9 td
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 147
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 08-09-2009, 13:06   

ZEROSUPER, powodując obciąrzenie silnika i stad chwilowe spadki obrotów..zauważalne szczególnie na postoju i podczas ruszania .Podczas jazdy mniej odczówalne te zabiegi.
_________________
http://polskajazda.pl/Pro...i,Carisma/34995
 
 
 
hawk
[Usunięty]

Wysłany: 08-09-2009, 13:54   

tak przy okazji. mialem podobne objawy - obrotomierz wariowal calkiem a czesto wogole pokazywal zero obrotow.
czasami zapalala sie tez kontrolka silnika i czuc bylo znaczny spadek mocy.

pomogla wymiana czujnika wypadania zaplonu (to nie jest czujnik spalania stukowego).
 
 
scaniol 
Forumowicz

Auto: carisma 1.8 GDI
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Lip 2009
Posty: 91
Skąd: kalisz
Wysłany: 08-09-2009, 20:46   

Jeszcze raz zapytam czy ktoś uporał się z oszukującym obrotomierzem i wie co było przyczyną ?
 
 
hawk
[Usunięty]

Wysłany: 08-09-2009, 21:51   

u mnie przyczyna byl czujnik (tak jak napisalem wyzej).
po wymianie (koszt okolo 200zl) dziala poprawnie.
sama wymiana trwala 5 minut
 
 
scaniol 
Forumowicz

Auto: carisma 1.8 GDI
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Lip 2009
Posty: 91
Skąd: kalisz
Wysłany: 11-09-2009, 15:25   

Panowie czy tylko ja mam problem z tym obrotomierzem czy nikt nie wie co może byc przyczyna ?

[ Dodano: 16-09-2009, 15:07 ]
Jest punkt zaczepienia do rozwiazania zagadki oszukujacego obrotomierza , a mianowicie zauwazylem , ze dziala poprawnie gdy jest chlodno czyli ok ponizej 20 stopni C . Przez cale lato oszukiwal z powodu wysokich temperatur . Czy ktos mial/ma podobnie ? I wie co w trawie piszczy ?

[ Dodano: 10-10-2009, 22:57 ]
Czy ktoś ma problem z obrotomierzem czy tylko u mnie trafił się taki felerny ?
 
 
ohyda666 
Forumowicz
ohyda

Auto: Carisma 1.8 GDI '98
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Cze 2007
Posty: 53
Skąd: Gliwice
Wysłany: 22-10-2009, 18:25   

Ja mam odwrotnie. Kiedy robi się zimno i wilgotno. Latem sporadycznie. Kiedy zaczynam pukać w licznik obrotomierz zaczyna działać. I nie wiem czego to przyczyna?
 
 
 
scaniol 
Forumowicz

Auto: carisma 1.8 GDI
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Lip 2009
Posty: 91
Skąd: kalisz
Wysłany: 11-12-2009, 23:09   

chmielu ,czy doszedłeś do ładu z tym obrotomierzem ?
 
 
zbycho77 
Mitsumaniak

Auto: Renault Scenic II, Colt VI 1.5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 495
Skąd: Lublin/Łęczna/Turka
Wysłany: 18-11-2010, 20:53   

hawk napisał/a:
pomogla wymiana czujnika wypadania zaplonu (to nie jest czujnik spalania stukowego)

mam prośbę, możesz powiedzieć mi dokładnie co to za czujnik? wydaje mi się, że mam dokładnie takie objawy jak piszesz, praktycznie w 100% to samo. Ale nie bardzo wiem, co to jest ten czujnik wypadania zapłonu, może ma on jeszcze inną nazwę - szukam na necie i nigdzie nie mogę takiego znaleźć. Pozdrawiam.
_________________
Zbyszek
 
 
wit71 
Mitsumaniak


Auto: carisma 1.8 GDi 98r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Gru 2008
Posty: 103
Skąd: Polanica Zdrój
Wysłany: 02-10-2011, 18:37   

scaniol
Panowie czy tylko ja mam problem z tym obrotomierzem czy nikt nie wie co może byc przyczyna ?

[ Dodano: 16-09-2009, 15:07 ]
Jest punkt zaczepienia do rozwiazania zagadki oszukujacego obrotomierza , a mianowicie zauwazylem , ze dziala poprawnie gdy jest chlodno czyli ok ponizej 20 stopni C . Przez cale lato oszukiwal z powodu wysokich temperatur . Czy ktos mial/ma podobnie ? I wie co w trawie piszczy ?

[ Dodano: 10-10-2009, 22:57 ]
Czy ktoś ma problem z obrotomierzem czy tylko u mnie trafił się taki felerny ?


ponawiam pytanie-szukałem już-gdzie ten czujnik?
znalazłem coś takiego;
http://rockauto.com/catal...rch%2Bfor%2BPCI
i na forach rosyjsko języcznych;
http://www.carisma-club.r...%E5%F2%F0&st=20
ale albo do gdi 2.4 albo do 1.6 a gdzie w gdi1.8 :shock:
 
 
 
zbycho77 
Mitsumaniak

Auto: Renault Scenic II, Colt VI 1.5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 495
Skąd: Lublin/Łęczna/Turka
Wysłany: 02-10-2011, 20:04   

Dokładnie - to ten czujnik jak na zdjęciach. Jego dysfunkcja powoduje problemy z zapłonem - wypadanie. W chwili kiedy się pojawiają, sygnał z tego czujnika idzie na obrotomierz, który zachowuje się jakby zwariował.
_________________
Zbyszek
 
 
wit71 
Mitsumaniak


Auto: carisma 1.8 GDi 98r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Gru 2008
Posty: 103
Skąd: Polanica Zdrój
Wysłany: 02-10-2011, 20:16   

to wszystko wiem-właśnie siedzę na rosyjskich forach
ale podstawowe pytanie GDZIE UMIEJSCOWIONY JEST TEN CZUJNIK W SILNIKU 1.8 GDI :?

[ Dodano: 02-10-2011, 20:17 ]
może ktoś ma jakieś fotki? :D
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.