Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CJxA] Trzęsie kierownicą przy skręcaniu
Autor Wiadomość
Deo
[Usunięty]

Wysłany: 19-10-2009, 23:12   

Pexu, teraz to zgłupiałem....
hmm zastanówmy się...
tylko przy skręcaniu i odkręcaniu kierą telepie...
tylko przy jeździe na wprost koła latają...


kurde a może faktycznie to wina amorów i poduszek(łożyskowania) amorków ?
a jak auto trzyma się drogi przy większych prędkościach ? ;> w kałużach i na nierównościach? jak reaguje na dziury?
 
 
Pexu 
Mitsumaniak

Auto: Colt 1.3 | 1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 1267
Skąd: Warszawa
Wysłany: 20-10-2009, 08:51   

Deo napisał/a:
tylko przy skręcaniu i odkręcaniu kierą telepie...

Nawet nie telepie, ale kierownica drga. Tylko...nie zawsze. I nie wiem od czego to zależy.

Deo napisał/a:
tylko przy jeździe na wprost koła latają...

Tak, tylko przy jeździe prosto czuć efekt kołysania a już na pewno przy małych prędkościach. I - co zagadkowe - też nie zawsze.

Deo napisał/a:
kurde a może faktycznie to wina amorów i poduszek(łożyskowania) amorków ?

Okaże się w czwartek. Wymienię amortyzatory i będziemy, mam nadzieję, trochę mądrzejsi...

Deo napisał/a:
a jak auto trzyma się drogi przy większych prędkościach ? ;> w kałużach i na nierównościach? jak reaguje na dziury?

O tym będę mógł powiedzieć trochę jak wymienię amortyzatory. Wydaje mi się że jest OK, ale możliwe że od początku jest coś nie tak, a ja po prostu nie mam porównania...
_________________
7,60/100
 
 
 
Deo
[Usunięty]

Wysłany: 22-10-2009, 23:45   

to testuj i opowiadaj co i jak, bo wiem, że już jesteś po wymianie ;)
 
 
Pexu 
Mitsumaniak

Auto: Colt 1.3 | 1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 1267
Skąd: Warszawa
Wysłany: 23-10-2009, 07:33   

Ufff...no więc tak... Colcik po wymianie amortyzatorów ma nieznacznie przekrzywioną kierownicę, co sugerowałoby potrzebę zrobienia zbieżności ale... No właśnie, tu jest spore ALE. Mianowicie, objawy drgania kierownicy przy skręcie/odkręcaniu ze skrętu radykalnie zmalały. Podobnie z bujaniem auta przy toczeniu się w korku... A co zostało zrobione? Wymienione amortyzatory z przodu i zamienione koła przód-tył. A dlaczego waham się ze zbieżnością? Po pierwsze była niedawno ustawiana, a po drugie - poprzednio, po wymianie sworznia i końcówek a przed jej ustawieniem - również wydawało mi się że Misiek prowadzi się lepiej, zakręty pokonuje płynniej i mniej kierownica drga. Później pojechałem na zbieżność i było gorzej. Więc może niech tak zostanie? :)
_________________
7,60/100
 
 
 
adamovicius
[Usunięty]

Wysłany: 23-10-2009, 10:23   

Lepiej ustaw bo ci opone zeżre.
..................................................
A propos problemów z zawieszeniem to taka mała anegdotka :D
Moj kuzyn w Civicu VI szukał usterki w zawieszeniu bo kierownica mu sie nie odkręcała sama po skrecie.Mechanicy zaglądali, ustawiali zbieżność,a okazało sie że nie ma stabilizatora w ogóle :lol:
 
 
Pexu 
Mitsumaniak

Auto: Colt 1.3 | 1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 1267
Skąd: Warszawa
Wysłany: 23-10-2009, 13:18   

adamovicius napisał/a:
Lepiej ustaw bo ci opone zeżre.

W zasadzie masz rację.
Czy po wymianie amortyzatorów ustawia się samą zbieżność? Czy geometrię?

adamovicius napisał/a:
Moj kuzyn w Civicu VI szukał usterki w zawieszeniu bo kierownica mu sie nie odkręcała sama po skrecie.Mechanicy zaglądali, ustawiali zbieżność,a okazało sie że nie ma stabilizatora w ogóle

:lol:
_________________
7,60/100
 
 
 
Deo
[Usunięty]

Wysłany: 23-10-2009, 18:28   

Pex ustaw zbieżność a jak będziesz to poproś o sprawdzenie kąta pochylenia koła ;)
po 2 wymieniłeś same amorki czy też łożyskowanie(poducha amora)?
po 3 trzeba było poczekać z zamianą kół bo teraz nie wiemy czy koła czy amory
po 4 nie powinna się zmienić zbieżność po wymianie amorków coś usieliście pokiełbasić ;)
 
 
Pexu 
Mitsumaniak

Auto: Colt 1.3 | 1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 1267
Skąd: Warszawa
Wysłany: 23-10-2009, 19:14   

Deo napisał/a:
po 2 wymieniłeś same amorki czy też łożyskowanie(poducha amora)?

Same amorki, mocowania i łożyska najpóźniej na wiosnę wymienię :)

Deo napisał/a:
po 4 nie powinna się zmienić zbieżność po wymianie amorków coś usieliście pokiełbasić

Nie sądzę, takie rzeczy się podobnież zdarzają ;)
_________________
7,60/100
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23646
Skąd: KSSE
Wysłany: 23-10-2009, 20:39   

Pexu, pamietaj ze kazda ingerencja w zawieszenie wiaze sie z jego ponowna regulacja, czyli kompletna geometria zawieszenia. Takie niestety zalozenia i wymagania techniczne
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Pexu 
Mitsumaniak

Auto: Colt 1.3 | 1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 1267
Skąd: Warszawa
Wysłany: 23-10-2009, 21:16   

robertdg napisał/a:
Pexu, pamietaj ze kazda ingerencja w zawieszenie wiaze sie z jego ponowna regulacja, czyli kompletna geometria zawieszenia. Takie niestety zalozenia i wymagania techniczne

Dziękuję, zatem mam już jasność :)

[ Dodano: 27-11-2009, 19:31 ]
dzisiaj, przy okazji wymiany opon poprosiłem by obejrzano felgi i co się okazało? że jedna jest troszkę krzywa, co zapewne powoduje kołysanie Misiem przy niskich prędkościach w korku... zatem dziękuję wszystkim za rady i zaintersowanie tematem :)
_________________
7,60/100
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.