Skrzynia nie przełącza na 4 bieg |
Autor |
Wiadomość |
embejo
Nowy Forumowicz japończyk...
Auto: Mitsubishi Galant 2.0 GLSi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Wrz 2009 Posty: 12 Skąd: Świercze
|
Wysłany: 12-09-2009, 13:23 Skrzynia nie przełącza na 4 bieg
|
|
|
No i znowu ja. Po uzyskaniu info, którego poszukiwałem, zwracam się do Was z kolejnym problemem. Otóż w moim Galancie skrzynia automatyczna ma 4 przełożenia, ale niestety 4 bieg nie wskakuje. Jeżdżę w tym momencie z wł. przyciskiem O/D off, czyli skrzynia przełącza max do 3 biegu, dlatego, ponieważ bez wył. O/D off w momencie kiedy skrzynia powinna przełączyć na 4 bieg włącza się jakby bieg N, neutralny, jałowy, jak zwał tak zwał, w każdym bądź razie samochód mimo przełączonej dźwigni na D nie jedzie, tzn. mogę sobie dodawać gazu i tylko obroty idą w górę, a skrzynia jest rozłączona z ukł. napędowym. Pomaga tylko włączenie przycisku O/D off i skrzynia się "załącza" czyli znowu jest połączona z układem napędowym.
Miał ktoś z Was taką historię z automatem? Da się to jakoś zregenerować, a może nie? Czekam na wszelkie opinie. |
|
|
|
 |
lombard
Forumowicz JESTEM HARDCOREM !!!
Auto: ECLIPSE 1G 2,0 92r(BEZ TURBO)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 31 Sie 2009 Posty: 266 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 12-09-2009, 13:40
|
|
|
CZY ZMIANY BIEGÓW SĄ PŁYNNE???NIE MA SZARPNIĘĆ ITP.??? |
|
|
|
 |
embejo
Nowy Forumowicz japończyk...
Auto: Mitsubishi Galant 2.0 GLSi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Wrz 2009 Posty: 12 Skąd: Świercze
|
Wysłany: 13-09-2009, 15:48
|
|
|
lombard napisał/a: | CZY ZMIANY BIEGÓW SĄ PŁYNNE???NIE MA SZARPNIĘĆ ITP.??? |
Myślę, że tak, dobrze przełącza biegi |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11206 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 13-09-2009, 16:39
|
|
|
Kiedy był wymieniany olej w skrzyni?
lombard, pisz proszę małą czcionką
Pisanie wielkimi literami oznacza krzyk |
_________________
 |
|
|
|
 |
embejo
Nowy Forumowicz japończyk...
Auto: Mitsubishi Galant 2.0 GLSi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Wrz 2009 Posty: 12 Skąd: Świercze
|
Wysłany: 13-09-2009, 20:07
|
|
|
jacek11 napisał/a: | Kiedy był wymieniany olej w skrzyni? |
Nie mam pojęcia kiedy wymieniany był olej w skrzyni, nie uzyskałem takich info od poprzedniego właściciela |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11206 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 13-09-2009, 21:32
|
|
|
embejo napisał/a: | Nie mam pojęcia kiedy wymieniany był olej w skrzyni, nie uzyskałem takich info od poprzedniego właściciela |
Więc proponuję zacząć od wymiany,a jak nie pomoże to wtedy zacząć się martwić |
_________________
 |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
|
|
|
 |
lombard
Forumowicz JESTEM HARDCOREM !!!
Auto: ECLIPSE 1G 2,0 92r(BEZ TURBO)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 31 Sie 2009 Posty: 266 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 14-09-2009, 01:17
|
|
|
Święte słowa kolego "jawaldek".Zacznij diagnozować problem od najprostszych żeczy...Skomplikować sobie temat zawsze możesz potem Moim skromnym zdaniem problem nie jest mechaniczny. |
|
|
|
 |
embejo
Nowy Forumowicz japończyk...
Auto: Mitsubishi Galant 2.0 GLSi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Wrz 2009 Posty: 12 Skąd: Świercze
|
Wysłany: 15-09-2009, 14:16
|
|
|
No już jest pewna myśl, że nie koniecznie jest to wina samej skrzyni, a może to być sterownik, i zmiana skrzyni nic by tutaj mogła nie dać. Mój szwagier bawi się automatami, przekładał, rozkładał, składał już dziesiątki automatów, tyle że do "amerykańców" no ale automat to automat, więc podsunę mu pewną myśl i zobaczymy. Dobrze Drodzy Koledzy, będę coś próbował działać i na bieżąco Was informował co i jak, ewentualnie jakieś pytanka gdybym miał, będę śmiało się zwracał. |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21955 Skąd: Wolsztyn
|
|
|
|
 |
embejo
Nowy Forumowicz japończyk...
Auto: Mitsubishi Galant 2.0 GLSi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Wrz 2009 Posty: 12 Skąd: Świercze
|
Wysłany: 19-09-2009, 02:55
|
|
|
Więc, wracając do tematu, na pewno do wymiany mam olej. I teraz mając świadomość, że rodzaj oleju, a dokładnie jego oznaczenie ma ogromne znaczenie co do skrzyni, mam pytanie, jaki to ma być olej, ATF II czy ATF III ? |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11206 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 19-09-2009, 13:04
|
|
|
Czytałem,że najlepszy Dextron.Ale niech się wypowie użytkownik takiej skrzynki |
_________________
 |
|
|
|
 |
embejo
Nowy Forumowicz japończyk...
Auto: Mitsubishi Galant 2.0 GLSi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Wrz 2009 Posty: 12 Skąd: Świercze
|
Wysłany: 26-09-2009, 04:26
|
|
|
No więc tak. Olej w skrzyni wymieniony na ElfMatic G3, do tego filtr oleju oraz uszczelka pod miską, stary olej to rzeczywiście nie był olej tylko jakaś maź nieokreślonego koloru. Trochę pojeździłem, a skrzynia dalej nie wrzuca 4 biegu. Jakieś sugestie? |
|
|
|
 |
mario mario
Mitsumaniak
Auto: galant elegance combi 2,5 B
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 12 Kwi 2009 Posty: 727 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 02-10-2009, 07:05
|
|
|
obawiam się, że coś ze sterowaniem padło. Sam komputer jakby odmówił posłuszeństwa to nie załaczałby wogóle skrzyni. Tak jak koledzy podpowiadają, zacznij od podłączenia pod komputer. W tym miejscu podpowiem abyś sie udał do warsztatu zajmujacego się ASB a nie do ASO ja z ASo mam nie miłe doświadczenia. Z drugiej strony wizyta w warsztacie ASB może zakończyć się naciągnięciem na naprawę skrzyni i nie zdziw się jak usłyszysz, że bez wyciągania skrzyni nic nieda się zdiagnozować, niestety tak już jest. Jestem z Lublina i wszystkich okolicznych speców od ASB odwiedziłem osobiście a co niektórych w Polsce obdzwoniłem. Wyobraź sobie fachowców, którzy ASB naprawiają od nastu lat a nie potrafili stwierdzić, że konwerter kończy się. No ale dość tych opowieści. TAk jak wszyscy podpowiadają podłacz pod komputer. Prośba z mojej strony to napisz ze szczegółami jak się zachowuje skrzynia na zimnym oleju i na gorącym czyli po przejechaniu około 20 kilo. Czy kupiłeś auto z tym problemem czy to stało śię w czasie uzytkowania. Jak te info już są to sorki. temat czytałem wczoraj a odpo. piszę przed pracą. Jak chcesz to daj nr kom. na pw, oddzwonię i pogadamy. Jak zdiagnozujesz problem to proszę napisz, a pomożesz innym. Pozdro. |
|
|
|
 |
embejo
Nowy Forumowicz japończyk...
Auto: Mitsubishi Galant 2.0 GLSi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Wrz 2009 Posty: 12 Skąd: Świercze
|
Wysłany: 04-10-2009, 20:20
|
|
|
Wracając do mojego tematu. Jeśli chodzi o zimną skrzynię czy po przejechaniu około 20 km myślę, że większej różnicy nie ma. Jedyne co zauważyłem, to fakt, że na zimnej skrzyni przy 3000 obr/min mam około 75 km/h, natomiast po przejechaniu ok. 20-30 km przy 3000 obr mam 90 km/h. Żadnych innych różnic nie zauważyłem.
Aha, jeszcze jedno: skrzynię kupiłem z takim problemem, to znaczy auto z taką skrzynią. |
|
|
|
 |
|