Przesunięty przez: roch_27 22-09-2008, 19:39 |
[EA5A/W 2.5] Cykające popychacze a olej |
Autor |
Wiadomość |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10731 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 23-10-2006, 15:37
|
|
|
A ile wam weszlo?? Bo u mnie równiutkie 4 litry.
Zrobiłem juz jakieś 700km i nic sie nie dzieje.
POzdrawiam |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
jackkkkk
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2.5V6 Kombi 98r. LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 27 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 23-10-2006, 16:17
|
|
|
Weszło 3,9l - stan na bagnecie doszedł do połowy. |
_________________ 
 |
|
|
|
 |
bokciu [Usunięty]
|
Wysłany: 23-10-2006, 16:34
|
|
|
jackkkkk napisał/a: | że taki zawór jest w pompie olejowej (np. w Mazdach |
juz kiedys wlasnie pisalem na ten temat.
Dokladnie w mazdach tak jest i na dodatek czesto pomaga wymiana tego zaworka. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24339 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 24-10-2006, 12:06
|
|
|
ale ten 10W30 to olej syntetyczny - bardzo dobry zresztą
i można go kupić - sam znam conajmniej 2 sklepy w Gdańsku, gdzie jest dostępny |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10731 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 24-10-2006, 12:35
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | ale ten 10W30 to olej syntetyczny - bardzo dobry zresztą
i można go kupić - sam znam conajmniej 2 sklepy w Gdańsku, gdzie jest dostępny |
To mnie teraz ucieszyłeś ta wiadomościa. tez mi coś nie pasowało zeby tak lać połsyntetyk bez potrzeby.
Pozdrawiam |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
Simones [Usunięty]
|
Wysłany: 24-10-2006, 14:23
|
|
|
Ja sie waham wlasnie miedzy producentami Mobil 1, Castrol i Quaker State oraz miedzy 5W-40 i 5W-50. Co byscie doradzali Oczywiscie full syntetic. |
|
|
|
 |
Cezar2
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 2.5 V6 24V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Wrz 2009 Posty: 10 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 27-10-2009, 11:57 Olej do gala 2.5
|
|
|
Witam wszystkich forumowiczów!!!
Opisze wam moje doświadczenia z olejami w galancie 2.5 V6 24 rok1997 156000tyś km
galanta szukałem dość długo miałem przeznaczyć na ten cel 18tyś zł. Szukałem samochodu z 1999r lub 2000 aż nagle trafiłem na auto z 97 w idealnym stanie za 12tyś silnik malina lodowaty palił cichutko na dotyk zero cykania tylko szum pasków. Po zakupie nie miałem informacji o tym jaki był zalany olej poza jedną naklejką na pokrywie Castrol slx 0w30. Wymieniłem olej na valvoline max life 10w40 bo pomyślałem że do tak starego motoru nikt by nie lał oleju syntetycznego jakim jest slx. I tu niespodzianka po 1000tyś auto zaczeło cykać delikatnie na zimnym silniku.Po przejechaniu paru kam problem ustawał i auto pracowało cicho.Przejechałem na tym oleju 6000tyś i nic dalej klepanko na zimnym.Oleju nie ubywało nawet o minimetr na bagnecie więc postanowiłem go zmienić na syntetyk tylko jaki? I tu wybór padł na Castrol slx 5w30 z niemiec 38zł litr po znajomości w sklepie 80zł.Tak na weszelki wypadek zdjąłem pokrywę od zaworów żeby sprawdzić nagar i tu zaskoczenie silnik złoty zero nagaru na pokrywie tylko minimalny ale zawory i środek luz! Po zalaniu oleju z niecierpliwością czekałem do następnego dnia żeby się przekonać czy pomorze i tu miłe zaskoczenie cisza jak makiem zasiał.Moje zdanie jest takie silnik potrzebuje bardzo rzadkiego oleju castrol slx jest jak woda od razu smaruje olej valvoline 10w40 był za gęsty pozdrawiam.Dam znać jak z ubywaniem oleju mam nadzieje że będzie ok.
[ Dodano: 27-10-2009, 12:08 ]
Dodam jeszcze że to nie prawda że taka uroda miśków zły olej który narobił szkód popychacze w galu mają pewną wadę fabryczną mianowicie za mały otwór którym wpływa olej.Zalecany olej w salonie to castrol slx 0w30 jeszcze rzadszy.Mi pomogło bo zorientowałem się w pore gorzej jak ktoś jeździł na gęstym oleju par set tysięcy wtedy wymiana morze nie pomóc bo popychacze tracą ciśnienie przez wcześniejszy brak smarownia na zimnym silniku.Takie jest moje zdanie sami oceńcie czy słuszne. |
|
|
|
 |
radek79
Mitsumaniak
Auto: x5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 7453 Skąd: CHEŁM
|
Wysłany: 29-10-2009, 21:09
|
|
|
witam dzisiaj w rękach miałem katalog olei Castrol i tam wyczytałem że do silnika 2.4 gdi i do 2.5v6 jest zalecany CASTROL EDGE 5W30 a CASTROL slx 0w30 do grandisa 2.4i |
|
|
|
 |
zenio86
Forumowicz
Auto: galant ea5, 2.5
Dołączył: 20 Gru 2008 Posty: 38 Skąd: krakow
|
Wysłany: 29-10-2009, 22:48
|
|
|
to ja zaproponuje mobil super syn 5w50 rally formula- jak narazie najlepszy z moich doswiadczen |
|
|
|
 |
Rafal_Szczecin
Mitsumaniak

Auto: Volvo Amazon, Skoda Superb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Kwi 2005 Posty: 9211 Skąd: s kątowni
|
Wysłany: 29-10-2009, 23:28
|
|
|
ja uzywam valvoline max life 5w40 , i cisza jak makiem zasial, przebieg auta blisko 280 000 , z tym, ze jakis czas temu wymienione wszystkie 24 popychacze |
|
|
|
 |
Cezar2
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 2.5 V6 24V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Wrz 2009 Posty: 10 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 30-10-2009, 19:30
|
|
|
Castrol slx longlife III 5w30 gęstość 0,850
Mobil 5w50 gęstość 0,865
Castrol slx longtec 0w30 gęstość 0,838
Castrol edge 0w40 gęstość 0,838
Valvoline max 5w40 0,860
Im rzadszy tym lepszy mobil jest gęsty jak widać.
Jak mi oliwy nie będzie brał to następny będzie edge 0w40 lub castrol slx0w30 |
|
|
|
 |
tucci
Mitsumaniak TWIERDZA WROCLAW

Auto: EA5A '01
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 05 Sie 2007 Posty: 883 Skąd: DW
|
Wysłany: 30-10-2009, 21:51
|
|
|
Rafal_Szczecin napisał/a: | ja uzywam valvoline max life 5w40 , i cisza jak makiem zasial, przebieg auta blisko 280 000 , z tym, ze jakis czas temu wymienione wszystkie 24 popychacze |
W kwietniu br wymienilem 24 szt. od tego czasu jest jak byc powinno, nie sadze zeby olej mial tak znaczace oddzialywanie na hydraulike
Ja latam na 10w/40 |
_________________ alteri vivas oportet, si vis tibi vivere
HISTORIA GALICJUSZA
OfLS-DonKnutrix
 |
|
|
|
 |
Rafal_Szczecin
Mitsumaniak

Auto: Volvo Amazon, Skoda Superb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Kwi 2005 Posty: 9211 Skąd: s kątowni
|
Wysłany: 30-10-2009, 22:42
|
|
|
tucci napisał/a: | nie sadze zeby olej mial tak znaczace oddzialywanie na hydraulike
Ja latam na 10w/40 |
napewno im rzadszy olej tym lepiej dla silnika, |
|
|
|
 |
Cezar2
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 2.5 V6 24V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Wrz 2009 Posty: 10 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 30-10-2009, 23:43
|
|
|
Napisałem wyraźnie jak kupiłem auto nic nie pukało zalałem 10w40 puka na zimnym.Zmiana na 5w30 nie puka wcale,wniąsek jest prosty!
[ Dodano: 30-10-2009, 23:50 ]
Moim zdaniem jest tak-ludzie wyminiają chydraulike i lejom 10w40 gesty olej i piszą-Wymieaniłem popychacze 15tyś i znowu puka? ten typ tak ma! |
|
|
|
 |
|