Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[E33A 2.0] NIE ODPALA POMOCY!
Autor Wiadomość
kamilek 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.4 A/T '87
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 15 Kwi 2006
Posty: 1107
Skąd: Legionowo
Wysłany: 14-09-2009, 16:54   

Krzyzak napisał/a:
9,5 to prawie zgon silnika...
zaplon mechaniczny, ustawiany na aparacie na 10 (!!!!) a nie 5 stopni


:shock: Dlaczego akurat na 10 stopni, a nie 5, jak zaleca fabryka?
_________________
Długa historia jeszcze nie mojego Galanta - 100% gotowy, teraz jak nowy :)

Galant E33 - koniec przygody

"Galant E15 - teraz już nie robią takich samochodów miał 20lat ale takiego komfortu to już nigdy później nie widziałem" - by Burst
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24339
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 14-09-2009, 21:50   

bo kolega ma 1.8 a nie 2.0
E32 (w podpisie) - tu bazowy zaplon to 10
 
 
dzinksior 
Nowy Forumowicz

Auto: galant 2.0 8v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 8
Skąd: Pomorski
Wysłany: 14-09-2009, 22:51   

mam 2.0
czyli zapłon na 5 stopni???
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24339
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 15-09-2009, 08:09   

tak
wczesniej miales wpisane E32 - czyli 1.8
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 15-09-2009, 08:54   

Krzyzak, w wersjach wtryskowych E32 wydaje mi się, że ustawia się na zmasowanym złączu na 5 st, a po rozłączeniu złącza powinno być 10 st. Tak mi się wydawało czytać w manualu :)
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
pem77
[Usunięty]

Wysłany: 23-09-2009, 07:01   

Heh a ja się dołożę do tematu moje :P cudo nie chce palić na zimnym silniku. Wiec jak ubiegnę się do fortelu i podłączę drugi czujnik wsadzę go do 50*C wody przyniesionej z
domu to zapala bez mrugnięcia okiem. dodam że sterownik wtrysków jest po remoncie (już drugi). Co może być przyczyną???
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 23-09-2009, 11:19   

Może czujnik temperatury ? :D
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
pem77
[Usunięty]

Wysłany: 23-09-2009, 14:18   

:D To by było za proste he he sprawdziłem na 2 z czego oba reagują tak samo
i do puki silnik nie ostygnie to pali od kopa i jeździ jak pszczółka :rolleyes:
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 24-09-2009, 10:16   

a CE Ci się nie świeci ? Jak się świeci to wymrugaj sobie błedy :)
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
pem77
[Usunięty]

Wysłany: 24-09-2009, 19:49   

Pytanie Jaka? powinna być poprawna rezystancja czujnika temperatury w temperaturze pokojowej?

I jeszcze jedno :?
czy komputer pamięta błędy nawet po wyjęciu go z auta?
pytam bo kurcze nie podoba mi się to że coś wykazuje i chciałbym go zanieść do fachowca.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24339
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 25-09-2009, 09:59   

pem77 napisał/a:
Pytanie Jaka? powinna być poprawna rezystancja czujnika temperatury w temperaturze pokojowej?

jakies 2kOm
 
 
pem77
[Usunięty]

Wysłany: 25-09-2009, 13:18   

w moim przypadku przy temperaturze w pomieszczeniu około 22*C wyszło 1.77k ohm.
po przytrzymaniu w dłoni rezystancja zaczęła maleć. Więc jest raczej OK?
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24339
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 25-09-2009, 13:31   

OK
 
 
kryss 
Forumowicz
kryss

Auto: Sonata 2,0 GLSi; Lancer CK1A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Wrz 2009
Posty: 41
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 25-09-2009, 16:46   

Witam
Ja tutaj też jestem nowy na tym forum więc zanim coś sensownego napisze to moze kilka słow na wstępie.
Przeglądając to forum okazało się że Krzyżak jest tą samą osobą do której pisałem kilka razy na e-mail ze strony Mój Mitsubishi..
Bardzo duże podziekowania dla kolegi za okazaną Pomoc.
Ostanio narodził się nowy problem i jeśli mozesz to Krzyżak na mojego ostatniego maila odpowiedz już tutaj na forum.

Dołącze się do tego tematu gdyż u mnie auto tez nie odpala a na forum pomimo ze sporo przeczytałem to nie znalazlem rozwiazania mojeo problemu.
Do rzeczy - w poniedziałek auto zgasło na środku drogi i do dzisiaj nie odpaliło. Od miesiąca był taki problem że auto przy przyśpieszaniu zachowywało sie tak jakby silnik nie dostawał wystarczająco paliwa (szarpało), przy delikatnej jeżdzie było całkiem dobrze (po wstępnej diagnozie obstawiłem na filtr paliwa lub pompke paliwową, na forum znalazlem temat opisujący te objawy i tam kolega wymienił pompkę która nie domagała ...może i u mnie tez tak będzie). - te objawy mogą się nie łączyć z tym co teraz napisze aczkolwiek mogły być przyczyną tego co sie stało. ...auto zgasło i nie odpala.
Po kolejnej już bardziej szczegółowej diagnozie okazało sie że pompka paliwa pracuje a filtr wcale nie musi być zatkany (totalnie zatkany) gdyż po odkręceniu węża po filtrze paliwo psikało na wszystkie strony pod dużym ciśnieniem ...a i pewnie by odpalił chociaż na chwilę.
Rozrusznik kręci, pasek rozrządu jest na właściwym miejscu i w calkiem dobym stanie i się kręci, nie zapala się CHECK ENGINE (tzn działa prawidłowo zapala sie i gaśnie).
Nie ma natomiast iskry, sprawdzałem na jednej świecy no ale pewnie nie ma na wszystkich skoro paliwo jest a silnik milczy. Sprawdziłem z kolegą aparat zapłonowy i prubowaliśmy go zdiagnozować i wymusić iskre ale się nie udało ...zero iskry natomiast jest napiecie przed aparatem 12-14V.
Tataj pytanie - Jak prawidłowo zdiagnozować aparat zapłonowy???
Wymonotowałem też ECU i jeszcze przy nim nie grzebałem natomiast kondensatory wyglądają dobrze (znam sie bardziej niz troche na elektronice). ECU było całe wymieniane w maju 2001 roku, jest plomba z niemiec. Nie jest więc znowu takie młode to ECU ale jeśli to ma znaczenie to mam to auto od 2003 i zrobiłem niecałe 100 tyś kilosów.
Kolejne pytanie czy ECU ma wpływ na to że nie ma iskry i auto nie odpala bo jak czytałem wcześniejsze posty to ludzie piszą że auto odpalało chociaż na chwilę i gasło i po wymianie ECU było dobrze.
Czy wcześniejszy objaw z tym szarpaniem przy dodawaniu gazu to też może się wiązać z ECU?
Z góry dzięki za pomoc
 
 
pem77
[Usunięty]

Wysłany: 25-09-2009, 19:37   

W aparacie zapłonowym jest czujnik położenia wału. Miałem też przypadek że nie było iskry
i właśnie było to związane z tym że właśnie on zaliczył zgon.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.