Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Corleone by gregorbu
Autor Wiadomość
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 21-09-2009, 10:36   

Krzyzak napisał/a:
przeklinane przez wszystkich wykrecenie zaworu EGR w 2.4 GDI jest banalnie proste, jesli ma sie podnosnik/kanal i przedluzke 1.2 m dlugosci


Trafiłeś na silnik ze Space Wagona, który śruby ma pionowo...... w Galantowskiej wersji nie zadziała ta metoda, bo osie śrub trafiają w puszkę pod kolektorem ssącym ;)

Regeneracja magla niestety tyle kosztuje, jeżeli nie polega tylko na regulacji/wymianie uszczelnień
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
gregorbu
[Usunięty]

Wysłany: 21-09-2009, 10:38   

Krzyzak napisał/a:
gregorbu, nie zawsze jest tak zle - czasem po prostu zabierasz sie od zlej strony :)
Darek, CA/CB są super przyjazne w serwisowaniu w porównaniu do CJ4A, gdzie miejsca pod maska jest zdecydowanie mniej. Przy wymianie paska rozrządu konieczne jest odkręcenie karetki (chyba tak to się nazywa). To akurat żaden problem, zresztą pasek można po prostu przeciąc. Ale nałożenie paska to już zupełnie inna bajka - karetka skutecznie to utrudnia. Co się tyczy filtra paliwa - cóż miejsca jest naprawdę mało, a dolną śrubę cięęężko odkręcić...
 
 
gregorbu
[Usunięty]

Wysłany: 21-09-2009, 10:39   

Bartek napisał/a:
Regeneracja magla niestety tyle kosztuje, jeżeli nie polega tylko na regulacji/wymianie uszczelnień
W przypadku Corleone uszkodzona była również "główka" magla.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24342
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 21-09-2009, 12:44   

Bartek napisał/a:
Trafiłeś na silnik ze Space Wagona, który śruby ma pionowo...... w Galantowskiej wersji nie zadziała ta metoda, bo osie śrub trafiają w puszkę pod kolektorem ssącym ;)

hmmm - ale to byl Galant EA3A '99...
 
 
gregorbu
[Usunięty]

Wysłany: 22-09-2009, 19:22   

Moja "brzydka" wada sprawdzania stanu rzeczy kilka dni i kilometrów po naprawie znów dała znać o sobie. Nowo zamontowany filtr paliwa puszcza na dolnym mocowaniu. ](*,) Dokręcanie oraz wymiana uszczelnienia nic nie dała, paliwo leje się cienką strużką. Nowy filtr już zamówiony, ale jutro do pracy jadę komunikacją miejską. :-X
 
 
Marcin-Krak 
Mitsumaniak
Senior Specialist ;)


Auto: Mazda 3 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 11527
Skąd: Kraków
Wysłany: 22-09-2009, 21:49   

Macie nowy bas ( napisałem bus pas) o którym dziś cały dzień wszędzie mówią - więc na pewno dojedziesz szybciej komunikacją miejską :P Nawet jak Ci tym bus pasem nie po drodze ;) Poza tym przedłuż sobie dzień bez samochodu ;)
_________________
"Niedobre są te chwile w życiu narodu, kiedy emocje wyprzedzają rozum"
 
 
 
dm17
[Usunięty]

Wysłany: 23-09-2009, 07:47   

Czyli wkręcili Ci nie taki filtr jak trzeba.. :axe: :axe: :axe:
 
 
gregorbu
[Usunięty]

Wysłany: 23-09-2009, 08:20   

dm17 napisał/a:
Czyli wkręcili Ci nie taki filtr jak trzeba.. :axe: :axe: :axe:
Dostarczyli. Filtr wymieniałem sam. Nie wierzę już mechanikom. Poza tym nie bardzo chcę płacić stówę czy dwie mechanikowi, "bo trudny dostęp do filtra".
Co do samego filtra. Najprawdopodobniej i przede wszystkim dolny gwint na filtrze nie do końca pasuje do końcówki na przewodzie paliwowym. Poza tym dołączone do filtra uszczelnienie dołu (tj. od strony przewodów paliwowych zbiornika) kompletnie nie pasowało do filtra. Włożyłem inną uszczelkę, ale niestety nie dało to żadnego rezultatu - paliwo nadal się sączyło. Dziś dostanę nowy filtr i - mam nadzieję - temat zostanie zamknięty. Na szczęście wszystko jest już "ruszone" i nie będę już musiał walczyć z zapieczonymi śrubami.
 
 
gregorbu
[Usunięty]

Wysłany: 23-09-2009, 08:25   

Marcin-Krak napisał/a:
Macie nowy bas ( napisałem bus pas) o którym dziś cały dzień wszędzie mówią - więc na pewno dojedziesz szybciej komunikacją miejską :P Nawet jak Ci tym bus pasem nie po drodze ;) Poza tym przedłuż sobie dzień bez samochodu ;)
Szczęśliwym trafem dziś Rusłana jedzie komunikacją miejską, a ja Mr.White. :twisted: Na mojej drodze do pracy bus pasów brak, ale trzeba się kilka razy przesiadać. Za to moja kochana żona wsiada do metra i po 20 minutach jest na miejscu.

Edit:
Mam już nowy filtr. W tym w ogóle brak uszczelek na dół. Oj, jakoś cienko to widzę... :cry:

Edit 2:
Po raz kolejny produkt Japan Line jest jakościowo lepszy od tzw. firmówek. Filterek podszedł bez problemu bez żadnych uszczelnień - jak oryginał! Odpaliłem, silnik popracował z 5 minut. Sucho. :mrgreen: Oby tak dalej!
 
 
Matejko 
Mitsumaniak
Macho Paczo


Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 7054
Skąd: Calish4nia
Wysłany: 23-09-2009, 20:58   

wlasnie grzesiu mialem o tym pisac, ze jak w cari kiedys wymienialem to dalem miedziana uszczelke od dolu i cieklo, po rozkreceniu i skreceniu bez uszczelki, wszystko bylo szczelne,
ale widac zdolniacha jestes i sam zrobiles :mrgreen:
_________________
Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia

dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam
 
 
 
gregorbu
[Usunięty]

Wysłany: 24-09-2009, 08:04   

Matejko napisał/a:
wlasnie grzesiu mialem o tym pisac, ze jak w cari kiedys wymienialem to dalem miedziana uszczelke od dolu i cieklo, po rozkreceniu i skreceniu bez uszczelki, wszystko bylo szczelne,
ale widac zdolniacha jestes i sam zrobiles :mrgreen:
Wiedziałem, że ktoś o tym wspomni. :D Ten pierwszy filtr założyłem najpierw bez uszczelki - tak, ja oryginał. Ciekło. Założyłem więc załączoną do filtra gumową uszczelkę na filtr (taka, jak w wężykach hydraulicznych). Ciekło. Wygrzebałem w swoich szpargałach pasującą podkładkę miedzianą. I też cieklo. Stąd moje przypuszczenie, że gwint filtra nie do końca pasował. Ale na szczęście to już historia. Po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów - nadal sucho. :P
Przy okazji wymieniłem filtr powietrza (choć ten sprzed roku był baardzo czysty) oraz żarówki. Tym razem Tesla. Efekt więcej niż zadowalający i pokrywa się z pozytywnymi opiniami innych użytkowników. Stosunek cena-jakość świecenia wyśmienity!
Z nowości - mam już kompletną kolumnę kierowniczą. Mogę wymienić albo same krzyżaki, albo całą kolumnę. W końcu i tak ją trzeba demontować. Dziś się temu przyjrzę, bo wczoraj dotarłem do domu przed 22 i nie miałem już sił.
 
 
gregorbu
[Usunięty]

Wysłany: 24-09-2009, 19:40   

Najprawdopodobniej wymieniona zostanie cała kolumna. Po lekturze internetu oraz dokładniejszym oględzinom stwierdziłem, że wybijanie krzyżaków mija się z celem, bo można je trwale uszkodzić. Muszę tylko jeszcze zaopatrzyć się w śruby mocujące stacyjkę. Zna ktoś ich wymiary?
Poza tym - co to za ustrojstwo na poniższym zdjęciu? Serwisówka podaje tu dwie złączki: Engine Coolant Temperature Gauge Unit Conector i Engine Coolant Temperature Sensor Conector.
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 25-09-2009, 06:53   

Jeżeli są takie jak w Galu, to mogę zmierzyć, ale po takie śruby udaj się do ASO.

gregorbu napisał/a:
Serwisówka podaje tu dwie złączki: Engine Coolant Temperature Gauge Unit Conector i Engine Coolant Temperature Sensor Conector.


hehe są to po prostu złączka czujnika i złączka wskaźnika temperatury silnika - na zdjęciu połączone ze sobą ;)
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
gregorbu
[Usunięty]

Wysłany: 25-09-2009, 07:49   

Bartek napisał/a:
Jeżeli są takie jak w Galu, to mogę zmierzyć, ale po takie śruby udaj się do ASO.
Nie wiem, czy sa takie same. Mam leżącą na podłodze kolumnę kierowniczą i wydaje mi się, że będą to śruby M6/20. Ale pewności nie mam - szczególnie określenie długości jest trudne, bo nie wiem, jak wysoki jest kołnierz śruby.
Bartek napisał/a:
hehe są to po prostu złączka czujnika i złączka wskaźnika temperatury silnika - na zdjęciu połączone ze sobą ;)
Heh, problem w tym, że "wylata" czarny plastik, wchodzący w mosiężny (?) czujnik. I będzie to zapewne złącze czujnika temperatury (które muszę zamówić, bo w silikonowanie to się bawić nie chcę :wink: ). A złączka wskaźnika to będzie zapewne ten prostokątny plastik, wsuwany na blaszkę.
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 25-09-2009, 08:27   

Taki czujnik znajdę w garażu na 100% sprawny. A M6x20 z ukręcalnym łbem kupisz za grosze w ASO fiata - klamki w Doblo poprzedniej generacji są tym przykręcone do karoserii...
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.