Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[C50 88-92] colt nie chce odpalic
Autor Wiadomość
karo1986 
Forumowicz
show must go one

Auto: Mitsubishi colt glxi 1,5 `89
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 10 Paź 2009
Posty: 33
Skąd: Grudziądz
  Wysłany: 10-10-2009, 15:45   [C50 88-92] colt nie chce odpalic

Witam. pisze tu po raz pierwszy i licze na Wasze rady. wiec moj problem polega na tym ze colt nie chce odpalic. zaczelo to sie od tego ze po deszczu gdy wjechalam w kaluze gasl mi momentalnie, z wielkim bolem odpalal ale odpalal i mozna bylo dalej jechac, ale ostatnio podczas ulewy jezdzilam nim odstawilam na parking na okolo 30 min gdy wrocilam juz nie chcial odpalic. na pierwszy odstrzal poszly kable WN wymienilam ale to nic nie pomoglo, potem cewka zaplonowa tez nic nie pomoglo...iskra jest co prawda jeden mechanik twierdzi ze mala a drugi ze jest dobra. nie wiem co mam o tym myslec i co dalej robic.cala sytuacja jest irytujaca strasznei bo rozrusznik kreci jak szalony a silnik ani drgnie. paliwo napewno dochodzi bo dzis bylo to sprawdzane. czy to moze jakis czujnik wysiadl?? licze na to ze ktos z was doradzi mi co robic moze tez mieliscie podobna sytuacje.
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21953
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 10-10-2009, 20:09   

karo1986 napisał/a:
zaczelo to sie od tego ze po deszczu gdy wjechalam w kaluze gasl mi momentalnie
Pęknięta kopułka aparatu zapłonowego. Miałem tak w tej generacji Colta co Twoja, tyle, że z silnikiem 1.3. Po wjechaniu w kałużę natychmiast gasł, odpalał po ok. 5 min. stania jakby nigdy nic. Po wymianie w/w części nigdy już nie zgasł po wjechaniu nawet w największe kałuże.
 
 
Andrew 
Mitsumaniak
01954/KMM


Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 13646
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 10-10-2009, 20:24   

karo1986, tak jak napisał Hugo, wymień kopułkę aparatu zapłonowego (do starej dostaje się wilgoć i stąd te problemy), koszt niewielki a problem na pewno ustąpi :)
 
 
Rafal_Szczecin 
Mitsumaniak


Auto: Volvo Amazon, Skoda Superb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 89 razy
Dołączył: 15 Kwi 2005
Posty: 9211
Skąd: s kątowni
Wysłany: 10-10-2009, 21:28   

a kondesatory w ECU ruszane ? pamietajmy ,ze w tych modelach czesta przypadloscia jest wylewanie sie kondesatora co prowadzi do rzucenia palenia(lub tez uszkodzenia samego komputera, a jak wiadomo, nie wiele osob w PL podejmuje sie jego naprawienia ) ...
 
 
karo1986 
Forumowicz
show must go one

Auto: Mitsubishi colt glxi 1,5 `89
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 10 Paź 2009
Posty: 33
Skąd: Grudziądz
Wysłany: 11-10-2009, 00:13   

Hmm ale kopulka nie wyglada na uszkodzona, byla lekko zasiarczona mechanik ja przeczyscil i tez nic :/ martwi mnie ze to moze byc cos z tym komputerem :( bo przeciez na tak banalna rzecz jak kopulka 2 mechanikow by odrazu wpadlo chociaz moze i faktycznie to to bo jak mechanik sprawdzal iskre na glownym kablu tym takim ktory wchodzi w cewke to iskra byla dosc sporaa jak potem sprawdzal na ktoryms z kabli wchodzacym na swiece to iskra jest taka jak przy pocieraniu 2 kabelkow z zasilacza 12V:/

[ Dodano: 11-10-2009, 10:02 ]
gdzie wogole jest ten caly komputer??
_________________
jeszcze bedzie przepieknie, jeszcze bedzie normalnie
 
 
 
Rafal_Szczecin 
Mitsumaniak


Auto: Volvo Amazon, Skoda Superb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 89 razy
Dołączył: 15 Kwi 2005
Posty: 9211
Skąd: s kątowni
Wysłany: 11-10-2009, 12:03   

komputer z tego co pamietam znajduje sie po lewej stronie, przy nogach pasazera .
zdejmujemy schowek ,i po lewej stronie jest ECU,ale jezeli sie myle ,to prosze kogos kto posiada C50 o poprawienie
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21953
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 11-10-2009, 12:28   

Rafal_Szczecin napisał/a:
zdejmujemy schowek ,i po lewej stronie jest ECU
Po prawej stronie, w narożniku przy słupku przednim pod deską rozdzielczą.
Poza tym co ma awaria ECU do wjechania w kałużę :roll:
 
 
karo1986 
Forumowicz
show must go one

Auto: Mitsubishi colt glxi 1,5 `89
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 10 Paź 2009
Posty: 33
Skąd: Grudziądz
Wysłany: 11-10-2009, 12:53   

ale nie chodzi teraza o ta kaluze tylko o to ze ten moj kocur nie chce mi odpalic mimo ze cewka zostala zmieniona i kable WN. kreci kreci a nie odpala.:/ wiec albo kopulka albo komputer...:(a pasek rozrzadu tez by mogl byc?? bo on chodzil dojechalam na parking nic sie nie dzialo zgasilam go wrocilam za 30 min odpalil na chwile i zgasl i juz nie odpala:( nie poczulam zeby cos zasmierdzialo czy cos tam. jutro auto jedzie do mechanika na warsztat ale przed tym chcialabym wiedziec co moze mu byc zeby mi cieMnoty nie wciskal moj mechanik bo chce bym mojego sprzedala a kupila od niego golfa :D kpina!!!! :mrgreen:
_________________
jeszcze bedzie przepieknie, jeszcze bedzie normalnie
 
 
 
adams12
[Usunięty]

Wysłany: 11-10-2009, 13:03   

Te same objawy miałem w galancie, winna była cewka zapłonowa.
Skoro w Twoim wymiana cewki nie pomogła, to może wina leży po stronie power transistora (jeśli jest w tym silniku)
 
 
karo1986 
Forumowicz
show must go one

Auto: Mitsubishi colt glxi 1,5 `89
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 10 Paź 2009
Posty: 33
Skąd: Grudziądz
Wysłany: 11-10-2009, 15:32   

a moze to jakis tam modul? znajomy twierdiz ze jesli by to byla wina kompa to by iskry nie bylo i by smierdzialo po tej usterce tzn bym poczula awarie kompa. hmmm co fachowiec to inna teoria :lol:
_________________
jeszcze bedzie przepieknie, jeszcze bedzie normalnie
 
 
 
Andrew 
Mitsumaniak
01954/KMM


Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 13646
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 11-10-2009, 15:58   

U mnie w colciaku jak siadały kondensatory, to kontrolka CHECK ENGINE raz świeciła raz gasła, a na koniec nie chciał odpalić wcale. karo1986, kondensatory w Twoim ECU też powinny zostać profilaktycznie wymienione... Wydaje mi się, że jakby siadały kondensatory, to CHECK ENGINE, by świeciło ciągle lub gasło i świeciło jak u mnie na przemian... Pozdrawiam
 
 
karo1986 
Forumowicz
show must go one

Auto: Mitsubishi colt glxi 1,5 `89
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 10 Paź 2009
Posty: 33
Skąd: Grudziądz
Wysłany: 11-10-2009, 16:08   

wlasnie ta kontrolka CE sie pali ale wydaje mi sie ze ona zawsze sie palila i gasla wtedy gdy silnik sie odpalil...
_________________
jeszcze bedzie przepieknie, jeszcze bedzie normalnie
 
 
 
lukaszpl 
Mitsumaniak
..::Grim Reaper::..


Auto: Carisma GDI LX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Wrz 2008
Posty: 178
Skąd: LDZ
Wysłany: 11-10-2009, 16:28   

CE powinien gasnąć po 2-4 sekundach od włączenia stacyjki w pozycji zapłon, nawet nie odpalając silnika.
_________________
Carisma GDI LX '98 125KM - srebrna strzała
Colt GLXi 1.6 16V '95 113KM - biały miś R.I.P. :(

 
 
 
karo1986 
Forumowicz
show must go one

Auto: Mitsubishi colt glxi 1,5 `89
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 10 Paź 2009
Posty: 33
Skąd: Grudziądz
Wysłany: 11-10-2009, 16:59   

no to CE nie gasnie wogole, przelaczam na zaplon i caly czas sie pali :cry:
_________________
jeszcze bedzie przepieknie, jeszcze bedzie normalnie
 
 
 
Andrew 
Mitsumaniak
01954/KMM


Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 13646
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 11-10-2009, 17:59   

Jak napisał lukaszpl, kontrolka CE jak jest wszystko ok, powinna po paru sekundach po włączeniu zapłonu zgasnąć, nawet wtedy gdy nie zapalasz, tylko pozostawiasz stacyjkę z włączonym zapłonem... Jeżeli u Ciebie świeci się cały czas, to znaczy, że problem tkwi w ECU.
_________________
Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos :wave:
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.