 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
TUiR Warta |
Autor |
Wiadomość |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 14-06-2006, 12:47
|
|
|
Za 14 kupijesz taką, która została wyklepana po mocniejszym dzwonie niż wasz, z przebiegiem bliżej nieustalonym.....za 20 kupisz pewną, od wlaściciela, z rozsądnym przebiegiem.... i raczej nie waloną..... oczywiście po pełnej weryfikacji słów sprzedawcy |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
krzysio1972
Mitsumaniak
Auto: Galant EA5W, Carisma 4G92
Dołączył: 29 Sie 2005 Posty: 469 Skąd: Józefów
|
Wysłany: 14-06-2006, 14:03
|
|
|
Marcino napisał/a: | Bedziemy walczyć z obnizenuiem ceny za import prywatny |
a jakie to ma kurde znaczenie, samochod w dniu wypadku jest wart 18kpln i tyle maja wyplacic, przeciez mogles ciezkie pieniadze zainwestowac w carisme. Zanizaja wartosc samochodu, zawyzaja wartosc wraku, niestety pewnie skonczy sie tak jak pisalem, biez kwote bezsporna i walcz w sadzie, moze warto juz z jakims prawnikiem pogadac, jego wynagrodzenie pokryje przeciez ubezpieczalnia. |
_________________ Krzysio
Carisma 1.6 GL '96
Galant 2.5 V6 '97 |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10731 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 31-07-2006, 22:56
|
|
|
NO i PZU to skur...............
PO 30 dniach przysałl pismoze brakuje jeszce dokumentów i nie ma nić z policj. wszytko doniosłem 2 tyg temu, i czekam jak było w piśmie napisane 14 dni na wyniki ich pracy.
W miedzy czasie tzn wczesniej w połowe czerwca napisałęm odwołenie, 3 strony + 10 stron róznych załączników,
Dzwonie w zeszły poniedziałek... Pan bardzoi miły mowi ze wszytko maja, ze pracują , jest odwołanie ale musza od nowa wszytko naliczyc, pod koniec tyg lub w poniedzalek dadza znac.
I dziś dzwonią kutafony, ale nie domnie tylko do mojej zony i mowią ze muszą jeszcze raz zrobić ogledziny pojażdu, bo włąsnie dostali odwołanie i muszą sie ustaosunkowac??
Dlamnie kurde zonk..... ja sie rozgladam za nasteopnym mitsu a on mi take numery robią... mowią ze to potrawa z tydz. Poziej dzwonił koleś z centrali i se chce umawiać na oględziny, wiec mu poiwedzałem ze tam gdzie poprzewdnio a on nie wie i pyta Tczew czy Zbrudzewo (mejsce wypadku) po konwersacj ustaliliśmy mijesce pobuyu cari i jutro ja zowu beda ogladać.
Tak sie zastanawiam co chca osiągnać??? czy odbić płkę za to ze napisałęm odwoałnie z konkretami? Czy moze wujść z twarza i powiedzieć ze po ponownych ogledzinach nalezy mi sie tyle a tyle i kropka? Miał ktoś już takie przeboje? Znakomy mi mowił, i dobrze zrobniłem ze bnie ruszałem samochodu, teraz też mam sie nie tylkać dopuki sie nie zakonczy i kasa nie bedzie na koncie bo inaczej moga mmnie chcec uddupic...
O zakonczeniu sprawy poinformuje wkrótce.
POzdrawam |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
Chooper
Mitsumaniak

Auto: MZR 2.0 DOHC
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 4814 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 31-07-2006, 23:17
|
|
|
Marcino napisał/a: | PO 30 dniach przysałl pismoze brakuje jeszce dokumentów |
miałem doikładnie to samo, że brakuje jakiejś deklaracji VAt, i oświadczenia w jakiej formie chcę odszkodowanie. ierwsze oddawałem osobiście likwidatorowi, a drugie jest już we wniosku zgłoszenia zdarzenia. Się wkur*** wpadłem do PZU, i na dzień dobry, że chcę sobie pogadać z kierownikiem. Bez kolejki prydzielili mnie do odpowiedniego stanowiska, tam zza zaplecza wyszedł dodatkowy urzednik. Ja ładnie powiedziałem, że nie podoba mi się sposób prowadzenia mojej sprawy, że tu są wykręty i etc. i że chcę porozmawiać z kimś z kierownictwa. Pan grzecznie poprosił mnie o numer sprawy, i odziwo, w 2 minutki znalazła się moja teczka z kompletem dokumentów......gdzie niczego nie brakowało. A dnia następnego pieniadze czekału na mnie w kasie |
_________________ MZR 2.0 DOHC (2005) LF-DE 110 KW
Mini Cooper R55s - 1.6T - 120 KW |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 31-07-2006, 23:37
|
|
|
Chopper ja podobnie tyle że oświadczyłem że mają 15 minut a potem Dyrektor dostanie w mordę. Ochroniarzom kazałem kolegów zawołać a po 14 minutach zostałem zaproszony do kasy. |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10731 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 07-08-2006, 21:13
|
|
|
NIestety nie ma z kim iść dać w morde.. Teść był gotów na każde wezwanie, uimawaliśmy sie już na kupno kolejnegho samochodu, pilnował mi carismy po wypadku, zabezpieczył... .. ale niestety w piatek go pochowaliśmy, miał zaledwie 48lat.. iiiiiiiiii
Jutro bede dzwonił, to sie dowiem co i jak, w kazdym razie był jeszcze raz rzeczoznawca i ogladał samochód, ale bardzo krótko. Zobaczymy co wymodzili.
Pozdrawiam |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 07-08-2006, 22:09
|
|
|
Marcino napisał/a: | NIestety nie ma z kim iść dać w morde.. Teść był gotów na każde wezwanie, uimawaliśmy sie już na kupno kolejnegho samochodu, pilnował mi carismy po wypadku, zabezpieczył... .. ale niestety w piatek go pochowaliśmy, miał zaledwie 48lat.. iiiiiiiiii |
Współczuję...
Przekaż kondolencje małżonce
[*] |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
roch_27
moderator Nutrix Bi-Turbo

Auto: Arteon Shooting Brake R
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Paź 2005 Posty: 2581 Skąd: POznań
|
Wysłany: 07-08-2006, 22:11
|
|
|
Pozwolę sobie przytoczyć część mojej pracy licencjackiej z zakresu ubezpieczeń :
Odsetki za zwłokę
Zgodnie z art. 817 § 1. k.c., zakład ubezpieczeń obowiązany jest wypłacić odszkodowanie w terminie 30 dni licząc od dnia otrzymania zawiadomienia o wypadku. Jednak § 2 art. 817 daje możliwość wydłużenia terminu postępowania poza 30 dni, w przypadku gdy wyjaśnienie okoliczności koniecznych do ustalenia odpowiedzialności zakładu ubezpieczeń albo wysokości odszkodowania okazało się niemożliwe. Zakłady ubezpieczeń często wykorzystują ten przepis, tłumacząc się koniecznością zbierania niezbędnej dokumentacji, nie wypłacając poszkodowanemu odszkodowania. Gdy zakład ubezpieczeń przedłuża postępowanie likwidacyjne, poszkodowany (zgodnie z art. 9 Ustawy o działalności ubezpieczeniowej nowy art.19 pkt. 2 określający prawo wglądu do akt), powinien sprawdzić, co w tym czasie zakład ubezpieczeń faktycznie zrobił. Jeżeli okaże się, że zakład ubezpieczeń wysłał pismo i od kilku tygodni bezproduktywnie oczekiwał na odpowiedź, nie podejmując innych działań, to takie postępowanie nie można uznać za wyjaśnianie okoliczności zdarzenia uzasadniających zwłokę w wypłacie odszkodowania.
Niejednokrotnie przyczyną, dla której zakład ubezpieczeń nie wypłaca odszkodowania, jest prowadzenie postępowania karnego. Przepisy prawne nie dopuszczają wstrzymania postępowania o odszkodowanie do czasu rozstrzygnięcia kwestii odpowiedzialności karnej. Takie oczekiwanie na wynik postępowania prokuratorskiego lub wyrok jest uzasadnione tylko w bardzo wyjątkowych wypadkach, tj. gdy prowadzone starannie postępowanie likwidacyjne rzeczywiście nie pozwala na rozstrzygnięcie istotnych okoliczności przesądzających o zobowiązaniu odszkodowawczym i jego wysokości (orzeczenie SN z 8 sierpnia 2001r., I CKN 18/99, OSNC 2002, nr 5). W praktyce zatem w bardzo nielicznych sytuacji uzasadnione będzie uzależnienie wypłaty od zakończenia postępowania karnego .
Bez względu na to, czy w sprawie jest prowadzone jakieś postępowanie czy też nie, zakład ubezpieczeń powinien podjąć likwidację szkody i wykorzystać wszystkie dostępne środki, aby zakończyć ją w terminie przewidzianym w przepisach. W sytuacja, gdy w sprawie wypadu drogowego toczy się postępowanie przed sądem, nie może być traktowane jako możliwość ominięcia trzydziestodniowego terminu postępowania likwidacyjnego. Jeżeli zwłoka w wypłacie odszkodowania nie jest uzasadniona, poszkodowanemu przysługuje prawo żądania zapłaty przez zakład ubezpieczeń ustawowych odsetek.
Trzeba walczyć z tymi biurokratami, gdyż zakłady ubezpieczeń opierają się na założeniu, że ubezpieczony swoich praw nie zna. W ten sposób nadinterpretowane przez nie przepisy prawa zostają przez poszkodowanego uznane za prawdziwe. Zakłady ubezpieczeń swoimi działaniami chcą doprowadzić klientów do zniechęcenia w dochodzeniu swoich należności z tytułu odszkodowania. Nagminnym działaniem jest nie dotrzymywanie terminów naprawienia szkody w oparciu o art. 817 k.c. a w szczególności nie stosowanie się do wniosków uprawnionych do odszkodowania o wypłatę kwoty bezspornej jak również nie reagowanie na zasadę wyboru naprawienia szkody przez poszkodowanego, czyli na uprawnienia, jakie nadaje mu art. 363 k.c. Zakłady ubezpieczeń nie stosują się do postanowień nowy art.19 pkt. 2 Ustawy o działalności ubezpieczeniowej, czyli stosowanie zasady odmowy wglądu w akta, co prowadzi do powstawania napięć przy realizacji umowy ubezpieczenia.
Zakład ubezpieczeń ma obowiązek wyrównania w pełni poszkodowanemu doznany uszczerbek .
Jeżeli naprawiamy auto po wypadku należy również podkreślic ważna kwestię szkody pośredniej jaką jest :
Utrata wartości handlowej samochodu
Roszczeniami pośrednio związanymi z uszkodzeniem rzeczy w następstwie szkody jest roszczenie o utratę wartości handlowej pojazdu i o wynajem samochodu zastępczego. Osoby poszkodowane, szczególnie te mające samochody nowsze, niejednokrotnie przedstawiają argument, że po jego naprawie jest, co prawda sprawny technicznie, ale nie jest już taki sam, bowiem jest to pojazd powypadkowy, i z tej racji o mniejszej wartości rynkowej. Wypłacone odszkodowanie, w postaci wyrównania kosztów naprawy, nie wyrównuje więc faktycznie poniesionej straty, ponieważ wartość samochodu przed i po wypadku nie jest taka sama. Zakłady z reguły odrzucały tego rodzaju roszczenia. Sąd Najwyższy stwierdził jednak, że jeżeli poszkodowany faktycznie wykaże, że wskutek sprzedaży pojazdu uzyskał mniej, niż byłoby to możliwe, gdyby pojazd nie był powypadkowy, to po jego stronie powstaje strata materialna podlegającą wyrównaniu w postaci odszkodowania należnego od sprawcy wypadku
pozdro
Moje kondolencje [*]
ps. w jakim inspektoracie likwidujesz szkodę |
_________________ Legnum VR-4 Type S Twin Turbo - 26.01.12r - accident
ARMA PACIS FULCRA - Broń dźwignią pokoju
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24335 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 08-08-2006, 09:55
|
|
|
Od Krzyżaków też wyrazy współczucia. |
|
|
|
 |
akbi
I Love SPEEDway

Auto: Subaru Forester 2.0XT .. 18r
Zaproszone osoby: 65
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Mar 2006 Posty: 12275 Skąd: Gdańsk
|
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10731 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 08-08-2006, 12:11
|
|
|
No oby oby, dzieki chłopaki za pmoc, i jak tu nie kiupic kolejnego Miska..:)
SZkodę prowadziła legnica ale przekazano do oddziału w Kościeżynie tj Oddział Gdańskiego centrum likwidacji szkód. zaraz do nich zadzwonie i się zapytam jak sprawa stoi, oni sie nie wysliają a ja jezdze autobusem lub ze znjaomymi bo niepogoda, nie mowiąc juz ze z dziciakiem musiałem pociagiem.
Pozdrawiam |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
|
|