Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Hubeeert
04-05-2008, 01:30
[MSS ALL] [ELEKTRYKA] - Światła w MSS
Autor Wiadomość
arrmi 
Forumowicz

Auto: MSS 1,6i + gaz sekw.
Dołączył: 01 Paź 2008
Posty: 33
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 09-04-2009, 21:12   

troszkę inne pytanko odnośnie świateł. Czy, w niektórych MSS reflektory przednie są przydymione a w innych clear czy to tylko moje złudzenie, może trzeba wypolerować.
pozdrawiam

P.S. Czy ktoś polerował już reflektor przedni? Proszę o jakieś porady dotyczące polerowania.
 
 
pozioma1 
Nowy Forumowicz


Auto: Outlander II 2.2 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Sie 2008
Posty: 20
Skąd: Wrocław
Wysłany: 04-07-2009, 22:31   

Witam, właśnie czytając wypowiedzi kolegów zakupiłem sobie Philipsy NIght Guide. Muszę przyznać, że dopiero teraz wiem że mam światła. Kto śmiga na oryginalnych niech wymienia będzie mile zaskoczony. Cena kompletu to od 50 do 80 PLN zależy gdzie się kupuje.
_________________
jest Carisma 4G92 '04 i Outlander II 2.2 MIVEC
był MSS 1.9 DiD `05
był COLT 1.3 GLX `95r
 
 
tomekndm
[Usunięty]

Wysłany: 29-09-2009, 10:51   

a ja mam iny problem... to że słabo świecą to swoją drogą, ale najgorsze, że ostatnio przestają świecić! problem jest w kostkach przy reflektorze. jest luźna masa i czasem nie łapie, objaw jest taki, że żarzy się kontrolka długich i żarówka mijania też się żarzy, a nie świeci... występuje to raz na jednym raz na drugim. elektryk jak podłubie to jest dobrze przez chwilę, najgorsze, że samych kostek nigdzie nie można dostać, trzeba wymienić całą wiązkę co jest kosztowne. :| elektryk powiedział, że można dopasować kostkę od żuka, ale te też strasznie trudno dostać, mi udało się znaleźć jedną... miał też ktoś coś takiego? może jakiś inny patent?
 
 
Gaweł 
Mitsumaniak


Auto: Space Star 1,9 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Wrz 2009
Posty: 39
Skąd: Białogard
Wysłany: 29-09-2009, 11:44   

No to ja pójdę pod prąd.
Onegdaj w swoim Scenicu 97r wymieniałem żarówki kilka razy, równierz na Night Guide. Efekt był niewielki, ale było to zapewne kiepskim stanem samych reflektorów, chociaż wizualnie nie było widać jakiegoś dramatycznego stanu.
Po przesiadce do Spejsa szok! Światła rewelacja! Mijania normalnie, ale jak zapodam drogowe to jestem ciągle zaskoczony. Wczoraj przy kiepskich warunkach pogodowych zapaliłem halogeny i ... zapomniałem o "długich". Oczywiści po jakimś czasie przypomniałem sobie, zę można zrobić zmianę.
Spojrze jeszcze jakie mam żarówki.


Sprawdziłem te żarówki, jedna to jakiś tam philips, a druga to jakiś Garlux czy jakoś tak. Muszę zmienić na dwie jednakowe.
To mówicie, że Night Guide?
 
 
cns80 
Mitsumaniak
Forumowa łajza


Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy
Dołączył: 03 Gru 2005
Posty: 7348
Skąd: Warszawa-Wawer
Wysłany: 30-09-2009, 08:31   

Gaweł, http://forum.mitsumaniaki...&highlight=test
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
Rafall7 
Nowy Forumowicz


Auto: MSS 1.9DID 2001r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Maj 2009
Posty: 19
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 30-09-2009, 16:49   

tomekndm miałem u siebie dokładnie taki sam problem zwłaszcza gdy było wilgotno to nie było dokładnego styku raz w jednej raz w drugiej lampie. Rozwiązanie? wyciągnąłem wtyczki, wyczyściłem papierem ściernym styki i żarówki świecą do dzisiaj. U Ciebie może tez pomoże, pzdr
_________________
Rafall7
 
 
 
agrest0 
Nowy Forumowicz

Auto: MSS 1.6 LPG
Dołączył: 31 Lip 2008
Posty: 18
Skąd: Rzeszow
Wysłany: 12-10-2009, 16:37   

... a czy sprawdzal ktorys z kolegow kiedykolwiek napiecie na wlaczonej zarowce i przy wlaczonym silniku? Moze tutaj jest problem i wystarczy zwykly regulator napiecia.
Mam wrazenie ze te ktore sa fabrycznie sa jakies ... nie teges.
Kiedys mierzylem ale na wylaczonym silniku. Napiecie wynosilo okolo 10,5V.
Niestety nie wpadlem na to zeby odpalic silnik i wtedy zmierzyc.
Olsnilo mnie dopiero po jakims czasie :biggrin:

Na allegro mozna bylo nawet kiedys kupic dedykowane regulatorki pod zarowke. Sam tych aukcji nigdy nie widzialem ale paru kumpli kupowalo to kiedys do golfow. Ponoc swietne efekty. Moze ktos ten temat przerabial w swoim misku?
Tak kombinuje ze taniej wyjdzie kupic gorsza zarowke i podciagnac jej wlasciwe napiecie anizeli kupowac drogie przewoltowane zarowki ktore zaraz sie spala.

Co do night breaker'ow. No coz. U mnie szalu nie ma. Uwazam ze nie sa warte swojej ceny a przynajmniej nie w tym samochodzie. Philipsy sa jeszcze drozsze i jeszcze szybciej sie pala. Xenony z allegro nie maja homologacji wiec przy pierwszej lepszej kontroli moze byc dupa zbita. Narazie wiec jezdze na jakis tanich ale porzadnych chinolach i chyba pokombinuje z napieciem.

Pozdrawiam
J.
 
 
 
drtymf 
Mitsumaniak


Auto: MSS 1,9 DID Comfort BFL
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 21 Wrz 2009
Posty: 819
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 12-10-2009, 17:17   

Wydaje mi się że podkręcając napięcie uzyskasz ten sam efekt czyli upalenie/ mniejszą trwałość żarówki, jak w tych super hiper.
A napięcie pewnie normalne powinno być ze 14,4V( chociaż w miśku nie wiem jak regulatory są ustawione) , no chyba że regulator napięcia alternatora masz ubity :)
_________________
Nic tak nie cieszy jak seria z pepeszy.
 
 
tomekndm
[Usunięty]

Wysłany: 12-10-2009, 17:25   

u mnie problem już rozwiązany, wina leżała w kostkach, które gubiły masę... wystarczył elektryk starszej daty który dopasował jakieś uniwersalne kostki. problem był dość groźny, bo jak się okazało kostki iskrzyły i topiły się, więc mogło zrobić się "ciepło"... ale dzięki za rady :)
 
 
agrest0 
Nowy Forumowicz

Auto: MSS 1.6 LPG
Dołączył: 31 Lip 2008
Posty: 18
Skąd: Rzeszow
Wysłany: 12-10-2009, 20:58   

drtymf napisał/a:
Wydaje mi się że podkręcając napięcie uzyskasz ten sam efekt czyli upalenie/ mniejszą trwałość żarówki, jak w tych super hiper.

No wlasnie nie do konca. O ile ilosc swiatla wypromieniowanego z zarowy bedzie podobna o tyle cena tego swiatla bedzie duzo mniejsza. Gdzie zarowce za 10zl do zarowki za 70zl albo i drozszych....
 
 
 
drtymf 
Mitsumaniak


Auto: MSS 1,9 DID Comfort BFL
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 21 Wrz 2009
Posty: 819
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 13-10-2009, 07:58   

Tak tylko że podwyższenie napięcia na żarniku prowadzi do zmniejszenia jego trwałości chyba.
A hiper żarówki chyba maja inny żarnik niż są przewoltowane, jakoś nie chce mi się wierzyć że w standardową obudowę żarówki włożą jeszcze jakaś przetworniczkę napięcia na wyższe , ale ja się w sumie nie znam :) , przypuszczam tylko .
 
 
agrest0 
Nowy Forumowicz

Auto: MSS 1.6 LPG
Dołączył: 31 Lip 2008
Posty: 18
Skąd: Rzeszow
Wysłany: 13-10-2009, 10:29   

Hej, przeciez nikt tam nie pcha przetworniczki. Zarowke/zarnik konstruuje sie pod jakies warunki pracy. Zalozmy ze warunki pracy zarowki to 12V 50W. Co bedzie jesli przyjmiesz przy projektowaniu ze zarowka dziala na 11V 50W a nastepnie podlaczysz ja pod 12V? Otrzymasz wyzsza jasnosc zarowki. Wiecej wypromieniowanego swiatla. Konsekwencja tego rozwiazania jest krotsze zycie zarowek tego typu. Nie wiem czy dokladnie tak to sie odbywa ale zycie na to wskazuje.
Nie wiem jak innym uzytkownikom ale mi np. philipsy swiecily okolo 2mc/3mc po czym przepalaly sie. Dodam ze caly czas jezdze na swiatlach a jezdzilem i probowalem tych rozwiazan juz w paru samochodach.

Pozdrawiam
J.
 
 
 
drtymf 
Mitsumaniak


Auto: MSS 1,9 DID Comfort BFL
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 21 Wrz 2009
Posty: 819
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 13-10-2009, 10:47   

Masz rację może i tak być.
Ja tam wiem tylko że niemieckie żarówki w escorcie mi chodziły 1,5 roku - nie wiem ile działały wcześniej a parę różnych z naszych sklepów ,i markowych ,i nie, paliły się jak dzikie .
_________________
Nic tak nie cieszy jak seria z pepeszy.
 
 
arek 69
[Usunięty]

Wysłany: 19-10-2009, 10:15   

No i Philipsy Nightguide padły obie po 10 miesiącach ale i tak polecam bo widoczność super.ja teraz dla odmiany zamówiłem Bluevision zobaczymy co i jak.
 
 
axel34 
Nowy Forumowicz

Auto: space star 1,9 did `03
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Cze 2009
Posty: 13
Skąd: czarne
Wysłany: 01-12-2009, 23:04   

witam ! mam Space Stara 2003 ,oraz równiez problem z oswietleniem przednim.u mnie problem polega na tym ze szkła a własciwie plastiki reflektorów przednich sa bardzo zmętniałe i porysowane jakby ktos szorował pumeksem. mam pytanie : czy mozna kupic same przednie szkła[plastiki], jesli tak to gdzie?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.