[C50 88-92] colt nie chce odpalic |
Autor |
Wiadomość |
karo1986
Forumowicz show must go one
Auto: Mitsubishi colt glxi 1,5 `89
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 10 Paź 2009 Posty: 33 Skąd: Grudziądz
|
Wysłany: 10-10-2009, 15:45 [C50 88-92] colt nie chce odpalic
|
|
|
Witam. pisze tu po raz pierwszy i licze na Wasze rady. wiec moj problem polega na tym ze colt nie chce odpalic. zaczelo to sie od tego ze po deszczu gdy wjechalam w kaluze gasl mi momentalnie, z wielkim bolem odpalal ale odpalal i mozna bylo dalej jechac, ale ostatnio podczas ulewy jezdzilam nim odstawilam na parking na okolo 30 min gdy wrocilam juz nie chcial odpalic. na pierwszy odstrzal poszly kable WN wymienilam ale to nic nie pomoglo, potem cewka zaplonowa tez nic nie pomoglo...iskra jest co prawda jeden mechanik twierdzi ze mala a drugi ze jest dobra. nie wiem co mam o tym myslec i co dalej robic.cala sytuacja jest irytujaca strasznei bo rozrusznik kreci jak szalony a silnik ani drgnie. paliwo napewno dochodzi bo dzis bylo to sprawdzane. czy to moze jakis czujnik wysiadl?? licze na to ze ktos z was doradzi mi co robic moze tez mieliscie podobna sytuacje. |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21953 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 10-10-2009, 20:09
|
|
|
karo1986 napisał/a: | zaczelo to sie od tego ze po deszczu gdy wjechalam w kaluze gasl mi momentalnie | Pęknięta kopułka aparatu zapłonowego. Miałem tak w tej generacji Colta co Twoja, tyle, że z silnikiem 1.3. Po wjechaniu w kałużę natychmiast gasł, odpalał po ok. 5 min. stania jakby nigdy nic. Po wymianie w/w części nigdy już nie zgasł po wjechaniu nawet w największe kałuże. |
|
|
|
 |
Andrew
Mitsumaniak 01954/KMM

Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 13646 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 10-10-2009, 20:24
|
|
|
karo1986, tak jak napisał Hugo, wymień kopułkę aparatu zapłonowego (do starej dostaje się wilgoć i stąd te problemy), koszt niewielki a problem na pewno ustąpi |
|
|
|
 |
Rafal_Szczecin
Mitsumaniak

Auto: Volvo Amazon, Skoda Superb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Kwi 2005 Posty: 9211 Skąd: s kątowni
|
Wysłany: 10-10-2009, 21:28
|
|
|
a kondesatory w ECU ruszane ? pamietajmy ,ze w tych modelach czesta przypadloscia jest wylewanie sie kondesatora co prowadzi do rzucenia palenia(lub tez uszkodzenia samego komputera, a jak wiadomo, nie wiele osob w PL podejmuje sie jego naprawienia ) ... |
|
|
|
 |
karo1986
Forumowicz show must go one
Auto: Mitsubishi colt glxi 1,5 `89
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 10 Paź 2009 Posty: 33 Skąd: Grudziądz
|
Wysłany: 11-10-2009, 00:13
|
|
|
Hmm ale kopulka nie wyglada na uszkodzona, byla lekko zasiarczona mechanik ja przeczyscil i tez nic :/ martwi mnie ze to moze byc cos z tym komputerem bo przeciez na tak banalna rzecz jak kopulka 2 mechanikow by odrazu wpadlo chociaz moze i faktycznie to to bo jak mechanik sprawdzal iskre na glownym kablu tym takim ktory wchodzi w cewke to iskra byla dosc sporaa jak potem sprawdzal na ktoryms z kabli wchodzacym na swiece to iskra jest taka jak przy pocieraniu 2 kabelkow z zasilacza 12V:/
[ Dodano: 11-10-2009, 10:02 ]
gdzie wogole jest ten caly komputer?? |
_________________ jeszcze bedzie przepieknie, jeszcze bedzie normalnie |
|
|
|
 |
Rafal_Szczecin
Mitsumaniak

Auto: Volvo Amazon, Skoda Superb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Kwi 2005 Posty: 9211 Skąd: s kątowni
|
Wysłany: 11-10-2009, 12:03
|
|
|
komputer z tego co pamietam znajduje sie po lewej stronie, przy nogach pasazera .
zdejmujemy schowek ,i po lewej stronie jest ECU,ale jezeli sie myle ,to prosze kogos kto posiada C50 o poprawienie |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21953 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 11-10-2009, 12:28
|
|
|
Rafal_Szczecin napisał/a: | zdejmujemy schowek ,i po lewej stronie jest ECU | Po prawej stronie, w narożniku przy słupku przednim pod deską rozdzielczą.
Poza tym co ma awaria ECU do wjechania w kałużę |
|
|
|
 |
karo1986
Forumowicz show must go one
Auto: Mitsubishi colt glxi 1,5 `89
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 10 Paź 2009 Posty: 33 Skąd: Grudziądz
|
Wysłany: 11-10-2009, 12:53
|
|
|
ale nie chodzi teraza o ta kaluze tylko o to ze ten moj kocur nie chce mi odpalic mimo ze cewka zostala zmieniona i kable WN. kreci kreci a nie odpala.:/ wiec albo kopulka albo komputer...:(a pasek rozrzadu tez by mogl byc?? bo on chodzil dojechalam na parking nic sie nie dzialo zgasilam go wrocilam za 30 min odpalil na chwile i zgasl i juz nie odpala:( nie poczulam zeby cos zasmierdzialo czy cos tam. jutro auto jedzie do mechanika na warsztat ale przed tym chcialabym wiedziec co moze mu byc zeby mi cieMnoty nie wciskal moj mechanik bo chce bym mojego sprzedala a kupila od niego golfa kpina!!!! |
_________________ jeszcze bedzie przepieknie, jeszcze bedzie normalnie |
|
|
|
 |
adams12 [Usunięty]
|
Wysłany: 11-10-2009, 13:03
|
|
|
Te same objawy miałem w galancie, winna była cewka zapłonowa.
Skoro w Twoim wymiana cewki nie pomogła, to może wina leży po stronie power transistora (jeśli jest w tym silniku) |
|
|
|
 |
karo1986
Forumowicz show must go one
Auto: Mitsubishi colt glxi 1,5 `89
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 10 Paź 2009 Posty: 33 Skąd: Grudziądz
|
Wysłany: 11-10-2009, 15:32
|
|
|
a moze to jakis tam modul? znajomy twierdiz ze jesli by to byla wina kompa to by iskry nie bylo i by smierdzialo po tej usterce tzn bym poczula awarie kompa. hmmm co fachowiec to inna teoria |
_________________ jeszcze bedzie przepieknie, jeszcze bedzie normalnie |
|
|
|
 |
Andrew
Mitsumaniak 01954/KMM

Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 13646 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 11-10-2009, 15:58
|
|
|
U mnie w colciaku jak siadały kondensatory, to kontrolka CHECK ENGINE raz świeciła raz gasła, a na koniec nie chciał odpalić wcale. karo1986, kondensatory w Twoim ECU też powinny zostać profilaktycznie wymienione... Wydaje mi się, że jakby siadały kondensatory, to CHECK ENGINE, by świeciło ciągle lub gasło i świeciło jak u mnie na przemian... Pozdrawiam |
|
|
|
 |
karo1986
Forumowicz show must go one
Auto: Mitsubishi colt glxi 1,5 `89
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 10 Paź 2009 Posty: 33 Skąd: Grudziądz
|
Wysłany: 11-10-2009, 16:08
|
|
|
wlasnie ta kontrolka CE sie pali ale wydaje mi sie ze ona zawsze sie palila i gasla wtedy gdy silnik sie odpalil... |
_________________ jeszcze bedzie przepieknie, jeszcze bedzie normalnie |
|
|
|
 |
lukaszpl
Mitsumaniak ..::Grim Reaper::..

Auto: Carisma GDI LX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Wrz 2008 Posty: 178 Skąd: LDZ
|
Wysłany: 11-10-2009, 16:28
|
|
|
CE powinien gasnąć po 2-4 sekundach od włączenia stacyjki w pozycji zapłon, nawet nie odpalając silnika. |
_________________ Carisma GDI LX '98 125KM - srebrna strzała
Colt GLXi 1.6 16V '95 113KM - biały miś R.I.P.
 |
|
|
|
 |
karo1986
Forumowicz show must go one
Auto: Mitsubishi colt glxi 1,5 `89
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 10 Paź 2009 Posty: 33 Skąd: Grudziądz
|
Wysłany: 11-10-2009, 16:59
|
|
|
no to CE nie gasnie wogole, przelaczam na zaplon i caly czas sie pali |
_________________ jeszcze bedzie przepieknie, jeszcze bedzie normalnie |
|
|
|
 |
Andrew
Mitsumaniak 01954/KMM

Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 13646 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 11-10-2009, 17:59
|
|
|
Jak napisał lukaszpl, kontrolka CE jak jest wszystko ok, powinna po paru sekundach po włączeniu zapłonu zgasnąć, nawet wtedy gdy nie zapalasz, tylko pozostawiasz stacyjkę z włączonym zapłonem... Jeżeli u Ciebie świeci się cały czas, to znaczy, że problem tkwi w ECU. |
_________________ Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 |
|
|
|
 |
|