Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
E33A problem z podświetlaniem zegarów i obrotami
Autor Wiadomość
dave89 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.0 GLSi [E33A] 4G63
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 19 Wrz 2009
Posty: 49
Skąd: Świętochłowice
Wysłany: 20-09-2009, 16:15   E33A problem z podświetlaniem zegarów i obrotami

Witam wszystkich! Mam dwa problemy z moim galantem 91r. otóż wczoraj wsiadłem wieczorem do autka odpalam a tu prędkościomierz i obrotomierz ciemne nic nie widać zero podświetlania świecą tylko kontrolki pokrętło od regulacji jasności nie reaguje cały czas ciemne zegary. Pomyślałem że to może być bezpiecznik ale nie mogę nigdzie znaleźć bezpiecznika odpowiedzialnego za zegary. Ma ktoś może jakiś pomysł??? Drugi mój problem tyczy się silnika gdy odpalam jest w porządku chociaż zauważyłem że czasami po odpaleniu ma 1100rpm czasem 1000rpm czasem pływają mu obroty 900-1200rpm. Jak przełączy na gaz chodzi w miarę stabilnie lecz po pewnym czasie zaczynam słyszeć dziwne dźwięki z silnika jakby tarł metal o metal. Po zgaszeniu i ponownym uruchomieniu po pewnym czasie znów to słychać. Jeszcze jedna prośba czy ma ktoś do tego galanta polską instrukcję obsługi??? Bardzo proszę o pomoc! Z góry dzięki.

[ Dodano: 21-09-2009, 13:33 ]
Problem zegarów tkwił w bezpiecznikach wymontowałem wszystkie i zamontowałem jeszcze raz spalone wymieniłem. Pozostała kwestia silnika oraz mam problem z radiem. Gdy mam włączone światła radia nie da się włączyć. Gdy mam włączone radio i zapale światła radio gaśnie.
 
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 22-09-2009, 09:54   

Co do radia to sprawdź kabelki zasilające, ja stawiam, że - jest źle pidpięty i robi zwarcie w momencie włączenia świateł.
Pływanie obrotów - przepustnica, czyszczenie, regulacja i nauka obrotów i powinien działać.
Co do dźwięków to żeby Ci powiedzieć co to jest to trzeba by być jakąś wróżką :)
Napisz skąd dochodzą, z której części silnika itp i jakie to dźwięki dokładnie.
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
dave89 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.0 GLSi [E33A] 4G63
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 19 Wrz 2009
Posty: 49
Skąd: Świętochłowice
Wysłany: 22-09-2009, 16:05   

Dźwięki dochodzą jakby z okolic kolektora lub katalizatora. Odnośnie radia poradziłem sobie jest problem na kostce z masą więc wziąłem z innego miejsca. Radio już działa. Prosił bym o linka do konkretnego tematu gdzie dokładnie jest wytłumaczone jak uczyć obrotów. Gdzieś widziałem ten temat ale nie mogę go już znaleźć.
 
 
 
Serek 
Mitsumaniak


Auto: Grand Voyager Limited AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 1597
Skąd: Wrocław
Wysłany: 22-09-2009, 23:10   

Odłączyć minusową aku na kilka minut (dla pewności). Potem podpiąć, zapalić autko bez dodatkowych urządzeń i zaczekać aż się uruchomi wentylator (aż silnik osiągnie temp. roboczą). Zapalić kilka odbiorników (światła, dmuchawa, podgrzewanie, itp). Zgasić. Koniec. Jeżeli odgłosy pochodzą z tej części silnika, sprawdź na dole kolektora wydechowego tę metalową obejmę czy czasem nie jest luźna.
_________________

 
 
dave89 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.0 GLSi [E33A] 4G63
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 19 Wrz 2009
Posty: 49
Skąd: Świętochłowice
Wysłany: 26-09-2009, 18:25   

Dzięki obroty się regulują to na pewno ale mam malutki problemik nie mogę znaleźć silnika krokowego w e33a od niego też zależy falowanie obrotów chciałbym go wyczyścić ewentualnie wymienić. Prosił bym o zdjęcie lub info gdzie może się znajdować. Naprawiłem nieprzyjemne odgłosy z silnika. Przerdzewiała obejma z osłony rury za katalizatorem. Był luz i wpadało w rezonans.
Pozdrawiam!
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24339
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 27-09-2009, 22:05   

a patrzyl kolega na moja WWW - w silnikach 8v w tych Galantach jest malutki silniczek pseudokrokowy z 1 uzwojeniem a nie typowy 3 uzwojeniony silnik krokowy
wiec nie mogles znalezc takiego, jak przedstawiaja np. w dziale Eclipse :)
 
 
dave89 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.0 GLSi [E33A] 4G63
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 19 Wrz 2009
Posty: 49
Skąd: Świętochłowice
Wysłany: 28-09-2009, 22:11   

Tak zaglądałem na stronę ale nie znalazłem info do wersji 4G63 stąd moja niewiedza :) Jeśli można jakieś namiary gdzie się znajduje i mniej więcej jak wygląda:)
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24339
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 29-09-2009, 09:01   

zdjecia do regulacji obrotow w silniku 4G37 - zdejmujesz z niego wtyczke przy tej operacji
 
 
dave89 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.0 GLSi [E33A] 4G63
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 19 Wrz 2009
Posty: 49
Skąd: Świętochłowice
Wysłany: 12-10-2009, 21:12   

Dzięki pomogło!:D Obroty się ustabilizowały a po za tym byłem u gazownika usunęli mi nieszczelność z parownika. Zostaje mi ostatnie pytanie które trapi mnie od początku nabycia tego auta a mianowicie kontrolka 4WS. Chodzi tu chyba o skrętną tylną oś lecz nie wiem jak się to włącza czy w ogóle się włącza a może to atrapa?? I jak można sprawdzić czy 4WS działa. Z góry dzięki!!
Pozdrawiam!
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24339
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 13-10-2009, 08:14   

E33 nie ma tylnej osi skretnej
takie cudo wystepowalo tylko w modelach GTI (E39) w ktorych nie bylo ECS (regulacji zawieszenia)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.