Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CJxA] Trzęsie kierownicą przy skręcaniu
Autor Wiadomość
adamovicius
[Usunięty]

Wysłany: 15-10-2009, 11:43   

Może być,ale nie wiem czy powodowało by to drgania.Najpierw zaczął by piszczeć raczej.Sprecyzuj jeszcze czy to jest drganie kierownicy,czy szarpanie.Może to coś z maglownicą.
 
 
Pexu 
Mitsumaniak

Auto: Colt 1.3 | 1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 1267
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15-10-2009, 11:46   

Drganie, zdecydowanie. Podobne do drgań które powoduje hamowanie na wykrzywionych tarczach. Może mniej intensywne...
Kierownica natomiast nie ma luzów góra-dół.
_________________
7,60/100
 
 
 
adamovicius
[Usunięty]

Wysłany: 15-10-2009, 12:01   

No to mysle,że układ kierowniczy można odrzucić.Jeżeli mowisz że felga sie grzeje to są dwa wyjscia.
Hamulce,jak wszystko masz nowe to może zacisk,ale to dziwne bo powinno drgać podczas hamowania.
Drugie to łożysko.,ale to musiało by hałasować,a drgania to juz w stanie agonalnym.
I teraz zgłupiałem bo niby to wyeliminowaliśmy,ale jak coś sie grzeje to nie ma lipy,musi być któraś z tych dwóch rzeczy.

Przypomnijcie sobie z Maretzkim co tam ostatnio robiliście,moze czegoś nie dokręciliście bo to jakos stosunkowo niedawno sie pojawiło.
 
 
Pexu 
Mitsumaniak

Auto: Colt 1.3 | 1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 1267
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15-10-2009, 12:08   

adamovicius napisał/a:
Przypomnijcie sobie z Maretzkim co tam ostatnio robiliście,moze czegoś nie dokręciliście bo to jakos stosunkowo niedawno sie pojawiło.

Powiem Ci że z tym drganiem kierownicy to w zasadzie od początku było coś na rzeczy... Najpierw myślałem że to poboczny efekt zużytego łożyska amortyzatora, ewentualnie amortyzatora. Ale nie. Później padło że to końcówki drążków. No ale jak widać również nie to. A na efekt grzejącej się czasami felgi trafiłem przypadkiem. Okazało się że przy jednym z klocków nie było blaszki. Więc Maretzky mi ją założył (co swoją drogą dziwne, bo przy wymianie klocków na bank wszystko złożył tak jak być powinno). Ale również i to nie pomogło... :roll: Samo łożysko nie wyje (a jeżeli wyje to tak, że nie zwróciłem dotychczas na to uwagi).

adamovicius napisał/a:
Hamulce,jak wszystko masz nowe to może zacisk,ale to dziwne bo powinno drgać podczas hamowania.

Nie drga podczas hamowania, zresztą Maro zacisk już parokrotnie oglądał. Wszystko jest cacy. Niebawem chcę wymienić przewody elastyczne przy zaciskach, może przypadkowo na coś natrafimy...

adamovicius napisał/a:
Drugie to łożysko.,ale to musiało by hałasować,a drgania to juz w stanie agonalnym.
I teraz zgłupiałem bo niby to wyeliminowaliśmy,ale jak coś sie grzeje to nie ma lipy,musi być któraś z tych dwóch rzeczy.

Właśnie, ja też jestem w kropce...

Mnie swoją drogą martwi to kołysanie autem przy jeździe 5km/h w korku...

Dlatego zacznę od zamiany opon i dam znać czy cokolwiek się zmieniło...
_________________
7,60/100
 
 
 
matiu 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt III C54 1800 D 1992
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Wrz 2009
Posty: 24
Skąd: Lublin
Wysłany: 15-10-2009, 12:39   

Mój misio miał taki sam objaw, jak się rozsypał wewnętrzny przegub, wysypały się igiełki. Po dodaniu gazu samochód telepał się mocniej a na luzie cała buda lekko drgała, efekt koślawej opony. Najbardziej rympoliło przy ok 50 km/h, podczas podjazdów pod górę i na skrętach. W wewnętrznym kielichu dodatkowo wytarte miałem rowki i musiałem wymiwnić całą półoś. W sprzedaży nie ma wewnętrznych przegubów :doubt:
 
 
Pexu 
Mitsumaniak

Auto: Colt 1.3 | 1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 1267
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15-10-2009, 12:45   

Też mi to przeszło przez myśl, półoś mam wymienioną również - właśnie po stronie grzejącej się felgi... Ale dzięki za dobre chęci :)
_________________
7,60/100
 
 
 
Deo
[Usunięty]

Wysłany: 15-10-2009, 16:17   

po1 sprawdź jaki duży masz luz na półośkach kręcąc nimi krótkimi ruchami :)
po2 jak się toczysz słyszysz jakieś piszczenie szczególnie przy delikatnym hamowaniu przy małych prędkościach?
po3 sprawdź płyn czy przypadkiem nie trzeba go wymienić
a resztę powiem jak wrócę bo teraz muszę już lecieć
 
 
Pexu 
Mitsumaniak

Auto: Colt 1.3 | 1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 1267
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15-10-2009, 16:20   

Deo napisał/a:
po1 sprawdź jaki duży masz luz na półośkach kręcąc nimi krótkimi ruchami

Z tego co wiem, nie jest jakiś nadzwyczajnie duży.

Deo napisał/a:
po2 jak się toczysz słyszysz jakieś piszczenie szczególnie przy delikatnym hamowaniu przy małych prędkościach?

tak, słychać przy hamowaniu. nie zawsze, ale fakt.

Deo napisał/a:
po3 sprawdź płyn czy przypadkiem nie trzeba go wymienić

wspomaganie? bardzo możliwe że tak, jeszcze tego po zakupie nie zrobiłem...
_________________
7,60/100
 
 
 
Deo
[Usunięty]

Wysłany: 15-10-2009, 17:46   

Pexu,
piszczenie nasuwa mi winę na tarcze (mają duży rant?) możecie zmierzyć grubość tarcz uwzględniając rant.
a przy przyśpieszaniu jest bujanie? dziwny dźwięk? szarpanie? na każdym biegu? bo to może być wina sprzęgła tak miałem w ducato ;)

po4 a jeszcze jedno przy ostrym hamowaniu np. z 70-80km/h jest bicie na kierownicy?
jeśli tak to są walnięte tarcze. Jeśli kupiłeś tanie tarcze i wjechałeś w kałużę na rozgrzanych hamulcach to się skrzywiła.
po5 jak zmienialiście tarcze dobrze wyczyściliście piasty z rdzy i zaciski?

[ Dodano: 15-10-2009, 17:48 ]
po6 sprawdź jak się będziesz toczył czy coś się zmieni/uspokoi jak będziesz wysprzęglał/zasprzęglał



p.s. to był mój 500 setny post :P
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 15-10-2009, 20:09   

Deo, tarcze i klocki są nowe i są ATE.
Zaciski były malowane więc były i czyszczone, nie mogę sobie przypomnieć czy przy zmianie tarcz dokładnie czyściliśmy, więc jest temat do sprawdzenia, ale nie sądzę, że bym założył na jakiś syf :)
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
Deo
[Usunięty]

Wysłany: 15-10-2009, 22:27   

Maretzky85, spoko ;) ja daję tylko moje sugestie i doświadczenia, ale coraz bardziej mi śmierdzi to sprzęgłem lub półośką ;)
 
 
Pexu 
Mitsumaniak

Auto: Colt 1.3 | 1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 1267
Skąd: Warszawa
Wysłany: 16-10-2009, 07:36   

Deo napisał/a:
po4 a jeszcze jedno przy ostrym hamowaniu np. z 70-80km/h jest bicie na kierownicy?
jeśli tak to są walnięte tarcze. Jeśli kupiłeś tanie tarcze i wjechałeś w kałużę na rozgrzanych hamulcach to się skrzywiła.

Nie, nie ma bicia przy hamowaniu. Tarcze i klocki ATE, jeżdzone 3 miesiąc max. Więc raczej odpada...

Deo napisał/a:
po6 sprawdź jak się będziesz toczył czy coś się zmieni/uspokoi jak będziesz wysprzęglał/zasprzęglał

Dzisiaj wracając z pracy na pewno się nie rozpędzę zbytnio, więc turlając się w korku pobawię się sprzęgłem ;)

[ Dodano: 16-10-2009, 19:54 ]
wcisniecie sprzegla nie powoduje zadnej zmiany... Przy 5km/h kolysze samochodem bez wzgledu czy jade na luzie, na biegu czy na sprzegle. Kierownica przy dokrecaniu drga bardziej przy niskich predkosciach. Jak gwaltownie przyspieszam, skrecajac czy odkrecajac problem drgania kierownicy zanika :!:
_________________
7,60/100
 
 
 
Trusek 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Colt 1.6 16V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Sie 2009
Posty: 17
Skąd: Bierzwnik k. Gorzowa Wlkp
Wysłany: 16-10-2009, 22:59   

mialem taki sam problem... u mnie po prostu spadl odwaznik... i czy powoli czy szybko to przy skrecaniu i tak trzepalo, a jadac szybko to nawet na prostej :)
_________________
Colt GLXi 1.6 16V '93 113 KM
 
 
 
Deo
[Usunięty]

Wysłany: 17-10-2009, 10:16   

kurcze śmierdoli mi to łożyskiem oporowym lub podporowym wałka sprzęgłowego, bo tylko to może przenosić drgania na budę a tym samym na kierownicę. Ewentualnie posprawdzaj jeszcze wszystkie poduszki pod silnikiem i skrzynią oraz stabilizator i łączniki i łożyskowanie amortyzatorów :)
 
 
Pexu 
Mitsumaniak

Auto: Colt 1.3 | 1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 1267
Skąd: Warszawa
Wysłany: 19-10-2009, 09:06   

Deo napisał/a:
bo tylko to może przenosić drgania na budę a tym samym na kierownicę.

Dla uściślenia: jak drga mi kierownica to tylko przy skręcaniu (rzadziej) i odkręcaniu (częściej) kiery, jak jadę stosunkowo wolno. Natomiast efekt jajowatych kół mam jadąc TYLKO prosto. i to najwięcej w przedziale 5-15km/h. Przy większych prędkościach nie mam z tym problemu.

Co najciekawsze, czasami jest tak, że mi w ogóle kierownica nie drga (nie wiem od czego to zależy). :roll:

W tym tygodniu mam plan wymienić amortyzatory z przodu i zamienić koła (przód z tyłem). Od czegoś trzeba zacząć...
_________________
7,60/100
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.