Przesunięty przez: glina 29-05-2014, 13:43 |
Carisma 1.8 GDI 2000r |
Autor |
Wiadomość |
Klamra
Nowy Forumowicz
Auto: Honda
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Paź 2009 Posty: 1 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 03-10-2009, 14:25 Carisma 1.8 GDI 2000r
|
|
|
Witam!
Jestem nowy, na etapie kupna samochodu. Znalazłem coś takiego
http://www.otomoto.pl/ind...how&id=C9849154
Chciałem zapytać użytkowników Cari co sądzą o tym modelu z tym silnikiem i z tego roku. Slyszalem niezbyt dobre opinie o GDI ale wiadomo ile ludzi tyle opini.
Obecnie jerzdzę Hondą |Concerto z 1992r z silnikiem 1.6 16V na dwóch gaznikach który kopie po nerach.
Generalnie chciałem kupić następcę czyli Honde Civic w 5-cio drzwiowym hatchbacku z takim samym silnikiem tylko na wtrysku. No i pytanie: Czy ten silnik GDI jest tak samo dynamiczny jak taki hondowski i ogólnie co myslicie o ogłoszeniu
dzieki wszystkim z góry
[ Dodano: 03-10-2009, 15:03 ]
ok, przepraszam, wiem że to autko bylo opisywane temat nizej, w takim razie temat do usunięcia, choć tam niewiele o nim napisano, a ja dzisiaj jadę go ogladać |
|
|
|
 |
Saqu
Mitsumaniak

Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy Dołączył: 28 Mar 2009 Posty: 2233 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 03-10-2009, 19:34
|
|
|
Odpowiem CI na pytanie o dynamike, ogólnie moim zdaniem GDI jest bardziej dynamiczne od silników hondy, tym bardziej od silnika 1.6. Chyba, że jakaś wersja GTI czy coś takiego hondy to wtedy to ma się inaczej I pewnie GDI bardziej oszczędny |
|
|
|
 |
pszylepek
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI 1997
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Wrz 2009 Posty: 22 Skąd: Radawie
|
Wysłany: 03-10-2009, 20:30
|
|
|
Oj, nie zgodzę się z opinia użytkownika. Od 1,5 miesiąca jestem posiadaczem Cari GDI z 1997, wcześniej miałem IV gen Civica (mam w zasadzie nadal bo nie chce mi sięz nią rozstawać) i GDI nie jest wcale bardziej dynamiczne, a jeżeli chodzi o awaryjnośc to... Nie to żeby GDI się psuło, ale w Hondzie lejesz paliwo, kręcisz silnik ile wlezie a pod maskę zaglądasz w celu wymiany oleju. Aha moja Civ to 1988r. 1.4 na dwóch gaźnikach (najlepsze silniki HONDY w historii !!!) i przez 4 lata nie miałem takich stresów z silnikiem jak przez póltorej miesiąca z GDI (a to kaprysi na paliwo, a to obroty, a to szarpnięcia, a tu klekotanie i cykanie, które raz jest raz nie ma...). Oczywiśce Hanki po 1995 roku (brytyjskie) to już nie to samo, oczywiście również nie ta klasa co Carisma, ale właściwości jezdne i silnik przynajmniej w przypadku moich samochodzików zdecydowanie dla Hondy... |
|
|
|
 |
maciej76
Mitsumaniak

Auto: Civic
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 29 Wrz 2008 Posty: 367 Skąd: Swarzędz
|
Wysłany: 03-10-2009, 21:14
|
|
|
Tania! Widocznie bardzo mu zależy na sprzedaży. A to powinno wzmocnić Twoją czujność.Zdjęcia za małe, żeby cokolwiek ocenić. Do tego brak dokładnej foty środka i komory silnika. Jak masz blisko, jedż, sprawdż. Najlepiej wcześniej zadzwoń. Wypytaj o każdy szczegół(wypadkowość, obecność airbagów, obroty, popychacze). Jak wyczujesz, że gość się kręci i czaruje- typu niewiem, nie znam się. To szkoda czasu.
Odnośnie silnika GDI. Jest tak- ekonomiczny, żwawy/ Drogi w utrzymaniu, często problem z częściami i kompetentnymi mechanikami. Zdecyduj sam. Czy chcesz mieć dynamiczne i ekonomiczne auto. Kosztem nerwów, że coś padnie a wtedy często jedynym wyjściem serwis(drogi), poszukiwania części i wydane pieniadze. Mogą przysporzyć trochę siwych włosków |
|
|
|
 |
Saqu
Mitsumaniak

Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy Dołączył: 28 Mar 2009 Posty: 2233 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 03-10-2009, 21:50
|
|
|
Może kolega opisze dokładniej jaka wersja ile drzwi, i ile kucy siedzi pod maską to wtedy wypowiem moje zdanie
u nas mamy cari prawie 1,5 roku.. wymieniliśmy oleje i rozrząd. Natym się nasze problemy skończyły. |
|
|
|
 |
trampol
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant GDI 2.4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Wrz 2009 Posty: 40 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 04-10-2009, 14:10
|
|
|
Kolego Klamra, czekam na opinie o tym aucie które oglądałeś, sam dzwoniłem do tego gościa ale mnie zniechęcił podejściem.
Więc podziel się spostrzeżeniami.
Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
Morfi
Mitsumaniak Street Hunter

Auto: Opel OPC i FORD KA
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 6530 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 04-10-2009, 19:01
|
|
|
Spalanie w GDI mam takie same jak w d16z5 kolega bedzie wiedział
Co do przyspieszenia to idzie tak jak d15b7 powyzej 130 km/h GDI odchodzi. Mówie o seryjnych silnikach.
W razie czego moge podjechac ci pokazać
Jestem bardzo zadowolony. Duze auto z wielkim bagaznikiem dobrym przyspieszeniem, kochające wysokie obroty i niewielkim spalaniu.
Jedyna wada dla mnie to klekotanie, ale do tego sie przyzwyczaiłem i na paliwie nie wolno oszczedzać ja tankuje shell v powera i nie mam problemów z obrotami zrobiłem juz prawie 35 tys wiec cos moge powiedzieć.
Tylko tankuje i jezdze. Na poczatku wiedziałem co kupuje i znałem bolaczki tego modelu. |
_________________ Moje OPC http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=96694
Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydać się głupim, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości.
-----------------------------------------------
Mark Twain |
|
|
|
 |
Saqu
Mitsumaniak

Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy Dołączył: 28 Mar 2009 Posty: 2233 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 04-10-2009, 19:59
|
|
|
Morfi napisał/a: | Spalanie w GDI mam takie same jak w d16z5 kolega bedzie wiedział
Co do przyspieszenia to idzie tak jak d15b7 powyzej 130 km/h GDI odchodzi. Mówie o seryjnych silnikach.
|
Znaczy co? Cari odchodzi czy ten d coś tam? i odchodzi w sensie GDI zostaje z tyłu czy tylko widać tablice rejestracyjną tylnią? i o jakich pojemnościać mowa? mnie d coś tam nic nie mówI |
|
|
|
 |
Morfi
Mitsumaniak Street Hunter

Auto: Opel OPC i FORD KA
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 6530 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 04-10-2009, 20:02
|
|
|
d16z5 to silnik z crx-y 1.6 125KM
a d15d7 to 1,5 z civiców 5 gen.
powyżej 130 GDI odchodzi czyli wyprzedza
Sprawdzone na wyścigach na 1/4 mili |
_________________ Moje OPC http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=96694
Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydać się głupim, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości.
-----------------------------------------------
Mark Twain |
|
|
|
 |
Saqu
Mitsumaniak

Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy Dołączył: 28 Mar 2009 Posty: 2233 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 04-10-2009, 20:14
|
|
|
no dzięki za objaśnienia
ma się rozumieć civic jest lżejszy od cari |
|
|
|
 |
mis_smis
Mitsumaniak

Auto: BRAVO 1,9, grandis 2.0 DID 05
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Wrz 2009 Posty: 178 Skąd: Brzesko
|
Wysłany: 04-10-2009, 20:55
|
|
|
Auto juz raz opisywane sprawdź dobrze wszystkie części użytkowe kier. pedały lewarek samochodami z kratką nie robi się 119 tys km w 9 lat a co do silnika GDI ilu właścicieli tyle zdań ja osobiście jeżdżę i nie narzekam |
_________________
 |
|
|
|
 |
Morfi
Mitsumaniak Street Hunter

Auto: Opel OPC i FORD KA
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 6530 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 05-10-2009, 05:06
|
|
|
Cytat: | ma się rozumieć civic jest lżejszy od cari | o prawie 300kg |
_________________ Moje OPC http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=96694
Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydać się głupim, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości.
-----------------------------------------------
Mark Twain |
|
|
|
 |
Saqu
Mitsumaniak

Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy Dołączył: 28 Mar 2009 Posty: 2233 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 05-10-2009, 16:32
|
|
|
No to już robi zdeka różnice :d |
|
|
|
 |
|