Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
ile remont skrzyni?
Autor Wiadomość
biriapro 
Forumowicz


Auto: colt79 gal86 colt 94 cbw95
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 09 Sty 2009
Posty: 233
Skąd: Pruszcz gdański
Wysłany: 28-10-2009, 18:05   ile remont skrzyni?

Czy ktoś juz wymieniał nieszczęsne synchronizatory i ile taki remoncik moze wynieść.Podkreśle że skrzynke zdemontuje samodzielnie.
 
 
 
miki4x4 
Mitsumaniak
Miki

Auto: to co w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 26 Cze 2007
Posty: 467
Skąd: KMY
Wysłany: 28-10-2009, 18:17   

Myślę że nieopłacalne. synchronizatory pewnie kosztują pare stów w sumie. Robota drugie tyle.
_________________
Mitsubishi Galant 2.4 GDI 99r
Nissan Patrol 2.8 TD 94r
 
 
 
tomekk 
Forumowicz

Auto: lancer cbo1.6 93->98r;)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 450
Skąd: Suwałki
Wysłany: 28-10-2009, 20:49   

najtaniej od 2 biegu ~ 100zł, pozostałe od 150 do 200 za sztukę, to w sumie 700 - 800 same synchronizatory. Jak Ci skrzynia pada, to poeksperymentuj, może zmień olej na gęstrzy. Ja jestem puki co zadowolony z takiego posunięcia. A móże sprzęgło Ci nie wysprzęgla do końca (albo tarcza się rozwarstwiła) i tarcza sprzęgła się obraca i dla tego biegi zgrzytają gdy wrzucasz?
_________________
mój miś: http://forum.mitsumaniaki...p=621844#621844
 
 
 
biriapro 
Forumowicz


Auto: colt79 gal86 colt 94 cbw95
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 09 Sty 2009
Posty: 233
Skąd: Pruszcz gdański
Wysłany: 29-10-2009, 07:03   

dokładnie najmocniej 2-ka ale też 3 i 4 tylko 5 bez problemu,a co do sprzegła to agonia już blisko.
_________________

 
 
 
j-rules 
Mitsumaniak
devil inside


Auto: Lancer 93 sedan GLXi 1.6 4g92
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 1422
Skąd: Tarnów
Wysłany: 29-10-2009, 08:30   

Cytat:
a co do sprzegła to agonia już blisko.

Wiec ja bym spokojnie odlozyl te pieniazki z remontu skrzyni na wymiane sprzegla.
Zobaczysz czy cos pomoglo.
U mnie bardzo ciezko wrzucic bieg piaty z dwojki.
_________________
Najpierw ty popracujesz a ja odpoczne, pozniej na odwrót, ja odpoczne a ty popracujesz
 
 
 
tomekk 
Forumowicz

Auto: lancer cbo1.6 93->98r;)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 450
Skąd: Suwałki
Wysłany: 29-10-2009, 09:00   

Cytat:
U mnie bardzo ciezko wrzucic bieg piaty z dwojki.

a starasz się mniej więcej dopasowywać obroty silnika do prędkości? np na 2ce kręcisz do 5 tysi i masz 70kmh i żeby wrzucić 5kę dopasowujesz obroty mniej więcej to 2 tysi?

[ Dodano: 29-10-2009, 09:02 ]
biriapro napisał/a:
dokładnie najmocniej 2-ka

najczęściej się sypie, dla tego najtaniej:P a próbowałeś może kilka razy zapompować sprzęgłem przy zmianie biegu? może pompka nie wyrabia
_________________
mój miś: http://forum.mitsumaniaki...p=621844#621844
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24339
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 29-10-2009, 09:11   

koszt kompletu synchronizacyjnego na 2 biegi to od kilkaset zlotych do 2000 - zaleznie miejsca kupna
dlaczego na 2 biegi? - bo przesuwka i piasta synchronizatora dla biegow 1-2 i 3-4 jest wspolna, dubluje sie tylko kamyki (po 3 szt.), sprezyny (po 2 szt.) i pierscienie synchro (po 1 szt.)
w kazdym razie remont skrzyni to nie tylko wymiana synchro - warto zmienic lozyska (naprawde warto!) i potem skrecic dokladnie z zaleceniami manuala

u mnie po rozkreceniu i zlozeniu skrzyni (2 dni mi to zajelo z wyjecie i wlozeniem) juz nie chodzi tak pieknie jak przed... tzn. ucichla bo lozysko zmienialem, ale perfekcyjnie pracujace synchronizatory troche sie poprzestawialy...
 
 
tomekk 
Forumowicz

Auto: lancer cbo1.6 93->98r;)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 450
Skąd: Suwałki
Wysłany: 29-10-2009, 09:30   

no ja dzwoniłem do japaneze i on mi te ceny podał i chodzi o SAME synchronizatory
Krzyzak, przestraszyłeś mnie z tym rozbieraniem:P
_________________
mój miś: http://forum.mitsumaniaki...p=621844#621844
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24339
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 29-10-2009, 11:03   

rozebranie skrzyni jest proste - gorzej potem ze zlozeniem tak, by lozyska stozkowe pracowaly w odpowiednim miejscu biezni zewnetrznych
niestety ja tego nie robilem, ale bieznie trzeba wyjac i podlozyc cyne, potem skrecic skrzynie i znow rozkrecic a potem zastosowac podkladki takiej grubosci jak zgniecenie cyny
podobnie z innymi podkladkami miedzy biegami (np. w okolicach 5 biegu jest taka) - nawet Mitsubishi produkuje je w roznych kolorach, ktore oznaczaja ich grubosc
no i dochodza jeszcze lozyska igielkowe pod zebatkami...
naprawde sporo jest do zrobienia by skrzynie zlozyc prawidlowo - ja nie mialem czasu ani sprzetu, wiec mam teraz maly problem z 1 biegiem (ciezko wrzucic gdy auto sie toczy)
Ostatnio zmieniony przez Krzyzak 29-10-2009, 20:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
biriapro 
Forumowicz


Auto: colt79 gal86 colt 94 cbw95
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 09 Sty 2009
Posty: 233
Skąd: Pruszcz gdański
Wysłany: 29-10-2009, 16:27   

faktycznie moze sprzęgło wymienie najpierw :)
_________________

 
 
 
j-rules 
Mitsumaniak
devil inside


Auto: Lancer 93 sedan GLXi 1.6 4g92
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 1422
Skąd: Tarnów
Wysłany: 29-10-2009, 22:46   

Cytat:
a starasz się mniej więcej dopasowywać obroty silnika do prędkości? np na 2ce kręcisz do 5 tysi i masz 70kmh i żeby wrzucić 5kę dopasowujesz obroty mniej więcej to 2 tysi?
tak, oczywiscie, nie mniej czasami nie wyczuje dobrze tego "momentu najszybszego mozliwego wrzucenia piatki" i czasem jest to ciut za wysoko, wtedy wchodzi ze zgrzytem. (sa ta wiadomo jakies dynamiczne sytuacje np po wyprzedzeniu gdzie nie zawsze jest czas i miejsce na takie wyrachowane dzialanie ;) ) bo generalnie spokojnie zmieniajac z 2 na 5 wchodzi w porzadku
_________________
Najpierw ty popracujesz a ja odpoczne, pozniej na odwrót, ja odpoczne a ty popracujesz
 
 
 
miki4x4 
Mitsumaniak
Miki

Auto: to co w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 26 Cze 2007
Posty: 467
Skąd: KMY
Wysłany: 29-10-2009, 22:52   

jakie zamierzasz kupić ?
_________________
Mitsubishi Galant 2.4 GDI 99r
Nissan Patrol 2.8 TD 94r
 
 
 
biriapro 
Forumowicz


Auto: colt79 gal86 colt 94 cbw95
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 09 Sty 2009
Posty: 233
Skąd: Pruszcz gdański
Wysłany: 30-10-2009, 06:44   

myśle o aisin ale jeszcze się wstrzymam bo mój misiek ostatnio wyssał ze mnie cały porfel
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.