Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Hubeeert
05-04-2006, 16:31
[CA5A 1.8] Arcytrudne pytanie........jak dla mnie:)
Autor Wiadomość
deenbe
[Usunięty]

Wysłany: 06-06-2006, 18:55   

ta kup colta z wiekszym silnikiem niz 1.8 :D
 
 
piotrmas
[Usunięty]

Wysłany: 16-07-2006, 16:41   

jak to milo poczytac raz na poł roku ,że tak wielu dochodzi do tak prostych wniosków :) ) pozdrawiam i życzę aby w tym kraju wszystko kiedys stalo sie bardziej normalne ,bo wtedy mozna sie bawic w odstepstwa od normalności ;) z wyjatkiem wyscigów pseudo kierowców po prostej drodze- w miastach.
 
 
Ficu865
[Usunięty]

Wysłany: 27-07-2006, 19:43   

wiecie ja też miaem chęć udoskanalenia colta ale jednak jest taki jak ma być i teraz będe szed w kierunku aby mia wszystkie częśći dobrej jakości a nie jakieś udoskanalanie i poprawianie inżynierów. Colt nie jest dobrym autem do tuningu mechanicznego.. (jak już to cena przekroczy wielokrotnie cenę auta..)
 
 
bartek_nkm
[Usunięty]

Wysłany: 29-07-2006, 11:46   

Zawsze jest tak, że jeśli masz np jedno piwo to zawsze chcesz mieć dwa, jak masz dwa to chcesz trzy i tak dalej... Proponuję najpierw zastanowić się poważnie ile tych piw się chce, a później kupić. Kto wypije 5 skrzynek piwa za jednym razem? :mrgreen:

To tak odnośnie kupowania auta z 60KM i wstawianie do niego silnika z 500KM ;-)
Jeśłi używasz auta tylko do jazdy po mieście to i tak nie użyjesz tej mocy.
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 29-07-2006, 12:32   

Przedstawię moje zdanie na ten temat czyli Colt i osiągi.
Colty to samochody z napędem na przednią oś. Fakt
Colty to samochody małe. Fakt (prosze nie dyskutowac tylko porównac do Galanta)
Colty to samochody lekkie. Fakt.

Po kolei.
Podstawowymi silnikami są silniki 1,3. Wlasciwie w każdym roczniku.
C5x ma jeszcze 1,5 1,6 i 1,8
CAx ma 1,6 i 1,8
CJx ma 1,6

Co można z nimi zrobić?
Jest to proste - podnieść moc. No dobra to już wiemy tak? No to jak tą moc podnieść?
Tanio, szybko, żeby niedużo palił, kilował wszystko co się porusza po drodze i się nie psuł.
Tak się nie da.
To teraz pewnie zapytacie jak się da?

Odpowiedź podzielę na modele i na mody N/A czyli wolnossące oraz turbodoładowane.
C51A - 1,3 - :shock: 4G13 - właściwie jedyne co można by było zrobić z tym silnikiem to go wyremontować. W większości przypadków (potwierdzonych przez Forum) są to stare zajeżdżone kible.
OK zaczynamy od remontu. I co dalej? niedużo. Silnik zasilany paliwem jest przez szatański wynalazek - gaźnik sterowany podciśnieniami. Nasza jedyna nadzieja zatem to fakt że gaźnik ten jest sterowany (szczątkowo) elektroniką a samochód posiada sonde lambda.
Przy okazji remontu głowicę oddajemy do warsztatu gdzie zamawiamy polerowanie kanałów w głowicy oraz dokładne pasowanie z kolektorem wydechowym. Da nam to polepszenie przepływu w głowicy. I wzrost mocy w najlepszym razie o około 2-4KM.

Bez sensu? No jasne. :lol: To co jeszcze możemy zrobić?
Jest jeszcze parę rzeczy - na przykład zamówić kolektor wydechowy ze stali nierdzewnej wraz z wydechem i kolektor okręcić taśmą żaroodporną.
Ale tak naprawdę ja do tych silników polecam przede wszystkim doprowadzenie ich do stanu używalności wraz z pozostałymi mechanizmami i jeżdżenie.

C52A 1,5 czyli 4G15. Też nie impomuje mocą ale już jest lepiej. jest nawet jeszcze lepiej gdy zdamy sobie sprawę z tego że ten silnik w Hyundaiu S-Coupe występował w wersji Turbo. Około 120KM.
Jest małe ale. A właściwie kilka ale. Po pierwsze - silnik przed włożeniem trzeba rozebrać i sprawdzić po drugie będzie potrzebny z rzeczonego Hyundaia nie tylko silnik ale również wiązka i ECU. Na 99% inne będą (większe) poduszki pod silnikiem. Dobrze by było również zmienić hamulce i zawieszenie bo wzrasta znacznie moc.

Ale znów napiszę - to jest bez sensu, bo tak naprawde teraz dochodzimy do tego co warto.

C53A 1,6l 4G61 i C58A 1,8 4G67. Dwa silniki z rodziny Sirius. Oba dobre. Długowieczne. Rzekłbym pancerne. jednak ich najwazniejszą zaletą z punktu widzenia domorosłego tunera jest ich blok który jest taki sam jak w 4G63 i siłą rzeczy w 4G63T.

Proszę mnie źle nie zrozumieć - Większość gratów na przykład w 4G61 i 4G61T jest taka sam. Ale to co jest inne powinno skutecznie zniechęcić do "home made turbo".

Inne tłoki (odprężające silnik do 8,0) - tylko dla turbo
Inne zawory - tylko dla turbo można dostac zamienniki
Inne wtryski (większe - 390) - z 4G63 pasują
Inny kolektor wydechowy - tylko dla turbo
Wyprowadzenie z bloku oleju na turbo - tylko dla turbo (można dorobić)
Wyprowadzenie wody na turbo (chłodzenie) - tylko dla turbo
Inny wydech (większa średnica) - tylko dla turbo
Inne ECU (nie do dostania w Polandzie i rózni sie od ECU 4G63T) - tylko dla Turbo
Inna wiązka elektryczna - tylko dla turbo
Inne sprzęgło,docisk i chybakoło zamachowe - z 4G63
Inne mocowanie silnika (mocniejsze) czyli większe poduszki - z 4G63

To mniej więcej róznice pomiędzy 4G61 i 4G61T
4G67 czyli 1,8 ma dodatkowo większe kanały w głowicy - stąd porządany swap do 1,6 głowicy z 1,8

Albo pojście na "łatwiznę" i swap 4G63 lub 4G63T.


Ale o tym w następnym odcinku.
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
Ostatnio zmieniony przez Hubeeert 29-07-2006, 14:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
kochajj 
Mitsumaniak


Auto: NISSAN
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 2024
Skąd: z daleka
Wysłany: 29-07-2006, 14:20   

mozna sporo polepszyć osiagi auta ZA DARMO... dla extremistów polecam wyprucie wszystkiego co mozna z auta ;) ... na pewno najtańszy tuning :)
 
 
bartek_nkm
[Usunięty]

Wysłany: 29-07-2006, 14:49   

kochajj napisał/a:
dla extremistów

wyłącznie dla extremistów Tomku, wyłącznie :shock: :twisted:
 
 
ozz
[Usunięty]

Wysłany: 03-08-2006, 01:44   

to w końcu jaka jest wartość graniczna grubości planowania głowicy wg MMC?
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 03-08-2006, 01:54   

0,3mm?
Jakoś tak - zresztą są znaki na głowicy.
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.