[E33A 2.0] Brak iskry po wymianie oleju |
Autor |
Wiadomość |
charzun
Forumowicz

Auto: Galant 2.0GLSi, AT, 1992r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lip 2009 Posty: 78 Skąd: Sikórz k. Płocka
|
Wysłany: 01-11-2009, 20:02
|
|
|
Macie racje diodą dało rade.. A co oznacza jesli swieci sie ona caly czas |
_________________
 |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 01-11-2009, 20:34
|
|
|
To znaczy, że ECU ma wylane kondensatory i albo spróbujesz je wymienić i może będzie działać, albo kupisz nowy ECU.
PS. Kody błędów prawdopodobnie nie do tego silnika. |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
charzun
Forumowicz

Auto: Galant 2.0GLSi, AT, 1992r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lip 2009 Posty: 78 Skąd: Sikórz k. Płocka
|
Wysłany: 01-11-2009, 20:43
|
|
|
A ile moze kosztowac wymiana kondensatorów a ile ECU |
_________________
 |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 01-11-2009, 20:49
|
|
|
Wymiana kondensatorów to koszt kondensatorów o ile umiesz lutować lutownicą kolbową (nie transformatorową) czyli około 3 zł, jak znajdziesz kogoś kto Ci przelutuje to pewnie około 50 zł (każdy elektronik powinien Ci to zrobić, punkty naprawy RTV itp) a koszt nowego ECU bywa różny od 100 do 500 zł jak ktoś chce mocno zarobić.
Kupując ECU musisz zwrócić uwagę, żeby miało ten sam kod co Twoje. |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
charzun
Forumowicz

Auto: Galant 2.0GLSi, AT, 1992r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lip 2009 Posty: 78 Skąd: Sikórz k. Płocka
|
Wysłany: 01-11-2009, 21:43
|
|
|
Ok dzięki wielkie za pomoc Przyjaciele
Mam nadzieje, że po tym mój Misiek wstanie Pozdro
[ Dodano: 03-11-2009, 17:59 ]
Rozebrałem dzisiaj ECU i niewiem po czym poznac zepsute kondensatory? Jak to sprawdzic? One sa blisko plytki wezsze i czym wyzej tym są szersze.. na tym polega te "spuchnięcie" tych kondensatorów? Pozdrawiam
[ Dodano: 03-11-2009, 18:03 ]
Pośpieszyłem sie.. znalazlem spalony kawałek.. ma on kształt walca stoi na pionowo i obok niego idzie drut wlutowany w płytke.. Da rade to wymienic? Jak znajde fotke to podam link i zobaczycie jak to wyglada. Pzdr!
[ Dodano: 03-11-2009, 18:51 ]
Tak wygląda moje ECU:
http://charzun.wrzuta.pl/obraz/6umvZD5n765/galant
Da rade wymienic te coś o nr. 1? On jest spalony, caly brązowy i strasznie pachnie..
Jakie wartosci powinny miec te kondensatory? Jest możliwośc ze jeszcze coś się uszkodzilo oprócz tego co zaznaczyłem na czerwono?? Pozdro!!
[ Dodano: 04-11-2009, 20:13 ]
Ma ktoś może schemat ECU o nr: MD173635 E2T36279 niewiem jaką wartośc ma opornik (na zdjeciu oznaczylem nr 1) Moze ktos pomoze? pozdro |
_________________
 |
|
|
|
 |
kryss
Forumowicz kryss
Auto: Sonata 2,0 GLSi; Lancer CK1A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Wrz 2009 Posty: 41 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 08-11-2009, 10:44
|
|
|
Ja ostatio przerobiłem temat z zapłonem bo też silnik ani drgnął.
Na kondensatorach pisze z boku jakie mają wartości i kup dokładnie takie same bo kondensatory są standardowe. Jak nie widać to musisz je wylutować tylko wtedy musisz pamiętać gdzie który był. Z tego co poczytałem na forum i widziałem u siebie to wartości tych kondansatorów są różne w poszczególnych latach jak były produkowane ECU.
Nie chce cie martwić ale jeśli element 1 to był jakiś duży opór i wyszczelił to przed jego spłonięciem mogło coś sie posrać po drodze.
Ja też mam pytanie bo kolega charzun pisze że jak podłancza diode do złącza to ona mu świeci cały czas. Więc to jest ewidentna awaria ECU.
A czy dioda zachowuje się tak samo czyli świeci cały czas przy uszkodzonych kondensatorach (tylko kondensatorach) czy jednak ECU generuje błędy poprzez miganie diody?
To jest dość ważne bo tak jak np w moim przypadku było że uszkodzona była cewka WN to nie grzebiąc przy ECU można zaoszczędzić sporo czasu .
Pozatym świecenie cały czas diody waskazywałoby na poważniejszą awarie ECU niż same kondensatory |
|
|
|
 |
charzun
Forumowicz

Auto: Galant 2.0GLSi, AT, 1992r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lip 2009 Posty: 78 Skąd: Sikórz k. Płocka
|
Wysłany: 08-11-2009, 19:18
|
|
|
Misiek juz chodzi Kondensatory sam wymieniłem, natomiast opornik wymienił elektronik za 50zł
Dioda świeciła cały czas bo kondensatory zrobiły zwarcie (tak powiedział ten elektronik)
Pozdrawiam! |
_________________
 |
|
|
|
 |
|