 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[CA4A 1.6] Nadmierne chłodzenie silnika. |
Autor |
Wiadomość |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24321 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 07-08-2006, 11:22
|
|
|
tojek napisał/a: | a przy spuszczeniu plynu i napelnieniu jak sie odpowietrza caly uklad? gdzie sie znajduja "kraniki" i w jakiej kolejnosci to robic?
z gory dziekuje za odp |
na dole chłodnicy jest kranik - jak wspomniał przedmówca
po spuszczeniu całego płynu warto zdjąć górny wąż i mocno dmuchnąć - czasem coś jeszcze wypłynie
potem odkręcasz zbiornik wyrównawczy i wylewasz syf, zbiornik płuczesz, aż będzie czysty
teraz nalewanie:
zakręcasz kranik i wlewasz płyn do chłodnicy - tyle, żeby była pełna, zakręcasz korek; potem napełniasz na max. zbiornik wyrównawczy i odpalasz silnik; możesz przejechać ca. 20 km, co jakiś czas zatrzymując się i ew. uzupełniać braki w zbiorniczku wyrównawczym; jak będzie za dużo, to się samo wyleje, jak za mało to trzeba uzupełniać - w Galancie 3x uzupełniałem z czego 3-ci po ok. 50 km jazdy; odpowietrzanie odbywa się automatycznie przez korek chłodnicy;
NIGDY nie otwieraj korka chłodnicy gdy jest gorąca - chyba, że chcesz pojechać do centrum oparzeń w Siemianowicach... |
|
|
|
 |
tojek [Usunięty]
|
Wysłany: 07-08-2006, 17:39
|
|
|
Cytat: | na dole chłodnicy jest kranik - jak wspomniał przedmówca
po spuszczeniu całego płynu warto zdjąć górny wąż i mocno dmuchnąć - czasem coś jeszcze wypłynie
potem odkręcasz zbiornik wyrównawczy i wylewasz syf, zbiornik płuczesz, aż będzie czysty
teraz nalewanie:
zakręcasz kranik i wlewasz płyn do chłodnicy - tyle, żeby była pełna, zakręcasz korek; potem napełniasz na max. zbiornik wyrównawczy i odpalasz silnik; możesz przejechać ca. 20 km, co jakiś czas zatrzymując się i ew. uzupełniać braki w zbiorniczku wyrównawczym; jak będzie za dużo, to się samo wyleje, jak za mało to trzeba uzupełniać - w Galancie 3x uzupełniałem z czego 3-ci po ok. 50 km jazdy; odpowietrzanie odbywa się automatycznie przez korek chłodnicy;
NIGDY nie otwieraj korka chłodnicy gdy jest gorąca - chyba, że chcesz pojechać do centrum oparzeń w Siemianowicach... |
bardzo dziekuje:)
ale ma jeszcze dwa pytanka:
1) czyli nie odpowietrzac ta sruba przy termostacie, tak jak kolega hugo pisal?
2) ile plynu wchodzi w sumie? |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24321 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 07-08-2006, 19:54
|
|
|
tojek napisał/a: | Cytat: | na dole chłodnicy jest kranik - jak wspomniał przedmówca
po spuszczeniu całego płynu warto zdjąć górny wąż i mocno dmuchnąć - czasem coś jeszcze wypłynie
potem odkręcasz zbiornik wyrównawczy i wylewasz syf, zbiornik płuczesz, aż będzie czysty
teraz nalewanie:
zakręcasz kranik i wlewasz płyn do chłodnicy - tyle, żeby była pełna, zakręcasz korek; potem napełniasz na max. zbiornik wyrównawczy i odpalasz silnik; możesz przejechać ca. 20 km, co jakiś czas zatrzymując się i ew. uzupełniać braki w zbiorniczku wyrównawczym; jak będzie za dużo, to się samo wyleje, jak za mało to trzeba uzupełniać - w Galancie 3x uzupełniałem z czego 3-ci po ok. 50 km jazdy; odpowietrzanie odbywa się automatycznie przez korek chłodnicy;
NIGDY nie otwieraj korka chłodnicy gdy jest gorąca - chyba, że chcesz pojechać do centrum oparzeń w Siemianowicach... |
bardzo dziekuje:)
ale ma jeszcze dwa pytanka:
1) czyli nie odpowietrzac ta sruba przy termostacie, tak jak kolega hugo pisal?
2) ile plynu wchodzi w sumie? |
1. patrz wyżej - odpowietrza się samo - tak jest skonstruowany korek chłodnicy
2. ok. 6 litrów |
|
|
|
 |
tojek [Usunięty]
|
Wysłany: 07-08-2006, 19:57
|
|
|
Cytat: | 1. patrz wyżej - odpowietrza się samo - tak jest skonstruowany korek chłodnicy
2. ok. 6 litrów |
jeszcze raz bardzo dziekuje
wole sie upewnic, niz narobic sobie klopotow
dzieki i pozdr |
|
|
|
 |
wielki [Usunięty]
|
Wysłany: 09-08-2006, 22:50
|
|
|
siema czy ma ktos colta w automacie ? czy to prawda ze poziom oleju w skrzyni sprawdza sie na "odpalonym" silniku?
[ Dodano: 09-08-2006, 22:55 ]
Czy w ogóle ktos z was ma książkę do colta w stylu sam naprawiam czy cos takiego bo nigdzie nie moge dostać |
|
|
|
 |
Kryspian [Usunięty]
|
Wysłany: 10-08-2006, 00:15
|
|
|
Niestety takiej książki nie ma. Zajżyj do Faq na forum i do download to trochę interesujących materiałów znajdziesz. |
|
|
|
 |
|
|