Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CA4A 1.6] Stuki w przednim zawieszeniu...
Autor Wiadomość
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 30-05-2009, 01:15   

o te gumy mi chodzi:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=23271
 
 
rosomak1983 
Mitsumaniak
werbalny terrorysta


Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 7852
Skąd: Łańcut
Wysłany: 30-05-2009, 06:03   

Ludziska po jakim czasie mam sie spodziewac problemów z zawiechą... Autko moje dopiero drugi rok jeżdzi w Polsce... Ale jak zadbbAĆ /zapobiec o zawieche?????
_________________
Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel..... ;)
Life is 2 short to drive boring cars ;)
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania :mrgreen:
 
 
SlaVkoEg
[Usunięty]

Wysłany: 30-05-2009, 10:43   

Przy laczniku stabilizatora nie musisz zdejmowac wahacza ale przy sworzniu i tej duzej poduszce juz trzeba. Ta poduche podobno jest ciezko zdjac :P
 
 
Jogurt 
Mitsumaniak


Auto: CA4A & EA5W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 21 Wrz 2006
Posty: 2554
Skąd: Tychy
Wysłany: 31-05-2009, 12:59   

pytam bo tak mi sie wydawało że trzeba wahacz targać. mkm, przód powisiał sobie wczoraj pare h w powietrzu, dziś zrobiłem 40 km i wydaje mi sie że było cicho.
mkm napisał/a:
o te gumy mi chodzi:
wiem,wiem dlatego kupiłem je z marki yamoto bo łaczniki od nich ludzie chwalą.
rosomak1983 napisał/a:
Ludziska po jakim czasie mam sie spodziewac problemów z zawiechą
zależy po jakiej jakości drogach jeździsz: dziurawe czy bardzo dziurawe :D
rosomak1983 napisał/a:
Ale jak zadbbAĆ /zapobiec o zawieche????

opcja 1: postawić na kołki i nie jeździć,
opcja 2: wywieźć polarnego spowrotem skąd przyjechał
opcja 3: omijać dziury
:wink:
_________________
CA0
Galant II
 
 
Pexu 
Mitsumaniak

Auto: Colt 1.3 | 1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 1267
Skąd: Warszawa
Wysłany: 01-06-2009, 09:03   

SlaVkoEg napisał/a:
Pexu, amorki mimo to, ze na stacji wykazaly duza sprawnosc moga miec jakies uszkodzenie i same w sobie stukaja :P


Dzisiaj jadę na oględziny / szarpaki po robocie, mam nadzieję że w końcu się okaże co jest przyczyną głuchego stukania.

Przy okazji mam pytanie, na ile mocno należy przykręcić łącznik satbilizatora? Gumy powinny się ugiąć i spłaszczyć?
_________________
7,60/100
 
 
 
SlaVkoEg
[Usunięty]

Wysłany: 01-06-2009, 12:34   

Gwint powinien wystawac ponad nakretke 22 mm, ale te laczniki yamato sa dluzsze od oryginalnych (przynajmniej moje takie sa) i musisz dodac jeszcze do tego roznice, jaka jest miedzy oryginalem a zamiennikiem.
 
 
Pexu 
Mitsumaniak

Auto: Colt 1.3 | 1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 1267
Skąd: Warszawa
Wysłany: 01-06-2009, 12:40   

Tak, tylo stare łączniki przy odkręcaniu pękły... :|
Spoko, zmierzę dzisiaj ile tego wystaje.

No i po wizycie na stacji diagnostycznej dam znać :)

[ Dodano: 01-06-2009, 17:39 ]
Po wizycie jestem chyba głupszy niż przed...
Otóż ZERO luzów, gdziekolwiek - czy to na przekładni czy w zawieszeniu. Cytryna spędziła dobre 10min na szarpakach, wytrzęsło nią równo ;)
Diagnosta wykrył - to już tak na wyrost - minimalny luz w łożysku oporowym amortyzatora, czym kazał się na dzień dzisiejszy KOMPELTNIE nie przejmować. Po raz kolejny też został potwierdzony świetny stan amrotyzatorów.
Zatem, jeżdzę ze spokojem dalej, nie będę szukał na siłę...
_________________
7,60/100
 
 
 
SlaVkoEg
[Usunięty]

Wysłany: 01-06-2009, 18:09   

Pexu, u mnie tez cos z przodu puka mimo ze wymienilem juz praktycznie wszystko :P
 
 
Kaleid 
Mitsumaniak


Auto: Volvo S60 2.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 09 Lip 2006
Posty: 350
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 01-06-2009, 18:29   

Może masz ten sam problem, który miałem ja. Walczyłem ze stukami w zawieszeniu przez cztery miesiące. Przetrzepałem w zasadzie cały samochód, łącznie z wyjęciem, sprawdzeniem i regulacją przekładni kierowniczej. Jednak coś popukiwało nadal. Problemem okazały się..gumy stabilizatora. Ale przecież wymieniałem! Najpierw zamiennik, później z ASO..i dalej to samo. Przez 170 tyś mojego Colta, najprawdopodobniej drążek stabilizatora minimalnie się wytarł w miejscu gdzie pracuje z gumą. Podłożyłem dodatkową, cienką gumę pod obejmę gumy stabilizatora (by go ją nieco ścieśnić). Stuki jak palcem odjął, nie pamiętam tak cichego zawieszenia w moim Colcie. Zrobiłem już 15 tys kilometrów..i dalej bez zastrzeżeń.
_________________
Volvo w garażu, Mitsubishi w sercu.
 
 
SlaVkoEg
[Usunięty]

Wysłany: 01-06-2009, 19:06   

Kaleid, w moim przypadku to odpada bo gumy ledwo co weszły na stabilizator. Tak samo ze skreceniem wiec to odpada.
 
 
Kaleid 
Mitsumaniak


Auto: Volvo S60 2.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 09 Lip 2006
Posty: 350
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 01-06-2009, 22:05   

U mnie też luzu nie miały i wchodziły ciasno. A jednak... . Generalnie stabilizator rozwiązany w ten sposób jest dość głośny.
_________________
Volvo w garażu, Mitsubishi w sercu.
 
 
SlaVkoEg
[Usunięty]

Wysłany: 02-06-2009, 00:43   

Kaleid napisał/a:
U mnie też luzu nie miały i wchodziły ciasno


U mnie wchodzily one baaaardzo ciasno :D W kazdym badz razie fajnie by bylo zebys mial racje bo szczerze mowiac juz sie poddalem i nie szukam przyczyny stukania. Z drugiej strony to niezabardzo chce mi sie rozkrecac to kolejny raz.
 
 
Pexu 
Mitsumaniak

Auto: Colt 1.3 | 1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 1267
Skąd: Warszawa
Wysłany: 05-06-2009, 08:08   

A ja się zastanawiam nad amortyzatorami... Gdy bujam Miśkiem, słyszę to głuche pukanie (po dwóch stronach), z tym że w okolicy koła a nie górnego mocowania :roll:
Nie wiem, podjadę w wolnej chwili gdzieś na kanał (pewno do Maretzkiego :D ) i obczaję osokaman...

[ Dodano: 03-09-2009, 08:39 ]
Sprawa pukania rozwiązana. Winne okazało się łożysko amortyzatora. Był na nim spory luz, wpakowałem używkę i teraz delektuję się ciszą w autku :)
_________________
7,60/100
 
 
 
malibu_qq 
Forumowicz

Auto: Colt 1.6
Dołączył: 06 Paź 2008
Posty: 55
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 15-09-2009, 17:36   

Witam wszystkich. Zaobserwowałem dziwne pojedyncze "strzelanie" dobiegające z przodu auta podczas gwałtownego przyspieszenia na pierwszym biegu oraz podczas hamowania. Nie wiecie co to moze być?

Dodatkowo słysze dzwne hałasy jakby metal o metal zbliżone do "dzwonienia".
Zawieszenie zostało wyremontowane od podstaw tj. wachacze, koncówki, drazki, stabilizatory, amory, sprezyny, poduszki amorów, przekładnia (regenerowana) itd. kompletnie wszsytko i te dzwieki dalej występują. Mechanik przyglądał sie temu przypadkowi bujaliśmy całym autem i delikatnie było słychać. Stwierdził ze ten dźwięk dobiega gdzies z półosi. Macie pomysł jak to zlikwidować? I co może być w tych pólosiach nie tak?

[ Dodano: 15-09-2009, 17:39 ]
Te "dzwonienie" najbardziej słychać albo przy duzej predkości rzędu 60-70 na delikatnych nierównosciach np w miescie lub po szybszym najechaniu na hopka w momencie opadniecia słychać głośno...
 
 
Pexu 
Mitsumaniak

Auto: Colt 1.3 | 1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 1267
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15-09-2009, 18:29   

jak dla mnie albo przeguby sie koncza albo to poduszka pod silnikiem
_________________
7,60/100
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.