Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Jak sprawdzić katalizator w 1,8 GDI
Autor Wiadomość
aren195612 
Forumowicz

Auto: Space Star GDI 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 22 Lut 2009
Posty: 384
Skąd: Stargard Szczeciński
Wysłany: 25-10-2009, 19:45   Jak sprawdzić katalizator w 1,8 GDI

Może opiszę z grubsza o co chodzi. W lecie zdemontowałem kolektor ssący, zawór EGR oraz łącznik łączący EGR z blokiem silnika, oraz oczywiście przepustnice. Wszystko wyczyściłem do metalicznego połysku. Całość pokryta była grubą, w niektórych miejscach wielomilimetrową warstwą nagaru, wiadomo- autko 150000km przebiegu- mogło się tego zebrać naprawdę sporo. Przy okazji sprawdziłem szczelność samego EGR- jak dla mnie jest ok. W stanie zamkniętym nafta nie podciekła pod grzybek. Myślałem– będzie spokój na długi czas.
Niedawno jakieś 1000 km po tej operacji przy okazji jakiś pomiarów zdemontowałem ponownie przepustnicę, okazało się że kolektor ssący jest ponownie czarniutki. Przepustnica w zasadzie do czyszczenia.
W tym tempie to co wcześniej narastało przez 150000, mam wrażenie że osiągnę po 10000km.
Pytania:
1- Czy może to być spowodowane częściową niedrożnością katalizatora /podwyższone ciśnienie spalin powoduje wpychanie się ich w nadmiarze do recyrkulacji/.
2- Jakie jest dopuszczalne ciśnienie spalin przed katalizatorem- chciałbym je jakoś zmierzyć. Podejrzewam iż dałoby się to zrobić wkręcając w miejsce sondy jakiś manometr.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 25-10-2009, 22:22   

Najpewniejszy sposob to wyciagniecie kata i sprawdzenie organoleptyczne jego przejrzystosci, powinienes widziec swiatlo przez plaster miodu, jakkolwiek bys nie patrzyl, wiadomo ze z wiekiem katalizator potrafi sie troche przytkac, ale aby tego unikac zalecane jest co pewien czas "przedmuchac" auto czyli pojedzic troche na wysokich obrotach najlepiej na trasie, powiedzmy na 4 biegu tak z predkoscia 120 - 130km/h, choc nagar w kolektorze ssacym to normalny objaw w GDI ze wzgledu na wtrysk bezposredni, przyczyn wiekszego zabrudzena moze byc kilka, min rowniez niewlasciwy olej w silniku, nieszczelny EGR, etc.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Morfi 
Mitsumaniak
Street Hunter


Auto: Opel OPC i FORD KA
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 6530
Skąd: Chorzów
Wysłany: 26-10-2009, 08:31   

aren195612, A na jakiej stacji tankujesz.
No i Większość aut z przebiegiem ponad 150 tys będzie miało zuzyty katalizator, który nie będzie spełniał swoich zadań.
_________________
Moje OPC http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=96694

Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydać się głupim, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości.
-----------------------------------------------
Mark Twain
 
 
aren195612 
Forumowicz

Auto: Space Star GDI 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 22 Lut 2009
Posty: 384
Skąd: Stargard Szczeciński
Wysłany: 26-10-2009, 17:02   Uzupelnienie do pierwszego wpisu

Chodziło mi o to jakie wskazanie uzyskuje się na tego typu przyrządzie:
link do przyrządu
Byłby to dla mnie najprostszy test.
Ilość nagaru jaką zaobserwowałem po tak krótkim czasie wprawiła mnie w „osłupienie”.
Wydaje mi się że jak na taki przebieg /1000km po czyszczenia/ tego nagaru jest stanowczo za dużo i próbuje to sobie jakoś wytłumaczyć.

Pozostaje dodać że po dokładnym wyczyszczeniu zaworu EGR oraz kolanka dolotowego /ten element był wyjątkowo zabrudzony- pozostało co najwyżej 30 procent przelotu/ i kolektora -wzrosło mi spalanie, nieznacznie ale wzrosło- co też jest dość ciekawe.

Sam zawór EGR jak już pisałem jest szczelny, co się tam z nim dzieje w czasie pracy- nie mam pojęcia. Sądząc po nagarze – kiedy dostaje sygnał otwiera się na pewno. Nie znam zjawiska falowania obrotów na „jałowym” co pozwala przypuszczać że z nim jest wszystko ok.
Autko oleju nie spala, tankuję Pb95 na Statoil.
 
 
HouseM 
Mitsumaniak
Noob stalker :-X


Auto: DSM 1G GS + MSS 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 25 Cze 2007
Posty: 884
Skąd: Kraktown
Wysłany: 03-11-2009, 15:55   

Zwykle takie obraz kolektora ssącego mamy z dwóch powodów.
1) Nagar tłusty, smolisty = Uszkodzenie uszczelniaczy zaworowych Lub zaworu PVC w odmie. Mgła oleju dostaje się do dolotu. W tym wypadku nie koniecznie mysi występować zauważalne "branie oleju"
2) Nagar suchy i twardy = Nadpalony zawór lub gniazdo zaworu ssącego.
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=8mqb-atsy_w
^ mój kliperek ^ Historia: L300 1G - L300 2G - Lancer - Eclipse - MSS
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.