Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Pierdzi strzela jak zimny na ssaniu
Autor Wiadomość
aren195612 
Forumowicz

Auto: Space Star GDI 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 22 Lut 2009
Posty: 384
Skąd: Stargard Szczeciński
Wysłany: 19-09-2009, 13:53   

pawelsonx napisał/a:

jak widać czujnik temperatury jest podłączony do ecu.


Zgadza się- ten czujnik o którym piszesz jest podłączony do ECU - o nim właśnie pisze Niebieskimisiu w pierwszym wpisie tego wątku.
cytat: "Poza tym podczas porannego odpalania gdy strzela z wydechu gdy dodam gazu pierdzenie ustępuje, gdy puszcze całkiem pedał gazu znowu pierdzi i tak do 20-30 sekund potem pracuje ok .Ten objaw nie wystąpi jeśli przypadek1- włączę stacyjkę w pozycje ON, odłącze i podłącze wtyk od sensora temperatury chłodziwa(wkręcony w blok nie ten w termostat) i odpale."
Pomyliłem go z tym drugim na wskaźnik temperatury. Sprawdzę w logach co sie dzieje po odłączeniu i ponownym wpięciu tego czujnika

pawelsonx napisał/a:

Sonda pracuje tylko wtedy kiedy jest nagrzana pewnie w ecu jest wpisany jakiś tam czas po którym pobiera dane z sondy zeby dac jej czas na nagrzanie


też święta prawda z tym że GDI ma coś takiego jak tryb ECO i tak jest właśnie na ostatnim logu.
przejście w tryb ECO na postoju w logach wyglada tak:
======================================================


AFR= 28,084:1
 
 
niebieskimisiu 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Mar 2009
Posty: 13
Skąd: Dolnyślask
Wysłany: 19-09-2009, 23:15   

Aren195612 dzięki wielkie za logi. Podobno w niektórych nowych autach ECU potrzebują dużo czasu na zebranie i zanalizowanie informacji z czujników.Dlatego trzeba odczekać dłuższą chwile z kluczykiem w pozycji ON zanim uruchomi się silnik.
Być może ECU GDI też potrzebuje czasu.W GDI mamy 4 przewodową sondę lambde wiec ma nagrzewnice która pomaga się jej szybciej nagrzać.

Zrobię eksperyment przez kilka dni gdy będę rano odpalł fure .Przeczekam na załączonej stacyjce w pozycji ON czas w którym występuje te zjawisko.Czyli z loga numer 1"ssanie" wynikało by że około no powiedzmy 60-70 sekund.
Może przez ten czas ECU zanalizuje informacje i sonda troszkę lepiej sie podgrzeje. Jeśli nie to mapa w ECU jest taka a nie inna.Zobaczymy

[ Dodano: 19-09-2009, 23:41 ]
Do Aren195612
"Oczywiście GDI musi mieć swoje tajemnice: w 270-tej sekundzie- tak samo z siebie lekkie podbicie obr. , minimalne wydłużenie czasu wtrysku, sonda zaczyna wachlować- ciekawe dlaczego???"
Nie wiem czy o to ci się rozchodzi. Komputer złapał sygnał Sondy przez to podbił zapewne trochę obroty, wachluje i ustala mieszakę paliwowo-powietrzna stechiometryczną 1:14.

[ Dodano: 19-09-2009, 23:47 ]
Przygladalem się logom.Sonda Lambda na zimnym silniku włącza sie po 50 sekundach , na ciepłym po 4,5 minutach a w trybie ECO jest wyłączona.Czyżby w trybie ECO sonda była wyłączona.
 
 
Manysh
[Usunięty]

Wysłany: 19-09-2009, 23:49   

niebieskimisiu, moge ci odrazu powiedziec ze jak wyeliminujesz pierdzenie na ssaniu to masz problem, wiec nie ma co kopac tak jest dobrze !!
 
 
niebieskimisiu 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Mar 2009
Posty: 13
Skąd: Dolnyślask
Wysłany: 20-09-2009, 11:37   

Kolego Manysh chcę tu dojść do kilku wniosków po to jest forum.Każdy ma swoje zdanie.A jeśli temat kogoś męczy i nie interesuje nie musi się wypowiadać i narzucać swojego zdania.

[ Dodano: 20-09-2009, 11:40 ]
Pozatym nie mówie że nie, może tak ma być ale sam musze dojść do takiego wniosku
 
 
Manysh
[Usunięty]

Wysłany: 20-09-2009, 16:15   

Cytat:
Kolego Manysh chcę tu dojść do kilku wniosków po to jest forum.Każdy ma swoje zdanie.A jeśli temat kogoś męczy i nie interesuje nie musi się wypowiadać i narzucać swojego zdania.
Ale ja ci niczego nie narzucam, kolego niebieskimisiu poprostu temat był milion razy i nie widze powodów aby miał byc milion i jeden raz wiecej. Kazdy kto ma taki silnik powie ci ze taki efekt wystepuje, druga sprawa to szukajka i zdobywanie informacji o sprawach dosc popularnych na forum
Pozdrawiam
 
 
RobsonR83 
Forumowicz

Auto: carisma gdi 2000r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Sie 2009
Posty: 32
Skąd: pabianice
Wysłany: 20-09-2009, 22:34   

tak jest kolego Manysh przejechałem sie juz paroma carismami, żadna nie pierdziała przy odpalaniu i moja również do pewnego czasu odpalała normalnie;pozatym zaczeła palić więcej odkąd się to zaczęło także nie dziw się że trudno się pogodzić z faktem ze jest to normalny objaw...aczkolwiek wszystko jest możliwe 8)
 
 
 
Manysh
[Usunięty]

Wysłany: 20-09-2009, 23:36   

RobsonR83, nie jestem tu od wczoraj, kolego i czytałem wiele postów na temat pierdzenia z rury na ssaniu, jakos dziwnie ,wiekszosc osób miała to samo, wiec wszyscy mamy zepsute carismy ... strasznie mi przykro :) i przepraszam ze wprowadzam was w bład i probuje zaszkodzic :D
 
 
niebieskimisiu 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Mar 2009
Posty: 13
Skąd: Dolnyślask
Wysłany: 20-09-2009, 23:42   

Na tą chwile moge powiedzieć że odczekanie tych kilkudziesięciu sekund czasem coś daje czasem nie. Przyznaje koledze Manyshowi ze na efekt pierdzeni z rury raczej nie wiele się poradzi.Temat rzeka.Jeśli kiedyś cud sie stanie i z jakiegoś powodu przestanie mi pierdzieć z rury dam znać :) .Pozdrawiam wszystkich i dzięki za info
 
 
RobsonR83 
Forumowicz

Auto: carisma gdi 2000r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Sie 2009
Posty: 32
Skąd: pabianice
Wysłany: 21-09-2009, 17:09   

Manysh napisał/a:
RobsonR83, ... strasznie mi przykro :) i przepraszam ze wprowadzam was w bład i probuje zaszkodzic :D


Nie ma sprawy,już się nie gniewam :wink:
 
 
 
repo45 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI 99r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Cze 2010
Posty: 1
Skąd: Małopolska
Wysłany: 29-06-2010, 22:24   Re: Pierdzi strzela jak zimny na ssaniu

Witam!.
Mam ten sam problem co niebieskimisiu. Auto po ok 6gdz od zgaszenia przy zapaleniu przez 40 sekund "bije w tłumik, podniesione obroty silnika do 2000, odgłos jakby się miał silnik rozleciec", po nie całej minucie obroty w normie i silnik pracuje cichutko. Żadna kontrolka nie sygnalizuje awarii podczas głośnegu "bulgotania 40 sekundowego".
Proszę o przyczyne dlaczego się tak silnik zachowuje, bo to jest obciach jak ktoś mi mówi że gdi chodzi jak traktor z przepalonym tłumikiem. Jeśli ktoś się uporał z tym zjawiskiem to niech się podzieli opinią. Pomijając ten fakt silnich pracuje równomiernie i cicho i żadnych innych problemów niema.
Pozdrawiam!.
 
 
mlun 
Mitsumaniak
Fanatic of GDI


Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2834
Skąd: Otwock
Wysłany: 01-07-2010, 19:44   

No przecież wszyscy piszą że tak jest przy odpalaniu po dłuższym postoju? Także nie wiem w czym szukać przyczyny.
_________________
Carisma 1,8 GDI Honda Accord VII 2.0
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.