Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Wysoka temperatura silnika w korku.
Autor Wiadomość
PiotrekSL4 
Mitsumaniak


Auto: Cari 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 01 Lut 2007
Posty: 347
Skąd: Tomaszów Maz.
Wysłany: 09-10-2009, 10:30   

itepe napisał/a:
a wskazówka rusza się tylko tak jak opisał PiotrekSL4.

Czyli zachowanie wskazówki jakie opisałem wcześniej jest poprawne???
Czy wystarczy samo przeczyszczenie termostatu czy wymiana na nowy.
A i jeszcze jedno, gdie znajduje się śruba do spuszczenia płynu chłodniczego z bloku?
_________________
Wspomnienie...
 
 
 
itepe 
Nowy Forumowicz


Auto: Carisma 1.6i 16v '02
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Cze 2007
Posty: 15
Skąd: Łódź - Dąbrowa
Wysłany: 09-10-2009, 11:07   

Całkowicie poprawne. Termostat to wydatek rzędu 30-50 PLN, moim zdaniem nie warto sie bawić w czyszczenie/odkamienianie (o ile to w ogóle możliwe ;) ).
Zwróć tylko uwagę na dokładne uszczelnienie, bo przykręcanie na "chama" może zakończyć się zerwaniem gwintu w głowicy. Słowem z czuciem trzeba to zrobić. Aha, jeśli możesz, wymień też sobie uszczelkę pod obudową termostatu.

Nie szukałem korka do spuszczania płynu - micha pod samochód i odkręciłem dolny wąż od chłodnicy. Szybko i dobre dojście. Potem wlew płynu, uzupełnienie braków i hula.

Po 2-3 dniach sprawdź poziom płynu w zbiorniku wyrównawczym!

itepe
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: NX300h
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 23-08-2012, 00:09   

Trochę odświeżę temat, mam podobny problem tzn, po rozgrzaniu temperatura ciągle utrzymuje mi się w przedziale 2/3 - 3/4 skali na zegarze. W Evoscanie wyszło, że temperatura utrzymuje się w przedziale 95 - 105 stopni Celcjusza. Dzieje się tak od zakupu auta czyli od grudnia. Pompa wody razem z rozrządem, termostatem i płynem wymieniona zaraz po zakupie auta. Czy może to być wina zamulonej chłodnicy, bo chyba już nic innego nie może tego powodować?
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 646 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24378
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 23-08-2012, 07:50   

plecho1 napisał/a:
chyba już nic innego nie może tego powodować?
termostat? - może zamontowany jest na wyższą temp. (prawidłowe to 82 lub 88 *C)
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: NX300h
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 23-08-2012, 10:01   

Założyłem taki:
http://allegro.pl/termost...2519589433.html
termostat firmy Vernet i raczej był na 82 stopnie bo dobrałem go według katalogu sklepu Inter Cars, a tylko taki tej firmy mają do mojego silnika. Dla dokładnego sprawdzenia chyba całkiem go wyciągnę tylko nie wiem czy bez niego układ chłodzenia będzie właściwie działał, bo przy otwarciu termostatu pewna część obiegu zostaje zamknięta przez zawór który jest w dolnej części termostatu.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23649
Skąd: KSSE
Wysłany: 24-08-2012, 13:05   

Powodem może być zamulona chłodnica - niektóre płyny chłodnicze mają dziwną ceche wytwarzania osadów, wiadomo chłodnica składa się z szeregu cieńkich lamelek. Chłodnice można sprawdzić w następujący sposób, przy temperaturze roboczej 82±1,5°C, przed właczeniem wentylatora, temperatura dolnego i górnego węża chłodnicy powinna być zbliżona, znaczna różnica temperatur może świadczyć o zatkanej chłodnicy. Temperatura pełnego uchylenia termostatu to 95°C. Upewnij się jeszcze co do sprawności korka chłodnicy
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: NX300h
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 24-08-2012, 13:48   

Do czasu włączenia się wentylatora i przeważnie zawsze podczas jazdy w trasie temp utrzymuje się trochę ponad 100 stopni. Sprawdzę temperaturę tych węży i korek, brat ma też Carismę, to się z nim zamienię i sprawa korka się wyjaśni.

Po podmianie korka z auta w którym wskazówka jest na właściwym miejscu, problem nie zniknął więc chyba jutro kupuję chłodnicę. Niedaleko ode mnie znalazłem za 70zł.
Dzięki za wszystkie podpowiedzi.
 
 
mlun 
Mitsumaniak
Fanatic of GDI


Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2834
Skąd: Otwock
Wysłany: 25-08-2012, 11:21   

Ale nową czy używaną znalazłeś? Jeśli używaną to skąd wiesz, że nie będzie taka sama jak twoja?
_________________
Carisma 1,8 GDI Honda Accord VII 2.0
 
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: NX300h
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 25-08-2012, 22:31   

Tego nie wiem mimo, że sprzedawca twierdził, że pochodzi ze sprawnego auta. Dziś ją założyłem i problem dalej pozostał. Uszczelka pod głowicą raczej jest ok, bo płynu nie ubywa i jest czysty. Jeszcze wyjmę termostat mimo, że był nowy i potestuję, ale wątpię, że to coś da.

Jednak mam termostat na 88 stopni i po wyjęciu temperatura utrzymywała się w granicach 80 stopni i wskazówka ciągle stała praktycznie pionowo więc była to jednak wina termostatu.
Ciekawe w jakim celu są montowane te na 88 stopni?
 
 
ahalek23 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.6 16V 4G92
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Cze 2010
Posty: 58
Skąd: Rymanów
Wysłany: 28-08-2012, 07:23   

A teraz taka ciekawostka na temat termostatów firmy Vernet u mnie były podobne problemy a sam termostat wymieniałem 3 razy bo jak się okazało na 3 zakupione (w sumie ) dwa okazały się fabrycznie walnięte (nie do końca sprawne)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.