Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CA4A 1.6] Nadmierne chłodzenie silnika.
Autor Wiadomość
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24321
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 07-08-2006, 11:22   

tojek napisał/a:
a przy spuszczeniu plynu i napelnieniu jak sie odpowietrza caly uklad? gdzie sie znajduja "kraniki" i w jakiej kolejnosci to robic?

z gory dziekuje za odp


na dole chłodnicy jest kranik - jak wspomniał przedmówca
po spuszczeniu całego płynu warto zdjąć górny wąż i mocno dmuchnąć - czasem coś jeszcze wypłynie
potem odkręcasz zbiornik wyrównawczy i wylewasz syf, zbiornik płuczesz, aż będzie czysty

teraz nalewanie:
zakręcasz kranik i wlewasz płyn do chłodnicy - tyle, żeby była pełna, zakręcasz korek; potem napełniasz na max. zbiornik wyrównawczy i odpalasz silnik; możesz przejechać ca. 20 km, co jakiś czas zatrzymując się i ew. uzupełniać braki w zbiorniczku wyrównawczym; jak będzie za dużo, to się samo wyleje, jak za mało to trzeba uzupełniać - w Galancie 3x uzupełniałem z czego 3-ci po ok. 50 km jazdy; odpowietrzanie odbywa się automatycznie przez korek chłodnicy;

NIGDY nie otwieraj korka chłodnicy gdy jest gorąca - chyba, że chcesz pojechać do centrum oparzeń w Siemianowicach...
 
 
tojek
[Usunięty]

Wysłany: 07-08-2006, 17:39   

Cytat:
na dole chłodnicy jest kranik - jak wspomniał przedmówca
po spuszczeniu całego płynu warto zdjąć górny wąż i mocno dmuchnąć - czasem coś jeszcze wypłynie
potem odkręcasz zbiornik wyrównawczy i wylewasz syf, zbiornik płuczesz, aż będzie czysty

teraz nalewanie:
zakręcasz kranik i wlewasz płyn do chłodnicy - tyle, żeby była pełna, zakręcasz korek; potem napełniasz na max. zbiornik wyrównawczy i odpalasz silnik; możesz przejechać ca. 20 km, co jakiś czas zatrzymując się i ew. uzupełniać braki w zbiorniczku wyrównawczym; jak będzie za dużo, to się samo wyleje, jak za mało to trzeba uzupełniać - w Galancie 3x uzupełniałem z czego 3-ci po ok. 50 km jazdy; odpowietrzanie odbywa się automatycznie przez korek chłodnicy;

NIGDY nie otwieraj korka chłodnicy gdy jest gorąca - chyba, że chcesz pojechać do centrum oparzeń w Siemianowicach...


bardzo dziekuje:)
ale ma jeszcze dwa pytanka:
1) czyli nie odpowietrzac ta sruba przy termostacie, tak jak kolega hugo pisal?
2) ile plynu wchodzi w sumie?
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24321
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 07-08-2006, 19:54   

tojek napisał/a:
Cytat:
na dole chłodnicy jest kranik - jak wspomniał przedmówca
po spuszczeniu całego płynu warto zdjąć górny wąż i mocno dmuchnąć - czasem coś jeszcze wypłynie
potem odkręcasz zbiornik wyrównawczy i wylewasz syf, zbiornik płuczesz, aż będzie czysty

teraz nalewanie:
zakręcasz kranik i wlewasz płyn do chłodnicy - tyle, żeby była pełna, zakręcasz korek; potem napełniasz na max. zbiornik wyrównawczy i odpalasz silnik; możesz przejechać ca. 20 km, co jakiś czas zatrzymując się i ew. uzupełniać braki w zbiorniczku wyrównawczym; jak będzie za dużo, to się samo wyleje, jak za mało to trzeba uzupełniać - w Galancie 3x uzupełniałem z czego 3-ci po ok. 50 km jazdy; odpowietrzanie odbywa się automatycznie przez korek chłodnicy;

NIGDY nie otwieraj korka chłodnicy gdy jest gorąca - chyba, że chcesz pojechać do centrum oparzeń w Siemianowicach...


bardzo dziekuje:)
ale ma jeszcze dwa pytanka:
1) czyli nie odpowietrzac ta sruba przy termostacie, tak jak kolega hugo pisal?
2) ile plynu wchodzi w sumie?


1. patrz wyżej - odpowietrza się samo - tak jest skonstruowany korek chłodnicy
2. ok. 6 litrów
 
 
tojek
[Usunięty]

Wysłany: 07-08-2006, 19:57   

Cytat:
1. patrz wyżej - odpowietrza się samo - tak jest skonstruowany korek chłodnicy
2. ok. 6 litrów


jeszcze raz bardzo dziekuje :)

wole sie upewnic, niz narobic sobie klopotow

dzieki i pozdr
 
 
wielki
[Usunięty]

Wysłany: 09-08-2006, 22:50   

siema czy ma ktos colta w automacie ? czy to prawda ze poziom oleju w skrzyni sprawdza sie na "odpalonym" silniku?

[ Dodano: 09-08-2006, 22:55 ]
Czy w ogóle ktos z was ma książkę do colta w stylu sam naprawiam czy cos takiego :?: bo nigdzie nie moge dostać :( :( :( :(
 
 
Kryspian
[Usunięty]

Wysłany: 10-08-2006, 00:15   

Niestety takiej książki nie ma. Zajżyj do Faq na forum i do download to trochę interesujących materiałów znajdziesz.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.