 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
ESP za i przeciw |
Autor |
Wiadomość |
arturro [Usunięty]
|
Wysłany: 22-09-2009, 21:02
|
|
|
gdyby ESP bylo takie be kierowcy F1 tak by nie plakali po tym jak zabroniono im go uzywac, |
|
|
|
 |
jaca71
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy Dołączył: 01 Wrz 2008 Posty: 4696 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 22-09-2009, 21:49
|
|
|
arturro napisał/a: | gdyby ESP bylo takie be kierowcy F1 tak by nie plakali po tym jak zabroniono im go uzywac, |
im zabrali "tylko" kontrole trakcji TC ESP nie mieli Tylny napęd z taką mocą to jednak różnica.
Ale np. w WRC i F1 ABS się nie używa |
|
|
|
 |
Luk
Forumowicz
Auto: Lancer Sportback 1.8 Invite
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy Dołączył: 16 Lis 2008 Posty: 1733 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 22-09-2009, 22:52
|
|
|
Ja mam następujące doświadczenia z ESP.
1. Jak się chce dynamicznie ruszyć (na granicy palenia gumy) to trzeba wyłączyć. Przy włączonym też można, ale lekkie przesadzenie skutkuje kompletnym zdławieniem obrotów...
2. Zima, wszystko zasypane, trasa Szczyrk-Wisła przez przełęcz
I teraz dwa sposoby: ESP włączone, pedał w podłogę i jedziemy. ESP non stop działa (świeci się kontrolka), cały czas poślizgi, jedzie się powoli bo cały czas dusi obroty, ale idealnie po torze (tylko wszyscy cię wyprzedzają )
Sposób drugi: wyłączamy ESP i jedziemy szybciej, ale dużo mniej pewnie. (ale za to można sobie pomagać ręcznym )
3. Jadę trzypasmówką, zielone, a nagle wyjeżdża mi koleś z lewej (on skręcał w lewo i postanowił przeskoczyć). Ja po hamulcach (ABS), widzę że nie wyhamuję, więc puszczam hamulec i z wciśniętym sprzęgłem wykonuję bardzo szybki manewr lewo-prawo-prosto. I włączyło się ESP, ale nie wiem na ile mi pomogło, może bez niego by mnie obróciło? |
|
|
|
 |
arturro [Usunięty]
|
Wysłany: 22-09-2009, 23:14
|
|
|
Luk napisał/a: | I teraz dwa sposoby: ESP włączone, pedał w podłogę i jedziemy. ESP non stop działa (świeci się kontrolka), cały czas poślizgi, jedzie się powoli bo cały czas dusi obroty, ale idealnie po torze (tylko wszyscy cię wyprzedzają ) |
tu dziala ASR
Luk napisał/a: | I włączyło się ESP, ale nie wiem na ile mi pomogło, może bez niego by mnie obróciło? |
napewno ci pomoglo bo np. temu chlopakowi nie, a mial identyczna sytuacje http://www.poranny.pl/app...ION06/129985981 |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 22-09-2009, 23:31
|
|
|
Luk napisał/a: | Ja po hamulcach (ABS), widzę że nie wyhamuję, więc puszczam hamulec i z wciśniętym sprzęgłem wykonuję bardzo szybki manewr lewo-prawo-prosto. I włączyło się ESP, ale nie wiem na ile mi pomogło, może bez niego by mnie obróciło? |
Powinieneś nie odpuszczać hamulca tylko wcześniej rozpocząć manewr omijania (w końcu podczas hamownia masz kontrolę co prawda samochód zachowuje się bardzo podsterownie ale można spokojnie wykonać manewr omijania na wciśniętym hamulcu). A czy pomogło to zależy kiedy zareagowało... i ile miałeś miejsca po ominięciu po podejrzewam że dopiero po próbie powrotu na prawy zareagowało wtedy jest duża szansa na nadsterowność i jeśli nie byłeś przygotowany na kontrowanie to tak pomogło Ci. Tak ja to widzę.
Zastanawiam się też jak sobie to "pomagacie" ręcznym no ale dobra może ja nie umiem jeździć. |
|
|
|
 |
Trik
Mitsumaniak 1056/KMM

Auto: Lancer 1.5 invite '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy Dołączył: 05 Mar 2008 Posty: 3045 Skąd: Augustów
|
Wysłany: 23-09-2009, 08:01
|
|
|
krzychu napisał/a: | Zastanawiam się też jak sobie to "pomagacie" ręcznym no ale dobra może ja nie umiem jeździć. |
W mojej sytuacji, auto tylko troche zareagowało na ruch kierownicą. Tzn. koła skręcone ale auto przejeżdża tylko np 20st ze 110st które powinno pokonać żeby zaliczyć pełen łuk i ze skręconymi kołami ślizga się w stronę krawążnika( lewe przednie jako pierwsze może zaliczyć krawężnik). ESP coś tam dłubie ale mało skutecznie. Pozostaje zaciągnąć hamulec ręczny i dokończyć obrót pojazdu tyłkiem i dodanie gazu by wyciągnąć auto w stronę prostej. Niestety pozostaje ominąć samochód znajomego stojący po przeciwnej stronie ulicy. Znowu kontra, ręczny z gazem (tym razem żeby szybciej wykręcić przód), prosta. wszystko to na dystansie ok 40-50m. |
_________________ Suzuki Ignis 1,2 (2019) |
Ostatnio zmieniony przez Trik 25-09-2009, 13:48, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Luk
Forumowicz
Auto: Lancer Sportback 1.8 Invite
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy Dołączył: 16 Lis 2008 Posty: 1733 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 23-09-2009, 10:29
|
|
|
krzychu napisał/a: | Powinieneś nie odpuszczać hamulca |
Wiem, ale mam taki odruch (zresztą wielu znajomych też tak ma) z czasów kiedy nie bylo ABS... |
|
|
|
 |
retregon
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Lancer 2.0 2008
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Cze 2015 Posty: 20 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 25-06-2015, 12:50 [CY4A 2.0] Lancer 2.0 ES wersja USA - brak ESP - pytanko
|
|
|
Jestem posiadaczem tego o to Lancera, jednak irytuje mnie jedna bardzo ważna kwestia. Mianowicie: BRAK ESP. Na różnych forach piszą o tym, że jest możliwość zamontowania tego układu w aucie który tego nie posiada. W moim aucie jest tylko zaślepka od przycisku ESP. Czy spotkaliście się już z montateż układu w Lancerach bez fabrycznie zamontowanego? |
|
|
|
 |
Trik
Mitsumaniak 1056/KMM

Auto: Lancer 1.5 invite '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy Dołączył: 05 Mar 2008 Posty: 3045 Skąd: Augustów
|
Wysłany: 25-06-2015, 14:10
|
|
|
Napisz do kolegi TOKYO. On coś dłubał w tym temacie. Istnieje ryzyko, że jest w stanie Ci pomóc. |
_________________ Suzuki Ignis 1,2 (2019) |
|
|
|
 |
|
|