Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CA4A 1.6] Nadmierne chłodzenie silnika.
Autor Wiadomość
Qwintus
[Usunięty]

Wysłany: 05-08-2006, 00:58   [CA4A 1.6] Nadmierne chłodzenie silnika.

Witam wszystkich!
Przeglądałem właśnie forum w poszukiwaniu pewnych informacji dotyczących mojego COLTa (1,6 16V 4G92 1993). Na niektóre problemy znalazłem rozwiązania, ale niektóre pozostają niewyjaśnione w związku z czym pozwole sobie na zadanie pytania.

Wydaje mi się, że coś jest u mnie nie tak z chłodzeniem silnika, ponieważ wentylator włącza się wg mnie stosunkowo bardzo szybko/wcześnie i praktycznie nie przestaje chłodzić, nawet jak samochód wyłączony postoi dłuższą chwilę (w tym momencie trudo mi sprecyzować ile dokładnie, ale myślę, że do godziny) to po ponownym przekręceniu stacyjki chłodzenie włacza się ponownie.

Czy to jest normalne?!
Ostatnio zmieniony przez harpagan 15-10-2007, 01:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 05-08-2006, 01:17   

Trzeba sprawdzić czujnik temperatury. Procedurą jest opisana w service manualu który możesz ściągnąć z forum - dział Downloads / Colt
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
Kryspian
[Usunięty]

Wysłany: 05-08-2006, 08:39   

A według wskaźnikia temperatury to dobrą masz temp silnika, czy tylkko sam wentylator szaleje?
 
 
adams12
[Usunięty]

Wysłany: 05-08-2006, 08:42   

jesli wskazuje Ci nieprawidlowo to bedzie czujnik temp, a jak tylko wentylator to jego wlacznik temperaturowy.
 
 
Qwintus
[Usunięty]

Wysłany: 06-08-2006, 11:26   

Więc wskaźnik temperatury wg mnie działa dobrze, ponieważ jak silnik jest zimy to wskazówka "leży" i potem podnosi się po ok 1-2km do połowy (trochę ponad) i tak się utrzymuje.
Dzięki za radę, żebym sprawdził czujnik. Poszukam instrukcji, zrobię to i podzielę się refleksjami:)
 
 
Kryspian
[Usunięty]

Wysłany: 06-08-2006, 12:16   

NO to wygląda jakby to był tylko czujnik wentylatora. Jak masz sprawny termostat to nie masię tym za bardzo co stresować.
 
 
Qwintus
[Usunięty]

Wysłany: 06-08-2006, 13:41   

ale nie stresować = nic nie robić? czy moze jednak sprawdzić ten czujnik i wymienić w razie potrzeby?
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24321
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 06-08-2006, 19:23   

wymienić - po co masz zużywać wentylator? (szczotki, łożyska...)
 
 
Qwintus
[Usunięty]

Wysłany: 07-08-2006, 09:20   

Jeszcze jedna sprawa. Czytam sobie "manuala" i znalazłem tylko opis sprawdzenia i wymiany termostatu, a o czujniku temperatury ani słowa:( wogole wydaje mi się, że mój czujnik jest umieszczony w niewłaściwym miejscu, jak jutro odzyskam aparat, to zrobię mu zdjęcie, wyślę link i poproszę o dalsze komentarze w tej sprawie. Dzięki wszystkim za pomoc.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24321
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 07-08-2006, 09:44   

czujnik wentyla jest w chłodnicy - gdzieś na dole, pod wentylem poszukaj (na pewno będą szły kable elektryczne); to jest czujnik typu włącz/wyłącz, i po przekroczeniu pewnej temp. robi zwarcie, przy niższej jest rozwarcie
 
 
Qwintus
[Usunięty]

Wysłany: 07-08-2006, 09:45   

ok.. a w jaki sposób stwierdzi czy działa czy nie?
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24321
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 07-08-2006, 09:56   

Spuścić wodę z chłodnicy, wykręcić czujnik, zanieść do domu.
Podłączyć do styków omomierz i czujnik gotować w garnku. Po przekroczeniu pewnej temp. (bliskiej temp. wrzenia wody) omomierz powinien pokazać zwarcie. Przy studzeniu znów powinien się rozewrzeć.

ALE nawet bez wykręcania - zdejmij kable i podłącz omomierz. Jak na zimnym silniku masz zwarcie, to czujnik do wymiany.
 
 
tojek
[Usunięty]

Wysłany: 07-08-2006, 10:03   

Krzyzak napisał/a:
Spuścić wodę z chłodnicy, wykręcić czujnik, zanieść do domu.
Podłączyć do styków omomierz i czujnik gotować w garnku. Po przekroczeniu pewnej temp. (bliskiej temp. wrzenia wody) omomierz powinien pokazać zwarcie. Przy studzeniu znów powinien się rozewrzeć.

ALE nawet bez wykręcania - zdejmij kable i podłącz omomierz. Jak na zimnym silniku masz zwarcie, to czujnik do wymiany.


a przy spuszczeniu plynu i napelnieniu jak sie odpowietrza caly uklad? gdzie sie znajduja "kraniki" i w jakiej kolejnosci to robic?

z gory dziekuje za odp
 
 
Qwintus
[Usunięty]

Wysłany: 07-08-2006, 10:03   

wielkie dzięki Krzyzak!
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21948
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 07-08-2006, 10:21   

tojek napisał/a:
a przy spuszczeniu plynu i napelnieniu jak sie odpowietrza caly uklad? gdzie sie znajduja "kraniki" i w jakiej kolejnosci to robic?

z gory dziekuje za odp


Nie wiem jakie masz auto, ale w Colcie C5x jest śruba odpowietrzająca 6mm (na klucz 10) obok termostatu. Mam na myśli silniki 4G13 i 4G15. Budowy pozostałych nie znam. Odkręcasz tę śrubkę i lejesz płyn do chłodnicy. Jak się zacznie przelewać to szybko zakręcasz. Potem odpalasz silnik na powiedzmy 15 min. Gasisz go i sprawdzasz poziom w chłodnicy. Napewno będzie za mało. Dolewasz do chłodnicy i zbiorniczka wyrównawczego. Jak układ jest szczelny to więcej dolewek nie będzie :D

A propos kiedyś wymieniałem płyn nie wiedząc o tej śrubce i o mało nie dostałem szału. Zrobiła się "poduszka powietrzna" na dole chłodnicy i płyn wywalało przelewem. W dodatku płyn nie doszedł do parownika, który od razu zamarzł. Nie było szans odpowietrzyć układu bez odkręcenia tej śrubki lub "metodą" zdejmowania węży :P

EDIT: Już zauważyłem jakie masz auto. Moje uwagi mogą być potrzebne. Kranik jest pewnie na dole chłodnicy.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.