jak wylać wodę z bloku silnika |
Autor |
Wiadomość |
gres
Forumowicz
Auto: galant E88A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lut 2009 Posty: 493 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 28-09-2009, 21:25 jak wylać wodę z bloku silnika
|
|
|
nadchodząca zima mnie zdopingowała do wymiany tego co mam w chłodzeniu a przy okazji niedokońca sprawnej chłodnicy.
Z chłodnicą się udało , gorzej z płynem nie wiem jak wylać to co tam jest:(
Muszą być jakieś śrubki w bloku silnika ale nie wiem ani gdzie ani jak mają wyglądać |
|
|
|
 |
Frost
Mitsumaniak Moderator E88A

Auto: Galant E88A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 25 Mar 2007 Posty: 1377 Skąd: Gorzów Wlkp.
|
Wysłany: 29-09-2009, 09:19
|
|
|
gres napisał/a: | jak wylać to co tam jest | nie wylewaj, zalej koncentratu do chłodnicy i samo sie wymiesza z pozostałością wody. Jeżeli zalałeś juz płynem chłodnice do końca to też sie nic nie stanie, w bloku zostaje b.mało płynu i przy pełnej chłodnicy nowego płynu nic sie nie stanie, jak masz miejsca w chłodnicy jeszcze albo w zbiorniczku wyrównawczym to zalej koncentratem, będzie git |
|
|
|
 |
gres
Forumowicz
Auto: galant E88A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lut 2009 Posty: 493 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 29-09-2009, 11:39
|
|
|
a sam krzyczałeś na mnie żebym wylał wodę i nalał porządnego płynu !!!!!
nie jestem przekonany czy w bloku faktycznie tak mało zostaje.... Po odkręceniu zaworka przy chłodnicy wylało się niecałe 2 litry płynu.... po zdjęciu węży doszło jeszcze troszke tak że w smie było koło 2 litrów .... Reszta nie ma bata musi siedzieć w silniku + nagrzewnicy !!!
pozatym juz dynagela kupiłem |
|
|
|
 |
Frost
Mitsumaniak Moderator E88A

Auto: Galant E88A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 25 Mar 2007 Posty: 1377 Skąd: Gorzów Wlkp.
|
Wysłany: 29-09-2009, 12:55
|
|
|
gres napisał/a: | a sam krzyczałeś na mnie żebym wylał wodę i nalał porządnego płynu | a jasne że krzyczałem Do silnika ogólnie ze wszystkim wchodzi jakieś 6L (blok, nagrzewnica,chłodnica, węże, zbiorniczek). W bloku nie przypominam sobie zeby był zawór upustowy do wody przynajmniej w Galu, dlatego wylewa się z chłodnicy, zbiorniczka, odpina węże i jak wszystko zleci to zalewa płynem -35, można dolać odrobinę koncentratu, ponieważ nawet jak został 1l wody w bloku to się ładnie wymiesza i będzie dalej odporny do -35. Całośc zalać koncentratem to troche by kosztowało ale dolać 1L to nie tragedia, a reszte płynu sobie zostaw napewno się nie zmarnuje
[ Dodano: 29-09-2009, 12:58 ]
Nie zapomnij żeby poczekać aż układ się dobrze odpowietrzy, w końcu wymieniałeś chłodnice też |
|
|
|
 |
gres
Forumowicz
Auto: galant E88A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lut 2009 Posty: 493 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 29-09-2009, 13:30
|
|
|
cholera no to lipa bo jak pisałem , z chlodnicy i zbiorniczka wyszlo jakieś 2 litry
A mało raczej nie było bo sie nie gotował
Z odpowietrzaniem problemu nie było - nic nie robiłem a z nagrzewnicy gorące leci więc chyba ok |
|
|
|
 |
Frost
Mitsumaniak Moderator E88A

Auto: Galant E88A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 25 Mar 2007 Posty: 1377 Skąd: Gorzów Wlkp.
|
Wysłany: 29-09-2009, 14:43
|
|
|
dziwnie mało 2L................ ............... Do pustego silnika nowy/po remoncie wchodzi 7L wg. katalogu Castrola |
|
|
|
 |
gres
Forumowicz
Auto: galant E88A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lut 2009 Posty: 493 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 29-09-2009, 15:16
|
|
|
no właśnie , z tego wnioskuje że reszta musi być w szeroko pojętym silniku....
No chyba że było bardzo mało płynu ale to raczej nie możliwe bo układ chłodzenia działał idealnie. |
|
|
|
 |
Frost
Mitsumaniak Moderator E88A

Auto: Galant E88A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 25 Mar 2007 Posty: 1377 Skąd: Gorzów Wlkp.
|
Wysłany: 29-09-2009, 19:30
|
|
|
raczej niemożliwe że reszta jest w silniku ............. hmmmmmmmmm
Musze jutro sprawdzić w swoim co jest co. Możesz jeszcze wyciągnąć termostat i z głowicy zleci jeszcze troche wody napewno..... |
|
|
|
 |
mitsu_pl
Forumowicz

Auto: Subaru Forester
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 14 Lip 2007 Posty: 1301 Skąd: Grajewo
|
Wysłany: 29-09-2009, 19:33
|
|
|
jak masz możliwość, to spróbuj sprężonym powietrzem popsikać w węże, to powinno więcej zlecieć... |
_________________ Subaru Forester SF FL - 2000r.
Subaru Forester SF - 1999r.
Subaru Outback BI - 2005r.
Mitsubishi Galant E88A 2.5 TT |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11176 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 29-09-2009, 22:07
|
|
|
Na pewno jest korek spustowy w bloku silnika.Szukaj z tyłu.
Ewentualnie,podnieś tył auta na lewarku,zdejmij dolny wąż prowadzący do chłodnicy,i powinno większość zlecieć.
Można potem sprawdzić w jakiej temperaturze zamarza,i dolać koncentrat.
Pozdro. |
_________________
 |
|
|
|
 |
gres
Forumowicz
Auto: galant E88A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lut 2009 Posty: 493 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 30-09-2009, 08:17
|
|
|
jacek11 napisał/a: | Na pewno jest korek spustowy w bloku silnika.Szukaj z tyłu.
Ewentualnie,podnieś tył auta na lewarku,zdejmij dolny wąż prowadzący do chłodnicy,i powinno większość zlecieć.
Można potem sprawdzić w jakiej temperaturze zamarza,i dolać koncentrat.
Pozdro. |
no właśnie tez bym stawiał że gdzieś jest jakiś korek ale niebardzo wiem jak go rozpoznać
Podniesienie auta nic nie da bo węże przy silniku są pierońsko wysoko.
Korci mnie pomysł ze zlaniem tego co się da z chlonicy ( to mieszanina borygo wody i kitu do łatania chlodnicy ) i sprawdzić czy zamarza w zamrażalce
Psiknąć w wężę niebardzo mam czym, chociaż może by się załatwiło , tylko czy to coś pomoże? - będzie przecież "włączony " mały obieg wody więc nie wyleci ?? Chyba że wyjme termostat i wtedy tak ? |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24321 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 30-09-2009, 08:18
|
|
|
w V6 są 2 korki spustowe z bloku - prrzy każdej z głowic, tuż poniżej samej głowicy |
|
|
|
 |
gres
Forumowicz
Auto: galant E88A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lut 2009 Posty: 493 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 30-09-2009, 08:19
|
|
|
o
A jest jakiś sensowny dostęp do nich - trzeba dolot zdjac ? |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24321 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 30-09-2009, 08:25
|
|
|
szczerze mowiac nie wiem - widzialem tylko teoretycznie w manualu do 6A12, ale mysle ze w 6G73 bedzie podobnie
dostep pewnie niezbyt dobry, bo jakos niespecjalnie moglem je sam zlokalizowac potem...
juz nie wspomne o glowicy pod kolektorem, gdzie w ogole nie widac nic... |
|
|
|
 |
gres
Forumowicz
Auto: galant E88A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lut 2009 Posty: 493 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 30-09-2009, 09:13
|
|
|
cholera to niedobrze , tym bardziej że tak sobie myślę że jeśłi tuż pod głowicami , to już niżej jest pompa wody , więc jakby faktycznie odkrecić termostat to się wyleje więcej niż z tych kurków ? |
|
|
|
 |
|