 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Serwis napędu 4x4 |
Autor |
Wiadomość |
bonito
Forumowicz
Auto: był Outlander II 2.0 TDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 31 Paź 2008 Posty: 556 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 27-10-2009, 09:56 Serwis napędu 4x4
|
|
|
Jak wszystkim (pewnie) wiadomo Outek na napęd na tylną oś realizowany za pomocą sprzęgła lepkościowego załączanego elektronicznie. Mam pytanie, skierowane do forumowiczów którzy mają większy przebieg - czy w tym układzie wymienia się olej, a jeżeli tak, to po jakim przebiegu? Czy olej w skrzyni biegów też podlega wymianie?
Proszę tylko nie odpowiadać że jest to opisane w książce serwisowej - bo wcale nie jest! (książka jest do wszystkich modeli łączne z Pajero i L200 i występują tam takie pozycje jak wymiana oleju w przednim moście i inne rzeczy nie dotyczące Outlandera).
Gdyby mógł się wypowiedzieć ktoś mający kontakt z serwisem Mitsu, byłoby super...
Pozdrawiam, bonito |
|
|
|
 |
sylb
Forumowicz

Auto: OUTLANDER 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Maj 2009 Posty: 593 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: 27-10-2009, 21:22
|
|
|
Będę odważny i napiszę.
W mojej książce gwarancyjnej pisze. Strona 1-20, w prawej kolumnie tak po środku kartki. |
|
|
|
 |
bonito
Forumowicz
Auto: był Outlander II 2.0 TDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 31 Paź 2008 Posty: 556 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 30-10-2009, 08:38
|
|
|
sylb - dziękuję, faktycznie stoi jak byk
można by wprawdzie dalej drążyć temat (Outek nie ma reduktora, o którym jest mowa w tym punkcie, a konstrukcyjnie tylny mechanizm różnicowym może nie być w tej samej obudowie co sprzęgło przeniesienia napędu), ale pewnie chodzi właśnie o to.
pozdrawiam, bonito |
|
|
|
 |
tomekrvf
Forumowicz

Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 2309 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 30-10-2009, 18:27
|
|
|
bonito, wymieniasz olej w transferze i tylnym dyfrze (80W-90 GL5)
Sprzęgło w tylnym dyfrze jest nierozbieralne i bezobsługowe. Nie można też go traktować jako "lepkościowego" (wiskotycznego). Jest to zwyczajne mokre, wielopłytkowe sprzęgło. |
_________________
 |
|
|
|
 |
bonito
Forumowicz
Auto: był Outlander II 2.0 TDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 31 Paź 2008 Posty: 556 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 01-11-2009, 17:49
|
|
|
tomekrvf, dzięki za info, ze sprzęgłem masz oczywiście rację, mam jeszcze pytanie: co to jest "transfer"?
pozdrawiam, bonito |
_________________ Jest obecnie: Mazda MX-5 (do zabawy), VW Passat B6 (do roboty) |
|
|
|
 |
tomekrvf
Forumowicz

Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 2309 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
 |
bonito
Forumowicz
Auto: był Outlander II 2.0 TDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 31 Paź 2008 Posty: 556 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 02-11-2009, 08:08
|
|
|
Jeszcze raz wielkie podziękowania za info, mimo że serwis do którego jeżdźę nie jest najgorszy, zawsze lepiej wiedzieć co jest do zrobienia (przyda się też na przyszłość, po okresie gwarancyjnym). Pozdrawiam, bonito |
|
|
|
 |
|
|