Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Zimowe wylaczenie ABS-u
Autor Wiadomość
puntspusy 
Forumowicz


Auto: CBO SuperCharger i CSO
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 505
Skąd: dokąd
Wysłany: 27-10-2009, 07:06   Zimowe wylaczenie ABS-u

Jako ze ABS bardziej przeszkadza niz pomaga podczas hamowania na sniegu czy lodzie zastanawiam sie nad jego wylaczeniem na zime, co wy na to ? Czy wogole da sie to zrobic w CSO ?
_________________
too much of my life is spend on the weekend
byly:Trabant 601 kabrio homemade malowany sprayem, Trabant 601 od inwalidy z przyspawanym pretem do pedalu sprzegla, Wartburg 353 Kombi wlasnorecznie malowany, Wartburg 353 z szyberdachem, Biała Łada 2103 z wadliwa instalacja elektryczna, Mitsubishi Colt A150 z tylnym nadkolem przebitym przez amortyzator, VW Passat B2 Kombi diesel pieknie chodzil na oranzadzie, Mitsubishi Colt C50 dojechal i wrocil z UK, Laguna I RHD przerobiona na LHD, Fiat Uno z najglosniejszym tlumikiem swiata sprzedany osobie gluchoniemej, Mitsubishi Lancer CBO 4G92 -kompresor z mercedesa M62, Honda Civic EG5- zawor spotkal sie z tłokiem, Seiceto 900 sciagnalem opone z felgi bez zdejmowania kola, Nissan Almera 2,2 di, Lancer CSO -do teraz,Mitsubishi Colt 2008 do teraz
 
 
dm17
[Usunięty]

Wysłany: 27-10-2009, 08:50   

Chyba da przez wyłączenie bezpiecznika. Wiele osób tak robi na zime ale nie wiem czy jest to uzasadnione czy nie :wink:
 
 
arturro
[Usunięty]

Wysłany: 27-10-2009, 09:02   

puntspusy napisał/a:
Jako ze ABS bardziej przeszkadza niz pomaga podczas hamowania na sniegu czy lodzie zastanawiam sie nad jego wylaczeniem na zime, co wy na to ?


skad masz taka wiedze?
abs nie jest po to zeby SKRACAC!! droge hamowania (do tego sa inne systemy np BAS) ale jest po to zeby nie tracic kontroli nad pojazdem.
 
 
puntspusy 
Forumowicz


Auto: CBO SuperCharger i CSO
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 505
Skąd: dokąd
Wysłany: 27-10-2009, 09:33   

arturro napisał/a:
abs nie jest po to zeby SKRACAC!! droge hamowania (do tego sa inne systemy np BAS) ale jest po to zeby nie tracic kontroli nad pojazdem.

to do czego sluzy abs to kwestia sporna od dawna :o
zdania sa podzielone
w kazdym badz razie ABS na sniegu i lodzie wydluza droge hamowania i temu chcialbym zapobiec, zdaje sobie sprawe ze wylaczajac go strace jego wlasciwosc o ktorej piszesz ale licze sie z tym
_________________
too much of my life is spend on the weekend
byly:Trabant 601 kabrio homemade malowany sprayem, Trabant 601 od inwalidy z przyspawanym pretem do pedalu sprzegla, Wartburg 353 Kombi wlasnorecznie malowany, Wartburg 353 z szyberdachem, Biała Łada 2103 z wadliwa instalacja elektryczna, Mitsubishi Colt A150 z tylnym nadkolem przebitym przez amortyzator, VW Passat B2 Kombi diesel pieknie chodzil na oranzadzie, Mitsubishi Colt C50 dojechal i wrocil z UK, Laguna I RHD przerobiona na LHD, Fiat Uno z najglosniejszym tlumikiem swiata sprzedany osobie gluchoniemej, Mitsubishi Lancer CBO 4G92 -kompresor z mercedesa M62, Honda Civic EG5- zawor spotkal sie z tłokiem, Seiceto 900 sciagnalem opone z felgi bez zdejmowania kola, Nissan Almera 2,2 di, Lancer CSO -do teraz,Mitsubishi Colt 2008 do teraz
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 27-10-2009, 09:54   

To też zależy od generacji ABS-u. Szczególnie od ilości cykli na sekundę i ilości kanałów sterowania. Jeśli mówimy o starych ABS-ach z regulacja tylko na oś wtedy możemy mówić o praktycznym i teoretycznym wydłużeniu drogi hamowania. Nowe ABS-y 4 kanałowe jaki jest w CS-ie nie powinny wydłużać drogi hamowania a nawet ją skracają (podobna sytuacja się ma z przyspieszaniem zerwiesz przyczepność to wolniej przyspieszysz niż na granicy poślizgu). Więc ja bym go nie wyłączał. Spory że ABS wydłuża drogę hamowania mogą dotyczyć luźnej nawierzchni gdzie bez ABS-u koło się przebija np. przez liście na drodze. Bo nawet przy pokrywie śnieżnej koło nie przedziera się do asfaltu podczas zablokowania kół.
Też byłem sceptyczny ale pojeździłem trochę z ABS-em jest ok wciskasz w podłogę i naprawdę 4 koła hamują z maksymalną siła (nie można odpuszczać a jak się włączy to jeszcze mocniej go wdusić bo często ABS wywołują przednie koła a tył ma jeszcze zapas dlatego docisnąć trzeba mocniej).
Kiedyś jadąc jeszcze starym autem po śniegu prosta droga, zimówki gość mi wymusił wyjaźdzająć całym oblepionym autem tuż przedemnie (nie wiem nie widział znudziło mu się czekanie aż ktoś wpuści) no i noga na hamulec i nie wiadomo czemu rzuciło mi od razu tył samochodu na prawo (może np. lewa przednia tarcza była wilgotna i skorodowała co spowodowało większą siłę hamowania) i to w momencie. Potem puszczenie hamulca kontra jedna potem lekka druga i ze 20-30m przejechałem nie hamując bo rekacje samochodu były bardzo powolne na bardzo śliskiej nawierzchni. ABS but i jedziesz jak po sznurku.
 
 
arturro
[Usunięty]

Wysłany: 27-10-2009, 10:37   

puntspusy napisał/a:
w kazdym badz razie ABS na sniegu i lodzie wydluza droge hamowania i temu chcialbym zapobiec,


jesli jestes mistrzem kierownicy potrafiacy kontrowac kierownica, a w tym samym czasie chamowac pulsacyjnie w taki sposob aby nie doprowadzic do zblokowania kol to moze ci wydluzyc droge hamowania ale zaloze sie ze nim nie jestes (jak 98% spoleczenstwa) wiec daruj sobie takie pomysly - taka mala rada.
kolejna sprawa to stawiam flache jesli na lodzie bez absu zachamujesz szybciej od auta z abs'em.
 
 
puntspusy 
Forumowicz


Auto: CBO SuperCharger i CSO
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 505
Skąd: dokąd
Wysłany: 27-10-2009, 11:45   

arturro napisał/a:
kolejna sprawa to stawiam flache jesli na lodzie bez absu zachamujesz szybciej od auta z abs'em.

przegrasz ta flache
_________________
too much of my life is spend on the weekend
byly:Trabant 601 kabrio homemade malowany sprayem, Trabant 601 od inwalidy z przyspawanym pretem do pedalu sprzegla, Wartburg 353 Kombi wlasnorecznie malowany, Wartburg 353 z szyberdachem, Biała Łada 2103 z wadliwa instalacja elektryczna, Mitsubishi Colt A150 z tylnym nadkolem przebitym przez amortyzator, VW Passat B2 Kombi diesel pieknie chodzil na oranzadzie, Mitsubishi Colt C50 dojechal i wrocil z UK, Laguna I RHD przerobiona na LHD, Fiat Uno z najglosniejszym tlumikiem swiata sprzedany osobie gluchoniemej, Mitsubishi Lancer CBO 4G92 -kompresor z mercedesa M62, Honda Civic EG5- zawor spotkal sie z tłokiem, Seiceto 900 sciagnalem opone z felgi bez zdejmowania kola, Nissan Almera 2,2 di, Lancer CSO -do teraz,Mitsubishi Colt 2008 do teraz
 
 
arturro
[Usunięty]

Wysłany: 27-10-2009, 11:59   

puntspusy napisał/a:
przegrasz ta flache


i tak razem wypijemy :)
ale zobacz na lodzie jest bardzo ciezko wyczuc moment poslizgu a co za tym idzie wraz ze zmniejszeniem predkosci rowniez i sily chamowania, abs to robi doskonale bo ciagle utrzymuje auto na granicy poslizgu zmniejszajac jego predkosc.
problem absu i wydluzonej drogi chamowania lezy po stronie tarcia ktorego prawie nie ma przy oblodzonej nawierzchni (nie wspominajac o trakcji).
dlatego naprawde dobrze radze zadbaj o porzadne zimowki i zostaw abs w spokoju :)
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 27-10-2009, 12:04   

arturro napisał/a:

dlatego naprawde dobrze radze zadbaj o porzadne zimowki i zostaw abs w spokoju :)

Dodatkowo zadbaj jeszcze o amortyzatory i zawieszenie. Moze cos Ci sie zuzylo, i ABS wlacza sie zbyt szybko?
Tez twierdze,ze wylaczenie ABS-u to niezbyt dobry pomysl.
 
 
Karwoś 
Mitsumaniak

Auto: Ford C-Max Hybrid 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 14 Maj 2005
Posty: 1446
Skąd: Suwałki
Wysłany: 27-10-2009, 16:18   

Ja mialem mazde 6 - bez abs - dobrze sie jeździlo - i zimą i latem - hamulce mial dobre. Lancer - też nie ma ABS - i też sie dobrze jeździ - grunt to dobre zimówki na śnieg- bo na lodzie to tylko kolce pomogą a nie ABS. A w SX4 jest ABS i 4x4 z blokadą i zobaczymy co będzie zimą :D . Ale nie mam zamiaru go wyłączać - po to go producent zamontowal po to go wymyślono żeby jednak pomagal - a ja na śniegu z hamulcem do oporu wolę mieć sterowność na pojazdem i zamiast w czlowieka uderzyć w słup - a bez abs to raczej kwestia przypadku.
_________________
Lancer 2,0 '04 Automat. - już u nowego właściciela

Czas może na Space Stara dla żony?
 
 
 
arturro
[Usunięty]

Wysłany: 27-10-2009, 17:09   

Karwoś napisał/a:
...po to go producent zamontowal po to go wymyślono żeby jednak pomagal...


w polsce wszystkie nowo sprzedawane auta musza byc wyposazone w abs (chyba to wymog UE).
 
 
puntspusy 
Forumowicz


Auto: CBO SuperCharger i CSO
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 505
Skąd: dokąd
Wysłany: 27-10-2009, 20:00   

pewnie tak to juz jest ze czasem ABS sie przyda innym razem lepiej gdyby go niebylo, ja mam nowe zimowki i raczej nie bede rezygnowal z ABSu moze jedynie zrobie jakies testy na parkingu z i bez
_________________
too much of my life is spend on the weekend
byly:Trabant 601 kabrio homemade malowany sprayem, Trabant 601 od inwalidy z przyspawanym pretem do pedalu sprzegla, Wartburg 353 Kombi wlasnorecznie malowany, Wartburg 353 z szyberdachem, Biała Łada 2103 z wadliwa instalacja elektryczna, Mitsubishi Colt A150 z tylnym nadkolem przebitym przez amortyzator, VW Passat B2 Kombi diesel pieknie chodzil na oranzadzie, Mitsubishi Colt C50 dojechal i wrocil z UK, Laguna I RHD przerobiona na LHD, Fiat Uno z najglosniejszym tlumikiem swiata sprzedany osobie gluchoniemej, Mitsubishi Lancer CBO 4G92 -kompresor z mercedesa M62, Honda Civic EG5- zawor spotkal sie z tłokiem, Seiceto 900 sciagnalem opone z felgi bez zdejmowania kola, Nissan Almera 2,2 di, Lancer CSO -do teraz,Mitsubishi Colt 2008 do teraz
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.